Last call: Οι θεατρικές παραστάσεις που τελειώνουν 11-14/1

Ποιες είναι οι θεατρικές παραστάσεις που ολοκληρώνουν τον κύκλο τους; Μετρήσαμε 14 για τις επόμενες ημέρες.

Underground Ελίνα Γιουνανλή©

Μερικές ακόμα ανάσες "Οξυγόνου" θα πάρουμε μέχρι τις 12/1 στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση με αφορμή το θεατρικό rave του Γιώργου Κουτλή πάνω στο έργο-μανιφέστο των 00s από τον Ιβάν Βιριπάγιεφ, με τους dj Reign of Time στα decks κι έναν εξαιρετικό γεμάτο ενέργεια νεανικό θίασο 25 ηθοποιών: Νοεμή Βασιλειάδου, Ηλέκτρα Μπαρούτα, Αντωνία Πιτουλίδου, Γκαλ Α. Ρομπίσα, Ναταλία Σουίφτ, Γαβριέλα Αντωνοπούλου, Αναστασία Βαλσαμάκη, Πάνος Κλάδης, Θοδωρής Θεοδωρακόπουλος κ.ά. 

Οξυγόνο Κουτλής
Πηνελόπη Γερασίμου©
"Οξυγόνο"
Στο σώμα της
Ελίνα Γιουνανλή
"Στο σώμα της"

Διαβάστε Επίσης

Η παράσταση του Εθνικού Θεάτρου που φέρει γυναικεία υπογραφή, το πολυφωνικό έργο "Στο σώμα της" των Ελένης Ευθυμίου, Σοφίας Ευτυχιάδου και Νεφέλης Μαϊστράλη, όπου ερμηνεύουν δώδεκα γυναίκες ηθοποιοί (Αλίκη Αλεξανδράκη, Φένια Αποστόλου, Ίντρα Κέιν, Μαρία Κεχαγιόγλου, Ιωάννα Μαυρέα, Κατερίνα Παπανδρέου, Μαρία Σκουλά κ.ά.), κατεβαίνει επίσης στις 12/1, όπως και το "Ματαρόα στον ορίζοντα", η μουσικοθεατρική συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου με την Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, από τους Νίκο Κυπουργό και Θοδωρή Αμπαζή, εμπνευσμένη από την αληθινή ιστορία του πλοίου "Ματαρόα", που μετέφερε Έλληνες διανοούμενους στη Γαλλία μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Παίζουν οι Μανώλης Μαυροματάκης, Αγγελική Στελλάτου, Ηλέκτρα Καρτάνου, Μάριος Κρητικόπουλος, Λένα Μποζάκη, Περικλής Σιούντας, Αντιγόνη Φρυδά κ.ά. 

Ματαρόα στον ορίζοντα Εναλλακτική Λυρική
Α. Σιμόπουλος
"Ματαρόα στον ορίζοντα"
Θείος Βάνιας 2024-25
©Patroklos_Skafidas
"Ο Θείος Βάνιας"

Διαβάστε Επίσης

Ταυτόχρονα κατεβαίνουν τέσσερις ακόμη παραστάσεις στις 12/1: το τσεχοφικό αριστούργημα "Ο Θείος Βάνιας" στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με τον Δημήτρη Καταλειφό σε ρόλο σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή, με ένα δυνατό καστ -Κλεοπάτρα Τολόγκου, Παναγιώτης Μπουγιούρης, Αμαλία Νίνου, Τζένη Θεωνά, Στέλλα Κρούσκα κ.ά.- που ζωντάνεψε το αριστούργημα του παγκόσμιου θεάτρου με φόντο μια αγροτική έπαυλη της Ρωσίας και τις ζωές των τσεχοφικών ηρώων που νιώθουν παγιδευμένοι σε μια κατάσταση ματαιότητας και απογοήτευσης, στο επίκεντρο· η παράσταση - αποθέωση της θεατρικότητας "Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί" του Τομ Στόπαρντ που ανέβηκε για δεύτερη σεζόν στο Θέατρο Οδού Κυκλάδων - "Λευτέρης Βογιατζής" από τον Στάθη Λιβαθινό, πλέκοντας πάνω στην ιστορία του "Άμλετ" μια κωμικοτραγική φάρσα για την εξουσία, με τους Βασίλη Ανδρέου και Νίκο Καρδώνη, δίπλα σε έναν δεκαμελή εξαιρετικό θίασο: Πάρης Αλεξανδρόπουλος, Στάθης Κόικας, Πολυξένη Παπακωνσταντίνου, Μαρία Σαββίδου, Άρης Τρουπάκης κ.ά.·

