Η περίεργα άβολη περίπτωση του "Καλή σας Απόλαυση"

Στο έξτρα επίθετο εντοπίζεται το πρόβλημα και ξέρεις πολύ καλά τι εννοώ.

Η περίεργα άβολη περίπτωση του 'Καλή σας Απόλαυση'

Τρέφω τεράστια εκτίμηση και σεβασμό για τους ανθρώπους που εργάζονται στο πεδίο του σέρβις, σε οποιοδήποτε είδος επιχείρησης του σύμπαντος της εστίασης. Θεωρώ τη συγκεκριμένη ομάδα επαγγελματιών, βασικό στοιχείο για τη συνολική εικόνα του εκάστοτε εστιατορίου/μπαρ/café και κομβικό παράγοντα στη διαμόρφωση της τελικής εμπειρίας. Υπάρχει όμως μία λεπτή κόκκινη γραμμή. Όχι, δεν είναι η αγένεια ή η ταχύτητα (βασικά, η έλλειψη αυτής) που θα μπορούσε να εντοπίσει αβίαστα κανείς ως τέτοια, ούτε η ξύλινη γλώσσα και η 'παπαγαλία' στην επεξήγηση ενός πιάτου ή κρασιού, δίχως το υπόβαθρο της ουσιαστικής γνώσης. Είναι κάτι, δευτερευούσης σημασίας. Που χτυπά όμως κάθε φορά άβολα και περίεργα στα αυτιά μου - είμαι βέβαιος, πως όχι μόνο στα δικά μου. Και θα ήταν ΟΚ το γεγονός αν δεν επαναλαμβανόταν ολοένα και περισσότερο, τόσο που έχει καταστεί πια ως 'αυτονόητο'. Μιλώ για τη μάστιγα του "καλή σας απόλαυση". 

Η εν λόγω φράση έκανε την παρθενική της εμφάνιση περίπου πριν μία 15ετία, συνήθως κατά τη συνθήκη της προσγείωσης ενός επιδορπίου στο τραπέζι. Επεκτάθηκε, σε οτιδήποτε άλλο μπορεί να φαγωθεί. Και κατέληξε στο άκουσμά της να προκαλεί -πια- παρόμοια συναισθήματα με τον στριγκό θόρυβο του μαχαιριού όταν 'χαϊδεύει' το γυμνό πιάτο ή την (αχαρακτήριστη και επίσης λανθασμένη) ευχή "καλή Παναγιά". Άβολη αισθητικά ρήση, περισσότερο νοηματικά εσφαλμένη παρά πλεονασμός, χρησιμοποιείται υπέρμετρα σαν παρα-γαστρονομική κατά ριπάς (προσ)βολή.

Η περίεργα άβολη περίπτωση του

Λες και υπάρχει και κακή απόλαυση. Η τελευταία λέξη από μόνη της φέρει πρόσημο θετικό και προδιαθέτει για κάτι καλό. Ίσως, να πρόκειται για συνέπεια της προσαρμογής του αγγλικού "enjoy" στην ελληνική αστική καθομιλούμενη και την όποια εστιατορική διάλεκτο. Ίσως, πάλι, να μιλάμε για μία προτροπή κάποιου αφελούς αφεντικού (ή, ακόμη χειρότερα, ενός ημιμαθή "υπευθύνου") προς το σέρβις, στο δρόμο με προορισμό την εμπορική ευγένεια. Δεν ξέρω, δε με νοιάζει. Το "καλή απόλαυση" απορρίπτεται. Απλά -ήρεμα το λέω- αλλάξτε το παιδιά. Ίσως, ένα "απολαύστε" ή μια πατροπαράδοτη "καλή όρεξη" να κάνει τη δουλειά. 

Διαβάστε Επίσης


 

Ακολούθησε το Αθηνόραμα στο Facebook και το Instagram.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Εστιατόρια

Cuvée Restaurant στην Κω: Fine dining με αιγαιοπελαγίτικη φινέτσα

Με φόντο το Αιγαίο, ο χώρος ισορροπεί ανάμεσα στην κλασική κομψότητα και τη μοντέρνα αισθητική, δημιουργώντας το ιδανικό σκηνικό για ένα δείπνο υψηλής γαστρονομίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/06/2026

Pietra: Νέος χώρος και ένα φρέσκο κεφάλαιο γαστρονομίας στο Ιόνιο

Το βραβευμένο εστιατόριο, υπό τον σεφ Μίλτο Αρμένη, αλλάζει location όχι όμως μαγειρική φιλοσοφία, επεκτείνοντας τις εμπειρίες που σερβίρει.

Ένας από τους ομορφότερους κήπους των ΒΠ αποκτά ξανά ζωή

Το Artisanal, του Γιάννη Παρίκου πια, ανοίγει και πάλι τον "Keepo" του και υπόσχεται ένα νόστιμα cool καλοκαίρι, στο γνώριμο σημείο της Κηφισιάς.

Στην παραλία του Ζολώτα, σε περιμένει μια νέα γαστρονομική εμπειρία

Στην Αθηναϊκή Ριβιέρα και σε ένα prive παρά θίν' αλός σημείο της, θα ζήσεις μια διαφορετική γευστική εμπειρία από τον εξαιρετικό σεφ Θοδωρή Παπανικολάου.

Το Πιάτο της Εβδομάδας: Σεβίτσε τσιπούρας με αυγοτάραχο και καλαμάνσι στο "Zappa"

Κάθε εβδομάδα, o Ιωσήφ Πρωϊμάκης ξεχωρίζει ένα από τα πιάτα που δοκίμασε στα εστιατόρια της πόλης.

Στα Μανιάτικα, για κρεατοφαγία παλιάς κοπής, τσίπουρο και μεζέδες

Λίγα λεπτά από το μετρό Μανιάτικα, το Στέκι του Γίγαντα κρατά ζωντανή την τέχνη του καλού μεζέ, της σχάρας και της πειραιώτικης φιλοξενίας.

Τα all day στέκια με καταπράσινους κήπους που λατρεύουν μικροί και μεγάλοι

Αν αναζητάτε μέρη όπου τα παιδιά μπορούν να κινηθούν άνετα κι εσείς να απολαύσετε τον καφέ ή το φαγητό σας, αυτές οι αυλές της Αθήνας είναι ό,τι πρέπει για οικογενειακές εξορμήσεις.