Οι έξι νέες πρεμιέρες προτείνουν ένα πολυδιάστατο ρεπερτόριο και φέρνουν στη σκηνή ενδιαφέροντα ζευγάρια και ανσάμπλ ηθοποιών.
«Έκτορος κάθαρσις»
Η «Ιλιάδα» του Ομήρου –ο πρώτος, θεμέλιος λίθος της ελληνικής γραμματείας– αποτέλεσε την αφετηρία αυτής της παράστασης από τον Δημήτρη Λάλο. Πατώντας στη μετάφραση του Δημήτρη Μαρωνίτη, απομόνωσε τους στίχους σχετικά με τον Έκτορα και τους αποδίδει με τη μορφή ραψωδιακής αφήγησης, συνοδεία ζωντανής μουσικής.
(Τempus Verum, από 6/11)
«Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.»
Ο μονόλογος της Λένας Κιτσοπούλου, με αφηγηματικό χαρακτήρα, αυτοβιογραφικών στοιχείων και με το διακριτό σαρκαστικό χιούμορ της, καθώς και με την κοφτερή της γλώσσα, ανεβαίνει από τη Δήμητρα Δερμιτζάκη. Η Κίττυ Παϊταζόγλου ερμηνεύει μια γυναίκα που βγάζει τα εσώψυχα της μοναχικής, αποξενωμένης από οικογενειακούς και άλλους δεσμούς ύπαρξής της.
(Ζίνα, από 8/11)
«Υποχώρηση από τη Μόσχα»
Ένα έργο για τρεις έγραψε ο Γουίλιαμ Νίκολσον, και η Αιμιλία Υψηλάντη το ανεβάζει στο θέατρό της υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Αλέξανδρου Κοέν. Η ίδια μαζί με τους Φίλιππο Σοφιανό και Θύμιο Κούκιο πρωταγωνιστούν και δίνουν απαντήσεις στα ερωτήματα που αντιμετωπίζουν τα δύο φύλα, από το ξεκίνημα έως το τέλος της κοινής τους ζωής.
(Αργώ, από 5/11)
«Πάρτι γενεθλίων»
Το έργο αυτό χάρισε το Νόμπελ Λογοτεχνίας στον Χάρολντ Πίντερ και παρότι το ολοκλήρωσε σε ηλικία 27 ετών, το 1957, έχει περιλάβει σε αυτό την κοσμοθεωρία του: μια απεριόριστη αγάπη για την ελευθερία του ανθρώπου. Ο Γ. Παλούμπης σκηνοθετεί τους Π. Δαδακαρίδη, Άλ. Ζιρώ, Φ. Θωμαΐδη, Γ. Περλέγκα, Γ. Στεφόπουλο, Αθ. Τσιλύρα.
(Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», από 10/11)
«Μακμπέθ»
Θάνος Τοκάκης, Εύη Σαουλίδου, Κώστας Κουτσολέλος και άλλοι ηθοποιοί αναμετριούνται με το σαιξπηρικό έργο, που γράφτηκε μέσα στην πρώτη δεκαετία του 1600 και αναφέρεται στη δολοφονία του βασιλιά Ντάνκαν της Σκοτίας από το συγγενή του, στρατηγό Μάκβεθ και στα επακόλουθα αυτού του φόνου. Την παράσταση σκηνοθετεί ο Θανάσης Δόβρης.
(Θέατρο Τέχνης, από 4/11)
«Δεν μπορώ να φανταστώ το αύριο»
Στα έργα του Τενεσί Ουίλιαμς λειτουργεί ένα δίπολο, στις δυο άκρες του οποίου βρίσκονται ένας άντρας και μια γυναίκα. Ένα παιχνίδι εξουσίας παίζει το πρωταγωνιστικό ζευγάρι του έργου, που ζωντανεύει από τους Θ. Βούλγαρη και Δ. Σκρουμπέλου, σε σκηνοθεσία του Γ. Νταλιάνη.
(Φούρνος, από 4/11)
Περισσότερες πληροφορίες
Δεν μπορώ να φανταστώ το αύριο
Το μονόπρακτο που εντάσσεται στην όψιμη, πιο πειραματική περίοδο του συγγραφέα προσεγγίζει με τρυφερότητα και ποιητικότητα τα θέματα της εξάρτησης, της μοναξιάς και της απώλειας.
Έκτορος Κάθαρσις
Με όχημα την ομηρική Ιλιάδα, η παράσταση, σε μορφή ραψωδιακής αφήγησης συνοδεία ζωντανής μουσικής, επιχειρεί να αναδείξει το μύθο από τη σκοπιά του Έκτορα και να τον αποκαταστήσει στα μάτια της Ιστορίας.
Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.
Η εξομολόγηση μιας 37χρονης λίγο πριν αυτοκτονήσει περνά μέσα από χιουμοριστική ματιά την επιθυμία και τον έρωτα, διανύοντας την ελάχιστη απόσταση ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο.
Μακμπέθ
Η δύναμη που ασκεί ο φόβος και η εξουσία στην ψυχή και το σώμα του ανθρώπου βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας σκηνικής προσέγγισης του έργου.
Πάρτι γενεθλίων
Ένα παιχνίδι εξουσίας στήνεται ανάμεσα σε έναν πρώην πιανίστα με αινιγματικό παρελθόν που κρύβεται σε μια παραθαλάσσια πανσιόν και τους δύο μυστηριώδεις διώκτες του που έρχονται να τον συλλάβουν.
Υποχώρηση από τη Μόσχα
Το έργο, που δανείζεται τον τίτλο του από τη δαπανηρή εισβολή και υποχώρηση του Ναπολέοντα στη Μόσχα, καταγράφει το τέλος ενός γάμου και τα συναισθηματικά του επακόλουθα.