Διαβάστε Επίσης

η περσινή θεατρική επιτυχία "Underground" με τους Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, Γιάννη Τσορτέκη, Αλεξάνδρα Αϊδίνη (φωτό εξωφύλλου), που μετέφερε στο Ακροπόλ την ταινία-σταθμός του Εμίρ Κουστουρίτσα σε σκηνοθεσία Νικίτα Μιλιβόγεβιτς και μουσικές των Γκόραν Μπρέγκοβιτς και Άγγελου Τριανταφύλλου· το "Αν ήμουν κόκκινο" του Άκη Δήμου, η παράσταση για τα 50 χρόνια μεταπολίτευσης που σκηνοθέτησε ο Αλέξανδρος Διαμαντής με τις Ιωάννα Μακρή και Ελίνα Παπαθεοδώρου, ένα έργο γραμμένο κατά παραγγελία του θεάτρου Σημείο, με έμπνευση τη θρυλική θεατρική συγγραφέα Λούλα Αναγνωστάκη. 

Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί
"Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί"
Αν ήμουν κόκκινο
Κική Παπαδοπούλου©
"Αν ήμουν κόκκινο"

Διαβάστε Επίσης

Τρεις παραστάσεις ρίχνουν αυλαία στο Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης". Το Σάββατο 11/1 ολοκληρώνει τον δεύτερο κύκλο της η "Αξία της ζωής" της βραβευμένης με Emmy Τζέιν Άντερσον, σε σκηνοθεσία του Σωτήρη Τσαφούλια με μια άξια υποκριτική τετράδα -Αθηνά Τσιλύρα, Πέγκυ Σταθακοπούλου, Βασίλης Ρίσβας, Δημήτρης Μαυρόπουλος-, καθώς και το πεζογράφημα του Κωνσταντίνου Θεοτόκη "Η ζωή και ο θάνατος του Καραβέλα", από την ομάδα "Αυτή κι Αυτοί" με σκηνοθέτη τον Αντρέα Ψύλλια. Στις 11 και 12 Ιανουαρίου ολοκληρώνεται και ο "Τελευταίος χορός" της Τάνιας Χαροκόπου για τη σχέση δύο ανθρώπων που βρίσκονται στα πρόθυρα του χωρισμού με τη Μαρία Κορινθίου και τον Γιάννη Αϊβάζη, σε σκηνοθεσία της Ρέινας Σ. Εσκενάζυ. 

Η αξία της ζωής
Ανδρέας Νικολαρέας©
"Η αξία της ζωής"
Η Ζωή και ο Θάνατος του Καραβέλα 2024-25
Μάριος Παραδείσης
"Η ζωή και ο θάνατος του Καραβέλα"

Διαβάστε Επίσης

Τελευταίες παραστάσεις μετρούν επίσης οι "Τυφλοί" του Μορίς Μέτερλινγκ στο θέατρο Αλκμήνη που συνδύασε ο Περικλής Μοσχολιδάκης με κείμενα από το αρχαίο ελληνικό δράμα, την Αποκάλυψη, κείμενα των Χοσέ Σαραμάγκου, Οδυσσέα Ελύτη και δικά του (11/1), όπως και οι "Οικοδόμοι της Αυτοκρατορίας" του συγγραφέα των "Θα φτύσω στους τάφους σας" και "Αφρός των ημερών", Μπορίς Βιάν, που ανέβηκαν φέτος για πρώτη φορά στο θέατρο 104 με τους Γιώργο Χουλιάρα, Μαρία Μπρανίδου, Ειρήνη Δάμπαση, Χριστίνα Δενδρινού κ.ά. (12/1). 

