"Euphoria": Η πρωτοβουλία που αναδεικνύει τα προϊόντα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Συστηθήκαμε με την ενδιαφέρουσα δράση «Euphoria», που αναδεικνύει στοχευμένα τα προϊόντα με «Ονομασία Προέλευσης» και «Γεωγραφική Ένδειξη» που παράγονται στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Euphoria

Σε μια ενδιαφέρουσα βραδιά που πραγματοποιήθηκε στο εστιατόριο "Omnivore" στο κέντρο της Αθήνας, γνωρίσαμε την πρωτοβουλία "Euphoria" που σχεδίασε και υλοποιεί η "Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας" με την συγχρηματοδότηση της ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι οργανωμένες δράσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο ενημέρωσης του καταναλωτικού κοινού για το σκοπό δημιουργίας της πρωτοβουλίας είναι ιδιαίτερα σημαντικές για την τόνωση της τοπικής οικονομίας αφού φέρνουν στο προσκήνιο τα "ΠΟΠ" και "ΠΓΕ" προϊόντα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΚΜ). Η γνωριμία με τα ποιοτικά και γευστικά χαρακτηριστικά τους μέσω παρουσιάσεων και γευστικών δοκιμών είναι η βασική προτεραιότητα ενός φιλόδοξου πλάνου ανάδειξης μιας ευρείας γκάμας θησαυρών της ελληνικής γης. 

Η "Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας" είναι μια αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία που συστήθηκε από 19 φορείς, με ισχυρό ανθρώπινο δυναμικό για έρευνα και εφαρμογή καινοτομιών στον αγροδιατροφικό τομέα. Μεταξύ άλλων, αναδεικνύει τις προτεραιότητες στον πρωτογενή τομέα και δημιουργεί το πλαίσιο και το δίκτυο για την προώθηση των παραγομένων αγροδιατροφικών προϊόντων ενώ συνεργάζεται με φορείς (Πανεπιστήμια, Επιμελητήρια, Υπηρεσίες, Οργανισμούς, Εταιρείες, Συνεταιρισμούς, Ενώσεις) σε εθνικό και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, για την από κοινού προώθηση κοινών στόχων και προγραμμάτων και την ανταλλαγή πληροφοριών και γνώσεων. Ο κος Κωνσταντίνος Κιλτίδης, Πρόεδρος της "ΑΣΠΚΜ", περιγράφοντάς μας το σκοπό της δημιουργίας της "ΑΣΠΚΜ" και το ρόλο της πρωτοβουλίας τόνισε τη μεγάλη σημασία του αγροδιατροφικού τομέα για την ελληνική οικονομία αλλά και τη συνάφεια του τοπικού προϊόντος με τον τουρισμό και τον πολιτισμό. Κάπως έτσι εξάλλου το ελληνικό προϊόν μπορεί να γίνει ένα επιτυχημένο εξαγώγιμο αγαθό με υψηλή υπεραξία. Σημειώνουμε ότι η Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας είναι η μεγαλύτερη σε έκταση περιφέρεια της Ελλάδας στην οποία ανήκουν οι νομοί Ημαθίας, Θεσσαλονίκης, Κικλίς, Πέλλας, Πιερίας, Σερρών και Χαλκιδικής. 


Τη βραδιά της παρουσίασης, η δημοσιογράφος και συγγραφέας Βίκυ Χατζηβασιλείου, που έχει ασχοληθεί εκτενώς με έρευνες σχετικές με τη διατροφή, μας μίλησε για τη διατροφική αξία μιας μεγάλης γκάμας προϊόντων που παράγονται στην εύφορη περιοχή της Π.Κ.Μ., από τα ροδάκινα Νάουσας, τα ακτινίδια Πιερίας και τα κεράσια Ροδοχωρίου μέχρι γαλακτοκομικά προϊόντα (μπάντζος, μανούρι, φέτα, γιαούρτι) και κρασιά, τα περισσότερα από τα οποία αναγνωρίζονται στο πλαίσιο των συστημάτων ποιότητας της ΕΕ. Δοκιμάσαμε μάλιστα κάποια  αρωματικά λευκά και στιβαρά κόκκινα συνδυάζοντάς τα με ένα προσεγμένο μενού γευσιγνωσίας όπου τα προϊόντα της Κεντρικής Μακεδονίας είχαν τον πρώτο ρόλο. 

