Οι θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε τον Αύγουστο

Το καλοκαίρι στην Αθήνα κλείνει με γεμάτο θεατρικό πρόγραμμα, από το κέντρο της πόλης μέχρι τα ανοιχτά θέατρα της Αττικής και την Επίδαυρο.

Όλες οι θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε τον Αύγουστο


Τελευταίο διήμερο στην Επίδαυρο
 

Διαβάστε Επίσης

Τελευταία Παρασκευή και Σάββατο των φετινών επιδαυρίων, η πολυταξιδεμένη πλέον "Ορέστεια" του Αισχύλου με την υπογραφή του Θεόδωρου Τερζόπουλου επιστρέφει στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου και το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025 με την μνημειώδη παράσταση που σηματοδότησε μία από τις σπουδαιότερες στιγμές στην ιστορία του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου. Παίζουν οι: Σοφία Χιλλ, Σάββας Στρούμπος, Μπάμπης Αλεφάντης, 'Έβελυν Ασουάντ, Τάσος Δήμας, Αγλαΐα Παππά, 'Έλλη Ιγγλίζ, Δαυίδ Μαλτέζε κ.ά. (22 & 23/8). 
 

Ορέστεια Τερζόπουλος 2ος χρόνος
"Ορέστεια"
Αίας
"Αίας"


Θέατρο στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού
 

Διαβάστε Επίσης

Το πλούσιο θεατρικό φθινόπωρο στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού ξεκινά ήδη από τις 30 Αυγούστου με τον "Αίαντα" για έναν ηθοποιό, σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη. Τον μονόλογο που μετατρέπει την ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή σε υποκριτικό άθλο ερμηνεύει ο Μιχάλης Σαράντης, σε ανοιχτή συνομιλία με τον εικαστικό Απόστολο Χαντζαρά επί σκηνής. 
 

Ανδρομάχη Μαρία Πρωτόπαππα
ΡούλαΡέβη©
"Ανδρομάχη"
Ελένη – Η δίκη μιας πόρνης
Γκέλυ Καλαμπάκα©
"Ελένη – Η δίκη μιας πόρνης"


Μετά την Επίδαυρο, που;
 

Διαβάστε Επίσης

Στο σκηνοθετικό ντεμπούτο της στην Επίδαυρο, η χαρισματική ηθοποιός και σκηνοθέτρια Μαρία Πρωτόπαππα είδε στο πρόσωπο του Αργύρη Ξάφη την "Ανδρομάχη" του ευριπίδειου δράματος. Μαζί με τους Τάσο Λέκκα, Γιάννη Νταλιάνη, Δημήτρη Πιατά, Δημήτρη Μαμιό, Κωνσταντίνο Πασσά κ.ά. μοιράζονται από σκηνής την ιστορία της τραγωδίας για την ανθρώπινη δικαιοσύνη και τη θέση της γυναίκας και σε περιοδεία (Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου, 25/8).
 

Μόνος με τον Άμλετ
Ε. Πουπουλίδου©
"Μόνος με τον 'Άμλετ"


Ερμηνευτικά στοιχήματα του καλοκαιριού
 

Διαβάστε Επίσης

Με την πιο παρεξηγημένη ηρωίδα της μυθολογίας, την Ωραία Ελένη, συναντήθηκε φέτος το καλοκαίρι η Λυδία Κονιόρδου στο έργο του Μιγκέλ Ντελ Άρκο "Ελένη – Η δίκη μιας πόρνης". Μπορεί άραγε το θέατρο να επανορθώσει μια αδικία αιώνων; Το βαθιά πολιτικό και επίκαιρο κείμενο επιχειρεί να διαβάσει εκ νέου τα γεγονότα, δίνοντας μια άλλη οπτική στο γνωστό αφήγημα. Ο Μπάμπης Παπαδόπουλος – εμβληματικός κιθαρίστας του συγκροτήματος "Τρύπες" – ανεβαίνει πλάι της στη σκηνή, όχι μόνο για να ερμηνεύσει μια δική του πρωτότυπη σύνθεση αλλά και για να υποδυθεί πρώτη φορά ένα ρόλο-έκπληξη, σε σκηνοθεσία Χρήστου Σουγάρη (Αθλητικό και Πολιτιστικό Πάρκο Νέας Μάκρης, 26/8 - Κηποθέατρο Παπάγου, 29/8).

