Τελευταία ευκαιρία για 122 θεατρικές παραστάσεις πριν το Πάσχα

Μέχρι και τη Μεγάλη Τρίτη οι περισσότερες παραγωγές της φετινής σεζόν ετοιμάζονται να ρίξουν την αυλαία της χειμερινής σεζόν 2023-24. Εμείς τις χωρίσαμε σε κατηγορίες σε ένα πολυσυλλεκτικό οδηγό θεατρικών εξορμήσεων λίγο πριν το Πάσχα.

Τελευταία ευκαιρία για 127 θεατρικές παραστάσεις πριν το Πάσχα

Last call και για μια σειρά μεγάλων σκηνοθετικών και ερμηνευτικών στοιχημάτων: 

Της Κατερίνας Ευαγγελάτου, που σκηνοθέτησε σε πανελλήνια πρώτη το συναρπαστικό δράμα του Βρετανού Ρόμπερτ Άικ, "The doctor", αποσπώντας μια εξαιρετική ερμηνεία από τη Στεφανία Γουλιώτη. Το έργο επικεντρώνεται σε καυτά ζητήματα του δημόσιου διαλόγου με κυριότερο τις "δολοφονίες χαρακτήρα" και τα "λαϊκά δικαστήρια" που στήνονται στα τηλεοπτικά παράθυρα και τα social media (Αμφι-Θέατρο). Της Έφης Μπίρμπα, που ανέσυρε ένα ολιγοπαιγμένο έργο για τα όρια της επιστήμης, τη χειραγώγηση του ατόμου και τη διάβρωση που επιφέρει η εξουσία, την "Καρδιά του σκύλου" του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ και τη μετουσίωσε σε μία υψηλής αισθητικής και ξεχωριστής σωματικότητας παράσταση, με κυρίαρχη την ερμηνεία του Άρη Σερβετάλη (Κιβωτός). Του Στάθη Λιβαθινού που ανέβασε το ευφυές έργο του Τομ Στόπαρντ, "Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί", που μετατρέπει τους δευτερεύοντες ήρωες του σαιξπηρικού "Άμλετ" σε κεντρικούς ήρωες μία κωμικοτραγικής παραβολής (Θέατρο της Οδού Κυκλάδων-"Λευτέρης Βογιατζής"). Του Δημήτρη Καραντζά, που επέστρεψε στον Τσέχοφ και με τον "Γλάρο" παρουσίασε μία βαθιά συγκινητική παράσταση για τη συνομιλία μεταξύ καλλιτεχνικής δημιουργίας και πραγματικότητας και την θεατρική τέχνη ως αναγκαιότητα (Προσκήνιο).

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Έγκλημα και Τιμωρία
"Έγκλημα και Τιμωρία"
Θεατρική παράσταση The Doctor, πολιτικό θέατρο και πολιτικές ταυτότητας, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου
The Doctor © Βάσια Αναγνωστοπούλου
"The Doctor"

Διαβάστε Επίσης

Του Δημήτρη Τάρλοου που σκηνοθέτησε το "Έγκλημα και τιμωρία" στη σύγχρονη, τολμηρή μεταγραφή του Θανάση Τριαρίδη, που είδε το έργο-ογκόλιθος του Ντοστογιέφσκι ως μία ευκαιρία επαναδιαπραγμάτευσης του διλήμματος περί δίκαιου και άδικου φόνου (Πορεία at Victoria). Του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη που μας σύστησε το έργο του Στίβεν Κάραμ, "The humans", που εστιάζει με αμεσότητα και ευαισθησία στη ζωή μιας σύγχρονης αμερικανικής οικογένειας, καθιστώντας την απολύτως οικουμενική (Μουσούρη). Του Νικίτα Μιλιβόγεβιτς, που έδωσε θεατρική πνοή στη συγκλονιστική ταινία του Εμίρ Κουστουρίτσα, "Underground", σε μια παράσταση με βαλκανική ψυχή, αστείρευτη ενέργεια και υπέροχη μουσική, δίπλα στις εξαίσιες ερμηνείες των Γιάννη Τσορτέκη, Βασίλη Χαραλαμπόπουλου και Αλεξάνδρας Αϊδίνη (Ακροπόλ).

Ο θάνατος του εμποράκου
Κατερίνα Τσατσάνη ©
"Ο θάνατος του εμποράκου"

Διαβάστε Επίσης

Και του Γιώργου Νανούρη, που ανέβασε το εμβληματικό έργο του Άρθουρ Μίλλερ, "Ο θάνατος του εμποράκου", όπου ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης πραγματοποίησε μία κορυφαία ερμηνεία (Ζίνα) αλλά και το ρομαντικό δράμα του Εντμόντ Ροστάν, "Συρανό", σε μία εμπνευσμένη παράσταση-γιορτή της θεατρικότητας, με κορυφαίο του θιάσου τον ταλαντούχο Μιχάλη Σαράντη (Αλκυονίς). 

Η καρδιά του σκύλου
© Yiorgos Kaplanidis
"Η καρδιά του σκύλου"
Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού
"Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού"

