
Η αρχή έγινε ήδη από τις 20/9 με τη μαύρη κωμωδία "Σκυλίσια ζωή" της Μάρτα Μπουτσάκα από την σκηνοθέτρια Αννέτα Παπαθανασίου με τους Γιώργο Τσαπόγα και Εύη Γιαννακοπούλου (Eliart). Για πέμπτη και τελευταία χρονιά παίζεται φέτος το βαθιά προσωπικό "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" με τον Τάσο Ιορδανίδη και τη Θάλεια Ματίκα ('Άλφα).


Για τέταρτη χρονιά επιστρέφει η sold out μεταφορά του συνταρακτικού αφηγήματος του Χρόνη Μίσσιου "Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς" που σκηνοθετεί η Σοφία Καραγιάννη με τους Ιωσήφ Ιωσηφίδη, Κωνσταντίνο Πασσά, Δημήτρη Μαμιό, Γιάννη Μάνθο (Σύγχρονο Θέατρο, από 29/9) καθώς και δύο ακόμη ιστορίες-μαρτυρίες: "Ιερά Οδός 343. Μαρτυρίες από το Δρομοκαΐτειο", βασισμένο στο βιβλίο της Μαρίας Φαφαλιού, σε σκηνοθεσία Βασίλη Παχουνδάκη και ερμηνεία Φίλιππου Δραγούμη και Χριστίνας Λυκοτσέτα (Μπάγκειον) και "Η γέννηση ενός φασίστα - Η απολογία του Θεόφιλου Τσάφου" του Νίκου Κούνδουρου, ο μονόλογος με τον Νίκο Πανόπουλο που σκηνοθετεί η Γιώτα Κουνδουράκη (Μικρός Κεραμεικός).


Θα δούμε μόνο για λίγο: τον επιδραστικό "Οιδίποδα Τύραννο" της Σοφίας Αντωνίου με τον Χάρη Χαραλάμπους-Καζέπη (ΦΙΑΤ, έως 6/10), τους "Απόντες" του Βασίλη Κατσικονούρη στο θέατρο Σταθμός, ένα ξεχωριστό θεατρικό γεγονός φτιαγμένο από προφορικές αφηγήσεις (έως 29/10), την επιτυχημένη διασκευή του "'Όσα παίρνει ο άνεμος" με τους Λένα Παπαληγούρα, Ορέστη Τζιόβα, 'Όμηρο Πουλάκη, Γεράσιμο Γεννατά, Idra Kayne κ.ά. (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, έως 5/10) και τον μονόλογο "Αρτώ / Βαν Γκογκ" με τον ηθοποιό του Μπρόντγουεϊ Gene Gillette (Σημείο, από 1/10) από τους Ιόλη Ανδρεάδη και 'Άρη Ασπρούλη.


Την πρώτη του μήνα ανεβάζουν επίσης αυλαία: η "Συνάντηση" σε σκηνοθεσία του Γιώργου Κιμούλη που συναντά επί σκηνής τους Κατερίνα Θεοχάρη και Βασίλη Γιακουμάρου (Μουσούρη), το "'Έργο των δύο χαρακτήρων" του Τενεσί Ουίλιαμς με το ντουέτο των Στέλιου Γιαννακού - Ιωάννας Σίσκου (Φούρνος), η "Ληστεία της συμφοράς" των Χένρι Λιούις, Τζόναθαν Σάγιερ, Χένρι Σιλντς με τους Κατερίνα Γερονικολού, Ιωάννη Απέργη, Θάνο Μπίρκο, Αρετή Πασχάλη, Γιάννη Στεφόπουλο, Γιώργο Χρανιώτη κ.ά. (Λαμπέτη) καθώς και ο ανανεωμένος "Μάρτυρας κατηγορίας" στο θέατρο "Δημήτρης Χορν" με τους Ευγενία Δημητροπούλου, Γιάννη Βούρο, Κώστα Κόκλα, 'Όμηρο Πουλάκη, Γιάννη Δρακόπουλο, Νίκη Παλληκαράκη κ.ά., και οι δύο παραστάσεις σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη, ο "Τίτος" Ανδρόνικος του Ουίλιαμ Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία του Εμμανουήλ Γ. Μαύρου (Δρόμος), "Αγνώστου Η βία του βίου - Τσιμάρας Τζανάτος" σε σκηνοθεσία και ερμηνεία του Στέφανου Δελή (Χώρος Τέχνης Ηχόδραση).