Τελευταίος Χορός σε σκηνοθεσία Ρέινας Σ. Εσκενάζυ
Δομνίκη Μητροπούλου©
"Ο τελευταίος χορός"
Τυφλοί 2024-25
Πάτροκλος Σκαφίδας
"Τυφλοί"

Διαβάστε Επίσης

Στις 13/1 ολοκληρώνεται το επιθεωρησιακό "Σούπερ ατού" στο Vox, σε κείμενα Ζήση Ρούμπου και Λάμπρου Φισφή και σκηνοθεσία Κώστα Γάκη, που όπως λέει ο Δημήτρης Μακαλιάς είναι "η απόλυτη παράσταση βαριετέ που συνδυάζει τις προσωπικές μας υπερδυνάμεις". Οι τέσσερις τους συναντούν στη σκηνή τους Χάρη Χιώτη, Αντιγόνη Ψυχράμη, Παρθένα Χοροζίδου, Σάρα Τοσκάνο, Άννα Φιλιππάκη, Μαρία Παπαφωτίου. 

Σούπερ ατού 2024-25
"Σούπερ ατού"
Οικοδόμοι της Αυτοκρατορίας
Χάρης Γερμανίδης©
"Οι οικοδόμοι της αυτοκρατορίας"

Τέλος, στις 14/1 αποχαιρετάμε και το βραβευμένο έργο "Κράτα με" του Τζέφρι Ναφτς, σε σκηνοθεσία του Βασίλη Μυριανθόπουλου, ένα έργο που θέτει δύσκολες και άβολες ερωτήσεις σχετικά με τη δέσμευση, την αγάπη, τη θρησκεία και την κόντρα ανάμεσα στους κοινωνικούς θεσμούς και την αλήθεια του καθενός, με τους Μανώλη Εμμανουήλ, Άλκη Μπακογιάννη, Τζίνη Παπαδοπούλου, Άντρια Ράπτη κ.ά. (Εν Αθήναις).

Κράτα με
Σπύρος Μπακάλης©
"Κράτα με"

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν, παλιοί συμφοιτητές του Άμλετ, καλούνται από τον βασιλιά Κλαύδιο στο παλάτι με σκοπό να παρασύρουν τον μελαγχολικό πρίγκιπα σε διασκεδάσεις ώστε να μάθουν επιτέλους ποιο είναι αυτό το σκοτεινό μυστικό που βασανίζει την ψυχή του. Στη διάρκεια της αποστολής τους, οι δύο αθώοι αυλικοί συνοδεύουν τον Άμλετ στην Αγγλία και μεταφέρουν μαζί τους ένα κλειστό γράμμα, στο οποίο δίνεται η διαταγή για την άμεση εκτέλεση του. Ο Άμλετ αντικαθιστά το γράμμα με ένα άλλο, ζητώντας από τον Άγγλο Βασιλιά τη δική τους εκτέλεση. Μέρες μετά, ο Άγγλος πρέσβης μπαίνει στο παλάτι και ανακοινώνει: «Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί». Αυτή είναι με λίγα λόγια η περίληψη του έργου που αντιστρέφει για πρώτη φορά την αρχετυπική ιστορία του “Άμλετ”, ρίχνοντας το βάρος από την εξουσία στο περιθώριο και δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη τραγική φάρσα στην οποία πρωταγωνιστούν όλοι οι ήρωες του έργου του Σαίξπηρ. Επιπλέον, με αφορμή τη συγκεκριμένη παράσταση, για πρώτη φορά στην ιστορία του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων, πρόκειται να αλλάξει ριζικά η διαρρύθμιση των καθισμάτων και της σκηνής.

Αν ήμουν κόκκινο

  • Κοινωνικό

Μια παράσταση για τα πενήντα χρόνια Μεταπολίτευσης, με αφορμή την επέτειο των 50 χρόνων από την εξέγερση του Πολυτεχνείου και με έμπνευση τη θρυλική θεατρική συγγραφέα Λούλα Αναγνωστάκη. Το έργο περιγράφει μια απρόσμενη συνάντηση. Η Λούλα έχει απομονωθεί σ’ ένα δωμάτιο ξενοδοχείου κι εκεί αναμετράται με τον μεγαλύτερο εχθρό όλων των συγγραφέων, την λευκή σελίδα. Ξαφνικά, ακούγεται ένα χτύπημα στην πόρτα και μια άγνωστη εισβάλει στο δωμάτιο, η Άννα. Φοράει στο λαιμό λευκά διαμάντια και στο χέρι της κρατάει ένα ζευγάρι γόβες, κατακόκκινες. Στο ίδιο χρώμα «του πάθους και της ήττας» είναι και οι κουβέντες των δυο γυναικών, για συζύγους κι εραστές, για την Αριστερά και τον Εμφύλιο, για την επανάσταση και το συμβιβασμό, για τον έρωτα και το θάνατο. Στο φόντο, η Ελλάδα και ο Κόσμος του 1989.