Πολυσυζητημένες παραστάσεις που επέστρεψαν φέτος στη σκηνή

Μια σειρά παραστάσεων που επέστρεψαν φέτος στο σανίδι για δεύτερη, ακόμη και τρίτη ή και τέταρτη χρονιά, ολοκληρώνονται την Κυριακή των Βαΐων. Ο sold out "Τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού” του Ντάριο Φο στη σπιντάτη σκηνική εκδοχή του Γιάννη Κακλέα με τον Πάνο Βλάχο (Γκλόρια). Από αυτή τη σύντομη λίστα δεν θα μπορούσε να λείπει το "Sexy Laundry" της Μισέλ Ριμλ με τον Σπύρο Παπαδόπουλο και την Ρένια Λουιζίδου, που ερμηνεύουν ένα ζευγάρι που επιχειρεί να αναθερμάνει την ερωτική του ζωή (Κάππα), όπως και οι "Αινιγματικές παραλλαγές" με τους Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη και Γιάννη Μπέζο (Βεάκη). Ακόμη ένα ντουέτο, αυτή τη φορά ενός σνομπ νομπελίστα συγγραφέα και ενός ψαρωμένου δημοσιογράφου, στο έργο του Ερίκ Εμανουέλ Σμιτ που σκηνοθέτησε μαζί με τον Δαδακαρίδη ο Σωτήρης Τσαφούλιας. Επιτυχημένο δίδυμο αναδείχθηκαν για τέταρτη χρονιά φέτος οι Θανάσης Κουρλαμπάς και Γιώργος Γαλίτης στον "Θάνατο του Ιβάν Ιλίτς" του Λέοντος Τολστόι, σε διασκευή Κωνσταντίνας Νικολαΐδη (Αλκμήνη). Για δεύτερη χρονιά σκέπασε μυστήριο το θέατρο "Κάτια Δανδουλάκη”, με την καταξιωμένη ηθοποιό στο νουάρ "Διάλεξε τον θάνατό σου αγάπη μου" των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα πάνω στο αριστουργηματικό έργο του Ρομπέρ Τομά (παίζουν: Κοραλία Καράντη, Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, Πάνος Σταθακόπουλος, Γιώργος Γεροντιδάκης). 

Sexy Laundry
"Sexy Laundry"
Φιλουμένα Μαρτουράνο
Ελίνα Γιουνανλή©
"Φιλουμένα Μαρτουράνο"

Διαβάστε Επίσης

Ανάμεσα στα μεγάλα έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου που ξαναείδαμε φέτος ήταν και η "Φιλουμένα Μαρτουράνο" του Εντουάρντο ντε Φιλίππο, λαμπρό δείγμα του ιταλικού νεορεαλισμού που συμπυκνώνει μια ολόκληρη εποχή, με τη Μαρία Ναυπλιώτου και τον Μελέτη Ηλία στους πρωταγωνιστικούς ρόλους (σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου στο "Δημήτρης Χορν”). Στην ίδια κατηγορία είναι και η "Άνοδος του Αρτούρο Ούι" του Μπέρτολτ Μπρεχτ, η αλληγορία για την άνοδο του Ναζισμού, που ανεβασε ο Άρης Μπινιάρης στο ολοκαίνουργιο Ark με τον Γιώργο Χρυσοστόμου στον ομώνυμο ρόλο (και με τους Γιάννη Αναστασάκη, Μιχάλη Βαλάσογλου, Κώστα Κορωναίο, Δαυίδ Μαλτέζε, Μαρία Παρασύρη, κ.ά.

Η άνοδος του Αρτούρο Ούι
Πάτροκλος Σκαφίδας©
"Η άνοδος του Αρτούρο Ούι"
Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
Χρήστος Συμεωνίδης©
"Ο κύκλος των χαμένων ποιητών"

Σαρωτική βέβαια ήταν και η επιτυχία του "Κύκλου των χαμένων ποιητών", έναν λυτρωτικό φόρο τιμής στην αξία της αυτοδιάθεσης από τον Τομ Σούλμαν, όπου ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης καθοδήγησε τον Άκη Σακελλαρίου σε ένα ρόλο ζωής στη θεατρική μεταφορά της εμβληματικής ταινίας (Βρετάνια). Στο θέατρο "Τζένη Καρέζη” ο "Κωλόκαιρος” του Αντώνη Τσιοτσιόπουλου συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του -σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παλούμπη- με φόντο το κέντρο διασκέδασης "Διυλιστήριο" μετά από μια νύχτα γλεντιού, με τον συγγραφέα και ηθοποιό και τους Στάθη Σταμουλακάτο, Βασιλική Διαλυνά, Στέλιος Δημόπουλο, Θάνο Αλεξίου. Στις 30/4, από την άλλη, κατεβαίνει η φεμινιστική κωμωδία "Αυτές που δεν προλάβατε” της Δανάης Λιοδάκη. Η μεγάλη επιτυχία της b.p.m.theater group σε μουσική του Φοίβου Δεληβοριά, με τις νέες ηθοποιούς Μαριέλα Δουμπού, Άλκηστις Ζιρώ, Ευσταθία Λαγιόκαπα και Παναγιώτα Παπαδημητρίου. 

Κωλόκαιρος
Πάτροκλος Σκαφίδας©
"Κωλόκαιρος"
Τέλειοι Ξένοι
"Τέλειοι ξένοι"

Από τον κινηματογράφο στη σκηνή

Διαβάστε Επίσης

Την τελική τους παρουσία στο σανίδι αναμένουμε και για αυτές τις παραστάσεις που τις είδαμε, αρχικά, στη μεγάλη οθόνη. Ο Πέτρος Λαγούτης και ο Γιώργος Πυρπασόπουλος συν-σκηνοθετούν την κοινωνική σάτιρα του Πάολο Τζενοβέζε "Τέλειοι ξένοι", που θα παίζεται ως τις 28/4 στη σκηνή του θεάτρου Αθηνά με τους Μυρτώ Αλικάκη, Πέτρο Λαγούτη κ.ά. Την ίδια ημερομηνία θα αποχαιρετήσουμε από το Χώρα το "Closer” του Πάτρικ Μάρμπερ, στο οποίο παίζουν ο Μιχάλης Λεβεντογιάννης, η Βίκυ Παπαδοπούλου, η Ναταλία Σουίφτ και ο Σπύρος Σταμούλης, τον "Μάρτυρα κατηγορίας” της Αγκάθα Κρίστι στο θέατρο Άνεσις (σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη) αλλά και τον "Ταλαντούχο κύριο Ρίπλεϊ”, τη δραματοποίηση του μυθιστορήματος της Πατρίσια Χάισμιθ στο Ιλίσια-"Βολονάκης” δια χειρός Πέτρου Ζούλια με τους Μιχάλη Συριόπουλο, Μιχαήλ Ταμπακάκη, Ιωάννη. Αθανασόπουλο, Ήβη Νικολαΐδου.

