
Φαντάσου ότι μπαίνεις σε χρονομηχανή και γυρίζεις πίσω στο 2017: οι One Direction έχουν διαλυθεί, η Taylor Swift κυκλοφορεί το Reputation, τα κορίτσια στο Instagram φοράνε chockers και μπότες μέχρι το γόνατο και κάθε δεύτερο βίντεο στο τουίτερ είναι ένας Τούρκος σεφ να αλατίζει μια μπριζόλα. Η viral στιγμή του "Salt Bae” ή αλλιώς Nusret Gökçe ξεκίνησε τότε χάρη στον δραματικό τρόπο που έριχνε το αλάτι πάνω στο κρέας που μαγείρευε και στην συνέχεια η φήμη του τον οδήγησε στις κουζίνες των μεγαλύτερων celebrities στον κόσμο, από τον Leonardo DiCaprio μέχρι τον Kylian Mbappe. Δεν άργησε φυσικά να εκμεταλλευτεί το σουξέ του, λανσάροντας ένα brand εστιατορίων με τίτλο Nusr-Et και σκοπό να χτίσει τη δική του αυτοκρατορία.
Η αρχική επιτυχία του Nurs-Et ήταν κυρίως εξαιτίας ενός συγκεκριμένου κοινού που αναζητούσε την ινσταγκραμική εμπειρία, με τον κατάλογο να υπακούει σε αυτήν την λογική, προσφέροντας ηδονιστικά γεύματα έτοιμα για φωτογράφηση (burgers με φύλλα χρυσού, υπερβολικά μεγάλες μπριζόλες και πολλά άλλα). Έχοντας ως ένδειξη τα έσοδα της αρχής, ο αγαπητός Salt Bae έσπευσε να ανοίξει Nurs-Ets σε Λονδίνο, Νέα Υόρκη και Ντουμπάι, με την βιασύνη να εδραιώσει το όνομά και το brand του.
Γρήγορα όμως άρχισαν να εμφανίζονται οι πρώτες ρωγμές στο σχέδιο, με το business μοντέλο του σεφ (πολυτέλεια, εντυπωσιασμός, exclusivity) να αντιμετωπίζει σκληρή κριτική από τους πελάτες του, οι οποίοι μιλούσαν για αστρονομικές τιμές που δεν ανταποκρίνονταν σε καμία περίπτωση στην ποιότητα του φαγητού που τους σέρβιραν. Για την ιστορία, να αναφέρουμε το ότι ένα starter κόστιζε 50 λίρες και η μπριζόλα το απίστευτο ποσό των 680 λιρών, ενώ τα περισσότερα reviews μιλούσαν για ‘στεγνό’ και ‘αδιάφορο’ κρέας και μία γενικότερα απογοητευτική εμπειρία γεύσης.
Σε συνδυασμό με την κατακραυγή του κοινού σε σχέση με τις τιμές, οι επιχειρήσεις του Salt Bae έχουν ‘χτυπηθεί’ και από αρκετά θέματα νομικής φύσεως, όπως μηνύσεις από πρώην υπαλλήλους των εστιατορίων Nusr-Et και κατηγορίες για σεξουαλική παρενόχληση, φυλετικές διακρίσεις και κακή συμπεριφορά προς το staff.
Μέσα σε όλη αυτήν τη μάλλον προβληματική εικόνα, μπορούμε επίσης να προσθέσουμε την online συμπεριφορά του ίδιου του Nusret Gökçe, ο οποίος απαντάει πάντα με καυστικό, ίσως επηρμένο, τρόπο σε οποιοδήποτε αρνητικό σχόλιο. Συχνά μάλιστα έχει προκαλέσει την οργή των φιλόζωων χρηστών social media, οι οποίοι αντιδράνε στις φωτογραφίες που ανεβάζει ως Salt Bae από τα σφαγεία της επιχείρησής του.
Το αποτέλεσμα; Από τις εφτά τοποθεσίες του εστιατορίου Nusr-Et στις ΗΠΑ, πλέον μένουν μόνο οι δύο ενώ εκείνη στο Λονδίνο φημολογείται πως έχει κόψει την θέρμανση στο κτίριο για να κάνει οικονομίες.
Ένα συμπέρασμα που μπορούμε να βγάλουμε από την άνοδο και την πτώση του Salt Bae είναι πως η παγκόσμια εστίαση μάλλον απομακρύνεται από τις instagrammable εμπειρίες dining που κυριαρχούσαν μέχρι πριν λίγα χρόνια, με τον πελάτη να αναζητάει ποιοτικό φαγητό, αυθεντικότητα, λογικές τιμές και ευγένεια αντί για μια viral στιγμή.
Ακολούθησε το Αθηνόραμα στο Facebook και το Instagram.