Ποιος είναι ο 'Ευγένιος' και γιατί επέλεξε ο Γιώργος Καραμίχος να το σκηνοθετήσει;

Αυτό μας κίνησε την περιέργεια και του ζητήσαμε να μας μιλήσει γι' αυτό το γεμάτο πόνο, χιούμορ και οικογενειακά τραύματα έργο, που κάνει πρεμιέρα 3/10 στο θέατρο Σημείο.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΜΙΧΟΣ

Ο Γιώργος Καραμίχος είναι από τους καλλιτέχνες που δύσκολα χωρούν σε ετικέτες. Ταλαντούχος ηθοποιός και σκηνοθέτης, με ανοιχτές κεραίες και αεικίνητο πνεύμα, έχει διαγράψει μια πλούσια πορεία στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, αφήνοντας το στίγμα του σε θέατρο, τηλεόραση και κινηματογράφο. Τα τελευταία χρόνια, πολλοί δημιουργοί έχουν καταπιαστεί με το θέμα της απώλειας και του τραύματος του αποχωρισμού. Με τη σκηνοθεσία του στον "Ευγένιο" του Frank McGuinness, ο Καραμίχος μάς συστήνει ένα έργο ωμό και βαθιά συγκινητικό για την οικογένεια, την απώλεια και την ανθρώπινη οδύνη.  Παράλληλα, ετοιμάζεται να ξανασυναντήσει τον "Vanya" του Σάιμονς Στήβενς, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου, ενώ μόλις αποκάλυψε ότι θα συμμετέχει στη νέα σειρά της Marvel, Daredevil, που θα κυκλοφορήσει τον Μάρτιο του 2026 από το Disney+.

Ακούραστος, με διαρκή ανάγκη για δημιουργία και εξερεύνηση, ο Καραμίχος ξέρει να μοιράζεται ιστορίες που μας ταρακουνούν και μας θυμίζουν το βάθος της ανθρώπινης ψυχής. Διαβάστε όσα μας είπε για τον "Ευγένιο", που κάνει πρεμιέρα στο Θέατρο Σημείο (στις 3/10) με πρωταγωνιστές τους Εύρη Σωφρονιάδου, Εβελίνα Αραπίδη, Βαγγέλη Ρόκκο, Μαρλέν Σαΐτη και Χάρη Ηλιάδη.

Ευγένιος 2025-26
Η πρωταγωνιστική ομάδα του "Ευγένιου"

"Απασφαλίζοντας την οικογένεια"

Στο έργο μας, ο Frank McGuinness χρησιμοποιεί μια οικογένεια σαν όπλο στραμμένο προς πάσα κατεύθυνση. Ένα όπλο που εκπυρσοκροτεί ανεξέλεγκτα εντός του σπιτιού. Έτσι γίνεται σε όλα τα σπίτια όταν έρχονται αντιμέτωπα με μια απρόσμενη απώλεια. Τα μέλη της οικογένειας όντας απροετοίμαστα για την αυτοκτονία του τρίτου παιδιού, ψάχνουν να βρουν τον φταίχτη. Γιατί αυτοκτόνησε ο Ευγένιος;  Για τους περισσότερους από μας τους αδαείς το υπαρξιακό ζήτημα είναι ένας λαβύρινθος. Για τους σπάνιους σοφούς ποιητές και φιλόσοφους είναι ένα παράξενα γοητευτικό μονοπάτι συνειδητότητας. Η ανθρώπινη φύση είναι ένα μυστήριο. Από τότε που ο άνθρωπος άρχισε να εξελίσσει το μυαλό του με ταχείς ρυθμούς η αναζήτηση απαντήσεων έγινε συνώνυμο της ύπαρξής του. Και τα βαθύτερα ερωτήματα είναι κοινά για όλα τα πολιτισμικά στάδια και επίπεδα. Οι κλισέ φράσεις που λέμε και ακούμε όταν μας επισκέπτεται ο πόνος.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΜΙΧΟΣ

Γιατί ζούμε; Γιατί πεθαίνουμε; Ποιο το νόημα της ζωής; Αυτά τα ερωτήματα παρουσιάζονται άμεσα, καίρια και ωμά στον Ευγένιο άλλοτε με άγριο χιούμορ και άλλοτε με σαρκοφαγική διάθεση. Είμαστε άραγε ποτέ έτοιμοι για το πένθος; Και πώς ξέρουμε πώς να πενθήσουμε; Για να πετύχουμε την αποδοχή πρέπει να περάσουμε όλα τα στάδια της συναισθηματικής πάλης που προκύπτει από την απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου. Και όλα είναι θεμιτά. Αρκεί να συνδεθούμε με την ανθρώπινη συνείδησή μας και ο θρήνος θα βρει τρόπο να πραγματωθεί. Ιδιωτικά, προσωπικά και αυθεντικά. Χωρίς συνταγή.  Η αρχαία ελληνική δραματουργία μάς έχει εκπαιδεύσει εδώ και χιλιάδες χρόνια στην τελετουργία του κομμού, του κοπετού. Η μάνα του Ευγένιου ρωτάει ξανά και ξανά "γιατί;”. Ρωτάει τα βουνά, τα πουλιά και τα κύματα.