Closer
Πάτροκλος Σκαφίδας©
"Closer”
Ο Ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϊ
Διονύσης Κούτσης©
"Ο Ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϊ"

Εδώ… γελάμε!

Διαβάστε Επίσης

Παρακάτω θα βρείτε τις κωμωδίες που θα μας σκορπίσουν γέλιο για τελευταία φορά την Κυριακή των Βαΐων. Αρχικά έχουμε το "Όταν πέθανα" τη θεατρική επιστροφή του Λάκη Λαζόπουλου, ο οποίος πλαισιώνεται από την Ελισάβετ Κωνσταντινίδου και τον Διονύση Ατζαράκη ("Βέμπο"), αλλά και το "Εγώ, εγώ… κι εγώ" του Φλοριάν Ζελέρ, όπου πρωταγωνιστούν ο Φάνης Μουρατίδης και η Εβελίνα Παπούλια (Αλάμπρα). Παραμένοντας σε all-star θιάσους δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε το "Unfriend" του Στίβεν Μόφατ, όπου πρωταγωνιστούν η Κατερίνα Διδασκάλου και η Βάσω Λασκαράκη (Νέος Ακάδημος), αλλά και τους… δολοφονικούς "Μπαμπάδες με ρούμι" των Ρέππα-Παπαθανασίου με Ευείδη, Λεκάκη, Σταυροπούλου, Βογιατζάκη, Κόκλα και Λουδάρο ("Αλίκη"). Εξίσου δολοφονικό είναι βέβαια και το "Σεσουάρ για δολοφόνους", η διαδραστική κωμωδία που σκηνοθετεί ο Νικορέστης Χανιωτάκης στο "Λαμπέτη”, όπως και το "Μη σου τύχει!..." με τον Αιμίλιο Χειλάκη (Αθηνών).

Όταν πέθανα
©Πάνος Γιαννακόπουλος
"Όταν πέθανα"
Μη σου τύχει
""Μη σου τύχει!...""

Διαβάστε Επίσης

Στη συνέχεια, παραθέτουμε τις κωμωδίες που είναι γραμμένες από ελληνική πένα: "Το επάγγελμα της μητρός μου" του Μποστ με τον Θανάση Παπαγεωργίου στον χώρο του, τη Στοά, "Σκοτσέζικο ντους" της Χρύσας Σπηλιώτη στο θέατρο Πρόβα, "Τα ραδίκια ανάποδα" του Γιώργου Γαλίτη ο οποίος και καθοδηγείται στη σκηνή του Αργώ από τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη και "Golfώ", που αποτελεί την κωμική διασκευή της "Γκόλφως” του Περεσιάδη σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Καραντινάκη (104). Στην ίδια κατηγορία ανήκουν και οι μαύρες κωμωδίες "Interview" της ομάδας Εμείς σε σκηνοθεσία Χρήστου Θάνου ("Αλκμήνη”, που είναι η μόνη που τελειώνει στις 30/4) και "Γύρισε πίσω” της Χριστίνας Σαμπανίκου σε σκηνοθεσία Βίκυς Αδάμου στο Vault.

Golfώ
Bill Patrick©
"Golfώ"
Σκοτσέζικο ντούς
© Γιώργος Πανηγυρόπουλος
"Σκοτσέζικο ντους"

Διαβάστε Επίσης

Τη λίστα των θεατρικών που έχουν για ατού τους το χιούμορ κλείνουν οι παραστάσεις: "Οι δύο χέστηδες”, το έργο του Ευγένιου Λαμπίς σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου με την Κλέλια Ανδριολάτου, τον Γιώργο Γλάστρα και τον Θέμη Πάνου κ.ά. (θέατρο Τέχνης-Φρυνίχου), "Ελάτε να πιούμε έναν καφέ…”, η σάτιρα του Πιέρο Κιάρα που ανέβηκε από τον Νίκο Καρδώνη στον Μικρό Κεραμεικό, "Πες μου ότι είναι ψέμα - Επιχείρηση Ωρωπός”, η διασκευή του "Ψέμα στο ψέμα” από τον Τάσο Ιορδανίδη στο Θέατρο Nous - Creative space και η αστυνομική κωμωδία του Πάτρικ Μπάρλοου "Τα 39 σκαλοπάτια” με τον Μάκη Παπαδημητρίου να πρωταγωνιστεί και να σκηνοθετεί ("Τζένη Καρέζη").

Οι δύο χέστηδες
Ελευθερία Νικολαίδου
"Οι δύο χέστηδες"
Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι
Πάτροκλος Σκαφίδας©
"Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι"

Αυλαία ρίχνει και μια ομάδα σημαντικών έργων από το παγκόσμιο ρεπερτόριο: 

