Ο Στέλιος Ανατολίτης ξορκίζει τα κοινωνικά δαιμόνια με ένα «Χάπι»

Στον νέο του stand up μονόλογο ο Ανατολίτης αποδεικνύει την αξία του ως κωμικού: πέρα από τις χαρισματικά μεγάλες και δεμένες ιστορίες, εδώ τολμά δύσκολα θέματα, όπως ο θάνατος ή η διπολική διαταραχή με την οποία έχει διαγνωστεί, διαλύοντας τα στερεότυπα.

Ο Στέλιος Ανατολίτης ξορκίζει τα κοινωνικά δαιμόνια με ένα «Χάπι»

Αν έχεις πετύχει έστω και λίγο αυτό το παιδί επί σκηνής, είτε ζωντανά είτε διαδικτυακά –στις «Μάχες με Νεράιδες», που πλέον έχουν ανεβεί στο ΥouΤube και προσωπικά τις θεωρώ από τα πιο πλούσια specials για να ανατρέξεις–, είναι σχεδόν αδύνατο να μην τον συμπαθήσεις. Από μικρός κολλημένος με το διάβασμα και τις επιστήμες, ο Στέλιος κρύβει μέσα του ένα γλυκό, παιχνιδιάρικο νερντάκι με πολλή φαντασία και ταυτόχρονα έναν ακραίο ορθολογιστή, που εξοργίζεται με τη βλακεία που υπάρχει τριγύρω. Σε κάθε περίπτωση παραμένει ειλικρινής, ευθύς και σίγουρα πολύ ικανός να πείσει το κοινό του, το οποίο τροφοδοτεί κάθε εβδομάδα και με τις ραδιοφωνικές εκπομπές «Μαρμελάδα φράουλα», στο πλευρό του Χάρη Νταρζάνου.

Τώρα, έχοντας πάνω από πέντε χρόνια πορείας στο stand up και πολύ περισσότερα στον κωμικό αυτοσχεδιασμό, τον οποίο και διδάσκει συστηματικά, ο Ανατολίτης παρουσιάζει το «Χάπι». Τα τελευταία χρόνια έχει μετακομίσει στην Αθήνα, μια πόλη χωρίς ρυμοτομία αλλά και χωρίς τη μητέρα του, ενώ παράλληλα είχε στην πλάτη του τη διάγνωση μιας ψυχικής ασθένειας, την οποία κι έπρεπε να αντιμετωπίσει. Για την κατάθλιψη είχε μιλήσει και στον πρώτο του μονόλογο, αλλά πολύ σύντομα.

Με κάποιο περίεργο ραβδάκι όμως, ίσως εκείνο με το οποίο πολεμούσε τις νεράιδες πέρυσι, ο Ανατολίτης ξορκίζει τα κοινωνικά δαιμόνια, βγάζοντας τα θέματα-ταμπού από το ντουλάπι χωρίς να μουδιάσει το κοινό.

Εδώ επανέρχεται σε διάφορα σημεία της ογδοντάλεπτης παράστασης, για να ιδωθεί με νέο τρόπο κάθε φορά, από το εριστικό «έλα ρε συ, όλα στο μυαλό είναι» των φίλων και συγγενών μέχρι την καταθλιψάρα που βιώνουμε ως κοινωνία και αρνούμαστε να παραδεχτούμε. Και παρότι ως θέμα δεν μονοπωλεί το «Χάπι», είναι τόσο δουλεμένο και σωστά δοσμένο, που σου μένει ως Νο 1 αναφορά στο τέλος.

Ο Στέλιος Ανατολίτης ξορκίζει τα κοινωνικά δαιμόνια με ένα «Χάπι» - εικόνα 1

Πόσο εύκολο είναι να μιλήσεις για ψυχολογικά στην Ελλάδα; Μάλλον καθόλου, αν κρίνει κάποιος από την παγωμάρα που προκαλούν μερικές λέξεις: θάνατος, μανιοκατάθλιψη, αυτοκτονία. Με κάποιο περίεργο ραβδάκι όμως, ίσως εκείνο με το οποίο πολεμούσε τις νεράιδες πέρυσι, ο Ανατολίτης ξορκίζει τα κοινωνικά δαιμόνια, βγάζοντας τα θέματα-ταμπού από το ντουλάπι χωρίς να μουδιάσει το κοινό: το «Χάπι» παραμένει ένα πολύ αστείο (κυρίως) αυτοβιογραφικό σόλο με κάποια πολύ δυνατά χαρτιά, όπως η γλαφυρή ιστορία με τη μητέρα του για το πώς η βοήθεια με την ντουλάπα εξελίχτηκε σε ταξίδι προς τη Νάρνια, είτε το τεράστιο bit για τις σπουδές του στο Χημικό με μεθυσμένους καθηγητές, πειράματα που έπαιζε να σε κάψουν ζωντανό, μέτρα ασφαλείας που έπαιζε να σε πνίξουν ζωντανό και γενικά μια κατάσταση σουρεάλ.

Συνολικά πρόκειται για μια συρραφή παλιότερων και νέων κειμένων, γραμμένων τον τελευταίο χρόνο, τα οποία δένονται περίτεχνα μεταξύ τους, έτσι που ο Ανατολίτης βουτάει κάθε λίγο από τον κορμό της κύριας αφήγησης στις μικρότερες εγκιβωτισμένες κι επιστρέφει, από τα κιλά που πήρε με τη θεραπεία λ.χ. στα κιλά που χαϊδεύεις τρυφερά βλέποντας Netflix όταν είσαι σε μακροχρόνια σχέση... Λίγο τριμάρισμα χρειάζονται οι χαρακτήρες που αναπαριστά, αν και ο γκέι με το γρέζι που τον ποθούσε κολασμένα είναι το κερασάκι σε αυτό το «Χάπι», που προτείνεται ανεπιφύλακτα διά πάσαν νόσον ή (φαινομενική) κανονικότητα.

Περισσότερες πληροφορίες

Χάπι

  • Stand up Comedy
  • Διάρκεια: 75 '

Η σόλο παράσταση-ψυχοθεραπεία του γνωστού κωμικού, που αντλεί από προσωπικά βιώματα και μιλάει για τα παραπάνω κιλά, την επιστήμη, την κατάθλιψη, τα ψυχοφάρμακα κ.ά., ύστερα από τρεις επιτυχημένες σεζόν, ήρθε η ώρα να μαγνητοσκοπηθεί, κλείνοντας έτσι τον κύκλο της.

Eliart

Κωνσταντινουπόλεως 127

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.