'Έως 9/11 παίζεται το "Βικτόρ ή τα παιδιά στην εξουσία" του Βιτράκ, που συγκινεί και προβληματίζει σε σκηνοθεσία Κώστα Παπακωνσταντίνου στο θέατρο Σταθμός, με τον Μάνο Καρατζογιάννη στον ομώνυμο ρόλο και τους Τζίνη Παπαδοπούλου, Νεκταρία Γιαννουδάκη, Θανάση Βλαβιανό, Αγγελική Μαρίνου κ.ά. Στο Radar η Αναστασία Παπαστάθη παίζει τους "Βρικόλακες" μαζί με τους Σοφία Αγγελικοπούλου, Νεκτάριο Φαρμάκη κ.ά., ενώ παράλληλα ακόμη ένα ιψενικό έργο συνεχίζει στο θέατρο Εκάτη, το "Τζον Γαβριήλ Μπόρκμαν", σε σκηνοθεσία της Βαλεντίνης Λουρμπά.


Πρεμιέρα έκανε επίσης η "Μπουμπού" του Δημήτρη Μητσοτάκη που είδαμε την άνοιξη με τη Δήμητρα Κολλά, σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Πασσά (Εν Αθήναις) και το "Surriento - Ο κόσμος ξανά" του Θανάση Τριαρίδη με τους Ιωάννα Πηλιχού και Στέλιο Πετράκη από την σκηνοθέτρια 'Έφη Μεράβογλου, η οποία ανεβάζει για έβδομη χρονιά και το "Σπίτι της Μπερνάρντα 'Άλμπα" (και τα δύο στον Τεχνοχώρο Εργοτάξιον).


Ο Παύλος Κοντογιαννίδης πρωταγωνιστεί ξανά στο μυστήριο "Ο δολοφόνος είναι… ανάμεσά μας..." με την υπογραφή του Ευάγγελου Σαμιώτη (Αυλαία), ενώ η Χριστίνα Σαμπανίκου παρουσιάζει τη stand-up παράσταση "Σκληρές αλήθειες", σε σκηνοθεσία της Βίκυς Αδάμου ().
Για λίγες παραστάσεις παίζεται η "Σακατεμένη κούκλα" του ποιητή Μπεσίκ Καραναούλι στο θέατρο Δρόμος, ορμώμενη από το 2ο Be-Hive Theatre Festival, σε ερμηνεία και σκηνοθεσία Εκατερίνε Τσκουτιασβίλι.
'Όλες οι θεατρικές παραστάσεις στον αναλυτικό οδηγό θεάτρου του "α"
Περισσότερες πληροφορίες
Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα
Το τελευταίο έργο του Ισπανού συγγραφέα και ποιητή προμηνύει το φασιστικό καθεστώς του Φράνκο, ενώ μιλά για ζητήματα καταπίεσης, συμβιβασμού και πατριαρχίας. Μετά το θάνατο του δεύτερου συζύγου της, η Μπερνάρντα Άλμπα γίνεται τυραννική απέναντι στις πέντε κόρες της. Τους επιβάλλει πένθος οκτώ ετών, εγκλεισμό μέσα στο σπίτι και απουσία επαφής με το άλλο φύλο, καθώς η ανώτερη τάξη στην οποία ανήκουν δεν τους επιτρέπει συναναστρέφονται με τους απλούς χωρικούς. Η Ανγκούστιας, η μεγαλύτερη κόρη της Μπερνάρντα από τον πρώτο της γάμο, κληρονομεί την περιουσία του πατέρα της κι έτσι προσελκύει το ενδιαφέρον ενός μνηστήρα, του Πέπε Ρομάνο, τον οποίο όμως ποθούν και η Αδέλα, η μικρότερη κόρη, που αρνείται να υποταχθεί στη μητέρα της, συνάπτοντας ερωτική σχέση μαζί του, αλλά και η Μαρτίριο, που τη ζηλεύει για κάτι που η ίδια δεν μπορεί να αποκτήσει, λόγω του παρουσιαστικού της.
