Ξέρεις ποιο είναι το πρώτο πράγμα που μπορείς να κάνεις, ώστε να πείσεις άπαντες σε ένα εστιατόριο πως είσαι κόπανος; Να είσαι αγενής με το προσωπικό. Και αυτό ακριβώς έκανε ο James Corden. Ο δημοφιλής Βρετανός παρουσιαστής και κωμικός έγινε το πρόσωπο των ημερών, όταν "έφαγε πόρτα" από το νεοϋορκέζικο "Balthazar" και τον restaureteur Keith McNally, εξαιτίας κακής συμπεριφοράς προς τους σερβιτόρους.
Ο Corden κέρδισε τον χαρακτηρισμό "κρετίνος" από τον διάσημο εστιάτορα, που έχει κατά καιρούς διαφωνήσει και με άλλους celebrities. Έγινε μάλιστα λόγος και για τον "πιο αγενή πελάτη που πέρασε ποτέ", με κάποια Μέσα να αναφέρουν πως οι δύο τους είχαν σχετική προϊστορία και σε ένα άλλο μαγαζί του McNally, το "Cafe Luxembourg", επίσης στη Νέα Υόρκη.
Το γενικότερο πλαίσιο
Μερικές ημέρες αργότερα, οι δύο πρωταγωνιστές έβαλαν νερό στο κρασί τους. Ο μεν Corden ζήτησε συγγνώμη μέσω του talk show του 'The Late Late Show', το βράδυ της Δευτέρας, τονίζοντας παράλληλα πως η λανθασμένη και αγενής συμπεριφορά του ήταν αποτέλεσμα του γεγονότος πως σερβιρίστηκε κάτι που θα μπορούσε να πυροδοτήσει την τροφική αλλεργία της συζύγου του.
Ο δε McNally προχώρησε σε ένα ποστ στο Instagram, με caption LAST WORD. "Χθες το βράδυ, στο TV show του, ο James Corden ζήτησε ευγενικά συγγνώμη για το ξέσπασμά του στο 'Balthazar'. Χρειάζεται να είσαι αληθινός άντρας για να το κάνεις αυτό. Στο παρελθόν, έχω συμπεριφερθεί πολύ χειρότερα από τον Corden, αλλά δεν ήμουν αρκετά άντρας για να ζητήσω συγγνώμη. Για αυτόν τον λόγο, θα άρω την απαγόρευση του Corden και θα επιβάλω μια στον εαυτό μου. Θα αποκλείσω τον εαυτό μου από το 'Balthazar' για 2 εβδομάδες" έγραψε κάτω από μία φωτογραφία του Corden.
> Διάβασε ακόμη: Νέοι σεφ: Οι rookies της αθηναϊκής εστιατορικής σκηνής
Η όλη ιστορία έγινε γρήγορα viral, με εργαζόμενους στον κλάδο της εστίασης σε όλο τον κόσμο να μοιράζονται στα social media τις δικές τους αντίστοιχες διενέξεις με γνωστά πρόσωπα. Από την Meghan Markle και την Anna Wintour μέχρι την Naomi Campbell και τον Dennis Rodman, όλοι είχαν κάτι να θυμούνται σχετικά με τα προαναφερθέντα και άλλα άτομα και σίγουρα όχι για καλό. Στον αντίποδα βέβαια, υπάρχει ο Patrick Stewart που αφήνει γερά tips ή ο παραγωγός Conan O'Brien, που απολύει άμεσα όσους δε συμπεριφέρονται καλά στους ανθρώπους των cafe και των εστιατορίων.
Βασικά ερωτήματα και απαντήσεις
Από όλα τα παραπάνω, προκύπτουν δύο βασικά όσο και δομικά ερωτήματα: Γιατί κάποιοι έχουν την τάση να συμπεριφέρονται άσχημα (μάλλον και) στα εστιατόρια; Και γιατί, υπάρχει από την άλλη τέτοια εμμονή στο να ακούμε ιστορίες με διασημότητες να κάνουν ακριβώς αυτό; Θα ξεκινήσουμε από το δεύτερο και, προφανέστατα, θα κάνουμε focus στο πρώτο.
Αρκετοί -περισσότερο ή λιγότερο- απολαμβάνουν ένα "καλό" ξέσπασμα. Θέλουν ρε παιδί μου να βλέπουν τους άλλους να "αλληλεπιδρούν", προτάσσοντας την όχι και τόσο θελκτική πλευρά του εαυτού τους. Αλλά την ακριβώς αντίθετη. Ειδικά όταν πρόκειται για πρόσωπα που όλοι μπορούν να αναγνωρίσουν.
Το να συμπεριφέρεσαι κακά σε ανθρώπους που εργάζονται στο κομμάτι του σέρβις είναι μία από τις χειρότερες μορφές άσχημου attitude. Ακόμη και κάποιος που δεν έχει δουλέψει ποτέ σε αντίστοιχη θέση, μπορεί να κατανοήσει τις δυσκολίες που έχει το εν λόγω επάγγελμα - στις οποίες προστίθεται συχνά ο οποιοσδήποτε "περίεργος" πελάτης.
Προσωπικά, γνωρίζω άτομα που δε θα έβγαιναν ποτέ δεύτερη φορά με το ίδιο πρόσωπο που μίλησε άσχημα σε ανθρώπους που το σέρβιραν ενώ άλλοι θεωρούν ασεβές ακόμη και το να γυρίσουν ένα κακοφτιαγμένο πιάτο στην κουζίνα. Επιπροσθέτως, πολλοί διευθυντές εταιρειών πραγματοποιούν τα ραντεβού με υποψήφιους υπαλλήλους σε εστιατόρια ώστε να αξιολογήσουν τη συμπεριφορά τους προς το προσωπικό.
> Διάβασε ακόμη: Πώς μεταφράζεται η ακρίβεια στο (εστιατορικό) πιάτο;
Τι χρειάζεται λοιπόν; Δύο βασικά πράγματα: Να είσαι ευγενικός και διακριτικός. Είναι οι βασικές αρχές του dining etiquette και δε χρειάζεται να έχεις φάει σε καμιά πενηνταριά 3άστερα για να τα αφομοιώσεις ή έστω να προσπαθήσεις για λίγη ώρα προς τα εκεί. Πίστεψέ με, αρκούν. Και πέρα του ότι θα μεγιστοποιήσουν την όλη εμπειρία, θα βοηθήσουν στο να κατανοήσεις καλύτερα γιατί το φαγητό και η μυσταγωγία γύρω από αυτό σε ένα μέρος εκτός σπιτιού, μιλούν κατευθείαν στην ψυχή.
Πολύ πριν από όλα αυτά όμως, φρόντισε να εμφανιστείς στο εστιατόριο, ειδικά αν έχεις κάνει κράτηση. Αν πρόκειται να καθυστερήσεις πάνω από 10', τηλεφώνησε να ενημερώσεις. Αν πάλι δε σκοπεύεις να εμφανιστείς, ακύρωσε την κράτηση. Αν πας και περάσεις καλά, μη ξεχάσεις το tip.
Ακολούθησε το Αθηνόραμα στο Facebook και το Instagram.