Σουσι-σμός: τα «πώς» και τα «γιατί» μιας τάσης που έγινε... μανία

Κάτι τρέχει με το σούσι! Αυξάνεται, πληθύνεται, επεκτείνεται και ανανεώνει διαρκώς την Αθήνα, καρυκεύοντάς τη με μητροπολιτικό κοσμοπολιτισμό.

Σουσι-σμός: τα «πώς» και τα «γιατί» μιας τάσης που έγινε... μανία

Κάτι τρέχει με το σούσι! Αυξάνεται, πληθύνεται, επεκτείνεται και ανανεώνει διαρκώς την Αθήνα, καρυκεύοντάς τη με μητροπολιτικό κοσμοπολιτισμό. Ας δούμε τα «πώς» και τα «γιατί» μιας τάσης που έγινε... μανία.

Σουσι-σμός: τα «πώς» και τα «γιατί» μιας τάσης που έγινε... μανία - εικόνα 1

Ούτε στα πιο τρελά­ τους όνειρα δεν πρέπει να είχαν φανταστεί στην Ιαπωνία ότι θα έρθει μια ημέρα που στη μακρινή Αθήνα το σούσι θα γίνει καθεστώς. Μέρος της γευστικής καθημερινότητάς μας πλέον, λαχταριστό σνακ, πολυαναμενόμενη βραδινή έξοδος ταυτισμένη με το μοντερνισμό και τη μόδα. Αυτήν τη στιγμή μετράω 25 καθαρόαιμα γιαπωνέζικα εστιατόρια και sushi bars, 11 πολυασιατικά ρεστοράν που σερβίρουν μεγάλη ποικιλία σούσι και δύο εξόχως δημιουργικά fusion restaurants, χωρίς να υπολογίζω το σούσι που κατοικοεδρεύει σε αρκετά εστιατόρια με διεθνή και μεσογειακή κουζίνα, τα οποία θεωρούν υποχρέωσή τους να προτείνουν τα τόσο δημοφιλή πλέον maki rolls. Αυτό που συμβαίνει στην Αθήνα αλλά και σε όλο τον πλανήτη είναι ότι το σούσι έχει εξελιχτεί σε ένα από τα νέα σύμβολα της παγκόσμιας ποπ κουλτούρας.

Σουσι-σμός: τα «πώς» και τα «γιατί» μιας τάσης που έγινε... μανία - εικόνα 2
«Kiku»

Είναι πάντα απορίας άξιον, ειδικά για την Ελλάδα, πώς τα κατάφεραν τόσοι –και ειδικά τόσες– μη μου άπτου να ξεπεράσουν την προκατάληψη του ωμού ψαριού και να το τρώνε στο ρολό τους με χαρακτηριστική άνεση, ενώ την ίδια στιγμή λιποθυμούν στη θέα ενός αιμάσσοντος φιλέτου στο τραπέζι! Όταν το μυαλό έχει ισχυρό κίνητρο, μας έχει αποδείξει ότι μπορεί να κάνει απίστευτες ακροβασίες. Στην περίοδο της αποθέωσης του lifestyle, τη δεκαετία του 1990, το σούσι ταυτίστηκε στις κορυφαίες μητροπόλεις του κόσμου με ένα από τα πιο «προχώ» fashion items. Άντε λοιπόν να πείσεις ότι είσαι μέλος του κλαμπ των μοδάτων αν δεν βάζεις τα maki rolls και τα nigiri στο καθημερινό σου διαιτολόγιο κι εννοώ από τα brainstorming meetings εταιρειών που ασχολούνται με τη μόδα ή τα delivery μεσημεριανού φαγητού μέχρι τη ρεστο-κλαμπίστικη έξοδο το βράδυ.
Αυτό ήταν το άλλοθι ακόμη και των λεπτεπίλεπτων fashion models για να περάσουν αβρόχοις ποσί τον Ρουβίκωνα του ωμού ψαριού, να καθαγιαστεί η ωμότητά του και να σβηστούν από το μέσο μυαλό προκαταλήψεις μέχρι τότε αξεπέραστες. Σε αυτό βοήθησε, φυσικά, και το ότι το σούσι έχει λίγες θερμίδες και δεν είναι μαγειρεμένο με λιπαρά, όπως και η νέα τάση των φαντεζί ρολών τύπου Callifornia, που χρησιμοποιούν πολλά λαχανικά, ή των εξαντρίκ fusion maki και nigiri, όπου τα ψάρια δεν είναι κατ’ ανάγκη ωμά και συνοδεύονται από γοητευτικές κρέμες. Έτσι τροφοδοτήθηκε στα μέρη μας –και αλλού– η διαρκώς ανερχόμενη δημοφιλία της ιαπωνικής σπεσιαλιτέ και η Αθήνα γέμισε sushi bars & restaurants.