Surriento - Ο κόσμος ξανά
Σε έναν δυστοπικό μελλοντικό κόσμο σε συνθήκες περιβαλλοντικής καταστροφής και κατακλυσμικής πτώσης της κοινωνίας, οι άνθρωποι μπορούν να ζήσουν μια ψηφιακή εναλλακτική πραγματικότητα όπου όλα, ακόμα και ο έρωτας, είναι δυνατά. Οι άνθρωποι ζουν περισσότερο στην Hyperlife, την παραπραγματικότητα και λιγότερο στην Trashworld, την πραγματική ζωή. Το «Beyond / be you» είναι ένα πρωτοποριακό project, είναι η τελευταία λέξη της παραπραγματικότητας με την οποία συνδέεσαι και όλα γίνονται δυνατά. Μπορείς να γίνεις όποιος θέλεις, να πας όπου θέλεις. Συμμετέχεις σε ένα θεματικό ταξίδι εναλλακτικής πραγματικότητας με συγκεκριμένους κανόνες και περιορισμούς. Οι άνθρωποι του μέλλοντος μπορούν να αποδράσουν από την δυστοπική πραγματικότητα και να μεταφέρονται σε μία παραπραγματικότητα όπως την φαντάζονται και την επιθυμούν… Μια δυνατή ιστορία αγάπης… Δύο άνθρωποι συναντιούνται στο ίδιο σημείο, την ίδια ώρα, ερωτεύονται ξανά και ξανά κάθε φορά που γνωρίζονται, αλλά μόνο ένας από τους δυο μπορεί να ανατρέψει το τέλος της ιστορίας τους.
Αρτώ / Βαν Γκογκ
Έπειτα από 9 χρόνια ψυχιατρικού εγκλεισμού, ο Αντονέν Αρτό δίνει μια διάλεξη στην οποία υποδεικνύει τους ηθικούς αυτουργούς της αυτοκτονίας του Βαν Γκογκ, σε ερμηνεία του ηθοποιού του Μπρόντγουεϊ Τζιν Ζιλέτ. Η παράσταση βασίζεται, πέρα από το δοκίμιο "Βαν Γκογκ, ο Αυτόχειρας της Κοινωνίας" και στην τελευταία επιστολή του Βαν Γκογκ στον Γκογκέν. Ο γάλλος συγγραφέας, εμπνευστής του θεάτρου της σκληρότητας προσπαθεί να αποκρυπτογραφήσει το μυστήριο πίσω από τη ζωή και την αυτοκτονία του μεταϊμπρεσιονιστή ζωγράφου. Τα γεγονότα είναι αληθινά και εξελίσσονται εν έτει 1947, όταν και δίνει την περίφημη διάλεξη με τίτλο "Βαν Γκογκ, ο Αυτόχειρας της Κοινωνίας", μπροστά σε ένα κατάμεστο αμφιθέατρο στο Παρίσι.
Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς
Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο και το ξέσπασμα του Εμφυλίου, ο δεκαεξάχρονος Χρόνης Μίσσιος συλλαμβάνεται, φυλακίζεται, βασανίζεται και καταδικάζεται σε θάνατο. Αποφυλακίζεται το 1973, αφού έχει περάσει είκοσι ένα χρόνια σε φυλακές και εξορίες. Αυτήν την περίοδο της ζωής του διηγείται στο σπουδαίο αφήγημα-μαρτυρία «…καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς». «Αγωνίζομαι να μείνω άνθρωπος» έλεγε ο Μίσσιος. Η θέση του αυτή έδωσε στους δημιουργούς το έναυσμα να ανεβάσουν στη σκηνή τις αυτοβιογραφικές αναμνήσεις ενός πραγματικά γενναίου. Ίσως γιατί η περίοδος που διανύουμε μοιάζει να έχει κάτι από τη σκοτεινή νιότη του Μίσσιου. Ή ίσως γιατί ο Μίσσιος δεν απευθύνεται μόνο στο νεκρό του φίλο αλλά κυρίως στους απόντες, σε εμάς. Η παράσταση μέσα από τέσσερις εξαιρετικές ερμηνείες μας δίνει την αφορμή να αναρωτηθούμε «πώς αντιστέκεται κάποιος σήμερα;».
