Πάτροκλος Σκαφίδας©
'Έξι θεατρικές παραστάσεις που ξεχώρισαν για την καλλιτεχνική τους ταυτότητα, τη θεματική τους τόλμη και τη σκηνική τους γραφή μετρούν αντίστροφα και ολοκληρώνουν την πορεία τους. Μην χάσετε τις τελευταίες παραστάσεις με last call τις πρώτες μέρες του Ιανουαρίου 2026.
Μια τελευταία ευκαιρία για να απολαύσει κανείς την εκρηκτική φάρσα "Ράφτης Κυριών" του Ζορζ Φεϊντό, το σύγχρονο πολιτικό θέατρο των "Σκυλιών", το σκληρό οικογενειακό δράμα του "Ευγένιου", το εμβληματικό έργο του Σαμ Σέπαρντ "Οι ερωτευμένοι", την καθηλωτική παράσταση-κραυγή "Μέρα της Φούστας" και τη σαρκαστική μουσική κωμωδία για τα κακώς κείμενα του θεάτρου "Merde!".

"Ράφτης Κυριών"
Θέατρο Γκλόρια | έως 4 Ιανουαρίου
Ο Ζορζ Φεϊντό συναντά τη σκηνοθετική ματιά του Γιάννη Κακλέα σε μια κωμωδία εκρηκτικού ρυθμού, παρεξηγήσεων και ανατροπών. Ο "Ράφτης Κυριών", γραμμένος όταν ο Φεϊντό ήταν μόλις 22 ετών, μετατρέπεται σε ένα σαρκαστικό εγχειρίδιο υποκρισίας, απιστίας και κοινωνικής ηθικής. Πίσω από το καταιγιστικό γέλιο, το έργο αποκαλύπτει μια κοινωνία εγκλωβισμένη στους ίδιους της τους κανόνες, όπου η επιθυμία συγκρούεται διαρκώς με την επίφαση της ευπρέπειας. Με πρωταγωνιστή τον Δημήτρη Μακαλιά και ένα πολυπληθές σύνολο ηθοποιών, η παράσταση ξεδιπλώνεται ως ένα κωμικό masterclass γύρω από τον μηχανισμό του ψέματος, της απόκρυψης και της ερωτικής επιθυμίας, σε έναν διαρκή διάλογο ανάμεσα στο κλασικό και το σύγχρονο θέατρο.
Συμπρωταγωνιστούν οι Νίκη Λάμη, Στράτος Λύκος, Αθηνά Μουστάκα, Ροζαμάλια Κυρίου, Παναγιώτης Παπαϊωάννου, Γιάννης Λατουσάκης, Χριστίνα Θύμη.
Προπώληση εισιτηρίων: more.com

"Ευγένιος"
Θέατρο Σημείο | έως 4 Ιανουαρίου
Ο Γιώργος Καραμίχος επιστρέφει στο θέατρο ως σκηνοθέτης, μεταφραστής και διασκευαστής του συνταρακτικού έργου του Φρανκ ΜακΓκίνες. Ο "Ευγένιος" είναι ένα οικογενειακό δράμα για το πένθος, την απώλεια και τη σιωπή, εκεί όπου το τραύμα γίνεται αόρατος πρωταγωνιστής. Η δράση ξετυλίγεται γύρω από μια οικογένεια (Εύρη Σωφρονιάδου, Εβελίνα Αραπίδη, Βαγγέλη Ρόκκο, Μαρλέν Σαΐτη και Χάρη Ηλιάδη) που αδυνατεί να διαχειριστεί τον θάνατο, αφήνοντας τα ανείπωτα να βαραίνουν τις σχέσεις και τα πρόσωπα. Με μαύρο χιούμορ, ποιητική ένταση και βαθιά συναισθηματική φόρτιση, η παράσταση φωτίζει το λεπτό όριο ανάμεσα στη μνήμη και τη λήθη, τη συγχώρεση και την αδυναμία της, μέσα από τις ερμηνείες ενός δυνατού συνόλου ηθοποιών.