Διαβάστε Επίσης

Ο Αιμίλιος Χειλάκης, από την άλλη, βρέθηκε ξανά "Μόνος με τον 'Άμλετ", στην τολμηρή διασκευή του εμβληματικού έργου του Ουίλιαμ Σαίξπηρ για έναν ηθοποιό και οκτώ πρόσωπα, που συνεπήρε το κοινό στο πρώτο της ανέβασμα το 2014. Η σκηνοθεσία είναι του Μανώλη Δούνια και του Αιμίλιου Χειλάκη (Αθλητικό και Πολιτιστικό Πάρκο Νέας Μάκρης, 24/8). 
 

Ούτε Μπρος Ούτε Πίσω
"Ούτε μπρος ούτε πίσω"
Ο παππούς έχει πίεση
Grid Fox©
"Ο παππούς έχει πίεση"


Κωμωδίες για να γελάσεις αλλά και να… σκεφτείς
 

Διαβάστε Επίσης

'Όχι μία αλλά δύο δροσερές κωμωδίες ανέβασε στη σκηνή η εταιρεία Μέθεξις, που συνεχίζουν την περιοδεία τους. Η νέα κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα "Ούτε μπρος ούτε πίσω", σατιρίζει την αυθεντική ελληνική παράνοια που ζούμε στην καθημερινότητά μας με συμμάχους τους Χρύσα Ρώπα, Αντώνη Λουδάρο, Ματθίλδη Μαγγίρα, Πάνο Σταθακόπουλο, Δήμητρα Στογιάννη, Γιάννη Δρακόπουλο, Ιωάννη Απέργη (Τριανόν Cinemax - Σαρωνίδα, 16 & 17/8). Ο Χρήστος Τριπόδης σκηνοθέτησε για δεύτερη συνεχή χρονιά την ξεκαρδιστική κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου, "Ο παππούς έχει πίεση", όπου μπλέκονται ένας παππούς με άνοια, τρεις εξωφρενικές εγγονές, ένας "φόνος" κι ένα ρομαντικό δείπνο. Στο ρόλο του Παππού ο Τάσος Χαλκιάς και μαζί του οι Κώστας Αποστολάκης, Μαριλού Κατσαφάδου, Φωτεινή Μπαξεβάνη κ.ά. (Σινέ Άλεξ, 21/8 - Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου, 28/8). 
 

Εκείνος κι Εκείνος
"Εκείνος κι Εκείνος"
Αλέξανδρος Ρήγας Τάβλι Αντώνης Κρόμπας
"Το τάβλι"

Διαβάστε Επίσης

Δύο εμβληματικά έργα του μεταπολεμικού θεάτρου περιοδεύουν επίσης, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα. Το "Εκείνος κι Εκείνος" του Κώστα Μουρσελά με τους Γιώργο Κωνσταντίνου, Λεωνίδα Κακούρη, Δημήτρη Σταρόβα, Σοφία Μανωλάκου, η σκεπτόμενη αναρχική κωμωδία που συγγενεύει με το θέατρο του παραλόγου και την επιθεωρηση με πρωταγωνιστές δύο μποέμ τύπους (Τεχνολογικό και Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου, 26/8 - Αθλητικό & Πολιτιστικό Πάρκο Νέας Μάκρης 27/8). Μετά τον κύκλο που έκλεισε την άνοιξη, το "Τάβλι" του Δημήτρη Κεχαΐδη βγαίνει σε περιοδεία από το ντουέτο Αλέξανδρος Ρήγας και Αντώνης Κρόμπας. Οι παθογένειες του Νεοέλληνα συναντούν το σαρκαστικό χιούμορ σε επιλεγμένες στάσεις ("Τα Χρόνια της Αθωότητας" Cinemax - Λαύριο, 13/8 - Σινέ Άλεξ, 14/8 - Κινηματογράφος Αθηναία, 16/8 - Ανοιχτό Θέατρο Γυμνασίου-Λυκείου Ραφήνας, 25/8 - Τριανόν Cinemax - Σαρωνίδα, 27/8).
 

Αινιγματικές παραλλαγές
"Αινιγματικές παραλλαγές"
Ο Θάνατος του Εμποράκου περιοδεία
© Κατερίνα Τσατσάνη
"Ο θάνατος του εμποράκου"


Η επιτυχία συνεχίζεται από το χειμώνα
 

Διαβάστε Επίσης

Γιάννης Μπέζος και Πυγμαλίων Δαδακαρίδης παίζουν για τρίτη σεζόν ένα απολαυστικό παιχνίδι κυριαρχίας ανάμεσα σ’ έναν σνομπ και δύστροπο νομπελίστα συγγραφέα και τον "ψαρωμένο" δημοσιογράφο που έχει καταφθάσει για να του πάρει συνέντευξη, στις "Αινιγματικές παραλλαγές" του Ερίκ-Εμανουέλ Σμιτ. Σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας μαζί με τον Δαδακαρίδη (Βεάκειο, 29/8 - Κηποθέατρο Παπάγου, 30/8).

