Βάσια Παναγοπούλου: «Ο θεατής πρέπει να νιώθει “βασιλιάς” όταν βρίσκεται στο θέατρο»

Η επιτυχημένη θεατρική παραγωγός, μεταφράστρια και, φυσικά, ηθοποιός μάς μιλά για το ολοκαίνουργιο Alhambra Αrt Τheatre, το οποίο μόλις άνοιξε τις πόρτες του.

Βάσια Παναγοπούλου: «Ο θεατής πρέπει να νιώθει “βασιλιάς” όταν βρίσκεται στο θέατρο»

Η επιτυχημένη θεατρική παραγωγός, μεταφράστρια και, φυσικά, ηθοποιός μάς μιλά για το ολοκαίνουργιο Alhambra Αrt Τheatre, το οποίο μόλις άνοιξε τις πόρτες του.

Είστε έτοιμη να ανοίξετε τις πόρτες του ανακαινισμένου Αλάμπρα αλλά και να παίξετε έπειτα από χρόνια απουσίας. Διπλή χαρά λοιπόν;
Είμαι ενθουσιασμένη. Το Alhambra Αrt Τheatre είναι ένα στολίδι για την πόλη κι εγκαινιάζεται με έναν συγγρα­φέα που αγαπώ, τον Ζορζ Φεϊντό, και το «Ξενοδοχείο ο Παράδεισος», το οποίο σκηνοθετήσαμε μαζί με τον Πάνο Αμαραντίδη. Ως προς το δεύτερο, η αλήθεια είναι πως μου είχε λείψει το να παίζω. Ειδικά κωμωδία, που είναι από τις ωραιότερες εμπειρίες που έχω βιώσει. Περνάμε πολύ ωραία στη σκηνή με τους συμπρωταγωνιστές μου, τον Παύλο Κοντογιαννίδη, τον Κώστα Αποστολάκη, τον Κώστα Φλωκατούλα, την Τζένη Διαγούπη, τον Βασίλη Κούκουρα, τη Χρύσα Κλούβα, τον Παναγιώτη Καρμάτη και τον Παντελή Καναράκη.

Το Αλάμπρα έμεινε κλειστό για χρόνια, οπότε φαντάζομαι ότι η ανακαίνιση που χρειάστηκε ήταν εκ βάθρων.
Αγοράστηκαν όλα από την αρχή κι έγινε μια γενναία ανακατασκευή για να φτιαχτεί ένα θέατρο 450 θέσεων. Στεγάζεται στο ισόγειο μιας πολυκατοικίας της δεκαετίας του ’30. Η σκηνή έχει πλέον δεκατρία μέτρα ύψος, δέκα μέτρα βάθος, ενώ το κάτω μέρος της έχει ύψος δυόμισι μέτρα! Ανακαινίστηκε ο εξώστης και κάναμε θεωρεία. Φροντίσαμε να είναι πολύ σύγχρονος όλος ο εξοπλισμός. Οφείλεις να ακολουθείς την τεχνολογία πια. Όταν αναβαθμίστηκαν οι κινηματογραφικές αίθουσες και άλλαξαν οι συνθήκες προβολής, ο κόσμος επέστρεψε στο σινεμά. Το ίδιο πιστεύω ότι ισχύει και στο θέατρο. Πρέπει ο θεατής να νιώθει «βασιλιάς» και να αισθάνεται άνετα σε όλα τα επίπεδα.

Βάσια Παναγοπούλου: «Ο θεατής πρέπει να νιώθει “βασιλιάς” όταν βρίσκεται στο θέατρο» - εικόνα 1

Ποιο είναι το αισθητικό στίγμα του Alhambra Αrt Τheatre;
Το όνομα «Αλάμπρα» παραπέμπει στο παλάτι των Μαυριτανών στην Ισπανία και ο βραβευμένος interior designer Πάνος Πετρίδης, που είναι υπεύθυνος για την ανακατασκευή, εμπνεύστηκε κυρίως από αυτό. Το αποτέλεσμα δίνει την αίσθηση της παλιάς αίγλης που είχαν τα θέατρα. Μάλιστα, κάθε χρόνο θα κληρώνουμε για τους θεατές ένα ταξίδι στην Ανδαλουσία. Όσο πιο πολλές παραστάσεις παρακολουθεί κάποιος τόσο περισσότερες θα είναι οι συμμετοχές του στο διαγωνισμό.

Πιστεύετε πως το άνοιγμα του θεάτρου θα συμβάλει στην αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής του Πολυτεχνείου;
Όταν αποφάσισα να ασχοληθώ επιχειρηματικά με το Χυτήριο, το 2012, μόλις ξεκινούσε η κρίση, όλοι μου έλεγαν «είσαι τρελή». Κι εκείνη ήταν μια πολύ δύσκολη περιοχή, αλλά νομίζω ότι τα καταφέραμε. Τώρα θέτουμε και πάλι ένα στοίχημα, θέλοντας να ξαναζωντανέψουμε μια περιοχή. Ας μην ξεχνάμε ότι κάθε φορά που ανοίγει ένα θέατρο είναι νίκη απέναντι στην αδράνεια. Θέλουμε το θέατρό μας να είναι ζωντανό κι εκεί να συνυπάρχουν οι τέχνες, η μουσική, η ζωγραφική, το θέατρο, ο χορός και ο κινηματογράφος. Γνωρίζουμε την ιδιαιτερότητα της περιοχής και θα προσπαθήσουμε να βάζουμε λίγο πιο νωρίς τις παραστάσεις μας, ώστε ο κόσμος να φεύγει επίσης νωρίς.

Περισσότερες πληροφορίες

Ξενοδοχείον ο Παράδεισος

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Ανικανοποίητοι σύζυγοι καταφεύγουν σε ένα «ξενοδοχείο παράνομων συναντήσεων», για να εκδικηθούν το ταίρι τους, σε μια σύγχρονη εκδοχή της γνωστής φαρσοκωμωδίας του 1894.

Αλάμπρα

Στουρνάρη 53

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.