Μάρτυρας κατηγορίας
Στο βραβευμένο δικαστικό θρίλερ μια μυστηριώδης γυναίκα κρατά το κλειδί της σκανδαλώδους δολοφονίας μιας πλούσιας χήρας για την οποία κατηγορείται -άδικα σύμφωνα με έναν δαιμόνιο ποινικολόγο- ο σύζυγός της. Ο αγώνας του νεαρού άνδρα να μην καταδικαστεί θα κριθεί στα έδρανα του δικαστηρίου όπου οι μαρτυρίες είναι συντριπτικά εναντίον του και η ετυμηγορία των ενόρκων φαίνεται μονόδρομος. Το έργο έχει όλα τα απαραίτητα συστατικά για να μας κρατήσει στην άκρη της καρέκλας από την πρώτη στιγμή ως το αποκαλυπτικό φινάλε: ένα έγκλημα, ένα τέλειο μυστικό, συνεχείς ανατροπές και το λεπτό «αστυνομικό» χιούμορ της συγγραφέως.
Μπουμπού
Η γλυκόπικρη ιστορία μιας γεννημένης θεατρίνας, πρωτότοκης κόρης μιας κρητικής οικογένειας, που η αναπτυγμένη φύση της την έκανε αντικείμενο χλευασμού, παραγκωνισμού, υποτίμησης και εκμετάλλευσης. Τελικά την κερδίζουν τα οικοκυρικά. Με αφορμή το ράψιμο του νυφικού της εγγονής της, διηγείται την κινηματογραφική ζωή της από το 1946 μέχρι σήμερα: δυσκολίες, χαρές, χιούμορ, τραγούδια, συγκίνηση, ανατροπές, ένας μεγάλος έρωτα και μια θυσία.
Η γέννηση ενός φασίστα - Η απολογία του Θεόφιλου Τσάφου
Με αφορμή μια αποτρόπαιη γυναικοκτονία από έναν φοιτητή της νομικής που συγκλόνισε το πανελλήνιο επί Χούντας γράφτηκε το έργο-καταβύθιση στο μυαλό ενός άνδρα που ο φανατισμός τον κάνει δολοφόνο. Ο φοιτητής σκότωσε το κορίτσι με το οποίο είχε σχέση τρία χρόνια. Το πτώμα της νεαρής κοπέλας, πετάχτηκε από τον τρίτο όροφο ενός κεντρικού ξενοδοχείου της Αθήνας, ημίγυμνο μετά από ερωτική πράξη, στο πεζοδρόμιο. Ο Κούνδουρος, πολιτικός μετανάστης στο Λονδίνο τότε, παρακολουθεί τη μεγάλη κοινωνική διάσταση που πήρε η πολύκροτη δίκη και γράφει ένα έργο που μπαίνει με μεγάλη μαεστρία στο θολωμένο μυαλό του Θεόφιλου Τσάφου, ενός δολοφόνου ο οποίος μπέρδεψε το δικαστήριο και χαρακτηρίστηκε και σχιζοφρενής και σε απόλυτη συνείδηση.
Οιδίποδας Τύραννος
Η τραγωδία του Σοφοκλή παρουσιάζεται σε μορφή μονολόγου για την ιστορία ενός ανθρώπου και ενός τραύματος που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά. Ένας άνδρας, περιπλανώμενος αφηγητής, μουσικο-ταξιδευτής, που αναζητά την αλήθεια του μέσα στη δίνη της σύγχρονης πόλης. Η νέα αυτή μυσταγωγική σκηνική προσέγγιση του έργου για τη βαθιά ανάγκη μας να κατανοήσουμε ποιοι πραγματικά είμαστε, αποτελεί τη συνέχεια της έρευνας της δημιουργού πάνω στο αρχαίο δράμα. Η μετάφραση είναι του Κ.Χ. Μύρη.
