
Μετά τη φετινή σκηνοθετική της επιτυχία στο "Όσα παίρνει ο άνεμος" της Μάργκαρετ Μίτσελ, που ανέβηκε στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές και θερμή υποδοχή, η Ιόλη Ανδρεάδη συνεχίζει μια σταθερά ανοδική και διεθνώς αναγνωρισμένη πορεία. Η παράσταση, που χαρακτηρίστηκε ως μία από τις πιο συγκινητικές θεατρικές προτάσεις της χρονιάς, θα επιστρέψει δυναμικά στη σκηνή και τη νέα σεζόν, μετά από απαίτηση του κοινού. Τον Ιούνιο του 2025, η Ανδρεάδη επέστρεψε στη Νέα Υόρκη για να παρουσιάσει την "Ελένη" του Ευριπίδη στο ιστορικό The Tank Theater – το κορυφαίο off-off Broadway θέατρο του Μανχάταν. Πρόκειται για μια σπάνια διάκριση: η Ανδρεάδη είναι η πρώτη Ελληνίδα σκηνοθέτις που παρουσιάζει έξι σκηνοθεσίες σε ισάριθμα χρόνια στον ίδιο θεσμό, κάτι που αναγνωρίστηκε και από το BroadwayWorld, τον μεγαλύτερο θεατρικό ιστότοπο παγκοσμίως.

Μέσα σε αυτή τη διαδρομή, η παράσταση "Αρτώ / Βαν Γκογκ" – βασισμένη στο συγκλονιστικό δοκίμιο του Αντονέν Αρτώ και συνυπογεγραμμένη με τον Άρη Ασπρούλη – επιστρέφει στην Αθήνα με τον Gene Gillette, τον καταξιωμένο ηθοποιό του Μπρόντγουεϊ. Ο Gillette, μετά τον πρόσφατο θρίαμβό του στον "Οθέλλο” δίπλα στους Ντένζελ Ουάσινγκτον και Τζέικ Τζίλενχαλ, έρχεται αποκλειστικά για 15 παραστάσεις, από 1 έως 19 Οκτωβρίου στο Θέατρο Σημείο.
Η παράσταση, που έχει ταξιδέψει σε Νέα Υόρκη, Σόφια και Φιλιππούπολη, επιστρέφει στην Αθήνα. Ο Gillette, που είχε εντυπωσιάσει ήδη το 2022 στο Θέατρο Τέχνης, μεταμορφώνεται και πάλι σε έναν ρημαγμένο Αρτώ – σωματικό, ηλεκτρισμένο, εκρηκτικό.

Λίγα λόγια για το έργο
"Παρίσι, 1947. O Αντονέν Αρτώ εμφανίζεται σε ένα κατάμεστο αμφιθέατρο. Δείχνει ήρεμος. Είναι ήρεμος. Ύστερα από εννέα χρόνια ψυχιατρικού εγκλεισμού και έχοντας υποστεί 51 ηλεκτροσόκ, μοιάζει να έχει επανέρθει στην "τάξη". Η διάλεξή του έχει τίτλο "Βαν Γκογκ, ο Αυτόχειρας της Κοινωνίας". Το περιβάλλον γύρω του είναι ασφυκτικό. Το κοινό σιωπηλό. Το φρόνημά του υψηλό. Έχει έρθει με αποδείξεις. Τις κουβαλάει στα 406 μουντζουρωμένα τετράδια που δεν αποχωρίζεται ποτέ. Όλη η καλή κοινωνία του Παρισιού έχει κατακλύσει τον χώρο για να τον ακούσει. Gide, Breton, Camus, Lacan. Υπερασπίζεται με πάθος μια ιδέα: η αυτοκτονία του Βίνσεντ Βαν Γκογκ είχε τους εκτελεστές της. Αναζητώντας αρχικά μέσα στους πίνακες, τις σημειώσεις και την αλληλογραφία του μεγάλου ζωγράφου τα αίτια της αυτοχειρίας του, υποπτεύεται πως οι πραγματικοί αυτουργοί βρίσκονται ανάμεσα στο ακροατήριό του.
Ο Αρτώ ταυτίζεται, ηλεκτρίζεται, μαγεύεται και πάσχει. Νιώθει τον παλμό του Βαν Γκογκ και προφητεύει. Θέλει να ξεσκεπάσει τους ενόχους. Θέλει να φωνάξει για τους αθώους. Θέλει να αρθρώσει την τελευταία συλλαβή ανάμεσα στη μεγάλη αδικία του κόσμου και σε αυτό που μεσολαβεί για φτάσει κάποιος να κοιμάται αγκαλιά με ένα γεμάτο πιστόλι."
Προπώληση εισιτηρίων: more.com