Διαβάστε Επίσης

Το αριστούργημα του Τενεσί Ουίλιαμς, "Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι", που σκηνοθετεί η Λίλλυ Μελεμέ, με τη Φιλαρέτη Κομνηνού στον πρωταγωνιστικό ρόλο της μητέρας που αρνείται να αποδεχτεί την πραγματικότητα που κρύβεται πίσω από το θάνατο του γιου της (Νέος Ακάδημος). Το σπάνια παιζόμενο επικό και ποιητικό έργο του Στρίντμπεργκ, "Ονειρόδραμα", που μεταμορφώθηκε στα χέρια της Γεωργίας Μαυραγάνη σε μια παράσταση-αποθέωση της ομαδικότητας και του χειροποίητου θεάτρου (Εθνικό). Επίσης του Στρίντμπεργκ, η "Miss Julie", στην πειραματική σκηνοθεσία του Πάνου Κούγια, που βασίστηκε στον κώδικα της σιωπής (ΔΘΠ). Το πρωτόλειο έργο του Τσέχοφ, "Πλατόνωφ", που σκηνοθέτησε ο μετρ του ρωσικού θεάτρου Άντολφ Σαπίρο με μια ομάδα ταλαντούχων Ελλήνων ηθοποιών και επικεφαλής τον Γιώργο Χριστοδούλου και την Παναγιώτα Βλαντή (ΔΘΠ) αλλά και ο "Βυσσινόκηπος" που σκηνοθέτησε ο Γιάννης Μόρτζος, ακολουθώντας τη μέθοδο διδασκαλίας του Κάρολου Κουν (Διάχρονο). Δύο έργα του σπουδαίου αιρετικού, Χάινερ Μίλερ, το μανιφέστο των εξεγερμένων γυναικών, "Μήδειας υλικό" από την Άντζελα Μπρούσκου (Bios) και το τολμηρό "Κουαρτέτο" από τον Θανάση Σαράντο, με τον Χρήστο Βασιλόπουλο και την Κερασία Σαμαρά στους ρόλους του ζευγαριού που επιδίδονται σε ένα καταστροφικό παιχνίδι εξουσίας (Από Μηχανής).

Κουαρτέτο
Κωνσταντίνος Λέπουρης©
"Κουαρτέτο"
Οι Τσέντσι
© Μαρίζα Καψαμπέλη
"Οι Τσέντσι"

Διαβάστε Επίσης

Οι "Τσέντσι" του ρομαντικού ποιητή Πέρσι Σέλεϊ, που βασίζεται στην πραγματική ιστορία του αδίστακτου Φραντσέσκο Τσέντσι, ο οποίος προκάλεσε τον θάνατο των γιων του και τον βιασμό της κόρης του, σε σκηνοθεσία της Μαριλίτας Λαμπροπούλου (ΔΘΠ). Τέλος, ο "Μικρός Έγιολφ", στη σκηνοθεσία των Γιώργου Χαρατζά και Κορίνας Χρυσάιδου, το έργο όπου ο Ίψεν συμπυκνώνει τις προβληματικές του για τον έρωτα ως ψευδαίσθηση, τη χειραφέτηση των γυναικών, την αναζήτηση ταυτότητας (Από Μηχανής). 

Ονειρόδραμα
© Karol Jarek
"Ονειρόδραμα"
Πλατόνωφ
© Σταύρος Χαμπάκης
"Πλατόνωφ"

Δύο μεγάλοι ρόλοι που δεν έχουν φύλο

Διαβάστε Επίσης

Σε δύο παραστάσεις της φετινής θεατρικής σοδειάς ο ρόλος που φιγούραρε στον τίτλο τους παίχτηκε με τρόπο που να διευρύνει την οπτική μας σχετικά με το πώς μπορεί να αντιστοιχείται ένα ήρωας με έναν ερμηνευτή. Έτσι, από τη μία πλευρά έχουμε τον "Βασιλιά Ληρ” του Ουίλιαμ Σαίξπηρ στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας, όπου η Μπέτυ Αρβανίτη ερμήνευσε τον επώνυμο βασιλιά που μοιράζει στις τρεις κόρες του το βασίλειό του. Η παράσταση, την οποία σκηνοθέτησε ο Στάθης Λιβαθινός, θα συνεχιστεί ως τις 28/4. Από την άλλη πλευρά, ήταν ο Χρήστος Στέργιογλου εκείνος που μεταμορφώθηκε στην αυστηρή χήρα Μπερνάρντα Άλμπα στο "Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα (Το σώμα όπου ανατέλλει η αντοχή)” σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα. Το θεατρικό του μοναδικού Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα κάνει φινάλε την Κυριακή των Βαΐων.

Βασιλιάς Ληρ
"Βασιλιάς Ληρ"
Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα
Μαριλένα Αναστασιάδου©
"Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα (Το σώμα όπου ανατέλλει η αντοχή)”

Τελευταία ευκαιρία για ν’ ακούσεις το "νέο αίμα”

Διαβάστε Επίσης

Αν σε ενδιαφέρουν οι δημιουργίες νέων καλλιτεχνών, τότε συνέχισε να διαβάζεις αυτές τις γραμμές ώστε να προλάβεις τις παρακάτω παραστάσεις πριν τελειώσουν. Με τους κλασικούς ασχολήθηκαν οι πρόσφατοι απόφοιτοι της Σχολής Σκηνοθεσίας του Εθνικού Ορέστης Σταυρόπουλος και Δημήτρης Σταυρόπουλος, ανεβάζοντας τον "Κροκόδειλο” του Ντοστογιέφσκι (έως 30/4, Πόρτα), αλλά και η ομάδα Loxodox που ανέβασε το "Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας” στο ΠΛΥΦΑ (έως 28/4), ενώ επιρροή από Τσέχοφ είχε η Φένια Προβελεγγίου, σκηνοθέτρια του "Άλλα για το Γλάρο δε γνωρίζω” (έως 28/4, Ρεκτιφιέ).

Διαβάστε Επίσης

Από την άλλη, ενός νέου δημιουργού, του Μιχάλη Μαλανδράκη, είναι το "Όνειρα γλυκά” σε σκηνοθεσία Μάξιμου Μουμούρη στο Τόπος Αλλού που παίζεται μέχρι την Κυριακή των Βαΐων. Τότε, θα αποχαιρετήσουμε και δύο περφόρμανς που σχετίζονται με ζητήματα φύλου και σεξουαλικότητας: "Τι είναι αυτό που με κάνει αγόρι;” του Γιώργου Νικολαΐδη σε σκηνοθεσία Βίκυς Αδάμου (H.ug) και "Καταποντισμός” του Βασίλη Βηλαρά στην Πειραματική, όπου παίζουν ο ίδιος με τους Ανδρέα Teddy Λαζαράκο, Kristof, Νίκο Ρούπλεμ, Dolly Vara. Τέλος, οι νέοι, millennial δημιουργοί στοχάζονται για τη γενιά τους στα έργα "Δε μιλένιαλς” της Χρύσας Κολοκούρη που κάνει φινάλε στον Τεχνοχώρο Φάμπρικα στις 30/4, αλλά και το δυνατό "Generation lost” του Γρηγόρη Λιακόπουλου σε σκηνοθεσία Κατερίνας Γιαννοπούλου στη σκηνή "Νίκος Κούρκουλος”.

