Yoleni’s: μπήκαμε στο πρώτο concept store της ελληνικής γεύσης

Ο Δημήτρης Αντωνόπουλος ξεναγείται στο εντυπωσιακό, μοντέρνο κτίριο του flagship store του e-shop Yoleni’s στη Σόλωνος από τον πρόεδρο της εταιρείας Νίκο Πίπα και μιλούν για αυτό το project.

Yoleni’s: μπήκαμε στο πρώτο concept store της ελληνικής γεύσης

Φαίνεται ότι κάτι πολύ σημαντικό πρόκειται να συμβεί στο τερέν της ελληνικής παραδοσιακής γαστρονομίας στα τέλη Οκτωβρίου, με το άνοιγμα του flagship store του e-shop Yoleni’s στο Νο 9 της Σόλωνος. Ο Δημήτρης Αντωνόπουλος ξεναγείται στο εντυπωσιακό, μοντέρνο κτίριο από τον πρόεδρο της εταιρείας Νίκο Πίπα και μιλούν για αυτό το project.

Yoleni’s: μπήκαμε στο πρώτο concept store της ελληνικής γεύσης - εικόνα 1
Ο Νίκος Πίπας μας υποδέχεται στο Yoleni’s λίγο προτού μπουν οι τελικές πινελιές

Γύρω μας επικρατεί αναβρασμός καθώς οι μάστορες κόβουν, βάφουν, κολλάνε, τρίβουν πυρετωδώς. Γλυκό ξύλο σε σκούρο φυσικό χρώμα απλώνεται παντού κάνοντας ταιριαστή αντίθεση με το πετρόλ, το μάρμαρο και το πανέμορφο λευκό μωσαϊκό στο πάτωμα (το σχεδιασμό υπογράφει ο Δημήτρης Χατζηχρήστος με το Gruppo Decorativo). Και μέσα σε όλα αυτά ο Νίκος Πίπας μου περιγράφει με λεπτομέρειες τη φιλοσοφία και την ταυτότητα αυτού του μεγαλεπήβολου project, που αναμένεται να αποτελέσει σταθμό για την παραγωγή ελληνικών παραδοσιακών ντελικατέσεν. «Δημιουργούμε ένα concept store ελληνικών γεύσεων για να δείξουμε και να αναπτύξουμε τη δουλειά μας», μου λέει. «Έχουμε ήδη μεγάλη ζήτηση για παρόμοια καταστήματα στο εξωτερικό, με πιο άμεσο προορισμό τη Νέα Υόρκη, αλλά και διάφορες πόλεις της Ελλάδας».

Τι να περιμένουμε από το Yoleni’s; Πώς θα είναι το μαγαζί;
Να διευκρινίσω καταρχάς ότι σε πολλά τμήματα συνεργαζόμαστε με εξπέρ του είδους, που θα έχουν τον κύριο λόγο στο αντίστοιχο τμήμα, ενώ η ποικιλία της ελληνικής παραγωγής θα παρουσιάζεται με πάρα πολλά συσκευασμένα προϊόντα. Έτσι λοιπόν στο εδωδιμοπωλείο, το οποίο βρίσκεται στο υπόγειο, σε τυριά και γαλακτοκομικά την ευθύνη έχει η εταιρεία Ίναχος από τη Λαμία και στα αλλαντικά η εταιρεία Sarry. Στο μανάβικο συνεργαζόμαστε με την Deli Taste του Φρεσκούλη, με όλα τα λαχανικά και τα φρούτα σε εξαιρετική ποιότητα και φανταστικές τιμές – δεν θα υπάρχει φτηνότερη μαναβική στο Κολωνάκι! Θα υποστηρίζει δε και το fresh juice bar στο ισόγειο. Θα έχουμε φρέσκο ψωμί (αρχικά 6 είδη) σε συνεργασία με έναν πολύ καλό φούρνο της περιοχής. Στους μαρμάρινους πάγκους θα παρουσιάζουμε την πρόταση της εβδομάδας με συνταγές ή αφιερώματα σε τοπικές γεύσεις και παραγωγούς.