Underground

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 130 '

Η εμβληματική ταινία, βραβευμένη με Χρυσό Φοίνικα (1995) και βασισμένη στο πρωτότυπο θεατρικό έργο «Άνοιξη τον Ιανουάριο» και στo μυθιστόρημα «Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια χώρα» του Ντουσάν Κοβάσεβιτς, ανεβαίνει στη σκηνή και αφηγείται την επική ιστορία δύο φίλων, του Μπλάκι και του Μάρκο, με φόντο την πολιτική αναταραχή και τον πόλεμο στην πρώην Γιουγκοσλαβία. Με μια δυναμική θεατρική προσέγγιση και υπό τον γνώριμο βαλκανικό ήχο, το «Underground» μεταφέρει το κοινό σε έναν κόσμο σουρεαλισμού, σκοτεινού χιούμορ και ειλικρινούς συγκίνησης, όπου ο παραλογισμός και η τραγωδία συναντούν την απίστευτη ανθεκτικότητα της ανθρώπινης ψυχής αλλά και το εκτυφλωτικό φως της ελπίδας.

Η αξία της ζωής

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Ο πόνος στη ζωή είναι ουσιαστικά αναπόφευκτος, το να υποφέρεις όμως από αυτόν είναι κάτι προαιρετικό. Κεντρικά πρόσωπα του έργου είναι δύο ξαδέρφες με τους συζύγους τους συναντιούνται μετά από αρκετό καιρό και με τις δύο να έχουν υποστεί μια τρομερή απώλεια. Συνολικά, πρόκειται για ένα έργο το οποίο είναι γεμάτο συμπόνια, ειλικρίνεια αλλά και χιούμορ που εξερευνά σε βάθος την αξία της ζωής και το δικαίωμα του καθενός από εμάς να αποφασίζει ελεύθερα τη μοίρα του. Η συγγραφέας του έργου αυτού, η οποία είναι και ηθοποιός και σκηνοθέτις, έχει βραβευτεί με Emmy.

Οι Οικοδόμοι της Αυτοκρατορίας

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 80 '

Σε ένα απροσδιόριστο συγκρότημα διαμερισμάτων, μια Μια τριμελής μεσοαστική οικογένεια και η οικιακή βοηθός της καταδιώκεται από έναν ανεξήγητο και τρομακτικό θόρυβο, γεγονός που την αναγκάζει να δραπετεύει συνεχώς από το ένα διαμέρισμα στο άλλο. Με φόντο έναν κόσμο υπό κατάρρευση διαδραματίζεται το πρωτόπαικτο δυστοπικό θρίλερ με κοινωνικοπολιτικές προεκτάσεις από τον συγγραφέα των «Θα φτύσω στους τάφους σας» και «Αφρός των ημερών» κι ενός από τους σημαντικότερους διανοούμενους της μεταπολεμικής Γαλλίας. Ο Μπόρις Βιάν διασυνδέει ευφυώς το συλλογικό με το ατομικό, καθώς η ιστορική παθογένεια παραλληλίζεται με την κοινωνική αλλά και την ατομική (η έμμεση αναφορά του συγγραφέα στο αποικιοκρατικό παρελθόν της χώρας του, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη τα κινήματα ανεξαρτησίας της Αλγερίας, είναι πρόδηλη), σύμφωνα με τη σκηνοθέτιδα.

Ματαρόα στον ορίζοντα

  • Μουσικό Θέατρο
  • Διάρκεια: 100 '