Προπώληση εισιτηρίων: more.com

"Τα σκυλιά"
Θέατρο Δίπυλον | έως 6 Ιανουαρίου
Ο Ανέστης Αζάς μετατρέπει ένα πραγματικό περιστατικό που συγκλόνισε την κοινή γνώμη σε μια σκοτεινή πολιτική φάρσα. Μια αγέλη "σκύλων-ντετέκτιβ" ανεβαίνει στη σκηνή για να ερευνήσει μια υπόθεση βίας, θέτοντας ερωτήματα για την κοινωνική αγριότητα, τον φόβο και την ευθύνη. Η έρευνα γίνεται αφορμή για ένα πολυεπίπεδο σχόλιο γύρω από τη βία, την εξουσία και την ανάγκη για αποδιοπομπαίους τράγους. Με εργαλεία το θέατρο ντοκιμαντέρ, το χιούμορ και την αλληγορία, τα "Σκυλιά" με τους Γιώργο Κατσή, Κωνσταντίνο Μωραΐτη, Παναγιώτη Μανουηλίδη, 'Έλενα Μαυρίδου, Μαρία Πετεβή, Θεμιστοκλή Μαλεσάγκο, Gary Salomon, ισορροπούν ανάμεσα στο κωμικό και το πολιτικό, μετατρέποντας τη σκηνή σε πεδίο σκέψης και δημόσιου διαλόγου για τη σύγχρονη κοινωνία.
Προπώληση εισιτηρίων: more.com

"Merde!"
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά | έως 11 Ιανουαρίου
Μια μουσική κωμωδία για τα "κακώς κείμενα" του ελληνικού θεάτρου, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και Βασίλη Μαγουλιώτη. Η εκρηκτική παρέα που έφερε τους "Παίχτες" (Κουτλής, Μαγουλιώτης, Νιάρρος, Χρυσανθόπουλος, Μουλάς) επιστρέφει με το "Merde!" του Suyako και ξεδιπλώνει, με φαρσικό χιούμορ και αυτοσαρκαστική διάθεση, τα παρασκήνια της θεατρικής παραγωγής. Φιλοδοξίες, εξουσία, συμβιβασμοί, ματαιοδοξία, πρόβες, ακροάσεις και καλλιτεχνικές συγκρούσεις συνθέτουν ένα σκηνικό πανδαιμόνιο, όπου το θέατρο κοιτά τον εαυτό του στον καθρέφτη. Με αφορμή τα 130 χρόνια του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, η παράσταση λειτουργεί ως σχόλιο πάνω στη θεατρική πράξη και στους ανθρώπους της σκηνής, φωτίζοντας με χιούμορ αλλά και οξυδέρκεια τις αντιφάσεις ενός χώρου τόσο εύθραυστου όσο και απολύτως ζωντανού.
Πρωταγωνιστούν οι Μαριαλένα Ηλία, Βασίλης Μαγουλιώτης, Ηλίας Μουλάς, Γιάννης Νιάρρος, Χρήστος Πούλος-Ρένεσης, Λυδία Τζανουδάκη, Κώστας Φιλίππογλου, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος, Αποστόλης Ψυχράμης.
Προπώληση εισιτηρίων: more.com

"Η μέρα της φούστας"
Θέατρο Δίπυλον | έως 11 Ιανουαρίου
Η Ζωή Χατζηαντωνίου παραδίδει μια παράσταση-εμπειρία με τη "Μέρα της φούστας" που λειτουργεί σαν κάτοπτρο, αντανακλώντας τον αναβρασμό μιας εποχής που κοχλάζει υπόγεια. Θέτει ερωτήματα που καίνε γιατί παραμένουν αναπάντητα, καλώντας το κοινό να αναμετρηθεί με το πραγματικό: την κοινωνική αδικία, την ανοχή, τη μισαλλοδοξία, την παρακμή των παραδεδομένων αξιών, την απώλεια της εμπιστοσύνης στην εκπαίδευση, στους θεσμούς και στις σύγχρονες δημοκρατίες. H Θεοδώρα Τζήμου, σε έναν ρόλο που μοιάζει να έχει γραφτεί πάνω της, πλαισιώνεται από μια συλλογή νέων προσώπων που δίνουν υπόσχεση για ένα δυνατό θεατρικό αύριο.
Συμπρωταγωνιστούν οι Μαρία Αρζόγλου, Νατάσα Βλυσίδου, Νικόλας Γραμματικόπουλος, Πάνος Κλάδης, Θάνος Κόνιαρης, Οδυσσέας Πετράκης, Πάνος Χατσατριάν.