Στο ισόγειο ο χώρος θα αναπτύσσεται σε τρία επίπεδα, στην είσοδο αλλά και πίσω, όπου θα μπορείς να πίνεις χυμούς από το fresh juice bar, καφέ Δρακούλη, αναψυκτικά ΕΨΑ, ροφήματα του Κρόκου Κοζάνης και πολλές ελληνικές μπίρες μικροζυθοποιίας. Το απόγευμα θα σερβίρουμε κοκτέιλ με ελληνικά ποτά και μόνο. Την κάβα μας τη φτιάχνουμε σε συνεργασία με το Botilia.gr. Θα τη διαχειρίζεται σομελιέ και θα γίνονται γευσιγνωσίες κάθε μέρα. Στο φούρνο που βρίσκεται μπροστά θα ψήνεται θρακιώτικη πίτα με ένα δικό μας concept: το ζυμάρι θα φτιάχνεται μπροστά σου, θα διαλέγεις ανάμεσα σε 15-20 αλμυρές και γλυκές γεμίσεις και σε τεσσεράμισι λεπτά θα παίρνεις δύο κομμάτια στο χέρι. Θα έχουμε, φυσικά, σάντουιτς, σαλάτες και γιαούρτι με toppings. Το παγωτό μας το παίρνουμε από τον Γιάννη Νύχταρη, που έχει φούρνο στην Κρήτη, αλλά φτιάχνει και σπέσιαλ παγωτά (π.χ. ελαιόλαδο) στο Περιστέρι.

Yoleni’s: μπήκαμε στο πρώτο concept store της ελληνικής γεύσης - εικόνα 2
Στο εδωδιμοπωλείο τα εκλεκτά ελληνικά προϊόντα έχουν τον πρώτο λόγο

Ανεβαίνοντας στον πρώτο όροφο­, συναντάς το κρεοπωλείο-ψητοπωλείο κι εστιατόριο της Φάρμας Μπράλλου, όπου θα μπορείς να αγοράσεις λ.χ. rib eye, που θα είναι εγγυημένο, εξαιρετικό κι ελληνικό, κάτω από € 20. Και αν θέλεις, θα σου το ψήσουν στα ξυλοκάρβουνα σε φούρνο Josper και θα καθίσεις να το φας στο εστιατόριο. Το εστιατόριο θα είναι μικρό, με 32 καθίσματα semi stools και τα αντίστοιχα ψηλά τραπέζια, και θα το επιμελείται ο Μιχάλης Νουρλόγλου. Θα έχει μενού για δύο άτομα με κρασί € 50 και άλλες προτάσεις κλασικές και πιο προχωρημένες. Στο δεύτερο όροφο θα έχουμε το χώρο δημιουργικής απασχόλησης για τα παιδιά, με δράσεις υπό την επίβλεψη παιδαγωγών και σεμινάρια διατροφής και για τις μαμάδες.