Η πολιτική της ΕΕ για τις "προστατευόμενες ονομασίες" αποσκοπεί στην προστασία συγκεκριμένων προϊόντων με σκοπό την προβολή των μοναδικών τους χαρακτηριστικών, που συνδέονται με τη γεωγραφική τους προέλευση καθώς και με την παραδοσιακή τεχνογνωσία. Οι ονομασίες προϊόντων μπορούν να συνοδεύονται από "γεωγραφική ένδειξη" (ΓΕ), εάν έχουν ειδικό δεσμό με τον τόπο στον οποίο παράγονται ενώ η αναγνώριση των "Γ.Ε" βοηθά τους παραγωγούς στην καλύτερη διάθεση των προϊόντων τους στην αγορά δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να εμπιστεύονται και να διακρίνουν τα προϊόντα ποιότητας. Οι ονομασίες προϊόντων που έχουν καταχωρηθεί ως ΠΟΠ είναι εκείνες που έχουν τους ισχυρότερους δεσμούς με την περιοχή στην οποία παρασκευάζονται από ποικιλίες που χαρακτηρίζουν αυτή την περιοχή.

Περισσότερες πληροφορίες για την πρωτοβουλία "Euphoria" και τα ΠΟΠ προϊόντα θα βρείτε στον ιστότοπο euphoriaproject.eu

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Εστιατόρια

Το brunch που έγινε iconic επιστρέφει στο NEW Hotel

To NEW Hotel επαναφέρει το brunch που καθόρισε μια αγαπημένη συνήθεια και σύστησε στους Αθηναίους τη χαρά του κυριακάτικου πρωινού με στυλ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/12/2025

"Athens Capital Hotel": Κρέπες, γαλέτες και lifestyle αλά γαλλικά στην καρδιά της πόλης

Aνακαλύψτε στο Galerie Café, στο lobby του "Athens Capital Hotel", ένα γευστικό ταξίδι που παντρεύει τη γαλλική παράδοση με την αθηναϊκή κομψότητα.

11 + 1 ιδέες για καλό brunch, αλλά και lunch στη χειμωνιάτικη Αθήνα

Που θα φας ωραίο brunch αυτές τις γιορτές, και όχι μόνο. Σε ξενοδοχεία, bar αλλά και δίπλα στο κύμα.

Η Κέρκυρα κατέβηκε στη Γλυφάδα και παρουσίασε το πιο ιδιαίτερο γευστικό της πρόσωπο

Για ένα βράδυ, ο εξαίρετος γευσιπλάστης Αριστοτέλης Μέγκουλας άφησε το Pomo d’ Oro της Κέρκυρας και μας σύστησε, μέσα από ένα πλούσιο μενού, τη βραβευμένη κουζίνα του: βαθιά τοπική, δημιουργική και απόλυτα προσωπική.

Στο Matsuhisa Athens για γιορτινό omakase

Το πολυβραβευμένο εστιατόριο υποδέχεται τις γιορτές με δυο εξαιρετικά μενού αλλά και αρκετές ακόμη γευστικές προεκτάσεις.

Ο Βασίλαινας υποδέχεται το Κτήμα Σκούρα

Την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου, το εμβληματικό εστιατόριο υποδέχεται το επίσης εμβληματικό κτήμα, σε μια εορταστική βραδιά οινογευσίας.

Τι γεύση μας αφήνει το 'CTC Urban Gastronomy' που γιορτάζει τα 10 του χρόνια

Στην επέτειο της δεκαετίας του, το εστιατόριο του Αλέξανδρου Τσιοτίνη στον Κεραμεικό παραμένει φρέσκο και παιχνιδιάρικο, και κρατά ψηλά το γαστρονομικό πήχη, αναδομώντας τη γαστρονομική κληρονομιά της Ελλάδας με δημιουργικότητα.