Σουσι-σμός: τα «πώς» και τα «γιατί» μιας τάσης που έγινε... μανία - εικόνα 3

Το ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι ότι το σούσι εκφράζεται με πολλούς τρόπους στην εστιατορική σκηνή της πόλης, ανταποκρινόμενο σε όλες τις ανάγκες φαγητού κι εξόδου. Η πρωτοκαθεδρία ανήκει στα μοντέρνα jap fusion και στην Αθήνα έχουμε ένα από τα πιο δυνατά παγκόσμια πρότυπα, το «Matsuhisa» by Nobu (το άλλο δυνατό όνομα του είδους είναι το «Zuma»). Σε αυτήν την κατηγορία παίζουν μαγαζιά όπως τα «Inbi», «Kiku», «Rakkan», «Hama», «Freud Oriental», «Cinco», «Oozora», έχοντας καταφέρει να δημιουργούν μια πάρτι αίσθηση που συνδυάζει καλό φαγητό και ατμόσφαιρα με σεξαπίλ.
Ο κόσμος που συχνάζει είναι όμορφα ντυμένος, φοράει αυθόρμητα το καλύτερό του χαμόγελο, πίνει φανταστικά κοκτέιλ και χαίρεται ένα αλέγρο socializing, σε μια ατμόσφαιρα που αργά αποκτά ελαφρώς κλαμπίστικο χρώμα. Το ντεκόρ, ελαφρύ, αέρινο, σέξι, με ανατολίτικη ηρεμία συνδυασμένη με δυτικότροπους μοντερνισμούς, φροντίζει να υπάρχει πάντοτε μπάρα με καλοφτιαγμένα δημιουργικά κοκτέιλ και δίνει τελικά ελκυστικό περιτύλιγμα σε αυτό το νέο είδος γαστρονομικής εξόδου με το ακαταμάχητο hype σε όλο τον πλανήτη.

Σουσι-σμός: τα «πώς» και τα «γιατί» μιας τάσης που έγινε... μανία - εικόνα 4
«Matsuhisa»

Μια δεύτερη κατηγορία αποτελούν τα sushi bars. Πιο χαλαρά, εκφράζουν το πνεύμα της εποχής, σερβίρουν τα ρολά τους κυρίως σε μπάρες ή σε ψηλούς, εν είδει stand πάγκους και τραπέζια. Υπάρχουν φρεσκάδα, λιτότητα και σαφής μοντερνισμός στο ντεκόρ τους και γι’ αυτό γεμίζουν από νεολαία, αποτελώντας μια προσιτή, ωραία διέξοδο για να απολαύσει κάποιος το σούσι του.
Από την άλλη, μαγαζιά όπως τα «Aji Sushi Bar», «Iki Sushi Lounge», «Koi», «Suba», «Yoshi Sushi Bar», «Yoko Sushi & Bento», «Sushija», εκτός από το σούσι σερβίρουν και άλλα γιαπωνέζικα πιάτα (τεμπούρα, τεριγιάκι), καταφέρνοντας να εξελιχτούν σε meeting places μεσημεριανού και after office τσιμπολογήματος. Κλασικά γιαπωνέζικα εστιατόρια, τέλος, με πιο αναπτυγμένη κουζίνα υπάρχαν εδώ και χρόνια και συνεχίζουν να ανοίγουν στην πόλη, ενώ μερικά εξ αυτών απλώνουν γέφυρες και προς τις άλλες δύο κατηγορίες. Μιλάω για μαγαζιά όπως τα «Furin Kazan», «The Sushi Bar», «Tomoe», «Square Sushi», «Kibo», «Kyoto», «Yamato», «Dosirak».