Ο Ιρλανδός συγγραφέας έχει μελετήσει βαθιά τους αρχαίους μας προγόνους και δεν φοβάται να δημιουργήσει μια αντίστοιχη συνθήκη εξαγγελίας της ανθρώπινης οδύνης. Και όλοι οι χαρακτήρες του έργου εκφέρουν με έναν σύγχρονο τρόπο έναν λόγο που μας είναι οικείος. Σαν να ξύνεις μια πληγή ηδονικά μέχρι να μάθεις να αφήνεις και να αφήνεσαι. Μέχρι η πληγή να γίνει ουλή. Να μην πονάει πια. Αλλά να παραμένει μια ευανάγνωστη υπενθύμιση. Αυτή είναι η αρετή του συγκεκριμένου έργου για μένα. Η υπενθύμιση του τραύματος και η απενοχοποίησή του. Δεν είναι πλέον κατάρα. Είναι κάθαρση. 

"Κι όταν ο άνεμος καταλαγιάσει, τι τάχα θα απομείνει;”
Ουράνια Μάνεση

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ευγένιος

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Ένα οικογενειακό δράμα γεμάτο συναισθηματική ένταση που εξερευνά τις ανθρώπινες σχέσεις μέσα από την αγάπη, τη σιωπή, τον φόβο και την απώλεια, σε εκείνο το λεπτό σύνορο ανάμεσα στη μνήμη και τη λήθη.

Σημείο

Χαριλάου Τρικούπη 4

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Μάνος Βουλαρινός φέρνει τη "Μεγάλη αρπαχτή" στο Παλλάς

Η "Μεγάλη αρπαχτή" ξαναχτυπά! Ο Μάνος Βουλαρίνος επιστρέφει με κέφι για μια βραδιά ανελέητης σάτιρας, γέλιου και αλήθειας χωρίς να χαρίζεται σε κανέναν...ούτε στα πιο αθώα λάθη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/11/2025

Για τον Σάββα Στρούμπο, "το ελληνικό θέατρο γίνεται πιο εξωστρεφές"

Ο σκηνοθέτης Σάββας Στρούμπος αναλύει τις "Δούλες" του Ζενέ, εστιάζοντας στην αναζήτηση του τερατώδους και τη φόρμα του θεάτρου της εθελοδουλίας. Μιλά για τον σωματικό λόγο του Άττις και τη διαχρονική δύναμη της τέχνης ως πράξη αντίστασης στην εποχή μας.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 20 έως 26/11 και ξεχωρίζουν.

"(Love me) Tinder": Δίγλωσση performance στο Theatre of the No

"Μπορεί ο έρωτας να επιβιώσει όταν το μόνο που κάνουμε είναι swipe;", διερωτάται η κωμωδία καταστάσεων του Νίκου Φυτά γύρω από τον έρωτα στο Theatre of the No.

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί την Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!

Σαλόνια Γλώσσας στο Εθνικό: Γνωριμία με τη σύγχρονη ελληνική γραφή και το "Μαύρο Κουτί"

Τα "Σαλόνια Γλώσσας" του Εθνικού Θεάτρου είναι μια δράση που μετατρέπει τον θεατρικό χώρο σε εργαστήριο ιδεών, φέρνοντας σε διάλογο τη γλώσσα, την τέχνη και τον κόσμο γύρω μας και το επόμενο ραντεβού θα πραγματοποιηθεί 30 Νοεμβρίου με τις Δανάη Λιοδάκη και Μυρτώ Αλικάκη.

Το αιχμηρό έργο του Τριαρίδη επιστρέφει: Συζήτηση με τη Μάγδα Φύσσα στο Θέατρο Olvio

Το έργο του Θανάση Τριαρίδη "Να ξέρετε πως αυτό που ακούτε είναι σφύριγμα τρένου", που σημάδεψε τις δύο προηγούμενες σεζόν, επιστρέφει στο Θέατρο Olvio με νέες συζητήσεις, συμμετοχή της Μάγδας Φύσσα και μια υποψηφιότητα στα βραβεία της Ένωσης Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών.