QUIZ: Πόσο καλά γνωρίζεις τους χαρακτήρες που αποκαλύπτουν τη γυναικεία ψυχοσύνθεση στη σκηνή;

Είσαστε φανατικοί θεατρόφιλοι και ενημερωμένοι για τις θεατρικές πρεμιέρες; Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας δημιουργήσαμε ένα quiz για να αναμετρηθείτε με τις γνώσεις σας και να ανακαλύψετε γυναικείους χαρακτήρες που με την προσωπικότητα τους αφήνουν το αποτύπωμα τους σε σύγχρονα και κλασικά έργα που αξίζει να γνωρίσετε.

QUIZ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ

1. Ποια ηρωίδα βγάζει τα όνειρα της από τη ναφθαλίνη για να μας θυμίσει πως ο σπουδαιότερος έρωτας που οφείλουμε να ζήσουμε είναι εκείνος προς τον εαυτό μας;
Α
Η Ωραία Ελένη στην "Ελένη".
Β Η Ερατώ στο "Η πόρνη από πάνω".
Γ Η "Κυρία Ντάλογουεϊ" στο ομώνυμο έργο της Βιρτζίνια Γουλφ. 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ 1Β: Μια ολόκληρη ζωή σε εβδομήντα λεπτά. Αυτό πετυχαίνει να αναπαραστήσει η Κατερίνα Διδασκάλου, καθώς ερμηνεύει με αξιοθαύμαστη αμεσότητα, λιτότητα και μέτρο τον καλογραμμένο μονόλογο του Αντώνη Τσιπιανίτη "Η πόρνη από πάνω" (Μουσούρη). 
 

2. Ποια γυναίκα φυγάς βάζει σε δοκιμασία την ανθρώπινη ιδιότητα των κατοίκων μιας πόλης;
Α Η Γκρέις στο "Dogville". 
Β Η Μαργαρίτα στον "Φάουστ". 
Γ Η Κόνι στο "Effect-Τομογραφία του έρωτα". 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ 2Α: Πόσο ακραίος και άδικος μπορεί να γίνει ο άνθρωπος μας λεει ο Λαρς Φον Τρίερ στο "Dogville". Η Έλλη Τρίγου ερμηνεύει το ρόλο της μοιραίας Γκρέις, που ως φυγάς κατακλύζεται από το φόβο, δέχεται την εκμετάλλευση αλλά ο χαρακτήρας της κρύβει μια συγκινησιακή ένταση και μια δύναμη που σε καθηλώνει (Νέος Ακάδημος). 

3. Ποια γυναίκα επαναστατεί και βάζει τέλος στον συμβατικό γάμο της;
Α Η "Φόνισσα" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
Β Η Μέη στο "Fool for Love" του Σαμ Σέπαρντ.
Γ Η "Σίρλεϊ" του Γουίλ Ράσελ. 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ 3Γ: Στον κωμικό μονόλογο "Σίρλεϊ " του Γουίλι Ράσελ, η Ελένη Ουζουνίδου, αφηγείται το σπάσιμο των δεσμών από μια ασφυκτική ζωή, αποκαλύπτει στοιχεία για τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία και στον γάμο, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι μπορούν να βρουν την ταυτότητά τους και να αψηφήσουν το κατεστημένο, κυνηγώντας τα όνειρά τους (Θέατρο του Νέου Κόσμου).

Διαβάστε Επίσης

4. Ποια παράσταση παρακολουθεί τη συναρπαστική ζωή μιας γυναίκας επιστήμονα που πήγε κόντρα στο ρεύμα της εποχής και αδικήθηκε;
Α Η Μαρί Κιουρί στο "Η Απολογία της Μαρί Κιουρί"  της Ευσταθίας
Β Η Ρόζαλιντ Φράνκλιν στο "Photograph 51" της Άννα Ζίγκλερ
Γ Η Μαρί Κιουρί στο "Μαρί Skłodowska Κιουρί" σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη
Δ Όλες οι παραπάνω

