Στο Χώρος Θέατρο παίζεται το πιο ανατρεπτικό και καλτ θέαμα της πόλης. Ο Σίμος Κακάλας και η έξοχη ομάδα του στήνουν το δεύτερο μέρος του οπτικοακουστικού τους σόου, που δεν ενδιαφέρεται στο ελάχιστο να φτάσει στον θεατή ως ευχάριστο ή ανώδυνο.
Το πρώτο μέρος του «Greek Freak», που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι στο Φεστιβάλ Αθηνών, από κάποιους καταχειροκροτήθηκε και από κάποιους άλλους αποδοκιμάστηκε. Ε, δεν βλέπεις κάθε μέρα φαλλούς και ξεράσματα πάνω στη σκηνή... Αυτό ίσως είναι το δικό μας in-yer-face θέατρο του 2017, το οποίο σχολιάζοντας την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα σε κοινωνικό και διαπροσωπικό επίπεδο κολλάει στον τοίχο τον θεατή με τις αλήθειες του και τον προκαλεί να αισθανθεί τα ακραία συναισθήματα των χαρακτήρων. Ο Σίμος Κακάλας, ειλικρινής και αυθεντικός, δεν έρχεται να ποζάρει αλλά να κλοτσήσει και να ταρακουνήσει κι έχει αποδείξει πως δεν τον αφορά μια αισθητική εμπειρία που μας κάνει «ανθρώπινους». Εκείνο που τον ενδιαφέρει είναι το ζήτημα του «φαίνεσθαι» και του «είναι» και η υπέρβασή του. Και, χωρίς να έχει κάτι να φοβηθεί, μοχθεί μαζί με τους συνεργάτες του για κάτι που θεωρούν σημαντικό τόσο για το κοινό όσο και για τους ίδιους.
Στο δεύτερο μέρος του «Greek freak / Fire and fury!», ένα βαριετέ με παρλάτες, σκετς και τραγούδι, συνεχίζει να δηλώνει πως κανένας σε αυτόν τον κόσμο δεν είναι αθώος και με έναν τρόπο μας λέει: «Ελάτε να γκρεμίσουμε οτιδήποτε ψεύτικο υπάρχει, βγάλτε τις μάσκες, κοροϊδέψτε εμάς, τους φίλους μας, τους θεσμούς». Σε ευθεία αντιπαράθεση με την αστική ανοχή, στοχοποιεί με πικρό χιούμορ την κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος, αναφέρεται στο Φεστιβάλ Αθηνών –έχει τοποθετήσει μάλιστα ως οικόσημο στη σκηνή μια φωτογραφία του διευθυντή του με δύο πέη να διασταυρώνονται στο κάτω μέρος–, καυτηριάζει το θέατρο, την κριτική, διεκδικεί και βαθμολογεί με πέντε αθηνοραματικά αστεράκια την παράσταση, χλευάζει την έλλειψη αξιοπρεπών αμοιβών, πυροβολεί με ατάκες και πριμοδοτεί τον αυτοσχεδιασμό και από την πλευρά του κοινού.
Όταν η πραγματικότητα σε καίει, δίνεις στο αποκρουστικό υπαρξιακή διάσταση και αυτό συμβαίνει στην παράσταση (η οποία, σημειωτέον, είναι ακατάλληλη για ανηλίκους). Μόνο που δεν ήταν όλα τα σκετς τόσο ενδιαφέροντα όσο η «Αναγούλα», ένα τηλεπαιχνίδι για την ικανότητά μας να αντέξουμε χωρίς να ξεράσουμε τα κλισέ που ακούμε, ή η αναπαράσταση παλιάς ελληνικής ταινίας, με έναν ηθοποιό με το πρόσωπο του Νίκου Σταυρίδη να χαϊδεύει μια νεαρή πάνω στο τραπέζι μιας παλιάς αθηναϊκής ταβέρνας. Κάποια από τα νούμερα φαίνονται κάπως φλύαρα, δεν παίζουν με τη δύναμη της ατάκας και το κωμικό νεύρο, ενώ ένας πιο σφιχτός ρυθμός θα υποστήριζε τη δίωρη παράσταση και θα την απογείωνε. Ο Σίμος Κακάλας είναι ο ιδανικός κονφερασιέ και η εκρηκτική του ενέργεια δεν κρύβεται, όπως κι εκείνη της Δήμητρας Κούζα, του Μιχάλη Βαλάσογλου, του Κωνσταντίνου Μωραΐτη και του Γιώργου Λόξα. Στο τέλος οι ηθοποιοί, με μάσκες των AC/DC, ροκάρουν σαν τυφώνας στο «Thunderstruck», οδηγώντας το οπτικοακουστικό σόου σε πανηγυρικό φινάλε.
ΧΩΡΟΣ ΘΕΑΤΡΟ Πραβίου 6, Βοτανικός, 2103426736. Διάρκεια 120΄.
Περισσότερες πληροφορίες
Greek freak / Fire and fury!
New age, αντισυμβατικό βαριετέ πάνω στην επικαιρότητα, με πρωταγωνιστές καθημερινούς ανθρώπους