Προπώληση εισιτηρίων: more.com

"Οι ερωτευμένοι (Fool for Love)"
Bios | έως 11 Ιανουαρίου
Η 'Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί το εμβληματικό έργο του Σαμ Σέπαρντ "Οι ερωτευμένοι (Fool for Love)", μια ωμή και ποιητική μελέτη πάνω στο πάθος και την καταστροφή. Σ' ένα απομονωμένο μοτέλ, δύο άνθρωποι παγιδεύονται σε έναν έρωτα χωρίς διέξοδο, όπου η αγάπη μετατρέπεται σε εμμονή και η έλξη σε βία. Ο χώρος λειτουργεί ως ψυχικό τοπίο, φορτισμένο από μνήμες, μυστικά και ανείπωτες συγκρούσεις. Με πρωταγωνιστές τους Μελία Κράιλινγκ, Παναγιώτη Γαβρέλα, Δημήτρη Καραβιώτη και Νίκο Βατικιώτη, η παράσταση φωτίζει τη βαριά κληρονομιά των οικογενειακών δεσμών και τη σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης επιθυμίας, μέσα από έντονες ερμηνείες και μια ασφυκτική σκηνική ατμόσφαιρα.
Προπώληση εισιτηρίων: more.com
'Όλες οι θεατρικές παραστάσεις στον οδηγό θεάτρου του "α"
Περισσότερες πληροφορίες
Τα σκυλιά
Μια ομάδα «σκύλων» εμφανίζεται στη σκηνή ως άλλος Χορός αρχαίας κωμωδίας. Αποστολή τους είναι να διαλευκάνουν τα γεγονότα γύρω από την άγρια κακοποίηση και θανάτωση ενός όμορφου κατοικίδιου σκυλιού σε μια επαρχιακή πόλη της Ελλάδας, δίπλα σε ένα αρχαίο μαντείο. Ποια εκδοχή είναι η αληθινή; Ήταν άνθρωπος ο δολοφόνος, όπως είχε ακουστεί αρχικά, ή το οικόσιτο ζώο έπεσε θύμα αγέλης άλλων, αδέσποτων σκύλων, όπως λέει το τελικό πόρισμα των αρχών; Σε μια πολιτεία των σκύλων, απελευθερωμένη από την εξουσία των ανθρώπων, θα μπορούσαν, επιτέλους, τα κακοποιημένα ζώα να βρουν δικαιοσύνη; Το έργο είναι εμπνευσμένο από τους “Όρνιθες” του Αριστοφάνη με τον ζωομορφικό Χορό των πουλιών που ιδρύει τη ”Νεφελοκοκκυγία”.Με αφετηρία μια αληθινή ιστορία από το πρόσφατο αστυνομικό δελτίο και όχημα τη μέθοδο του θεάτρου ντοκιμαντέρ, αναπτύσσεται στη σκηνή μια πολιτική αλληγορία γύρω από το ζήτημα της κοινωνικής βίας που εκδηλώνεται, ολοένα και περισσότερο, εναντίον των πλέον αδύναμων, η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών 2024.
Η μέρα της φούστας
Η απόγνωση της Σόνιας, μιας καθηγήτριας λογοτεχνίας σε ένα δημόσιο λύκειο με παραβατικούς μαθητές, οδηγεί το καταιγιστικό έργο που βασίζεται στην ομότιτλη ταινία του Ζαν-Πολ Λίλιενφελντ. Η ηρωίδα στοχοποιείται γιατί δε συμμορφώνεται με τις υποδείξεις του Διευθυντή να μην φορούν φούστα οι καθηγήτριες και οι μαθήτριες. Ένα τυχαίο συμβάν κάποιο πρωί θέτει σε κίνηση μια σειρά απρόβλεπτων εξελίξεων. Η Σόνια κρατά ομήρους τους μαθητές της τάξης και τους κάνει μάθημα θεάτρου διά της βίας. Η κατάσταση ξεφεύγει από τον έλεγχό της καταλήγοντας σε ένα μεταδραματικό φινάλε. Το έργο με στοιχεία ψυχολογικού θρίλερ, επικού θεάτρου και δομή αρχαίου δράματος, εκτυλίσσεται μέσα από μια σειρά κωμικοτραγικών επεισοδίων όπου οι ρόλοι θυτών και θυμάτων εναλλάσονται διαρκώς γεννώντας ερωτήματα που αφορούν τη δύναμη της βίας και τη διαχείριση της ανθρώπινης ελευθερίας.