Καταποντισμός
© Χρήστος Συμεωνίδης
"Καταποντισμός”
Ο κροκόδειλος Πόρτα
©Karol Jarek
"Ο κροκόδειλος"

Η ελληνική δραματουργία πρωτοστατεί

Διαβάστε Επίσης

Βαριές υπογραφές αλλά και νεότερες φωνές βρήκαν φέτος τη δική τους θέση στις σκηνές της Αθήνας. Δύο έργα που δίνουν γροθιά στο στομάχι παίζονται στο Σύγχρονο Θέατρο και το Επί Κολωνώ. Το "Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς” του Χρόνη Μίσσιου για τα χρόνια των φυλακίσεων, των βασανιστηρίων και των εκτοπίσεών του ως κομμουνιστή με τους Ιωσήφ Ιωσηφίδη, Κωνσταντίνο Πασσά, Δημήτρη Μαμιό, Γιάννη Μάνθο, σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη (30/4) και το νέο έργο του ταλαντούχου ηθοποιού Γιώργου Χριστοδούλου "Ο συνεργός”, εμπνευσμένο από μια αληθινή ιστορία γυναικοκτονίας, που πρωτοανέβηκε πέρυσι με τους Χρήστο Κοντογεώργη, Γιώργο Τριανταφυλλίδη, Μαρία Προϊστάκη, Φανή Παναγιωτίδου (28/4).

Καλά εσύ σκοτώθηκες νωρίς
"Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς"
ο συνεργός
"Ο συνεργός"

Διαβάστε Επίσης

Ένα έργο για την εξάρτηση και τον αντίκτυπό της στον περίγυρο του εθισμένου, το "Εξαρτάται" της Μαρίας Μαυρικάκη, παρουσίασαν φέτος ο Αντώνης Αντωνίου και η Νατάσα Ασίκη στη Θεατρική Σκηνή (28/4). Την ίδια μέρα κατεβαίνουν και δύο έργα της Λένας Κιτσοπούλου, το "Μαράκι έκλασε" της ομάδας Seven Sisters στο Faust και ο "Κατάθλας” σε σκηνοθεσία της Νατάσας Παπαμιχαήλ στο Olvio.

Διαβάστε Επίσης

Τρεις διακεκριμένοι συγγραφείς παρουσίασαν τρία νέα έργα: το "Αράφ" του Γιάννη Τσίρου για τη σύγχρονη υποκριτική κοινωνία (Αποθήκη, 28/4, σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη με τους Ράνια Σχίζα, Ιωσήφ Πολυζωίδη, Φώτη Λαζάρου), το "Rayman ούρλιαξε" του Γιάννη Μαυριτσάκη για έναν θεωρητικό φυσικό σε διχασμό, λίγο πριν τη μεγαλύτερη βράβευση της ζωής του, με τον Χάρη Φραγκούλη στον ομώνυμο ρόλο, σε σκηνοθεσία Περικλή Μουστάκη (Σφενδόνη, 28/4) και το "Συνέβη στο Monterey” του Άκη Δήμου με τις Λυδία Φωτοπούλου και Καίτη Κωνσταντίνου σε ένα γλυκόπικρο εξομολογητικό ντουέτο με την υπογραφή του Τάκη Τζαμαργιά (Μικρό Χορν, 28/4). Σε πρώτη πανελλήνια παρουσίαση και σε μια παράσταση ιδιαίτερης ατμόσφαιρας έκανε πρεμιέρα τον Φεβρουάριο η "Αγρυπνία" του Δημήτρη Δημητριάδη με την υπογραφή του σκηνοθέτη Αντώνη Καλογρίδη στο νέο θέατρο Συγγρού 33, μια ιστορία ενός ανεκπλήρωτου ομοφυλοφιλικού έρωτα που λειτουργεί ως παραβολή για την ελληνική κοινωνία και οικογένεια. 

Αγρυπνία
@Panos Giannakopoulos
"Αγρυπνία"
Αράφ
Ελίνα Γιουνανλή©
"Αράφ"

Ανάμεσα στα νέα ελληνικά έργα που προλαβαίνουμε ακόμα να δούμε έως τις 30/4 είναι το "Φαγητό” της Μαρίας Λαϊνά (ΠΛΥΦΑ), το "Με δύναμη από την Κηφισιά” των Δημήτρη Κεχαΐδη και Ελένης Χαβιαρά (Μικρός Κεραμεικός), το "Γιοσίρου Γιαμαγκούσι” του Γιάννη Κεντρωτά (Olvio) και η "Μουγγή καμπάνα" του Θανάση Τριαρίδη ("Μπέλλος").