Η ιστορία του πλοίου «Ματαρόα», που μετέφερε Έλληνες διανοούμενους στη Γαλλία μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενέπνευσε μια παράσταση πολιτικού και ποιητικού θεάτρου, εξετάζοντας τη σχέση της με το σήμερα. Ένα σύγχρονο και συναρπαστικό έργο καθαρού μουσικού θεάτρου, όπου η μνήμη συνδέει το παρόν με το παρελθόν, σε συμπαραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και του Εθνικού Θεάτρου. Σκηνικός χώρος, η προβλήτα ενός λιμανιού και μια θάλασσα από αμέτρητα σημαιάκια, όπου οι ήρωες του έργου, επίδοξοι ταξιδιώτες ενός νέου Ματαρόα, δεν σταματούν να τραγουδούν, να χορεύουν, να παίζουν τα μουσικά τους όργανα και να ονειρεύονται, παλεύοντας παράλληλα με τις αντιφάσεις και το βάρος της μετεμφυλιακής κληρονομιάς και της νεότερης ευρωπαϊκής τους εμπειρίας. Το βρετανικό καράβι πήρε μαζί του 125 νέους Έλληνες επιστήμονες και καλλιτέχνες για να τους γλιτώσει από τη «λευκή τρομοκρατία» που ξεκίνησε μετά τα Δεκεμβριανά. Μεταξύ τους, οι Κορνήλιος Καστοριάδης, Κώστας Παπαϊωάννου, Μιμίκα Κρανάκη, Κώστας Αξελός, ο ιστορικός Νίκος Σβορώνος και πολλοί άλλοι.

Οξυγόνο

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 75 '

Ένα έργο-μανιφέστο των 00s, που παρουσιάζεται ως αντίδοτο στην «ψυχοπολιτική ασφυξία» της Generation Z, με έναν θίασο 25 ατόμων σε μια spiritual rave εμπειρία. Ο θίασος σαν ένας μεταδραματικός Χορός, αποζητά, με τους όρους μιας βλάσφημης ποιητικής, το αντίδοτο στην ψυχοπολιτική ασφυξία των καιρών μας, καθρεφτίζοντας τους προβληματισμούς και τους πόθους κάθε ανθρώπου που δεν σταματά να αγωνιά και να ελπίζει. Η παράσταση, δομημένη σε δέκα κεφάλαια, σαν μια μεταγραφή των Δέκα Εντολών, σαν μια νέα Καινή Διαθήκη, εκκινεί από το ανάποδο του «Ου φονεύσεις», καταλήγει σε μια βιβλική Αποκάλυψη, ενώ τη διατρέχει το εναγώνιο ερώτημα «τι είναι για σένα οξυγόνο;».

Κράτα με

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Ο Λουκ βρίσκεται σε κώμα με αφορμή ένα ατύχημα. Έξω από την εντατική ο Άνταμ, σύντροφός του επί πέντε χρόνια, έρχεται αντιμέτωπος με τους γονείς του. οι οποίοι δεν έχουν την παραμικρή ιδέα για τη σχέση τους. Οι γονείς του, διαζευγμένοι πια, θα πρέπει να κάνουν χρήση του δικαιώματος τους ως κηδεμόνες. Το πρωτόπαικτο βραβευμένο έργο, γνωστό ως «Next Fall», θέτει δύσκολες και άβολες ερωτήσεις σχετικά με τη δέσμευση, την αγάπη, τη θρησκεία και την κόντρα ανάμεσα στους κοινωνικούς θεσμούς και την αλήθεια που αισθάνεται ο καθένας μέσα του.

Ο Θείος Βάνιας

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Οι βαθιά ανθρώπινοι «τσεχοφικοί» ήρωες νιώθουν παγιδευμένοι σε μια κατάσταση ματαιότητας και απογοήτευσης, στο σπουδαίο έργο που σκιαγραφεί με επιδεξιότητα τις μεγάλες κοινωνικές αλλαγές που κυοφορούνται και οραματίζεται ένα μέλλον πιο κοντά στις ανθρώπινες αξίες και μιλά για την ανεκπλήρωτη αγάπη, το θάνατο και το νόημα της ύπαρξής μας. Η υπόθεση του έργου διαδραματίζεται σε μια αγροτική έπαυλη στη Ρωσία. Η ιστορία επικεντρώνεται στον Θείο Βάνια, ο οποίος έχει αφιερώσει τη ζωή του στη διαχείριση του κτήματος της οικογένειας για λογαριασμό του κουνιάδου του, του συνταξιούχου πλέον καθηγητή Σερεμπριάκοφ. Όταν ο Σερεμπριάκοφ, μαζί με τη νεαρή και όμορφη σύζυγό του Γιελένα, έρχεται να ζήσει στο κτήμα, η παρουσία του προκαλεί ταραχή. Ο Βάνιας, απογοητευμένος από τη ζωή του και την ανούσια αφοσίωσή του στον καθηγητή, συνειδητοποιεί ότι έχει σπαταλήσει τα χρόνια του σε μάταιες προσπάθειες. Παράλληλα, ο γιατρός Αστρόβ, που συχνά επισκέπτεται το κτήμα, γοητεύεται από την Γιελένα, ενώ η Σόνια, κόρη του καθηγητή από τον πρώτο του γάμο, είναι ερωτευμένη με τον Αστρόβ.

