Νέες παραστάσεις ρίχνονται στο θεατρικό στίβο. Κάποιες φλερτάρουν με το κλασικό και άλλες αναζητούν την αμεσότητα του σύγχρονου. Ανακαλύψτε τις.
«Persona»
«Ο Μπέργκμαν, απόλυτος ανατόμος της ψυχής, με το πιο ευαίσθητο νυστέρι και την πιο γλυκιά νάρκωση, μας καταβυθίζει στον εαυτό μας», υπογραμμίζουν οι Δ. Αγαρτζίδης και Δ. Αναστάσογλου, που μεταφέρουν στο θέατρο το κινηματογραφικό αριστούργημα του 1965. Τους δύο πρωταγωνιστικούς ρόλους μοιράζονται η Δ. Κούρτη και η Β. Κατσίκα. (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 2/12)
«Οι καλοπροαίρετοι»
Ένα ελάχιστα παιγμένο έργο του Μαριβό, του συγγραφέα που σφράγισε το γαλλικό θέατρο κατά το πρώτο μισό του 18ου αιώνα, σκηνοθετεί ο Νίκος Καμτσής. Θέμα της κωμωδίας είναι ο έρωτας και η παράσταση κινείται μεταξύ ρεαλισμού, κωμωδίας ηθών, γκροτέσκο, κουκλοθεάτρου, ενώ διατηρεί τα στοιχεία της εποχής του έργου. (Τόπος Αλλού, από 2/12)
«Μαύρο χιόνι, το ημερολόγιο ενός μακαρίτη»
Ο Κ. Φιλίππογλου σκηνοθετεί και παίζει σε αυτήν τη σκηνική σύνθεση που βασίζεται στο «Θεατρικό μυθιστόρημα» του Μ. Μπουλγκάκοφ. Πρόκειται για μια γκροτέσκο πινακοθήκη χαρακτήρων που μας αποκαλύπτει την απεγνωσμένη προσπάθεια του συγγραφέα να παραμείνει ειλικρινής απέναντι στον εαυτό του. (Πόρτα, από 6/12)
«Yard gal»
Η Ρ. Πρίτσαρντ ανήκει στην οργισμένη γενιά των Βρετανών συγγραφέων, που με τα κείμενα του young theatre στα ’90s κατήγγειλαν τον κοινωνικό συντηρητισμό. Το βραβευμένο έργο (Critics' Circle Theatre Award 1998) μέσα από τη ζωή δύο κοριτσιών (Μ. Καρφάκη, Στ. Ψιλοπούλου) αποδεικνύει πως οι πράξεις ηρωισμού δεν καθορίζονται από την καταγωγή μας. (Vault, από 2/10)
«Η σονάτα του Κρόιτσερ»
Το 1891 η «Σονάτα του Κρόιτσερ» του Μπετόβεν ενέπνευσε στον Τολστόι αυτήν τη νουβέλα-ψυχολογική μελέτη πάνω στον έρωτα, το γάμο και τη ζήλια. Η Μαρία Ξανθοπουλίδου μεταφέρει το έργο στη σκηνή με πρωταγωνιστές τον Αλέξανδρο Μυλωνά, την Κατερίνα Φωτιάδη και τον Θοδωρή Οικονόμου, τους οποίους συνοδεύει ζωντανά ένας πιανίστας. (Τέχνης «Κάρολος Κουν», από 5/12)
«Στέλλα Βιολάντη (Έρως Εσταυρωμένος)»
Ο Γ. Λύρας ανακαλύπτει τη διαχρονική δυναμική της κλασικής ιστορίας του Γρ. Ξενόπουλου και την ανεβάζει –σαράντα χρόνια μετά την τελευταία παράσταση (1977)– χωρίς ηθογραφικούς περιορισμούς. Τον ομώνυμο ρόλο, που έχουν σφραγίσει με την ερμηνεία τους η Μαρίκα Κοτοπούλη, η Κυβέλη κ.ά., κρατά η Ευγ. Δημητροπούλου. (Χώρα, από 5/12)
Περισσότερες πληροφορίες
Καλοπροαίρετοι θεατρίνοι
Οι υπηρέτες αφήνουν όλες τις δουλειές και καταπιάνονται με το ανέβασμα ενός έργου επ’ ευκαιρία των γάμων των αφεντάδων τους
Στέλλα Βιολάντη (Έρως Εσταυρωμένος)
Η Στέλλα διεκδικεί την προσωπική της ελευθερία και τα δικαιώματά της σε ένα έργο ανοιχτό σε αναγνώσεις
Persona
Ένα υπαρξιακό θρίλερ, μια κωμωδία για την κατάσταση του καλλιτέχνη, που διερωτάται εναγωνίως για την αλήθεια ενώ έχει τέλεια επίγνωση της συνθήκης του ψεύδους που κατασκευάζει.
Μαύρο χιόνι - Το ημερολόγιο ενός μακαρίτη
Με βάση το αυτοβιογραφικό «Θεατρικό Μυθιστόρημα» του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, η παράσταση αποτυπώνει με χιούμορ τη θέση του καλλιτέχνη σε ένα ολοκληρωτικό καθεστώς
Yard Gal
Μάθημα ζωής από δύο κορίτσια που ζουν στο περιθώριο και αποδεικνύουν πως οι πράξεις ηρωισμού δεν καθορίζονται από την καταγωγή ή την οικονομική μας κατάσταση
Η σονάτα του Κρόιτσερ
Το έργο τονίζει την αμφιλεγόμενη άποψη του Τολστόι για τη σεξουαλικότητα, υποστηρίζοντας ότι η σαρκική επιθυμία αποτελεί στην πραγματικότητα τροχοπέδη για τις σχέσεις μεταξύ αντρών και γυναικών