Διαβάστε Επίσης

Ο συγκλονιστικός "Θάνατος του εμποράκου" του Άρθουρ Μίλερ με την υπογραφή του Γιώργου Νανούρη, αποδείχθηκε συνάντηση ζωής για τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη που ερμηνεύει τον κεντρικό ρόλο του Γουίλι Λόμαν, ενός ανθρώπου που συνθλίβεται στο δρόμο για την κατάκτηση του αμερικανικού ονείρου και της εποχής που τον ξεπερνά. Συμπρωταγωνιστούν οι 'Έφη Μουρίκη, Ρένος Ρώτας, Γιώργος Κοσκορέλλος, Δημήτρης Γεροδήμος κ.ά. (Ευριπίδειο Θέατρο Σαλαμίνας, 19/8 - Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου, 20/8 - Θέατρο "Αλίκη Βουγιουκλάκη" Νταμάρι Βριλησσίων, 29/8 - Δημοτικό Αμφιθέατρο Κορυδαλλού "Θανάσης Βέγγος", 30/8).
 

Η μητέρα του σκύλου
© Ελένη Γιουνανλή
"Η μητέρα του σκύλου"
Δώρο γενεθλίων
Γιώργος Καλφαμανώλης©
"Δώρο γενεθλίων"

Το πολυδιαβασμένο μυθιστόρημα και κορυφαίο δείγμα ελληνικής λογοτεχνίας, "Η μητέρα του σκύλου" του Παύλου Μάτεσι, έρχεται από το χειμώνα στη μεγάλη μουσικοθεατρική παραγωγή, που σκηνοθετεί ο Κώστας Γάκης, με πρωταγωνίστρια την Υρώ Μανέ στο πλευρό των Παναγιώτη Μπουγιούρη, Σπύρου Μπιμπίλα, Τάνιας Τρύπη, Γιάννη Βασιλώτου, Νικόλ Δημητρακοπούλου, Μαριαλένας Ροζάκη κ.ά. (Βεάκειο, 31/8).
 

Όλα..λάθος
Χάρης Γερμανίδης©
"'Όλα… λάθος"
Χάσαμε τη θεία Στοπ
©GRIDFOX
"Χάσαμε τη θεία στοπ"


Ξανά στα θεατρικά στέκια της Αθήνας από τέλη Αυγούστου
 

Διαβάστε Επίσης

Παράλληλα με τις περιοδείες που κορυφώνονται τον Σεπτέμβριο στα ανοιχτά θέατρα των δήμων της Αττικής, τις πόρτες τους ανοίγουν ξανά μετά από ένα μικρό διάλειμμα τα σταθερά θεατρικά στέκια του καλοκαιριού. Από 22/8, ένα "Δώρο γενεθλίων" που δεν φαντάζεστε ετοιμάζονται να ανοίξουν ξανά στο νέο θέατρο aλέa οι Σπύρος Πούλης, Μάριος Αθανασίου, Ίρις Πανταζάρα, Δέσποινα Γιώτη, Αντώνης Καλομοιράκης κ.ά., στην ξεκαρδιστική κωμωδία του Ρέι Κούνι που σκηνοθετεί ο Βασίλης Θωμόπουλος. "'Όλα… λάθος!" πηγαίνουν σταθερά και στο θέατρο Αθηνά, όπου από 28/8 επιστρέφει ο θίασος της συμφοράς για να ανεβάσει μια παράσταση "καταστροφή" στο έργο των Χένρι Λιούις, Τζόναθαν Σέιερ, Χένρι Σιλντς. Θανάσης Τσαλταμπάσης, Παρθένα Χοροζίδου, Αργύρης Αγγέλου, Στράτος Λύκος, Κατερίνα Σούσουλα, Ζήσης Ρούμπος κ.ά. υπόσχονται να μας αποδείξουν πόσα μπορούν να πάνε ξεκαρδιστικά στραβά. Σκηνοθετεί η Θέμις Μαρσέλλου.
 

