Κριτική | 12-12-2019
Η Υρώ Μανέ διακρίνεται στην παρουσίαση του έργου που, μέσα από την αφήγηση της ζωής μιας ιερόδουλης, επιχειρεί να ανατρέξει στην ελληνική Ιστορία του 20ου αιώνα.
| 12-12-2019
To ανδρικό βλέμμα πάνω στο ανυπεράσπιστο γυναικείο σώμα γίνεται στο έργο του Τσίρου μια καίρια κριτική της πατριαρχίας. Η παράσταση το υπηρετεί ικανοποιητικά, όμως η δυναμική της αποδεικνύεται ασθενέστερη.
Στα μέλη μιας οικογένειας προσωποποιεί ο Μπέρνχαρντ τη σήψη της μεταπολεμικής Γερμανίας, υπογράφοντας μια γκροτέσκα σκηνική φάρσα. Η παράσταση του Νίκου Μαστοράκη, ωστόσο, συλλαμβάνει μόνο εν μέρει το σαρκαστικό ύφος της.
Τρεις λαντζέρηδες στο υπόγειο ενός πολυτελούς εστιατορίου στοχάζονται πάνω στο νόημα της δουλειάς τους και της ίδιας της ζωής, σε αυτήν τη μαύρη κωμωδία για την πάλη των τάξεων που μας συστήνει η Ελένη Σκότη.
| 05-12-2019
Τρεις ιστορίες μοναξιάς και προσωπικών αδιεξόδων κρύβονται κάτω από το βρετανικό φλέγμα του Άλαν Μπένετ, που παρουσιάζονται σε ενιαία παράσταση για μία ηθοποιό.
Χρησιμοποιώντας ως μέσο την εκφραστικότητά τους, η Μαρία Κατσιαδάκη και η Λυδία Φωτοπούλου συγκινούν με την απλότητα και την αλήθεια που εκπέμπουν και αναδεικνύουν το λεπτότατο χιουμοριστικό «άρωμα» του έργου.
Το έργο του Άλμπι, από τα σπουδαιότερα του 20ού αιώνα, δεν παύει να αποδεικνύει τη δυναμική του. Εδώ το επιτυγχάνει μια στιβαρή παράσταση, που διαβάζει το έργο χωρίς «εκπλήξεις», με σημείο αιχμής τις υποκριτικές ερμηνείες.
| 28-11-2019
H ιστορία του δύσμορφου Τζο Μέρικ ζωντανεύει σε μια ατμοσφαιρική παράσταση τσέπης με αξιοσημείωτη αισθητική ταυτότητα, η οποία δοκιμάζει τα αντανακλαστικά μας σε σχέση με τον εγκλωβισμό στην εικόνα και στο φαίνεσθαι.
Ο Άρης Μπινιάρης βασίζεται σε σχετικά κείμενα και μαρτυρίες και δημιουργεί μια μουσικοχορευτική τελετουργία-φόρος τιμής στη γενοκτονία των Ποντίων, που στην πραγματικότητα μιλάει για τη φρίκη κάθε εθνοκάθαρσης.
| 21-11-2019
Στο φυσικό σκηνικό ενός καφενείου στα Εξάρχεια παίζεται το γλυκόπικρο έργο του Δημήτρη Κεχαΐδη με δυο λαϊκούς, οικείους χαρακτήρες, που συνοψίζουν τη νεοελληνική ροπή στην κουτοπονηριά.
Στις συχνότητες της ζωής του μας συντονίζει ο Γιώργος Χρυσοστόμου στην αυτοαναφορική, χωρίς λόγο, παράσταση στην οποία τα δίνει όλα με παιγνιώδη διάθεση αλλά και ηλεκτρισμένη ένταση.
Η παράσταση επιχειρεί να προσεγγίσει δημιουργικά το κατεξοχήν τσεχοφικό έργο, που μιλάει για την ίδια την τέχνη του θεάτρου και, κυρίως, να προτείνει έναν τρόπο ανάγνωσής του, καταλήγοντας σε ενδιαφέροντα αλλά άνισα αποτελέσματα.
| 14-11-2019
«Γυναικείες» ιστορίες ντοκουμεντάρονται από τη Βρετανίδα σπουδαία συγγραφέα Κάριλ Τσέρτσιλ και αποκτούν συλλογικό ενδιαφέρον, με τον Θωμά Μοσχόπουλο να σκηνοθετεί την παράσταση με αξιοσημείωτη συνέπεια.
Ουσιαστική σκηνοθεσία και τρεις εξαιρετικές ερμηνείες, σε μια παράσταση που αναδεικνύει το σημαντικό όσο και δυσκολοχώνευτο κείμενο του Αυστριακού συγγραφέα.
| 07-11-2019
Tι είναι αυτό που κάνει την παράσταση να παίζεται αδιαλείπτως εδώ και τέσσερα χρόνια; Η απάντηση φαίνεται απλή, αν και πολλά παραπάνω κρύβονται πίσω από τη διατύπωση ότι πρόκειται για ένα πολύ καλό έργο σε μια εξίσου καλή σκηνική παρουσίαση.
| 31-10-2019
Εμπνευσμένος από το ομώνυμο δράμα του Σουηδού δραματουργού, ο Βασίλης Μπισμπίκης το μεταγράφει στη σύγχρονη Ελλάδα, ακολουθώντας την αισθητική γραμμή του ακραίου ρεαλισμού και στη σκηνοθεσία της παράστασης.
| 24-10-2019
Η παράσταση δικαιώνει την πεποίθηση του συγγραφέα του «Ρινόκερου» ότι στο θέατρο μπορείς να θίξεις εις βάθος τα πιο σημαντικά ζητήματα καταφεύγοντας στους πιο απίθανους, σουρεαλιστικούς τρόπους.
| 17-10-2019
Το φιλόδοξο εγχείρημα να μεταφερθεί στη σκηνή η προφητεία του ευαγγελιστή Ιωάννη χαίρει μιας υποβλητικής σκηνικής αντιμετώπισης, σκοντάφτει όμως στο ίδιο το δύσκολα αναπαραστάσιμο κείμενο.
| 10-10-2019
Ουσιαστική ανάγνωση του τσεχοφικού δράματος, λιτή αλλά άμεση, εκπληρώνεται επί σκηνής χάρη στην καλά δουλεμένη και δεμένη ομάδα ηθοποιών και τις εις βάθος ερμηνείες τους.
Το ταξίδι της απεξάρτησης από τις ουσίες βρίσκεται στο επίκεντρο του έργου που μας συστήνει σε πανελλήνια πρώτη η ομάδα Νάμα, η οποία επιμένει να στρέφει την προσοχή της στο παγκόσμιο θεατρικό γίγνεσθαι.