Περισσότερες πληροφορίες

Square Sushi

Δηλιγιάννη 56, Κηφισιά
  • Ethnic κουζίνες

Dosirak

Βουλής 33, Σύνταγμα
  • Ethnic κουζίνες

Koi

Νίκης 15, Σύνταγμα
  • Ethnic κουζίνες

Iki Sushi Lounge

Λεωφ. Κηφισίας 176, Ν. Ψυχικό
  • Ethnic κουζίνες

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Εστιατόρια

Τα ΒορΟινά ταξιδεύουν και πάλι στην Αθήνα

Η έκθεση που έφερε στην Αθήνα τους οινοπαραγωγούς της Βόρειας Ελλάδος με τα κρασιά τους επανέρχεται αυτή τη Δευτέρα στη "Μεγάλη Βρεταννία".

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΠΑΜΠΗς ΔΟΥΚΑς
28/01/2023

Κάτω στον Πειραιά… στον "Papafigo"

Από ναυτικό όρο δανείζεται το όνομά του το θαλασσινής κατεύθυνσης ρακάδικο που ξεκίνησε πρόσφατα την πλεύση του στην πειραιώτικη Ακτή Μουτσοπούλου.

"Κikko": Ξεδιπλώνοντας γευστικές πτυχές της ιαπωνικής κουλτούρας

Big in Japan νοστιμιές και εξωτικό feeling στο Παλαιό Φάληρο.

Ποιος θα είναι ο Καλύτερος Έλληνας Οινοχόος του 2023;

Mια από τις σημαντικότερες εκδηλώσεις στον κλάδο της φιλοξενίας και του fine dining θα αναδείξει τον Έλληνα Οινοχόο που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Sommelier.

Οι κυρίαρχες τάσεις στη γαστρονομία και τον τουρισμό στην 9η ΕΞΠΟΤΡΟΦ

Ένα πλούσιο τριήμερο με πλήθος παραγωγών, εκπρόσωπους επιχειρήσεων από τον κλάδο της λιανικής, της εστίασης, του τουρισμού και των ξενοδοχείων, σεμινάρια μαγειρικής και συζητήσεις που εστιάζουν στις κυρίαρχες γαστρονομικές τάσεις.

Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς Πηλίου: Ένας και πλέον αιώνας συνεταιριστικής παράδοσης και δημιουργίας

Ο συνεταιρισμός που ιδρύθηκε στο μεγαλύτερο κεφαλοχώρι του Πηλίου, τη Ζαγορά, το 1916 από 199 κατοίκους της περιοχής, εκπροσώπους όλων των κοινωνικών τάξεων, συνεχίζει με επιτυχία την πορεία του εξυπηρετώντας πλέον συνολικά περισσότερα από 800 μέλη.

Napul’è

Το ιταλιάνικο εστιατόριο της Μάγκυς Ταμπακάκη και του Francesco Ciccio έχει αυθεντικότητα στηριγμένη σε εξαιρετικά ιταλικά προϊόντα και είναι αγαπημένο στέκι των σεφ της Αθήνας, με αστεράτες πίτσες, ριζότο, μακαρονάδες και άλλα ωραία.