Είναι δυνατό να μεταφερθεί το μυθιστόρημα της Βρετανίδας συγγραφέα στη σύγχρονη σκηνή όταν είναι τόσο απόλυτα συνδεμένο με την εποχή που το γέννησε; Αυτό το ερώτημα μονοπωλούσε ένα από τα άρθρα του «Guardian» πριν από λίγα χρόνια, όταν ακόμη μία διασκευή του πολυαγαπημένου «Περηφάνια και προκατάληψης» έβλεπε τα φώτα της σκηνής. Προφανώς ναι, απαντούν και οι δικοί μας Άρης Ασπρούλης και Ιόλη Ανδρεάδη, το συγγραφικό δίδυμο που συνηθίζει να καταπιάνεται με τα δύσκολα (ήδη παίζεται η διασκευή τους στο μνημειώδες «Πόλεμος και ειρήνη» του Τολστόι).
Το «Περηφάνια και προκατάληψη», το δεύτερο έργο της Όστεν, το οποίο έγραψε το 1797 σε ηλικία μόλις είκοσι δύο ετών, έχει καθηλώσει χιλιάδες αναγνώστες ως ζωηρή αποτύπωση μιας εποχής και συναρπαστική ιστορία αγάπης. Η διαδρομή της όμως δεν ήταν εύκολη. Η συγγραφέας χρειάστηκε να περιμένει περισσότερα από δεκαπέντε χρόνια για να δει το βιβλίο της τυπωμένο, καθώς ως γυναίκα αντιμετώπιζε συχνά την απόρριψη των εκδοτικών οίκων. Η ματιά της απέναντι στα ήθη του δεύτερου μισού του 18ου αιώνα και τη θέση της γυναίκας στη βρετανική κοινωνία, όταν π.χ. οι γυναίκες όχι μόνο δεν είχαν δικαίωμα ψήφου, αλλά δεν μπορούσαν να κατέχουν περιουσία και θεωρούνταν ιδιοκτησία του πατέρα και του συζύγου τους, δεν περνάει απαρατήρητη.
Η κοινωνική κριτική που ασκεί, συνδυασμένη με τη φινέτσα και το ευδιάκριτο χιούμορ της, εκφράζονται ιδανικά μέσα από την ιστορία των ανύπαντρων αδερφών Μπένετ, που έρχονται αντιμέτωπες με τα πρώτα ερωτικά σκιρτήματα αλλά και τους καταναγκασμούς της κοινωνίας και της οικογένειάς τους. Στην παράσταση που σκηνοθετεί η Ιόλη Ανδρεάδη το πρωταγωνιστικό ζευγάρι της Ελίζαμπεθ Μπένετ και του μίστερ Ντάρσι θα ερμηνεύσουν η Ευγενία Δημητροπούλου και ο Δημήτρης Μοθωναίος. Μαζί τους οι Αγησίλαος Μικελάτος, Ελεάννα Καυκαλά και Κώστας Φαλελάκης.
Περισσότερες πληροφορίες
Περηφάνια και προκατάληψη
Το γνωστότερο μυθιστόρημα της Τζέιν Όστεν, στην πρώτη του ελληνική θεατρική διασκευή, εκτός από μια δυνατή ερωτική ιστορία καταγράφει και τη θέση της γυναίκας στη βρετανική κοινωνία του 18ου αιώνα.