ΑΠΑΝΤΗΣΗ 4 Δ: Δύο παραστάσεις μας συστήνουν τη Μαρί Κιουρί την νομπελίστα επιστήμονα που στάθηκε κόντρα στα κοινωνικά στερεότυπα: "Η Απολογία της Μαρί Κιουρί" της Ευσταθίας με την Πέγκυ Τρικαλιώτη (Αποθήκη) και "Μαρί Skłodowska Κιουρί" με την Κωνσταντίνα Τάκαλου (Σύγχρονο Θέατρο), ενώ το "Photograph 51" της Άννα Ζίγκλερ με πρωταγωνίστρια τη Λένα Δροσάκη αποκαλύπτει την αξιοπρόσεκτη πορεία της Ρόζαλιντ Φράνκλιν της ερευνήτριας που τον Μάιο του 1952 κατάφερε πρώτη να αποτυπώσει σε μία φωτογραφία το ανθρώπινο DNA, ανοίγοντας το δρόμο στις εντυπωσιακές ιατρικές ανακαλύψεις, φάρμακα, θεραπείες και εμβόλια που έχουν γίνει σήμερα κομμάτι της καθημερινότητάς μας (Θέατρο Τέχνης).

Διαβάστε Επίσης

5. Ποια ηρωίδα-σύμβολο χρησιμοποιεί ένα τέχνασμα για να προσφέρει μια νέα θεώρηση της ζωής στον άπιστο εραστή της, κάτι που μέχρι τότε δεν μπορούσε καν να φανταστεί;
Α Η Τζάκι Ω. στο "Jackie" της Ελφρίντε Γέλινεκ. 
Β Η Λόλα Μπλάου στο "Απόψε: Λόλα Μπλάου" του Γκέοργκ Φράντς Κραϊσλερ
Γ Η Φιλουμένα στο "Φιλουμένα Μαρτουράνο" του Εντουάρντο ντε Φιλίπο. 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ 5 Γ: Η Μαρία Ναυπλιώτου ενσαρκώνει την Φιλουμένα Μαρτουράνο, μια γυναίκα που  ξεκίνησε ως πόρνη και κατέληξε ερωμένη του πλούσιου εμπόρου Ντομένικο Σοριάνο. Επειτα από αρκετά χρόνια κοινού βίου, διεκδικεί τη θέση που της αξίζει και ένα μυστικό ανατρέπει τις ισορροπίες. Το έργο βάζει στο μικροσκόπιο τη γυναίκα, τις προβληματικές οικογενειακές και κοινωνικές δομές και τα στερεότυπα φέρνοντας αντιμέτωπους δύο κόσμους με όχημα τη σπουδαία γλώσσα του συγγραφέα Εντουάρντο ντε Φιλίπο (Δημήτρης Χορν).

6. Ποια μάνα διάσημου προσώπου που ζωντανεύει στη σκηνή δέχτηκε στην απαξιωτική, ειρωνική, σαρκαστική προσφώνηση,  "Η μάνα αυτουνού";
Α Η Έλλη Ζάχου Ταχτσή 
Β Η Χαρίκλεια Καβάφη. 
Γ Η Καραϊσκάκενα. 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ 6Α: Η Ράνια Σχίζα ερμηνεύει την Έλλη Ζάχου Ταχτσή, το λιγότερο φωτισμένο πρόσωπο στον κυρίως αυτοβιογραφικό συγγραφικό κόσμο του Κώστα Ταχτσή. Υπήρξε μια ανυπόταχτη γυναίκα, που το μόνο που ήθελε, ήταν να ζήσει ελεύθερη και να αγαπηθεί. Ατύχησε και στα δύο. Υπέκυψε στη σκληρότητα της εποχής της και έγινε πιο σκληρή από αυτήν (Vault).

7. Σε ποια ιψενική ηρωίδα αφαιρείται σταδιακά το οξυγόνο ενώ εκείνη διεκδικεί ένα κομμάτι ευτυχίας;
Α Στην Έντα Γκάμπλερ. 
Β Στη Νόρα. 
Γ Η Ελίντα Βάγκελ.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ 7 Α,Β: Το "Κουκλόσπιτο" διαχρονικά θεωρείται ένα φεμινιστικό μανιφέστο και η ηρωίδα του η Νόρα μετά την αποκάλυψη βάζει φωτιά στον γάμο της μέσα σε έναν ανδροκρατούμενο κόσμο. Τη γυναίκα-σκάνδαλο ερμηνεύει η Λένα Παπαληγούρα (Πορεία). Ένας ακόμα ιψενικός χαρακτήρας η "Εντα Γκάμπλερ" ασφυκτικά στο κοινωνικό περιβάλλον αλλά δεν  βρίσκει τη δύναμη να αποδράσει όπως η Νόρα. Είναι ένα από τα συγκλονιστικότερα έργα του ευρωπαϊκού θεάτρου παίζεται με πρωταγωνίστρια την Τζούλη Σούμα και όπως αποδεικνύεται από το 1890, οπότε γράφτηκε τίποτα δεν έχει αλλάξει στην ανθρώπινη φύση και στις κοινωνίες (Bios). 

