Σε εξέλιξη βρίσκεται καμπάνια συλλογής υπογραφών για να αποτραπεί το κλείσιμο της Μουριάς, ενός από τα παλαιότερα καφενεία της Αθήνας, που λειτουργεί αδιάλειπτα στα Εξάρχεια εδώ και 111 χρόνια. Σύμφωνα με το ψήφισμα με τίτλο "Η ιστορία δεν αλλάζει χρήση – 111 χρόνια Μουριά", πολίτες, θαμώνες και κάτοικοι ζητούν από το Υπουργείο Πολιτισμού να προστατεύσει τον χώρο και να τον αναγνωρίσει ως στοιχείο της σύγχρονης πολιτιστικής κληρονομιάς, ώστε να μην αλλάξει η χρήση του. Ήδη οι υπογραφές έχουν ξεπεράσει τις 5.000 και συνεχίζουν να αυξάνονται.
Η "Μουριά" βρίσκεται στη συμβολή των οδών Καλλιδρομίου και Χαριλάου Τρικούπη και ιδρύθηκε το 1915, παίρνοντας το όνομά της από τη μουριά που υπήρχε μπροστά από το κατάστημα. Θεωρείται πιθανότατα το παλαιότερο καφενείο της Αθήνας που λειτουργεί ακόμη στο ίδιο ακριβώς σημείο.
Το τελευταίο διάστημα έγινε γνωστό ότι ο ιδιοκτήτης του ακινήτου ζητά την αποχώρηση της επιχείρησης προκειμένου να προχωρήσει σε αλλαγή χρήσης του χώρου. Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, καθώς για πολλούς η "Μουριά" δεν είναι απλώς ένα καφενείο, αλλά ένα σημείο αναφοράς της γειτονιάς και της κοινωνικής ζωής των Εξαρχείων.
Η "Μουριά" έχει συνδεθεί με γενιές κατοίκων, καλλιτεχνών, φοιτητών και ανθρώπων της γειτονιάς, λειτουργώντας ως τόπος συνάντησης, συζήτησης και συλλογικής μνήμης. Για πολλούς, η υπόθεσή της συμβολίζει τη σύγκρουση ανάμεσα στη διατήρηση του ιστορικού και κοινωνικού χαρακτήρα των Εξαρχείων και στις πιέσεις που δέχεται η περιοχή από τις αλλαγές χρήσεων γης και την τουριστική αξιοποίηση.
Μπορείτε να υπογράψετε και εσείς στον εδώ.