Merde!
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου και για τους λόγους που οι καλλιτέχνες κάνουν θέατρο σήμερα («Για τα λεφτά ή για την ψυχή μας;»). Πριν την πρεμιέρα, δε λες ποτέ «Καλή επιτυχία!», γιατί είναι, λέει, μεγάλη γρουσουζιά. Αν είσαι Άγγλος, λες “Break a leg!” («Σπάσε το πόδι σου!»). Αν είσαι Ιταλός, λες “In bocca al lupo!” («Στο στόμα του λύκου!»). Εμείς, εδώ, στην Ελλάδα, κρατώντας μια παλιά παράδοση Γαλλική, λέμε "Σκατά!", ή γαλλιστί,"Merde!”. Το θέμα όμως δεν είναι η πρεμιέρα… Το θέμα είναι πώς φτάνεις μέχρι εκεί. Πώς «φτιάχνεται» το θέατρο; Πώς έρχεται η «έμπνευση»; Τι κάνουνε όλοι αυτοί οι καλλιτέχνες στην πρόβα; Και ποιος (δεν) πληρώνει για όλα αυτά;
Ράφτης κυριών
Ένα κωμικό πείραμα ή και διαδραστικό masterclass για «κολασμένες ψυχές» με θέμα «Η απιστία και …πώς να την βγάλεις καθαρή!» δημιουργεί ο Γ. Κακλέας μέσα από τη διασημότερη φάρσα του Γάλλου δραματουργού. Μια κωμωδία με δαιμονικό ρυθμό, συνεχόμενες ανατροπές, ακραίες παρεξηγήσεις, σασπένς και απρόβλεπτη κωμική εξέλιξη, για τις περιπέτειες των ανθρώπων που, εγκλωβισμένοι σε μια σειρά ηθικών κανόνων που αναπαράγει μια συντηρητική κοινωνία, δεν μπορούν να αντισταθούν στις ερωτικές επιθυμίες και τους ανικανοποίητους πόθους τους. Με θαυμαστή μαεστρία παρόλα αυτά καταφέρνουν να καλύψουν τις πράξεις τους, προβάλλοντας μια πλασματική εικόνα αρετής, εγκράτειας και οικογενειακής ευτυχίας.
Ευγένιος
Ένα οικογενειακό δράμα γεμάτο συναισθηματική ένταση που εξερευνά τις ανθρώπινες σχέσεις μέσα από την αγάπη, τη σιωπή, τον φόβο και την απώλεια, σε εκείνο το λεπτό σύνορο ανάμεσα στη μνήμη και τη λήθη.
Οι ερωτευμένοι
Οι ήρωες καλούνται να αναμετρηθούν με το πάθος, τη βία και τα μυστικά στο εμβληματικό έργο που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μιας οικογένειας. Το «Fool for Love» (πρωτότυπος τίτλος) είναι η ιστορία δύο ανθρώπων που βρίσκονται παγιδευμένοι σε έναν έρωτα ικανό να τους καταστρέψει. Η Μέι και ο Έντι συναντιούνται ξανά σ’ ένα παλιό μοτέλ, χαμένο μέσα στην έρημο της Καλιφόρνιας. Ο χώρος, απομονωμένος και κλειστοφοβικός, γίνεται το πεδίο μιας ανελέητης αναμέτρησης, όπου η αγάπη μετατρέπεται σε εμμονή και η έλξη σε βία. Πάθος, ζήλια, πόθος και οργή εναλλάσσονται με καταιγιστικό ρυθμό, καθώς οι δυο τους παλεύουν να μείνουν μακριά ο ένας από τον άλλον, την ίδια στιγμή που συνειδητοποιούν πως δεν μπορούν να ζήσουν χωριστά. Καθώς η νύχτα προχωρά, το παιχνίδι της έλξης και της απόρριψης αποκαλύπτει κάτι βαθύτερο: η σχέση τους είναι δεμένη όχι μόνο με το πάθος αλλά και με ένα μυστικό που βαραίνει σαν κατάρα.






