Κατερίνα

3,5

Ένα βιωματικό μυθιστόρημα γίνεται αφορμή για ένα αλησμόνητο σόλο από τη Λένα Παπαληγούρα, σε μια παράσταση χειροποίητη, τρυφερή, επικοινωνιακή και απροσδόκητα «ηθική».

Κατερίνα

Ένα βιωματικό μυθιστόρημα γίνεται αφορμή για ένα αλησμόνητο σόλο από τη Λένα Παπαληγούρα, σε μια παράσταση χειροποίητη, τρυφερή, επικοινωνιακή και απροσδόκητα «ηθική».

Κατερίνα - εικόνα 1

Πώς μιλάς για την ψυχική ασθένεια της μητέρας σου; Ο Αύγουστος Κορτώ το έκανε γράφοντας βιωματικά «Το βιβλίο της Κατερίνας» (2013, εκδ. Πατάκη), ένα μυθιστόρημα σε πρώτο πρόσωπο, με τη διπολική αυτόχειρα μητέρα­ του να αφηγείται μετά θάνατον τη ζωή (και την αυτοκτονία) της. Ο Γιώργος Νανούρης το διασκεύασε χωρίς να αλλοιώσει το ιλαροτραγικό ύφος και τον ιδιωτικό του τόνο σε μια παράσταση «με ψυχή». Δεν κάνει ένα φορμαλιστικό «ζωντανό αναλόγιο», ούτε ένα στερεοτυπικά χαριτωμένο μονόλογο με εναλλάξ μελοδραματικές κορόνες και κωμικές ανάπαυλες. Αντίθετα, με ένα φακό ανά χείρας φωτίζει την πρωταγωνίστριά του, παίζοντας με τη μεγεθυσμένη σκιά της. Κάποια στιγμή το μικρόφωνο που εκείνη κρατά «γίνεται» μαχαίρι. Κάποια άλλη ο βαρύς ίσκιος της την αφανίζει. Ένας new age τροβαδούρος, ο Λόλεκ, τη συνοδεύει.

Κατερίνα - εικόνα 2

Η αισθητική φόρμα τού «τρυφερά χειροποίητου», αν κι ενδιαφέρουσα­, δεν αποκαλύπτει απαραίτητα κάτι­ συναρπαστικό για το περιεχόμενο­. πρόκειται για μια «κατασκευή» που κάλλιστα αξιοποιείται σε διάφορες δραματουργίες. Εν τω μεταξύ, η αμήχανη σκηνική παρουσία του μουσικού αναιρεί το πιθανότατα πολύ ταιριαστό ύφος μιας θεατρικής μπαλάντας για τη μανιοκατάθλιψη, ενώ η εμφάνιση του σκηνοθέτη ως alter ego του Κορτώ φαντάζει περιττή. Υπάρχει όμως κάτι που υπερβαίνει εξίσου το κείμενο όσο και την παράσταση: η Λένα Παπαληγούρα. Διατρέχει με αδιαπραγμάτευτη φυσικότητα τις ηλικίες και τις ψυχικές διακυμάνσεις της ηρωίδας της, επιστρατεύοντας ένα εντελώς προσωπικό υποκριτικό ιδίωμα. Με τη μεστή φωνή και την ψυχοσωματική της ετοιμότητα, τη ρέουσα και πάλλουσα ενέργειά της παραδίδει μια θαυμαστά ώριμη ερμηνεία-εμβριθές πορτρέτο­ της διπολικής διαταραχής, διαποτισμένο με λυτρωτικό αυτοσαρκασμό­. Κι όμως δεν δείχνει να μπαίνει στον πειρασμό να... παίξει μόνη της. Τουναντίον «προστατεύει» και «φροντίζει» τους συμπαίκτες της. Και αυτό­ φανερώνει μια ηθοποιό με ήθος και κάτι εξίσου σπάνιο: απουσία ναρκισσισμού.

ΘΗΣΕΙΟΝ Τουρναβίτου 7, Ψυρρή, 2103255444. Διάρκεια: 80΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Κατερίνα

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 75 '

Στο μυθιστόρημα που αφορά τη μητέρα του συγγραφέα κι έχει τα χαρακτηριστικά βιογραφίας, η Κατερίνα έχει μόλις αυτοκτονήσει και αφηγείται τη ζωή της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.