Η ληστεία της συμφοράς
Τα πάντα μπορούν να συμβούν στην ελληνική εκδοχή της τρελής κωμωδίας για τη ληστεία ενός διαμαντιού αμύθητης αξίας από μία ομάδα ανίκανων διαρρηκτών που πάει τελείως στραβά, με φόντο την Αθήνα του 1958. Δύο κατάδικοι δραπετεύουν από τις φυλακές της Δραπετσώνας και σχεδιάζουν να κλέψουν ένα διαμάντι που φυλάσσεται στην Alexandras Bank, μια περιφερειακή ελληνική τράπεζα επί της Λεωφόρου Αλεξάνδρας. Όταν, όμως, μπλέκουν κι άλλοι στο κόλπο, τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο. Θα καταφέρει ο δραπέτης Μάκης Ρέτζος και η συμμορία του, να κάνουν τη ληστεία της χρονιάς;
Ιερά Οδός 343. Μαρτυρίες από το Δρομοκαΐτειο
Η παράσταση αντλεί από τα βιώματα ανθρώπων που έζησαν μέσα στο Δρομοκαΐτειο, έτσι όπως καταγράφονται στο ομώνυμο βιβλίο, εξερευνώντας παράλληλα τις απόψεις, τις εμπειρίες και τα στερεότυπα και την πλευρά των συγγενών, των φίλων, του νοσηλευτικού και ιατρικού προσωπικού και πολλών ακόμη «σημαντικών άλλων» των οποίων η στάση διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην πορεία και την εξέλιξη της ένταξης των ψυχικά ασθενών στην κοινωνία των «υγιών». Υλικό έχει αντληθεί και από το βιβλίο «Αυτοί οι ωραίοι τρελοί» του Γιάννη Καιροφύλα όπως και το «Ακόμη ένας άγιος: Εικονοστάσι ανωνύμων αγίων» του Γιάννη Ρίτσου.
Ο δολοφόνος είναι… ανάμεσά μας...
Ένας σκηνοθέτης, δύο ηθοποιοί κι ένας ντετέκτιβ ψάχνουν να βρουν τον ένοχο σε μια παράσταση που καλεί το κοινό να βρεθεί επάνω στη σκηνή και να αποδείξει την αθωότητά του.
Θέλω να σου κρατάω το χέρι
Το τραγούδι των Μπιτλς «I want to hold your hand» ενέπνευσε ένα έργο με πρωταγωνιστές του δύο «παράνομους» εραστές οι οποίοι αναζητούν διέξοδο στα προβλήματα των γάμων τους, που επιστρέφει για πέμπτη χρονιά για να μιλήσει για τις σχέσεις μέσα από ένα εκρηκτικό τετ α τετ. To σκηνικό, ένα δωμάτιο σε ένα ξενοδοχείο ημιδιαμονής. Τα μόνα πρόσωπα, εκείνοι. Απέναντι αλλά και δίπλα. Μαζί αλλά και χωριστά. Μία γυναίκα και ένας άντρας που εμπλέκονται μαζί σε ένα συναισθηματικό και ψυχολογικό bras de fer. Είναι και οι δύο γονείς. Έχουν και οι δύο τα δίκια τους. Έχουν κάνει και οι δύο λάθη. Αυτό που ψάχνουν, όμως, τελικά, μέσα από τις συναντήσεις τους, είναι κάτι απλό: λίγη ουσιαστική συντροφικότητα.
Βρικόλακες
Μέσα από την μικρογραφία της οικογένειας Άλβινγκ που καταρρέει, το σημαντικό έργο καταδικάζει την κοινωνική υποκρισία που κρύβεται πίσω από μια βιτρίνα ηθικής, μιλώντας με τόλμη για τη γυναικεία αυτοδιάθεση και την ισότητα των φύλων. Σύμφωνα με την υπόθεση, η Ελένα Άλβινγκ διοργανώνει μια μεγάλη γιορτή για να τιμήσει τον άσωτο άντρα της που έχει πεθάνει, ώστε να συντηρήσει την καλή εικόνα του λοχαγού Άλβινκ απέναντι στον γιο της Όσβαλτ και απέναντι στην κοινωνία. Πιστεύει ότι έτσι θα σκεπάσει τα μυστικά της οικογένειας και θα κλείσει τους λογαριασμούς με το σκοτεινό παρελθόν. Όμως οι εξελίξεις και τα γεγονότα την υπερβαίνουν και γρήγορα θα έρθει αντιμέτωπη με τον εαυτό της και τις επιλογές της.
Η συνάντηση
Ένας ηλικιωμένος πρώην διάσημος χορογράφος, ο Τόμπι Πάουελ, ο οποίος έχει αποσυρθεί πλέον από την ενεργό δράση, δέχεται την επίσκεψη ενός ζευγαριού με σκοπό να του πάρουν συνέντευξη για μία διατριβή με θέμα την ιστορία του χορού στη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του 1980. Καθώς όμως οι ερωτήσεις γίνονται όλο και πιο προσωπικές και πιο απειλητικές, ο Τόμπι αρχίζει να υποψιάζεται ότι ο Μάικ και η Λίζα δεν τον ανακρίνουν για ακαδημαϊκούς λόγους. Όσο προχωράει η «συνέντευξη» γίνεται όλο και πιο σαφές ότι έχουν άλλα κίνητρα, ώσπου ο μοναχικός χορογράφος αναγκάζεται να έρθει αντιμέτωπος μ’ ένα μεγάλο θαμμένο μυστικό του παρελθόντος του.
