Η Μαρία Γοργία μας συστήνει τη νέα της παράσταση

Δημιουργεί συζητήσεις κι ενίοτε σοκάρει με τον τρόπο που καταλύει σκηνικά στερεότυπα η χορογράφος Μαρία Γοργία. Αυτές είναι οι σκέψεις και οι προθέσεις της γύρω από τη νέα παράστασή της «Κι αν καταβροχθίζαμε ο ένας τον άλλο;».

Η Μαρία Γοργία μας συστήνει τη νέα της παράσταση

Δημιουργεί συζητήσεις κι ενίοτε σοκάρει με τον τρόπο που καταλύει σκηνικά στερεότυπα η χορογράφος Μαρία Γοργία. Αυτές είναι οι σκέψεις και οι προθέσεις της γύρω από τη νέα παράστασή της «Κι αν καταβροχθίζαμε ο ένας τον άλλο;», η οποία κάνει πρεμιέρα στο χώρο Αμάλγαμα την Ημέρα της Γυναίκας (8/3).

Η Μαρία Γοργία μας συστήνει τη νέα της παράσταση - εικόνα 1

Η ανάγκη να εκφράσω και να μοιραστώ με τον κόσμο το πλέον αγαπημένο μου θέμα, τον Έρωτα, αλλά ίσως κι ένας τρόπος που με κάνει να κοιτάζω αυτό το πεδίο με μάτι παρατηρητή (όπως συχνά είναι και ο ρόλος που τελικά αποφάσισα να έχω σε αυτό το έργο: παρατηρητής, αφηγητής, κυβερνήτης πλοίου αλλά και ο θηλυκός θεός Έρωτας), ήταν η πρώτη ώθηση για τη δημιουργία αυτού του έργου.

Ο τίτλος «Κι αν καταβροχθίσουμε ο ένας τον άλλο;» είναι από το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ. Ήθελα λοιπόν να μιλήσω για τον Έρωτα, αλλά αυτήν τη φορά με ακόμη πιο άμεσο τρόπο, ίσως και με τη «σκληρότητα» του όσο γίνεται πιο κοντά στο πραγματικό και όχι του παραστασιακού/θεατρικού... Σε έναν μη θεατρικό χώρο όπως το Αμάλγαμα στη Μενάνδρου 47, η πάλη των φύλων ή η πάλη των ρόλων (κατά τον Μπαρτ), η πλεονεξία του εγωκεντρικά θρεμμένου ατόμου (προϊόν της νεοφιλελεύθερης κοινωνίας αλλά και της σχέσης του με τη μητέρα/τροφό κ.λπ.), το οποίο ασυνείδητα ή συνειδητά επιδιώκει διαρκώς να επικρατήσει, να καταδυναστεύσει, να εξουσιάσει το ερωτικό του αντικείμενο, η σχέση θύτη - θύματος, η εξαρτητική σχέση που δεν είναι παρά το προϊόν των πρωταρχικών σχέσεων του ατόμου με τους γονείς, το αδιέξοδο των σχέσεων, ο Έρωτας ως μορφή ύπνωσης, όλα παρουσιάζονται μπροστά στα μάτια του θεατή και με καμία πρόθεση ωραιοποίησης ή απόκρυψης.

Η Μαρία Γοργία μας συστήνει τη νέα της παράσταση - εικόνα 2

Από την άλλη, ο Ρομαντικός Έρωτας, το πάθος και η ρομαντική αντίληψη που έχουμε για τον Έρωτα στη Δύση, ακόμη και στα χρόνια της νεωτερικότητας, πραγματώνονται και αυτά στον ίδιο μη θεατρικό χώρο, μέσα από τη μοναδική, καθηλωτική, οργασμική μουσική του Βάγκνερ και το έργο του «Τριστάνος και Ιζόλδη». Επέλεξα κάποια σημεία από αυτό το φοβερό και φλογερό έργο επειδή για μένα είναι από τα πιο διαχρονικά, έντονα συγκινησιακά μουσικά έργα που έχω ακούσει! Δύο από αυτά τα σημεία ερμηνεύονται ζωντανά από τη σοπράνο Νάνσυ Παπακωνσταντίνου και η στιχουργική σε αυτά είναι ένα μέρος του ποιήματος του Γιάννη Ρίτσου «Σάρκινος λόγος» στην τελική άρια και από ένα δικό μου κείμενο στην εισαγωγή.

Το έργο τεχνικά είναι από τα δυσκολότερα που έχω δημιουργήσει. Λόγος και κίνηση συνέχεια, λυρικό τραγούδι στις βαγκ­νερικές άριες, οι οποίες είναι εξαιρετικά απαιτητικές, μεγάλη σωματική έκθεση στις σκηνές γυμνού! Τόσο οι πρωταγωνιστές ερμηνευτές (Μαρκέλλα Μανωλιάδη, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου) όσο και ο Γιάννης Σταυρόπουλος και η Νάνσυ Παπακωνσταντίνου είναι πραγματικά σπάνιοι και δοτικοί... Στην Ελλάδα του 2019 πολύ λίγοι καλλιτέχνες θα έμπαιναν, θεωρώ, σε τέτοια έκθεση, η οποία δεν είναι μόνο σωματική αλλά και ψυχική!

Η Μαρία Γοργία μας συστήνει τη νέα της παράσταση - εικόνα 3

Περισσότερες πληροφορίες

Κι αν καταβροχθίζαμε ο ένας τον άλλον;

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Ο έρωτας έρχεται στο προσκήνιο μέσα από μια παράσταση που συνθέτει έργα των Χάινερ Μίλερ, Ρολάν Μπαρτ κ.ά., με κείμενα εμπνευσμένα από προσωπικά βιώματα της χορογράφου, με άμεσες όμως αναφορές στις παθογένειες της δυτικής κοινωνίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.