Διαβάστε Επίσης

8. Πάνω στο πρόσωπο ποιας ηρωίδας αντικατοπτρίζεται η δύναμη της εξουσίας, όπως τη συναντάμε στην κοινωνία, στην οικογένεια, στο σχολείο, στο κράτος; 
Α Στη "Δεσποινίδα Μαργαρίτα" του Ρομπέρτο Ατάιντε.
Β Στην "Κυρά από τη θάλασσα" του Ίψεν.
Γ Στη "Σελεστίνα" του Χοσέ Ριβέρα. 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ 8Α: Μια καθηγήτρια συγκρούεται με τον βουβό μαθητή της σε αυτόν το μονόλογο-αλληγορία για την εξουσία. Η πρωταγωνίστρια Κατερίνα Μαραγκού έρχεται αντιμέτωπη με μια υποκριτική ακροβασία ανάμεσα σε έναν ποιητικό ρεαλισμό και έναν ονειρικό αλλά και επιθετικό εξπρεσιονισμό, αναδεικνύοντας το φαινόμενο της φθοράς κάθε συστήματος με χιούμορ, δραματικότητα, απελπισία και ανατρεπτική διάθεση, φθάνοντας στα όρια μιας απροσδόκητης κλοουνερί (Αλμα)
 

9. Σε ποια παράσταση μια σύγχρονη γυναίκα κάνει τον απολογισμό της ζωή της και διατρέχει τα γεγονότα του τελευταίου μισού αιώνα με χιούμορ;
Α Στο "Πάρτι της ζωής μου".
Β Στην "Αγορομάνα".
Γ Στην "Εκδρομή". 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ 9Α: Μια συναρπαστική ιστορία μνήμης και "αμνησίας”…πλάθει η Ελένη Ράντου, στη γλυκόπικρη παράσταση της  "Πάρτι της ζωής μου" και ξετυλίγει με χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια πενήντα χρόνια "τραυμάτων" της ηρωίδας της, με φόντο τα τραύματα της σύγχρονης Ελλάδας, αναζητώντας 5.000 λόγους που τη ζωή αξίζει να τη ζήσεις (Διάνα). 

10.  Σε ποιο έργο η ηρωίδα μιλά για τον αποχαιρετισμό από μια ερωτική σχέση, ο οποίος είναι πολύ δύσκολος και πολύ σκοτεινός;
Α Στο "Girls & Boys" του Ντένις Κέλι.
Β Στην "Ανθρώπινη φωνή" του Ζαν Κοκτώ.
Γ Στο "Γάμο" του Μάριου Ποντίκα.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ 10Β: Η Λουκία Μιχαλοπούλου δίνει τον εαυτό της στην "Ανθρώπινη φωνή" του Κοκτό,  ένα από τα πλέον εμβληματικά έργα του παγκόσμιου. Στο δραματικό μονόλογο βλέπουμε μια γυναίκα να συνομιλεί με τον εραστή της στο τηλέφωνο, λίγο μετά το χωρισμό τους και ενώ αυτός ετοιμάζεται να παντρευτεί μια άλλη γυναίκα. Ρόλος-πρόκληση, ο οποίος θέτει σε ιδιαίτερη ψυχική δοκιμασία την ηθοποιό που το ενσαρκώνει (Μικρό Χορν).

Διαβάστε Επίσης

Δείτε περισσότερα άρθρα με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας

Περισσότερες πληροφορίες

Η μάνα αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 80 '