Το ψέμα
"Το ψέμα"


Την ίδια μέρα μαθαίνουμε ότι ο Θανάσης και η Ουρανία προσβλέπουν ακόμη στην κληρονομιά της μελλοθάνατης θείας στο Αίθριο του Κέντρου Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος" όπου παίζεται η κλασική κωμωδία του Γιώργου Διαλεγμένου, "Χάσαμε τη θεία στοπ", με τους Ορέστη Τζιόβα, Τζένη Διαγούπη, Τζόυς Ευείδη, Βίβιαν Κοντομάρη, Γιώργο Σουξέ, Χάρη Χιώτη κ.ά. Σκηνοθετεί ο Χρήστος Τριπόδης. Η παράσταση κάνει και μία στάση στο Ευριπίδειο Θέατρο Ρεματιάς Χαλανδρίου. 

Διαβάστε Επίσης

Από 25/8 ανεβαίνει και πάλι στην ταράτσα του Λαμπέτη (Θερινή Σκηνή Γ. Λεμπέση) το "Ψέμα" του Φλοριάν Ζελέρ. Ο Μανώλης Δούνιας σκηνοθετεί τους Ντάνη Γιαννακοπούλου, Πέτρο Λαγούτη, Νίκο Γκέλια και Κατερίνα Νικολοπούλου, στους ρόλους δύο ζευγαριών που έρχονται αντιμέτωπα με την απιστία και το δίλημμα "αλήθεια ή ψέμα;".

Τέλος, με το "Notis Η Επιστροφή" συνεχίζει ακάθεκτος ο Μάρκος Σεφερλής μαζί με τους 'Έλενα Τσαβαλιά, Γιώργο Λαμπάτο, Ζώζα Μεταξά, Λίλιαν Αρχοντή, Ελένη Χονδρογιάννη κ.ά. στο Δελφινάριο. 'Όπως πάντα ο  υπογράφει τα κείμενα και τους στίχους των τραγουδιών μαζί με τον Στέλιο Παπαδόπουλο, καθώς και τη σκηνοθεσία της μεγάλης παραγωγής. 


'Όλες οι θεατρικές παραστάσεις στον οδηγό θεάτρου του "α"

 

Διαβάστε Επίσης


 

Διαβάστε Επίσης


 

Διαβάστε Επίσης


 

Περισσότερες πληροφορίες

Αινιγματικές παραλλαγές

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 80 '

Ο διχασμός, η απομόνωση και οι ανθρώπινες σχέσεις βρίσκονται στο επίκεντρο της συνάντησης ενός νομπελίστα συγγραφέα αποτραβηγμένου από τον κόσμο και ενός δημοσιογράφου που καταφέρνει να του πάρει συνέντευξη. Ο Αμπέλ Ζνόρκο είναι ένας συγγραφέας, βραβευμένος με Νόμπελ που ζει μόνος, αποτραβηγμένος στο Ροσβανοϋ, ένα μικρό νησί στη Θάλασσα της Νορβηγίας, αποφεύγοντας τα πάντα και ειδικά τους ανθρώπους. Έχοντας πρόσφατα εκδώσει το 21ο του βιβλίο που έχει γίνει τεράστια επιτυχία, δέχεται να δώσει συνέντευξη σε έναν δημοσιογράφο που τον πολιορκεί καιρό τον Έρικ Λάρσεν. Άραγε πόσο τυχαία επέλεξε ο Αμπέλ Ζνόρκο τον συγκεκριμένο δημοσιογράφο και πόσο τυχαία επέλεξε ο Έρικ Λάρσεν τον συγκεκριμένο συγγραφέα; Αυτό το έργο επέλεξε ο Σ. Τσαφούλιας για την πρώτη σκηνοθετική του απόπειρα που έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα 30.000 θεατές με τον Γιάννη Μπέζο και τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη σε δύο ερμηνείες που βραβεύτηκαν από τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού του "α".

Δώρο γενεθλίων

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Ο Χένρι Πέρκινς επιστρέφει σπίτι από το γραφείο τη βραδιά των γενεθλίων του και αντιλαμβάνεται ότι έχει πάρει τον λάθος χαρτοφύλακα γεμάτο με χαρτονομίσματα. Το αποτέλεσμα είναι η γυναίκα του να το ρίξει στο ποτό, να συλληφθεί ο καλύτερός του φίλος, ένας αδερφός να βρεθεί ξαπλωμένος στο νεκροτομείο, ένας άλλος αδελφός να μεταναστεύσει στην Αυστραλία, ένας ταξιτζής να φύγει από το σπίτι του, δύο αστυνομικοί να τον κυνηγούν με μανία, ένας δολοφόνος με σπασμένο πόδι... και πολλά ακόμα!