Σούπερ ατού

  • Μουσικοθεατρική
  • Διάρκεια: 150 '

Ένα meta μουσικο-κωμικό βαριετέ με τραγούδι, χορό, κωμικά σκετς, κωμικό αυτοσχεδιασμό και διαδραστικό παιχνίδι με το κοινό. Μια παράσταση για το σήμερα, το χθες και για άλλα βαρύγδουπα χρονικά επιρρήματα. Ιδωμένη μέσα από τα μάτια της ομάδας, η πραγματικότητα μπορεί να γίνει πολύ πιο γλυκιά, νοσταλγική, αστεία και κάφρικη. Το μόνο που χρειάζεται κάποιος για να απολαύσει την παράσταση είναι να αφήσει τις έγνοιες του στην πόρτα.

Ο τελευταίος χορός

  • Δράμα

Αυτοβιογραφικό κοινωνικό δράμα για τη σχέση δύο ανθρώπων που βρίσκονται στα πρόθυρα του χωρισμού. Δύο άνθρωποι, μια ευλογημένη ενότητα… Ο γάμος τους ήταν το επισφράγισμα της ερωτικής τους σχέσης. Οι αμοιβαίοι συμβιβασμοί και οι υποχωρήσεις, έκαναν την συμβίωσή τους να είναι γεμάτη αληθινή αγάπη, υπομονή και σεβασμό. Χρόνια μετά, ο έρωτας και το πάθος δεν έχει καταλαγιάσει. Υπάρχει όμως κάτι, που θα καταστρέψει την αρμονική συνύπαρξη και θα αναθεωρήσει την σχέση τους. Υπάρχουν άραγε αποθαρρυντικές διαψεύσεις στον έρωτα; Μήπως μπορεί να κουράσει η ισοπεδωτική καθημερινότητα; Μήπως οι αγνοημένες ανάγκες, ή ακόμα ο ανθρώπινος εγωισμός, μπορούν να κλέψουν την δυναμική του έρωτα τους;

Τυφλοί

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Μια ομάδα τυφλών αντρών και γυναικών ξεμένουν ολομόναχοι και αβοήθητοι στο δάσος, όταν ο ιερέας που τους συνόδευε σε μια έξοδό τους από το ίδρυμα που τους περιθάλπει πεθαίνει ξαφνικά, αφήνοντας τους εκεί μόνους και αβοήθητους μέσα στην τυφλότητα τους σε μια μεταφυσική αγωνία όπου δοκιμάζονται τα όρια του ανθρώπου. Μια αλληγορία περί της τυφλότητας του σύγχρονου Ανθρώπου απέναντι στα σημερινά τεράστια ζητήματα που σηματοδοτούν την κρίση της εποχής μας. Στην παράσταση, το έργο του Μέτερλινκ βρίσκεται σε μια συνεχή συνομιλία με κείμενα από το αρχαίο ελληνικό δράμα, την Αποκάλυψη του Ιωάννη, κείμενα των Χοσέ Σαραμάγκου, Οδυσσέα Ελύτη, Περικλή Μοσχολιδάκη.

Στο σώμα της

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 110 '

Ένας πολυφωνικός θίασος γυναικών ηθοποιών ενώνεται σε έναν εκρηκτικό Χορό γυναικών σε μια παράσταση-ύμνος στην αυτοδιάθεση, τις οδύνες και τις ηδονές των θηλυκοτήτων μέσα από το πρίσμα του γυναικείου σώματος. Αντλώντας έμπνευση από πραγματικά γεγονότα, το έργο επιχειρεί να μιλήσει με τόλμη, χιούμορ, ποιητική διάθεση και αλήθεια για θέματα όπως ο οργασμός, η περίοδος, η εγκυμοσύνη, η εμμηνόπαυση, ο αυνανισμός, η έκτρωση και η λοχεία, η φυλομετάβαση, το δικαίωμα στην ατεκνία, η ικανότητα του γυναικείου σώματος να μεταμορφώνεται, καθώς και οι καταπιέσεις στις οποίες υπόκειται για να θεωρείται επιθυμητό, όπως και η βία.