Το έργο της Κικής Μαυρίδου, ορμώμενο από το φεστιβάλ μονολόγων «Ο γιος μου…», δίνει φωνή στη μητέρα του σπουδαίου λογοτέχνη της μεταπολεμικής γενιάς, Κώστα Ταχτσή, μέσα από την αξιομνημόνευτη ερμηνεία της Ράνιας Σχίζα για την οποία βραβεύτηκε. Η Έλλη Ζάχου Ταχτσή υπήρξε μια ανυπότακτη γυναίκα, που το μόνο που ήθελε, ήταν να ζήσει ελεύθερη και να αγαπηθεί. Ατύχησε και στα δύο. Υπέκυψε στη σκληρότητα της εποχής της και έγινε η ίδια πιο σκληρή από αυτήν. Η «Μάνα αυτουνού», προσφώνηση απαξιωτική, ειπωμένη υπαινικτικά και πάντοτε χαμηλόφωνα, αποτελεί ένα από τα λιγότερα φωτισμένα πρόσωπα στον κυρίως αυτοβιογραφικό συγγραφικό κόσμο του Κώστα Ταχτσή. Το έργο πέρα από μια καταγραφή είναι κι ένα ξεμασκάρεμα της αγίας ελληνικής οικογένειας. Κι αν το «Τρίτο Στεφάνι», το σημαντικότερο έργο του συγγραφέα ταυτίζεται με την ίδια την Ελλάδα, η ιστορία της μητέρας του, ταυτίζεται με όλα την ελληνίδα μάνα και γυναίκα και τα κρυμμένα μυστικά που κρατά καλά κλειδωμένα σε σκονισμένα μπαούλα, στοιβαγμένα στα υπόγεια της ψυχής της.

Η πόρνη από πάνω

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 90 '

Η ζωή της Ερατώς αλλάζει όταν μια πόρνη εγκαθίσταται στο διαμέρισμα πάνω από το δικό της. Μια ολόκληρη ζωή σε ενενήντα λεπτά πετυχαίνει να αναπαραστήσει η Κατερίνα Διδασκάλου καθώς ερμηνεύει με αξιοθαύμαστη αμεσότητα, λιτότητα και μέτρο τη ζωή της καταπιεσμένης χήρας νοικοκυράς, αλλά και όλους τους χαρακτήρες που σημάδεψαν τη ζωή της ηρωίδας. Η προδοσία, η απόρριψη, η βαναυσότητα εναντίον των γυναικών και ταυτόχρονα ο έρωτας, η δύναμη που βρίσκει κανείς μέσα του ακόμη και στις δυσκολίες και η επιδίωξη για την χαρά της ζωής ξετυλίγονται μέσα από το βαθιά ανθρώπινο κείμενο που για ενδέκατη χρονιά συνεχίζει να συγκινεί το κοινό. Αποτελεί, άλλωστε, ένα ρόλο ζωής για την ηθοποιό.

Dogville

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Αριστουργηματική αλληγορία που εξετάζει τα όρια της ηθικής, παίζει με το δίπολο θύμα-θύτης, ενώ ξεγυμνώνει τα κατώτερα ένστικτα της ανθρώπινης φύσης.

Κουκλόσπιτο

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Η Νόρα είναι μια παντρεμένη γυναίκα που αποφασίζει να κάνει την επανάστασή της σε έναν ανδροκρατούμενο κόσμο μετά την αποκάλυψη ενός ψέματος που βάζει φωτιά στα θεμέλια του γάμου της.

Το πάρτι της ζωής μου

  • Μουσικοθεατρική
  • Διάρκεια: 120 '

Αντλώντας από το «Every Brilliant Thing» του Ντάνκαν Μακ Μίλαν, η Ελ. Ράντου υπογράφει ένα νέο κείμενο για τη sold out παράσταση, που ξετυλίγει με χιούμορ και ειλικρίνεια τα πενήντα χρόνια "τραυμάτων" της ηρωίδας της, με φόντο αυτά της σύγχρονης Ελλάδας. Ένας σόλο ερμηνευτικός μαραθώνιος δέκα ρόλων με έντονα προσωπική υπογραφή, που χάρισε στην ηθοποιό το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού του “α”. Η ιστορία διατρέχει εποχές και κινείται παράλληλα με τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες της χώρας από το Πολυτεχνείο, τους σεισμούς, το ΠΑΣΟΚ, την κρίση, το θάνατο του Γρηγορόπουλου μέχρι την πανδημία. Είναι ένας κύκλος ζωής που συνδέεται με κοινά βιώματα, όπως σημειώνει.

Έντα Γκάμπλερ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Στο πρόσωπο της αυτοκαταστροφικής ηρωίδας, θύματος της πατριαρχικής κοινωνίας, καθρεφτίζονται ο ψυχισμός του σύγχρονου ανθρώπου, η κατάρρευση του αξιακού συστήματος και οι τοξικές σχέσεις.