Ο θάνατος του εμποράκου

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Γραμμένο το 1949, το έργο αυτό θεωρείται το κορυφαίο του Άρθουρ Μίλερ. Πραγματεύεται τη ζωή του Γουίλι Λόμαν, ο οποίος είναι ένας πλανόδιος πωλητής, που ζει μπερδεμένος ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν. Ο Γουίλι αισθάνεται εγκλωβισμένος στις επιταγές του ᾱπατηλού αμερικανικού ονείρου, το οποίο υπόσχεται την επιτυχία. Το κυνήγι της επιβίωσης είναι για αυτόν δυσβάσταχτο, καθώς τον αναγκάζει να ζει και να προσπαθεί συνεχώς να εκπληρώνει τα πρότυπα τα οποία του επιτάσσει η άκρως καπιταλιστική κοινωνία της εποχής του. Η κατάσταση αυτή τον οδηγεί σταδιακά και με έναν παραληρηματικό τρόπο προς την πλήρη διάλυση ολόκληρης της ζωής του. Το έργο του Αμερικανού συγγραφέα ανεβαίνει σε μία ατμοσφαιρική παράσταση με δυναμικό ρυθμό που φωτίζει τις αποχρώσεις του και μεταδίδει συναισθήματα υψηλής θερμοκρασίας στην πλατεία. Το κορυφαίο έργο αναδείχθηκε μέσα από την επιτυχημένη παράσταση που έχουν παρακαλουθήσει πάνω από 150.000 θεατές.

Αίας

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 80 '

Ο Μιχάλης Σαράντης ερμηνεύει και τους εννιά ρόλους της τραγωδίας που έγραψε ο Σοφοκλής, συνομιλώντας την ίδια στιγμή με το ζωγραφικό σύμπαν του Απόστολου Χαντζαρά σε μια πρωτότυπη παράσταση, μια εξωστρεφή σκηνική συνάντηση λόγου, κινήσεων και αισθήσεων. Κεντρικό πρόσωπο του έργο είναι ο Αίας, ο μεγαλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, ο οποίος δικαιούται τα όπλα του Αχιλλέα μετά τον θάνατό του. Όταν αυτά, όμως, με δολοπλοκία καταλήγουν στον Οδυσσέα, αποφασίζει να πάρει εκδίκηση. Ωστόσο, τελικά καταλήγει έρμαιο της θεάς Αθηνάς και όντας πια περίγελος του στρατεύματος των Αργείων, νιώθοντας πλήρως ατιμασμένος και απεγνωσμένος, δίνει τέλος στη ζωή του.

Εκείνος και εκείνος

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Σε αυτή την εμβληματική «αλήτικη» κωμωδία, κεντρικοί ήρωες είναι ο Λουκάς και ο Σόλων, που, μέσα από ένα ταξίδι στους δρόμους της πόλης, αντιμάχονται ιδέες, ανθρώπους και θεούς. Αυτοί οι δύο μποέμ, αντισυστημικοί άστεγοι σαρκάζουν, αυτοσαρκάζονται και θέτουν ερωτήματα για όλα αυτά που τους καίνε τον εγκέφαλο στην καθημερινότητα και στην αιωνιότητα. Μαζί με τα φώτα της πόλης, οι δυο τους σπάνε τα στερεότυπα, σπάνε την καθεστηκυία τάξη, σπάνε «το αυγό», όπως οι ίδιοι ονομάζουν το σύστημα. Σατιρίζουν τα κακώς κείμενα της κοινωνίας μας και επιθυμούν να είναι ελεύθεροι χωρίς τίποτα να τους εμποδίζει στο ταξίδι της ελευθερίας τους.