Η ζωή και ο θάνατος του Καραβέλα

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 85 '

Μετά το θάνατο της γυναίκας του, ο Θωμάς Καψάλης, γνωστός στην τοπική κοινωνία και ως “Καραβέλας”, προσδοκά μια νέα ζωή. Τυφλωμένος από τη ματαιοδοξία του και τον έρωτά του για μια νεότερη γυναίκα, οδηγείται στην απόλυτη ηθική και κοινωνική κατάπτωση βιώνοντας τον απόλυτο εξευτελισμό της ανθρώπινης υπόστασής του. Με τόλμη, διάθεση για πειραματισμό και με οδηγό τα σώματα, τις φωνές και τη ζωντανή μουσική, η παράσταση βουτάει στον κόσμο ενός από τους σημαντικότερους Έλληνες πεζογράφους και πρωτοπόρου του κοινωνικού ρεαλισμού στην ελληνική λογοτεχνία, Κωνσταντίνου Θεοτόκη. Όπως και άλλα έργα του, έτσι και η “Ζωή και ο θάνατος του Καραβέλα” αποτυπώνει την αγωνία και τη μάχη των απλών ανθρώπων ενάντια σε κοινωνικές αδικίες, στη φτώχεια και στις ταξικές διαφορές.

Αλκμήνη

Αλκμήνης 12

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η Λέλα και η Λέλα" επιστρέφουν στον κήπο του Θεάτρου Αλεξάνδρεια

Η ανατρεπτική υπαρξιακή κωμωδία του Ανδρέα Στάϊκου που εστιάζει στην εξουσία, την ταυτότητα και τις ανθρώπινες σχέσεις ανεβαίνει για δύο μόνο παραστάσεις στο θέατρο Αλεξάνδρεια, στον Κήπο, στις 9 και 10 Σεπτεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
01/08/2025

Το 13th Handmade and Recycled Theater Festival επιστρέφει στην καρδιά της Αθήνας

Για 13η χρονιά το φεστιβάλ προσφέρει από θεατρικές παραστάσεις, σεμινάρια, εκπαιδευτικά προγράμματα μέχρι και bazaar.

Ο "μάγος των εικόνων" Μπομπ Ουίλσον δε μένει πια εδώ

Έγινε γνωστός ο θάνατος του σπουδαίου Αμερικανού σκηνοθέτη που μάγεψε ουκ ολίγες φορές και το ελληνικό κοινό.

Δύο παραστάσεις που αγάπησε η Αθήνα επιστρέφουν- και όχι τυχαία

Το Θέατρο Μπέλλος που μπήκε δυναμικά στη ζωή μας επαναφέρει την επόμενη θεατρική σεζόν δύο παραστάσεις που ξεχώρισαν και που αξίζει να δείτε.

"Επόμενη Στάση: Κυψέλη" – Η γειτονιά γίνεται ξανά θεατρική σκηνή

Η επιτυχημένη θεατρική διαδρομή "Επόμενη Στάση: Κυψέλη" επιστρέφει για 6η χρονιά, μεταμορφώνοντας ξανά την Κυψέλη σε σκηνή γεμάτη μνήμες, ιστορίες, πρόσωπα και εκπλήξεις. Από τις 14 Σεπτεμβρίου, για επτά Κυριακές.

Νέες φωτογραφίες από την παγκόσμια πρεμιέρα του "Όρκου της Ευρώπης" με την Ζιλιέτ Μπινός στην Επίδαυρο

"Ο όρκος της Ευρώπης" του Ουαζντί Μουαουάντ, σε παγκόσμια πρεμιέρα στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου (1 & 2 Αυγούστου), αποκαλύπτεται μέσα από νέες φωτογραφίες που αποτυπώνουν το θεατρικό γεγονός.

Dance Residencies Open Days: Τριήμερο σύγχρονου χορού και performance στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

Το "Dance Residencies Open Days" ανοίγει τις πόρτες του τον Σεπτέμβριο και προσκαλεί το κοινό με ελεύθερη είσοδο σε ένα τριήμερο σύγχρονου χορού και performance στην Τεχνόπολη, με εργασίες σε εξέλιξη από 29 καλλιτέχνες και ομάδες.