Σίρλεϊ

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 90 '

Η Σίρλεϊ Βάλενταϊν είναι μια γυναίκα που βρίσκεται σε ένα τέλμα, σε έναν συμβατικό γάμο, με ένα σύζυγο που την καταπιέζει και μια κοινωνία που την περιορίζει. Εκείνη όμως βρίσκει μέσα της χώρο για να ονειρεύεται και να ξεφεύγει από τη ματαιότητα που την απειλεί. Αυτή η έντονη ανάγκη της για ζωή την οδηγεί να ταξιδέψει από την Αγγλία στην Ελλάδα και, μέσα από μια ανέλπιστη περιπέτεια, να βρει τελικά πολύ περισσότερα απ’ όσα αναζητούσε. Ο σκηνοθέτης προσέγγισε με τέτοιο τρόπο το έργο ώστε αυτό ισορροπεί ανάμεσα στον ρεαλισμό και την ανακάλυψη ενός βαθύτερου σουρεαλισμού που χαρακτηρίζει τις εσωτερικές ζωές των ανθρώπων.

Η απολογία της Μαρί Κιουρί

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 80 '

Το κείμενο έχει ως αφετηρία τη βιογραφία της Μαρί Κιουρί, την οποία συνδυάζει με στοιχεία μυθοπλασίας.

Η ανθρώπινη φωνή

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 70 '

Η ηρωίδα που έχουν ερμηνεύσει μερικές από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς διεθνώς, βιώνει την έννοια του θανάτου μέσα από έναν έρωτα που πεθαίνει.

Φιλουμένα Μαρτουράνο

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 120 '

Λαμπρό δείγμα του ιταλικού νεορεαλισμού που συμπυκνώνει στις σελίδες της μια ολόκληρη εποχή, η Φιλουμένα αποτελεί ένα από τα πιο αγαπημένα έργα του παγκόσμιου θεατρικού ρεπερτορίου που διαχρονικά συγκινεί το κοινό, ακόμα κι αν έχουν περάσει 77 χρόνια μετά το πρώτο της ανέβασμα στη Νάπολη (1946). Η Φιλουμένα Μαρτουράνο ξεκίνησε ως πόρνη και κατέληξε ερωμένη του πλούσιου εμπόρου Ντομένικο Σοριάνο. Τώρα, έπειτα από αρκετά χρόνια κοινού βίου, διεκδικεί τη θέση που της αξίζει. Ένα απρόσμενο μυστικό ανατρέπει τις ισορροπίες και αλλάζει τα δεδομένα, στο έργο που βάζει στο μικροσκόπιο τη γυναίκα, τις προβληματικές οικογενειακές και κοινωνικές δομές και τα στερεότυπα φέρνοντας αντιμέτωπους δύο κόσμους με όχημα τη σπουδαία γλώσσα του συγγραφέα.

Μαρί Sklodowska Κιουρί

  • Δράμα

Η μυθιστορηματική ζωή της πρώτης γυναίκας που βραβεύτηκε με δύο Νόμπελ και έσπασε τα στερεότυπα της εποχής της στο γύρισμα του 20ού αιώνα.

Δεσποινίς Μαργαρίτα

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 60 '

Το εμβληματικό έργο-σχόλιο για την εξουσία ανεβαίνει σε μια παράσταση που ακροβατεί ανάμεσα στον ποιητικό ρεαλισμό και τον επιθετικό εξπρεσιονισμό, αναδεικνύοντας με χιούμορ το φαινόμενο της φθοράς κάθε συστήματος.

Photograph 51

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Η ιστορία της ερευνήτριας Ρόζαλιντ Φράνκλιν που αποτύπωσε πρώτη το ανθρώπινο DNA, ωστόσο ήταν η μόνη από τους συνεργάτες της που δεν πήρε Νόμπελ.

Μουσούρη

Πλ. Καρύτση

«Δημήτρης Χορν»

Αμερικής 10

Διάνα

Ιπποκράτους 7

Αποθήκη

Σαρρή 40

Τέχνης «Κάρολος Κουν»

Φρυνίχου 14, Πλάκα

Πορεία at Victoria

Τρικόρφων 3-5 & 3ης Σεπτεμβρίου 69

Bios

Πειραιώς 84

Άλμα

Ακομινάτου 15-17 & Αγ. Κωνσταντίνου

Vault

Μελενίκου 26

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Αντισθένους 7 & Θαρύπου

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Αντισθένους 7 & Θαρύπου

Σύγχρονο Θέατρο

Ευμολπιδών 45

Μικρό Χορν

Αμερικής 10

Νέος Ακάδημος

Ακαδημίας & Ιπποκράτους 17

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
24/04/2024

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.