Το τάβλι

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Ο Φώντας και ο Κόλιας, δύο φίλοι και κουνιάδοι, ξυπνάνε από τη μεσημεριανή τους σιέστα και ακολουθούν την ιεροτελεστία τους: καφές, τάβλι πρωταθλητών και αναζήτηση της μπίζνας που θα τους κάνει πλούσιους και σημαντικούς.Ο Φώντας, άεργος οραματιστής του εύκολου χρήματος, γεννάει κατά κόρον ιδέες έτοιμες προς εξαργύρωση. Ο Κόλιας, λαχειοπώλης με παρελθόν αντιστασιακού -έτσι τουλάχιστον διατείνεται ο ίδιος - αντιστέκεται στις εύκολες ιδέες. Μέχρι ο Φώντας να τον πείσει για τις μεγάλες στιγμές που έρχονται. Δυο χαρακτήρες αυθεντικοί, λαϊκοί και απόλυτα αναγνωρίσιμοι. Ανέχονται και εκμεταλλεύονται ο ένας τον άλλον. Κατά τη διάρκεια της συζήτησής τους, οι τόνοι ανεβαίνουν. Φεύγουνε οι κοινωνικοί τύποι και τα στόματα ανοίγουνε και λένε αλήθειες. Αλήθειες που πονάνε και προβληματίζουν. Σύντομα, ανακαλούν και συνεχίζουν «μονιασμένοι» να καταστρώνουν τα σχέδια τους για υπερπόντια ταξίδια και εκμετάλλευση ανθρώπων και αναγκών. Με κοινό παρονομαστή την ψευδαίσθηση, στοχεύουν στο να γίνουν σπουδαίοι άνθρωποι, μα οδεύουν στο να γίνουν τιποτένια τέρατα.

Ο παππούς έχει πίεση

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Ένας παππούς, τρεις εξωφρενικές εγγονές, ένας μπάτσος, ένας ιδεολόγος νεαρός, ένας «φόνος» και ένα ρομαντικό δείπνο με φακές οδηγούν μια θεότρελη ελληνική οικογένεια σε ξεκαρδιστικές καταστάσεις. Τρεις αδελφές σε σημείο καμπής στη ζωή τους, η αναρχική Πόπη, που «πέφτει» στον έρωτα ενός «μπάτσου», η φοβισμένη Φώφη, που κηρύσσει την προσωπική της επανάσταση και θέτει νέους όρους και κανόνες στη ζωή της και, η καριερίστα Μαρία, που έχει στόχο να γίνει επιτέλους μάνα, μπλέκονται σε ανεξέλεγκτες παρεξηγήσεις. Συνδετικός κρίκος όλων, ο αριστερός και με άνοια Παππούς, ο οποίος γίνεται η ιδεολογική έμπνευση για την ίδρυση του νέου πολιτικού κινήματος, με το όνομα «Ψάξου». Το κίνημα που δημιουργήθηκε από τον Χάρη, τον σύντροφο της Μαρίας, φιλοδοξεί να γίνει η φωνή της νεότερης γενιάς των Ελλήνων.

Ορέστεια

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 200 '

Ο σημαντικός θεατράνθρωπος, στην πρώτη του συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο, ανέβασε την τριλογία «Αγαμέμνων», «Χοηφόροι», «Ευμενίδες», σε μια ιστορική παράσταση, που επαναλαμβάνεται. Tο 458 π.Χ., σε μια εποχή βίαιων κοινωνικών και πολιτικών ανατροπών, o Αισχύλος παρουσιάζει στη γιορτή των Διονυσίων την Ορέστεια (“Αγαμέμνων”, “Χοηφόροι”, “Ευμενίδες”), τη μοναδική σωζόμενη τριλογία αρχαίου δράματος. Κεντρικός άξονας της τριλογίας είναι το τραγικό βραχυκύκλωμα του Ορέστη που διαχέεται σε όλα τα πρόσωπα του δράματος και στον χορό μέσα από διαδοχικά στάδια: από την αποσταθεροποίηση στο αδιέξοδο, στην τρέλα. Στα δύο πρώτα μέρη της τριλογίας, στον “Αγαμέμνονα” και τις “Χοηφόρους”, οι δολοφονίες που βάζουν τέλος στις τυραννικές εξουσίες του Αγαμέμνονα και της Κλυταιμνήστρας αποτελούν την κορύφωση μιας νέας περιόδου κρίσης και αποσταθεροποίησης που αντανακλάται στις “Ευμενίδες”. Οι Ερινύες, οι χθόνιες θεότητες, εκπροσωπώντας τα ένστικτα και τις παρορμήσεις διαφυλάσσουν τη μνήμη. Η Αθηνά προσπαθεί με κάθε τίμημα να συνάψει «σύμφωνο ειρήνης» ανάμεσα στους θεούς και εκείνες, προσφέροντας ανταλλάγματα και προνόμια. Για να πετύχει τη συνθηκολόγηση, μεταφέρει τη βία στο πεδίο της γλώσσας. Οι Ερινύες υποκύπτουν με τη θέλησή τους, ανακηρύσσονται σε Ευμενίδες και οδηγούνται στη λήθη. Το δημοκρατικό πολίτευμα έχει εγκαθιδρυθεί. Ό,τι είναι ασύμβατο με το νέο καθεστώς –το μέρος του ζωντανού σώματος που συνδέεται με τη μνήμη, τα ένστικτα, τη ζωική ορμή– έχει εξοριστεί. Η παράσταση αυτή σηματοδοτεί την πρώτη συνεργασία του Εθνικού Θεάτρου με τον Θεόδωρο Τερζόπουλο.