Rayman ούρλιαξε
Ματθίλδη Τούμπουρου©
"Rayman ούρλιαξε"
Συνέβη στο Monterey
Γιώργος Καλφαμανώλης©
"Συνέβη στο Monterey"

Διαβάστε Επίσης

Παράλληλα, τρεις καλλιτεχνικές μορφές γίνονται πηγή έμπνευσης για ισάριθμα έργα. Παρουσιάζεται για πρώτη φορά από τους Elephas tiliensis το Θέατρο του Βουνού και το έργο του Γιώργου Κοτζιούλα, που ίδρυσε στην Ήπειρο τη Λαϊκή Σκηνή με ηθοποιούς τους ίδιους τους αντάρτες και τις αντάρτισσες του ΕΛΑΣ, μέσα από τα "Μαγικά βουνά" (Θέατρο του Νέου Κόσμου, 28/4). Η Όλια Λαζαρίδου υπογράφει τη σκηνοθεσία της παράστασης "Θεόφιλος Sold", με θέμα τη ζωή του αυτοδίδακτου ζωγράφου Θεόφιλου Χατζημιχαήλ (Αμφιθέατρο Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, 28/4), ενώ το έργο του Αντώνη Μποσκοΐτη "Ντίνος Χριστιανόπουλος - Το ταγκαλάκι” αναφέρεται στον σπουδαίο όσο και αιρετικό ποιητή (Vault, 30/4). Τέλος, με φόντο το ιστορικό μπιλιαρδάδικο της πλατείας Αμερικής, Roi mat, από τα τραπέζια του οποίου έχουν περάσει μεγάλες προσωπικότητες, εκτυλίσσεται το "Ρουά ματ” του Γιώργου Κλεάνθους. Μια site specific παράσταση που μιλά για θέματα φιλίας, εξουσίας, μοναξιάς και ματαιοδοξίας (28/4).

Τα μαγικά βουνά
Patroklos Skafidas©
"Μαγικά βουνά"
Ντίνος Χριστιανόπουλος - Το Ταγκαλάκι
"Ντίνος Χριστιανόπουλος - Το ταγκαλάκι"

Τα σόλο στοιχήματα

Διαβάστε Επίσης

Στις επόμενες γραμμές συγκεντρώσαμε τους μονολόγους που ρίχνουν αυλαία λίγο πριν και μετά την αρχή της Μεγάλης Εβδομάδας. Στις 26/4 είναι του φινάλε του "Ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης και το φάσμα των φατριών” του Παντελή Μπουκάλα σε ερμηνεία Φώτη Μακρή σε σκηνοθεσία του ίδιου και των Στέλλας Κρούσκα, Κλεοπάτρας Τολόγκου (Studio Μαυρομιχάλη). Το Σάββατο του Λαζάρου αποχαιρετούμε τις παραστάσεις: "Amber alert” του Οντίς Πλακού με τη Γεωργία Ζώη σε σκηνοθεσία Γιώτας Κουνδουράκη, (Βικτώρια), "Άκου καθώς περνάει”, με τη Μαρία Μαραγκουδάκη (Θέατρο της Ημέρας), "Προμηθέας εσταυρωμένος” με τον Χρήστο Λιακόπουλου (Αλκμήνη) και "Άρης” της Σοφίας Αδαμίδου με τον Τάσο Σωτηράκη ως Άρη Βελουχιώτη (Olvio).

ΣΕΡΡΑ
Αγγελική Κοκκοβέ©
"Σέρρα - Η ψυχή του Πόντου”
Το βεραμάν φόρεμα
© Γιώργος Σκιτζάκος
"Το βεραμάν φόρεμα"

Διαβάστε Επίσης

Ανήμερα της Κυριακής των Βαΐων, προγραμματίζεται η τελική αυλαία για τους παρακάτω μονολόγους: "Το βεραμάν φόρεμα” σε κείμενο-σκηνοθεσία-ερμηνεία Άννας Βαγενά (Μεταξουργείο), "Η μάνα αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή” της Κικής Μαυρίδου με την εξαιρετική Ράνια Σχίζα που καθοδηγείται στη σκηνή από τον Βαγγέλη Λάσκαρη (Εν Αθήναις), "Σέρρα - Η ψυχή του Πόντου”, του Γιάννη Καλπούζου, με τη Χρύσα Παππά σε έναν υποκριτικό άθλο με οδηγό της τον Σωτήρη Χατζάκη (Μικρό Άνεσις), "Το μπουφάν της Χάρλεϊ ή πάλι καλά” του Βασίλη Κατσικονούρη με τη Μαριάννα Τουμασάτου να μιλά στον Εύζωνα γιο της (Coronet, σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Σταύρου), "Νίνα 2” της Κάτιας Σπερελάκη σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη (Αλεξάνδρεια - Πολυχώρος Τέχνης) και, τέλος, "Ο Τίποτας (μια πονεμένη ιστορία)” του Γουίλ Ίνο με τον Θάνο Τοκάκη (Θέατρο του Νέου Κόσμου). Κλείνουμε στις 29/4 με το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως"τη σκηνική σύνθεση των διηγημάτων του Παπαδιαμάντη στο Studio new star art cinema (σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης, ερμηνεία: Θωμάς Καρποδίνης) και στις 30/4 με τη δυνατή "Τρίτη στο σούπερ μάρκετ” του Εμανουέλ Νταρλέ, με τον Φαίδωνα Καστρή (Show What?).

Όνειρο στο κύμα, Έρως ήρως
"Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως"
Η μάνα αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή
"Η μάνα αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή"

Ερμηνευτές με πολλά γαλόνια

Τις επόμενες μέρες πέντε διακεκριμένοι ηθοποιοί αποχαιρετούν τους ρόλους τους. Ξεκινάμε από τον Γρηγόρη Βαλτινό που μετά από μια μικρή παύση επέστρεψε με το "Da” του Χιου Λέοναρντ για να διηγηθεί μια συγκινητική οικογενειακή ιστορία σε σκηνοθεσία του Πέτρου Ζούλια, μαζί με τους Μιχάλη Οικονόμου, Γιώργου Σουξέ, Λάμπρο Κωνσταντέα, Ταμίλα Κουλίεβα κ.ά. (Ιλίσια, 28/4). Τις πιο σημαντικές στιγμές μιας ολόκληρης ζωής αφηγείται και η Ελένη Ράντου σε δικό της κείμενο και σκηνοθεσία του Ανέστη Αζά στο sold out για φέτος "Πάρτι της ζωής μου", με φόντο τα τραύματα της σύγχρονης Ελλάδας (Διάνα, 28/4). Ο Γιώργος Αρμένης ανέβηκε ξανά στη σκηνή στα τέλη Μαρτίου για να υποδυθεί το ρόλο ενός πατέρα με άνοια στο δράμα της Κατερίνας Αντωνιάδου "Χόρεψέ με πατέρα” (Αργώ, 30/4).