Τζον Γαβριήλ Μπόρκμαν
Ο κεντρικός ήρωας με κλίση στα οικονομικά και ένα έμφυτο πάθος για το χρήμα, συναντά τις δεσποινίδες Ρέντχαϊμ· στην αρχή ερωτεύεται τη μικρότερη από τις δύο αδελφές, που ανταποδίδει τον έρωτά του, όμως η αγάπη του για τα χρήματα επικρατεί, έτσι παντρεύεται τη μεγαλύτερη. Την ώρα που είναι έτοιμος να κάνει ένα μεγάλο οικονομικό άλμα, φυλακίζεται για κατάχρηση. Αυτό είναι το τέλος του. Βγαίνει από τη φυλακή, κατεστραμμένος και ουσιαστικά νεκρός· και δεν θα είχε ούτε καν έναν τάφο για ν’ αναπαυθεί αν δεν υπήρχε η φιλάνθρωπη μικρή Ρέντχαϊμ.
Βικτόρ ή τα παιδιά στην εξουσία
Στο σημαντικό έργο του σουρεαλισμού, η οικογένεια Πομέλ γιορτάζει τα γενέθλια του μοναχογιού της με υπερφυσική ανάπτυξη, που περνά από την αθωότητα στην ενοχή, αποποιούμενος την ταυτότητα του παιδιού. Καλεσμένοι τους είναι οι οικογενειακοί τους φίλοι, οι Μανιώ, ένας αχαλίνωτος στρατηγός και μια γοητευτική κυρία με εντερικά προβλήματα που φτάνει στο σπίτι απρόσκλητη. Μέσα σε λίγες ώρες θα ανακαλύψει και θα αποκαλύψει σε όλους, μαζί με την εξάχρονη φίλη του Εστέρ, το ψέμα και την φαυλότητα των μεγάλων.
Οι απόντες
Ένα project πάνω στην προφορικότητα και την αφήγηση πριν αυτή γίνει λογοτεχνία με την υπογραφή του σημαντικού Έλληνα δραματουργού με τη συμμετοχή ανθρώπων της διπλανής πόρτας. Μία συλλογή από προφορικές αφηγήσεις ανθρώπων την ώρα που θυμούνται άλλους ανθρώπους, όπως τους θυμούνται, με λόγια που παράγονται εκείνη τη στιγμή. Αναφέρονται σε απόντες από θάνατο, χωρισμό, ξενιτιά, σε φίλους και πρόσωπα κάποτε αγαπημένα, που χάθηκαν στον χρόνο, κάθε βράδυ η ίδια ιστορία με τα λόγια εκείνης της στιγμής, αδιαμεσολάβητα και απροβάριστα, χωρίς να υπάρχει μία λέξη γραπτή. Ως ραψωδοί του έπους της καθημερινότητας. Και ως συνοδεία λύρας, μια διακριτική υποστήριξη από κάποια θεατρικά στοιχεία. Η πρόσληψη αυτής της δράσης μπορεί να είναι ένα μοναδικό συμβάν-βίωμα, όπου τα όρια μεταξύ πομπού και δέκτη γίνονται δυσδιάκριτα. Όσοι από τους δεύτερους επιθυμούν, είναι ευπρόσδεκτοι να αφηγηθούν και τις δικές τους ιστορίες.
Όσα παίρνει ο άνεμος
Η μεγάλη λογοτεχνική ερωτική ιστορία με φόντο τον αμερικανικό εμφύλιο και τον σκληρό αγώνα μιας κοινωνίας να επιλέξει ανάμεσα στην ηθική και την επιβίωση, περιστρέφεται γύρω από την χειραφετημένη γόνο οικογένειας γαιοκτημόνων του Νότου, Σκάρλετ Ο’ Χάρα. Ανεβαίνει σε μια διασκευή που επικεντρώνεται στον έρωτα, τον πόλεμο και τις κοινωνικές ανισότητες, φιλοδοξώντας να φέρει το άρωμα και τις μουσικές του αμερικανικού νότου στη σκηνή. Το κορυφαίο αντιπολεμικό έργο της παγκόσμιας λογοτεχνίας έχει γνωρίσει μνημειώδεις μνημειώσεις κινηματογραφικές εκδοχές, με ανάγλυφους μνημειώδεις χαρακτήρες.