Ανδρομάχη

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 110 '

Η τραγωδία του Ευριπίδη αναδεικνύει τη σύγκρουση ανάμεσα στην εξουσία και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Η Ανδρομάχη, η οποία ερμηνεύεται από άνδρα ηθοποιό, αιχμάλωτη πολέμου και μητέρα ενός παιδιού από βιασμό, αρνείται να σιωπήσει μπροστά στην κοινωνική αδικία και καταπίεση. Η αντίστασή της αποκαλύπτει την ηθική φτώχεια των ισχυρών και καταρρίπτει τις ψευδαισθήσεις ανωτερότητας. Ο Ευριπίδης παρουσιάζει τη Νέμεση ως αναγκαία αποκατάσταση της ισορροπίας, όταν η ανθρώπινη δικαιοσύνη αποτυγχάνει. Μέσα από τη φωνή της Ανδρομάχης, προβάλλεται η δύναμη του πνεύματος και η ανάγκη για αλήθεια, ελευθερία και δικαιοσύνη.

Η μητέρα του σκύλου

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 120 '

Στο εμβληματικό και βαθιά ανθρώπινο έργο, η κεντρική ηρωίδα, μια ηθοποιός των μπουλουκιών, η Ραραού, ξεδιπλώνει τη ζωή της και ταυτόχρονα την Ιστορία της νεότερης Ελλάδας με αφετηρία την Κατοχή. Με σχεδόν παραληρηματικό και αναπάντεχα χιουμοριστικό λόγο, μια ψυχή τραυματισμένη αφηγείται την Οδύσσεια της ύπαρξής της, ακροβατώντας πάνω στη λεπτή γραμμή μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας - από την κατοχή και τον εμφύλιο πόλεμο μέχρι τη δικτατορία και τη μεταπολίτευση. Η Ραραού θα ανέβει στο πάλκο της φαντασίας της, με την επιθυμία να λάμψει επιτέλους σαν πραγματική πρωταγωνίστρια, να ζήσει την προσωπική της καταξίωση.

Όλα… λάθος! (The play that goes wrong)

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 135 '

Στην βραβευμένη κωμωδία που έχει παιχτεί σε περισσότερες από τριάντα χώρες ανά τον κόσμο, ένας θίασος επιχειρεί να ανεβάσει μια παράσταση με ξεκαρδιστικά αποτελέσματα. 'Έξι φιλόδοξοι ηθοποιοί και δυο φιλότιμοι τεχνικοί κάνουν τα πάντα για να πραγματοποιηθεί με επιτυχία η πρεμιέρα του έργου που ετοιμάζουν. Παρά τις συνεχείς προσπάθειές τους όμως, η τύχη φαίνεται να μην είναι με το μέρος τους και οι απρόβλεπτες καταστάσεις διαδέχονται η μία την άλλη, δημιουργώντας μία σειρά από ανατρεπτικές, τραγελαφικές καταστάσεις.

Το ψέμα

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Μία από τις πιο έξυπνες και ευαίσθητες σύγχρονες κωμωδίες του πολυβραβευμένου οσκαρικού Γάλλου συγγραφέα που ξεκινά με αφορμή το ερώτημα «Εσείς τι θα κάνατε αν βλέπατε τον άντρα της καλύτερής σας φίλης να φιλιέται με κάποιαν άλλη; Θα της το λέγατε;». Η παράσταση διερευνά με χιούμορ, ειρωνεία και τρυφερότητα την πολυπλοκότητα της αλήθειας και το ρόλο του ψέματος στις ανθρώπινες σχέσεις, μέσα από ένα σπιντάτο παιχνίδι παρεξηγήσεων. Με δομή που θυμίζει καλοδουλεμένο παιχνίδι ρόλων, με χιούμορ που "δαγκώνει”, ο Ζελέρ χτίζει ένα σύμπαν όπου η ειλικρίνεια δεν είναι αυτονόητη και το ψέμα αποκτά ανθρώπινο, σχεδόν λυτρωτικό, πρόσωπο.