Στον τρίτο όροφο δημιουργείται αίθουσα μαθημάτων μαγειρικής υπό την αιγίδα της Ντίνας Νικολάου, τα οποία θα απευθύνονται και στους ξένους επισκέπτες της Αθήνας, όπως και όλο το μαγαζί άλλωστε. Θα υπάρχουν μαθήματα ακόμη και 30 λεπτών, που στο τέλος θα τρως αυτό που μαγειρεύεις. Στο άλλο μισό του τρίτου ορόφου, τώρα, δημιουργούμε σε συνεργασία με την Gaea το πρώτο και μοναδικό στην Ελλάδα olive oil bar, με καθημερινά events για το ελαιόλαδο κυρίως για ξένους. Το κόστος συμμετοχής στις δραστηριότητες θα είναι συμβολικό, όπως γενικότερα και οι τιμές των ειδών που θα καταναλώνονται στο χώρο μας (πιο κάτω από € 2 ο καφές), ίσα για να βγαίνουν τα έξοδα όσων δουλεύουν εδώ. Στον τέταρτο όροφο, τέλος, θα υπάρχει αίθουσα συνεδρίων κι εκδηλώσεων εξοπλισμένη με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Πότε ξεκίνησε ο σχεδιασμός του Yoleni’s;
Αρχίσαμε να δουλεύουμε το εγχείρημα το 2011 και το πρώτο στάδιο του ηλεκτρονικού ραφιού (www.yolenis.com) δούλεψε τα Χριστούγεννα του 2014. Και άλλοι είχαν την ιδέα να κάνουν e-shop ελληνικών προϊόντων, αλλά εμείς κάναμε ένα portal με τον τρόπο προβολής που πιστεύουμε ότι τους αξίζει. Πρώτα προώθηση του τόπου και των διαδικασιών παραγωγής, του παραγωγού και στο τέλος του προϊόντος. Στην Αμερική είμαστε καθετοποιημένοι με e-shop και αποθήκες ήδη από το 2015 και πουλάμε ικανοποιητικά, χωρίς διαφήμιση. Μας βρήκε στο δρόμο το βραβείο επιχειρηματικότητας και γίναμε γνωστοί σε όλον τον κόσμο. Δεχτήκαμε δεκάδες προτάσεις ώστε το project μας να κάνει το επόμενο βήμα και να βγει εκτός Ελλάδας, αλλά όλοι ήθελαν να δουν κάτι χειροπιαστό από εμάς πέρα από τα business plans.

Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε αυτόν τον πολυχώρο της ελληνικής γαστρονομίας. Το πρώτο μας κατάστημα εκτός Ελλάδας θα γίνει στο Rhode Island στη Νέα Υόρκη και θα είναι ουσιαστικά το μοντέλο που πουλάμε με τη μέθοδο του franchise. Η προσπάθεια για να φτάσουμε μέχρις εδώ ήταν τεράστια, διότι για να εξάγουμε έπρεπε να έχουμε απολύτως τυποποιημένα προϊόντα, τοπικά, με σταθερή ποιότητα και αγνά υλικά. Μας πήρε λοιπόν πάνω από δυόμισι χρόνια να μαζέψουμε τα 600 προϊόντα με τα οποία ξεκινήσαμε. Τώρα έχουμε κάτι παραπάνω από 2.000 προϊόντα 180 παραγωγών, κυριολεκτικά από κάθε γωνιά της Ελλάδας.

Πουλάτε, λοιπόν, Ελλάδα…
Ναι, πουλάμε Ελλάδα, διότι από την εμπειρία μας στην Αμερική βλέπουμε ότι δεν γνωρίζουν άλλο από το τζατζίκι και το μουσακά. ούτε καν ότι είμαστε από τους πρωτοπόρους της παραγωγής έξτρα παρθένου ελαιολάδου και ότι εδώ παράγονται μερικά από τα καλύτερα προϊόντα παγκοσμίως. Μας βοήθησε πολύ η έμμεση διαφήμιση που μας έκανε ο Κούρδος Chobani με το greek style yogurt στην Αμερική, βοήθησε την Ελλάδα να αποκτήσει brand. Εμείς λοιπόν πουλάμε το σωστό πρόσωπο της Ελλάδας.

Yoleni’s: μπήκαμε στο πρώτο concept store της ελληνικής γεύσης - εικόνα 3
Το Yoleni’s θα διαθέτει εστιατόριο της Φάρμας Μπράλλου κι ένα χώρο ελαφριάς εστίασης στο ισόγειο

Σας ενέπνευσε το περίφημο «Eataly» (e-shop, deli και ρεστοράν αφιερωμένα στην Ιταλία);
Φυσικά, όπως και χιλιάδες άλλους Έλληνες που ήθελαν να κάνουν το ίδιο. Μόνο που εμείς το πραγματοποιήσαμε σωστά και ολοκληρώνουμε την προσπάθειά μας με αυτό το κατάστημα. Είναι κάτι που δεν έχει τολμήσει άλλος.