Da
Διονύσης Κούτσης©
"Da"
Το πάρτι της ζωής μου
Γιάννης Μαργετουσάκης©
"Πάρτι της ζωής μου"

Το "Μυστικό της Κοντέσσας Βαλέραινας" του Γρηγορίου Ξενόπουλου μαρτυρά η Νένα Μεντή στο Κέντρο Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος". Την καταξιωμένη ηθοποιό κι έναν πολυμελή θίασο - κ.ά.- ενορχήστρωσε ο Πέτρος Ζούλιας στο ανέβασμα του αριστουργήματος της νεοελληνικής δραματουργίας. Τέλος, ο Στέφανος Κυριακίδης μοιράστηκε τη σκηνή με την Άντζελα Γκερέκου στα πολυβραβευμένα "Τελευταία φεγγάρια" του Φούριο Μπορντόν, μια βαθιά ενδοσκόπηση στο λυκόφως της ζωής του κεντρικού ήρωα, με την Ρέινα Εσκενάζυ στο τιμόνι της σκηνοθεσίας (Coronet, από 28/4).

Μυστικό της Κοντέσσας Βαλέραινας
Γιώργος Καβαλιεράκης©
"Το μυστικό της Κοντέσσας Βαλέραινας"
Τα τελευταία φεγγάρια
©Αγγελική Κοκκοβέ
"Τελευταία φεγγάρια"

Ας μιλήσουμε για θέματα που μας απασχολούν (για λίγο ακόμα)!

Η "Pietà” της Μάρθας Μπουζιούρη (Σύγχρονο Θέατρο, 28/4) προσεγγίζει το προσωπικό και συλλογικό τραύμα της γυναικοκτονίας, μέσα από τις μαρτυρίες πέντε μητέρων που βίωσαν τη δολοφονία του παιδιού τους: η Κούλα Αρμουτίδου (μητέρα Ελένης Τοπαλούδη), η Ελένη Κρεμαστιώτη (μητέρα Ερατώς Μανωλακέλλη), η  Κατερίνα Κώτη (μητέρα Ντόρας Ζαχαριά), η Αλεξάνδρα Μάκου (μητέρα Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου) και η  Ρόζα Φωτιάδου (μητέρα Σοφίας Σαββίδου). Το πόσο διαφορετική είναι η ματιά της δικαιοσύνης πέρα από τον ορίζοντα της δύσης εξετάζει η "MultiMedea” της Πάμελα Πράθερ, που βασίζεται επίσης σε αληθινές ιστορίες δύο γυναικών που η πορεία τους ταυτίστηκε με αυτή της Μήδειας. Σκηνοθετεί η Όλγα Τζωρτζ. (Άβατον, 28/4). Το δρόμο μιας γυναίκας μέσα στο λαβύρινθο του διαδικτύου πραγματεύεται η τελευταία παράσταση της Έλενας Μαυρίδου με τίτλο "Midnight movie”. Μέσα από το κείμενο της Ιβ Λι θίγονται μια σειρά σημαντικών κοινωνικών ζητημάτων με επίκεντρο τον ψηφιακό κόσμο (Χώρος Θέατρο).

Pieta
©Patroklos Skafidas
"Pietà"
Lemons lemons lemons lemons lemons
Δομνίκη Μητροπούλου©
"Lemons lemons lemons lemons lemons"

Στο Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης” παίζονται μέχρι την Κυριακή των Βαΐων δύο έργα που εστιάζουν στις ανθρώπινες σχέσεις, ένα από τα πιο σημαντικά θέματα που εμπνέουν το θέατρο: το "Lemons lemons lemons lemons lemons” του Σαμ Στάινερ, μια συγκινητική ερωτική ιστορία για την ευθραυστότητα των σχέσεων με τους Άννα Μενενάκου και Παναγιώτη Γαβρέλα (σε σκηνοθεσία Ζαφειρίας Δημητροπούλου) και η "Αξία της ζωής” της Τζέιν Άντερσον, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια με τους Αθήνα Τσιλύρα, Μαρίνα Ψάλτη, Βασίλη Ρίσβα και Δημήτρη Μαυρόπουλο, μια οικογενειακή ιστορία για τον πόνο, την απώλεια και την ελευθερία. Τα ίδια μονοπάτια μεταξύ συγγενών ακολουθούν και οι "Τρομεροί γονείς” του Ζαν Κοκτό που διασκεύασε και σκηνοθέτησε η Αναστασία Παπαστάθη στο θέατρο Radar, φέρνοντας την υπόθεση στην Αθήνα του σήμερα (28/4).

Τρομεροί γονείς
Χάρης Γερμανίδης©
"Τρομεροί γονείς"
Chicago
"Chicago”

Ταξίδι σε μια άλλη εποχή μας περιμένει στο θέατρο Αγγέλων βήμα με το "Chicago” της Μορίν Ντάλας Γουάτκινς (σε απόδοση και σκηνοθεσία της Μαργαρίτας Δαλαμάγκα-Καλογήρου, 30/4) που μας μεταφέρει στη διαβόητη πόλη της ποτοαπαγόρευσης υπό την κυριαρχία του Αλ Καπόνε τη δεκαετία του 1920, αλλά και στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν όπου την ίδια μέρα ολοκληρώνεται το "Τank / Όλη νύχτα εδώ” από την ομάδα RMS MATAROA και τον Μάνο Βαβαδάκη. Τη μοναδική παράσταση της σεζόν που μιλά για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Στο πιο σύγχρονο ανθρωποφαγικό περιβάλλον των πολυεθνικών εταιρειών μας πηγαίνει το "Μετά τη βροχή" του Σέρχι Μπελμπέλ μέσα από την παράσταση του Νίκου Δαφνή στο Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα.