Το έργο των δύο χαρακτήρων
Δύο αδέλφια και ηθοποιοί εγκαταλείπονται από τον θίασό τους σε μια άγνωστη πόλη, ολομόναχοι και αντιμέτωποι με το κοινό που καταφτάνει, στο έργο της ύστερης περιόδου του μεγάλου Αμερικανού συγγραφέα. Αποφασίζουν να παίξουν «Το έργο των δύο χαρακτήρων», ένα έργο του Φελίς, το οποίο φαίνεται να περιλαμβάνει πολλά στοιχεία από την προσωπική τους ζωή. Γεγονότα, αναμνήσεις και τραύματα ζωντανεύουν στη σκηνή από τα δύο αδέρφια. Το θέατρο αποτελεί θεμελιώδη συνθήκη ύπαρξης γι’ αυτούς, το μόνο μέσο αυτοπροσδιορισμού που διαθέτουν. Παίζουν τη ζωή τους, τη δραματοποιούν για να την καταλάβουν, αυτοσχεδιάζουν πάνω στη μνήμη, δημιουργούν τη δική τους ιστορία και αγωνίζονται να ορίσουν την ταυτότητά τους, μεταμορφώνοντας το τραύμα σε τέχνη.
Σκυλίσια ζωή
Στη μαύρη ισπανική κωμωδία για τις σχέσεις, την οικογένεια, τη ζωή και τον θάνατο, πρωταγωνιστούν δύο αδέλφια που έρχονται αντιμέτωπα με σοβαρές αποφάσεις.
Τίτος
Η θεατρική ομάδα Μήδεια παρουσιάζει την πιο αιματοβαμμένη τραγωδία του Σαίξπηρ, η οποία παρακολουθεί τον κύκλο αίματος και εκδίκησης που ανοίγει ο Ρωμαίος στρατηγός Τίτος Ανδρόνικος, ο οποίος επιστρέφει από τον πόλεμο κατά των Γότθων, έχοντας χάσει τους περισσότερους γιους του - μόνο τέσσερις από τους είκοσι έναν έχουν επιζήσει. Φέρνει μαζί του αιχμάλωτη την βασίλισσα των Γότθων, Ταμόρα, και τους τρεις γιους της. Ο Τίτος προσφέρει τον έναν, τον Άλαρβο, ως θυσία. Η Ταμόρα γίνεται σύζυγος του νέου Αυτοκράτορα και, με όπλο την εξουσία, εξαπολύει εκδίκηση. Η Ρώμη βυθίζεται στο σκοτάδι, καθώς ο άνθρωπος διαλύεται από τα πάθη του. Η βία, η απώλεια και η ηθική κατάρρευση κυριαρχούν.
Η σακατεμένη κούκλα
Μια σπάνια θεατρική συνάντηση της ελληνικής με τη γεωργιανή σκηνή, που δίνει σάρκα και οστά στο λυρικό ποίημα του σπουδαίου Γεωργιανού συγγραφέα, ορμώμενη από το 2ο Be-Hive Theatre Festival.
Σκληρές αλήθειες
Η Επιστημονική Κοινότητα, μία περσόνα που δημιούργησε η σκηνοθέτης Βίκυ Αδάμου και ερμήνευσε η Χριστίνα Σαμπανίκου για την παράσταση "Ανδρόγυνο", αυτονομείται και επιστρέφει για να απαντήσει "επιστημονικά" επί παντός επιστητού. Καυτά θέματα όπως η επιβίωση, οι σχέσεις, η πολιτική σκακιέρα, η οικονομία, μόδα και styling, διεθνείς σχέσεις, τέχνη, ιατρική, διαστημική έρευνα, ψυχική υγεία, είναι λίγοι μόνο από τους τομείς που αγγίζει χωρίς να φοβάται να σπάσει αυγά.
Αγνώστου Η βία του βίου - Τσιμάρας Τζανάτος
Η ποιητική συλλογή του αείμνηστου καταξιωμένου συγγραφέα Τσιμάρα Τζανάτου, γίνεται ένα stand up tragedy θεατρικό σόλο, ποιητικό χρονικό της βίαιης ενηλικίωσης του ανθρώπινου όντος.