Υπάρχει ομάδα γευσιγνωστών που επιλέγει τα προϊόντα;
Υπάρχει μια ομάδα της οποίας ηγούμαι εγώ και στην οποία ο καθένας έχει συγκεκριμένο ρόλο. Συμμετέχουν και δύο σεφ με τους οποίους συνεργαζόμαστε. Κάνουμε όμως και κάτι άλλο σημαντικό: τα προϊόντα τα δοκιμάζει και το προσωπικό μας. οποιαδήποτε παιδεία ή εμπειρία κι αν έχει, θέλουμε τη γνώμη του. Δεν απευθυνόμαστε μόνο στο εξειδικευμένο γκουρμέ κοινό, αλλά σε όλους.

Τι κάνετε με προϊόντα που είναι­ μεν εξαιρετικά, αλλά δεν είναι άψογα τυποποιημένα και σε έναν αυστηρό έλεγχο ίσως και δεν περνούσαν τις εξετάσεις;
Έχουμε καταρτίσει μια ομάδα σε συνεργασία με τη Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης, που βοηθάει παραγωγούς των οποίων τα προϊόντα αξίζουν ποιοτικά και γευστικά να πετύχουν τυποποίηση και πιστοποίηση. Ήδη το έχουμε κάνει με επιτυχία σε δυο-τρεις περιπτώσεις για την αγορά της Αμερικής. Επειδή, μάλιστα, μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα έχει ξεκινήσει η δημιουργία του καταστήματός μας στην Αμερική, θέλουμε να διευρύνουμε την προσπάθεια και με άλλους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Εστιατόρια

EU Rice: Υπάρχει ελληνικό ρύζι και το θέλουμε (περισσότερο)

Αν και το ελληνικό ρύζι θεωρείται εξαιρετικής ποιότητας, όλα δείχνουν πως κανένας δεν γνωρίζει τίποτε για αυτό. Δεν χρειάζεται να το γκουγκλάρετε, έχουμε όλες τις απαντήσεις για τον κρυμμένο μας γαστρονομικό θησαυρό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΛΕΝΑ ΓΚΟΒΑΡΗ
30/09/2022

Ο Δημήτρης Γεωργόπουλος δεν είναι ο ζαχαροπλάστης που έχεις συνηθίσει

Ο pastry chef πίσω από την επιτυχία του "Ρεσιτάλ" μιλά στο Αθηνόραμα.

Ο Michelin αβαντάρει Αθήνα

Μόλις ανακοίνωσε ο Κόκκινος γαστρονομικός οδηγός τα αστέρια του που κολακεύουν σίγουρα την πρωτεύουσα αλλά κρύβουν και μια ανατροπή με απώλεια αστεριού.

Νέα αστέρια Michelin και ανατροπές στα εστιατόρια της Αθήνας

Η ελληνική πρωτεύουσα διαθέτει ένα νέο εστιατόριο με δύο αστέρια Michelin, καθώς και δύο εστιατόρια που λαμβάνουν αστέρι για πρώτη φορά, η "Σπονδή" χάνει το 2ο αστέρι της, δύο εστιατόρια ξεχωρίζουν για τη δέσμευσή τους στη βιωσιμότητα και λαμβάνουν το πράσινο αστέρι Michelin, ενώ 7 νέα εστιατόρια περιλαμβάνονται στις προτάσεις, ανεβάζοντας τον αριθμό των επιλεγμένων εστιατορίων σε 27.

8 απαραίτητες στάσεις στην Αρχελάου

Ο δρόμος-success story του Παγκρατίου και όλα όσα τρως και πίνεις σε αυτόν.

La Meat Maison

Ένα κορυφαίο κρεοπωλείο, ένα εξειδικευμένο στο εκλεκτό κρέας εστιατόριο και μια μπουτίκ ντελικατέσεν δημιουργούν έναν πολυχώρο κρέατος που καινοτομεί στην Αθήνα.

Ο Γιώργος Φελεμέγκας μαγειρεύει και νιώθει καλά

Ο νέος head chef της 'Hytra' μιλά για όσα τον καθορίζουν εντός και εκτός κουζίνας.