Μετά τη βροχή
"Μετά τη βροχή"
ΤΑΝΚ / Όλη Νύχτα Εδώ
Φώτης Σκουρλέτης©
"Τank / Όλη νύχτα εδώ”

Τρία σπουδαία σύγχρονα έργα για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Διαβάστε Επίσης

Ο πόλεμος, οι έμφυλες ανισότητες και πολλά ακόμη καυτά ζητήματα που μας απασχολούν τίθενται επί τάπητος μέσα από τρία θεατρικά έργα που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 28/4. Ο λόγος για το βαθιά πολιτικό έργο "Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα" του Ρουμάνου συγγραφέα και πολιτικού πρόσφυγα στο Παρίσι Ματέι Βίζνιεκ, που σκηνοθέτησε η Αικατερίνη Παπαγεωργίου στο Θέατρο "Μπέλλος" με τους Αλέξανδρο Βάρθη, Τάσο Λέκκα, Μάνια Παπαδημητρίου, Δημήτρη Πετρόπουλο, για να μιλήσει για το μετά του πολέμου.

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα
Ελίνα Γιουνανλή©
"Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα"
Το αγόρι με τις δύο καρδιές
Κατερίνα Δρούκα©
"Το αγόρι με τις δύο καρδιές"

Διαβάστε Επίσης

Το "Αγόρι με τις δυο καρδιές", η βαθιά ανθρώπινη και συγκινητική ιστορία για την αγάπη, την αλληλεγγύη και την προσφυγιά που σκηνοθέτησε ο Τάκης Τζαμαργιάς στο Άλμα, αποτελεί ουσιαστικά την αυτοβιογραφική ιστορία των Αφγανών συγγραφέων Χάμεντ και Χεσαάμ Αμίρι, που εγκατέλειψαν την πατρίδα τους σε αναζήτηση μιας νέας. Στο Τρένο στο Ρουφ η Τατιάνα Λύγαρη μάς σύστησε τις "Κρυμμένες” των Ισραηλινών Γιοσέφα Έβεν-Σοσάν και Ντάλια Σίμκο, με πρωταγωνίστριες τρεις σημαντικές γυναικείες προσωπικότητες: τη Μάρθα Φρόιντ, τη Τζένη Μαρξ και την Ξανθίππη, οι οποίες έζησαν στη σκιά της δόξας των διάσημων συζύγων τους, Σίγκμουντ, Καρλ και Σωκράτη. Παίζουν οι Εβελίνα Αραπίδη, Έλενα Βακάλη, Φανή Γέμτου, Ανδρέας Κουτσουρέλης, Βασίλης Παναγιωτίδης, Μενέλαος Χαζαράκης.

Κρυμμένες
Υπατία Κορνάρου©
"Κρυμμένες"
Ο αποτυχημένος
Ανδρέας Σιμόπουλος©
"Ο αποτυχημένος"

Finito la musica…

Διαβάστε Επίσης

Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν από τη λίστα μας και οι μουσικοθεατρικές παραστάσεις. Σε δύο από αυτές μπορούμε να απολαύσουμε τον ταλαντούχο Γιάννη Νιάρρο και, συγκεκριμένα, στον "Αποτυχημένο” του Τόμας Μπέρνχαρντ στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής (έως 26/4), όπου συμπρωταγωνιστεί με τους Έκτορα Λυγίζο (τον σκηνοθέτη της παράστασης), Άρη Μπαλή, Αμαλία Μουτούση, αλλά και στο "Νυξ - Λος ιστορίας περίεργας”, δικής του σύλληψης, όπου ερμηνεύει έχοντας πλάι του τους μουσικούς Γιάννη Παπαδόπουλο, Δημήτρη Κλωνή (Σημείο, έως 28/4).

Βίρα τις άγκυρες
Mike Rafail (That Long Black Cloud)©
"Βίρα τις άγκυρες"

Συνεχίζοντας με μιούζικαλ, το λαμπερό θεατρικό των Ρέππα-Παπαθανασίου "Βίρα τις άγκυρες” που μας ήρθε από Θεσσαλονίκη τελειώνει στο Παλλάς στις 28/4. Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο Αστέριος Πελτέκης, ενώ ερμηνεύουν: Ορέστης Τζιόβας, Κλειώ Δανάη Οθωναίου, Νικολέτα Βλαβιανού, Παντελής Καναράκης, Κώστας Σαντάς, Δημήτρης Διακοσάββας κ.ά. Μιούζικαλ (τσέπης για την ακρίβεια) είναι και το "Μίξερ” της Ζέτης Φίτσιου με τη "5 Minute Mom” Έλενα Χαραλαμπούδη, του οποίου το φινάλε προγραμματίζεται επίσης στις 28 στο Μικρό Γκλόρια.

Μίξερ
Διονύσης Κούτσης©
"Μίξερ"

Για το τέλος, έχουμε έναν χώρο που υποδέχεται στη μουσική σκηνή του ένα θεατρικό και μια μουσική σκηνή που γίνεται για λίγο θέατρο. Μιλάμε, φυσικά, για το θέατρο Αγγέλων Βήμα και το "Απόψε, στου Πανάγαθου!” της Μαργαρίτας Δαλαμάγκα–Καλογήρου από τη μία πλευρά (έως 28/4) και από την άλλη το Vox και το "Show what…” με τους Πάνο Μουζουράκη, Λευτέρη Ελευθερίου κ.ά. (έως 26/4).

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.