Μόνος με τον Άμλετ

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 80 '

Η τολμηρή σκηνική προσέγγιση του σαιξπηρικού «Άμλετ» που αγαπήθηκε από το κοινό, επιστρέφει οκτώ χρόνια μετά, με τον Αιμίλιο Χειλάκη να ερμηνεύει όλους τους ρόλους -Άμλετ, Οφηλία, Κλαύδιος, Γερτρούδη, Πολώνιος, Λαέρτης, Οράτιος, το Φάντασμα του βασιλιά-, με όχημα τη διαχρονική μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά. Συνειδητοποιώντας πως το σύστημα αξιών στο οποίο πίστευε και η επίπλαστη ευδαιμονία που απολάμβανε έχουν πεθάνει, ο Άμλετ πασχίζει να διατηρήσει την αξιοπρέπεια και τα ιδανικά του μέσα σε μια κοινωνία που ιδεολογικά καταρρέει. Η παράσταση θέτει το ερώτημα αν είναι προτιμότερο να ζει κανείς άπραγος ή να πεθαίνει πράττοντας, αντίστοιχα με τον «να ζει κανείς ή να μη ζει».

Ούτε μπρος ούτε πίσω

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Η νέα σατιρική κωμωδία του καλλιτεχνικού διδύμου Παπαθανασίου-Ρέππας εμπνέεται από την παράνοια της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας, σχολιάζοντας την ιλιγγιώδη ταχύτητα των εξελίξεων στην κοινωνία, την τεχνολογία, την πολιτική. Κομμάτια και αποσπάσματα ζωής και ιστορίες καθημερινής τρέλας, ό,τι μας ενώνει και ό,τι μας χωρίζει ως Νεοέλληνες, μπλέκονται με μουσικές και τραγούδια.

Χάσαμε τη θεία Στοπ

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 110 '

Στο εμβληματικό έργο με φόντο μια γειτονιά της δεκαετίας του ’50 στο Γκάζι, ο Θανάσης και η Ουρανία ζουν μέσα στη μιζέρια και στηρίζονται στην κληρονομιά της μελλοθάνατης θείας για να εκπληρώσουν τα όνειρά τους για μια καλύτερη ζωή. Ένας καβγάς, μια λάθος κίνηση επιφέρουν λίγο νωρίτερα τον θάνατό της. Έναν θάνατο που δεν φέρνει την πολυπόθητη λύση, αλλά είναι ο σπινθήρας για μια μεγάλη «έκρηξη».

Notis Η επιστροφή

  • Επιθεώρηση
  • Διάρκεια: 180 '

Αυτοσχεδιασμός, παιχνίδι, επιθεωρησιακό ύφος και σάτιρα της καθημερινότητας και της σύγχρονης κοινωνικοπολιτικής πραγματικότητας συνενώνονται στη νέα καλοκαιρινή παραγωγή του Μάρκου Σεφερλή.

Ελένη – Η δίκη μιας πόρνης

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Στο σύγχρονο πολιτικό έργο της μάχιμης ισπανικής δραματουργίας που ανεβαίει πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή, η μυθική ωραία Ελένη, εμπνευσμένη από το «Ελένης Εγκώμιον» του Γοργία, ανακτά το δικαίωμα στην αφήγηση της ιστορίας της, αποδομώντας την κυρίαρχη εκδοχή των γεγονότων, θέτοντας παράλληλα το ερώτημα «Ποιος γράφει τελικά την Ιστορία;». «Η Ελένη εξεγείρεται. Τα επιχειρήματά της απηχούν πολύ έντονα τις σημερινές αγωνίες της παγκόσμιας κοινωνίας απέναντι στην απροκάλυπτη ωμή βία», σύμφωνα με την κορυφαία τραγωδό Λυδία Κονιόρδου, η οποία ερμηνεύει σε ανοιχτή συνομιλία με τον εμβληματικό κιθαρίστα του συγκροτήματος «Τρύπες».

Βεάκειο

Λόφος Προφήτη Ηλία

Αθηνά

Δεριγνύ 10 & Πατησίων

Δημοτικό Αμφιθέατρο Κορυδαλλού «Θανάσης Βέγγος»

Πλαταιών & Χειμάρρας, Κορυδαλλός

Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού

Λόφος Λυκαβηττού
  • Συναυλίες

aλέa

Πειραιώς 107

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Εθνικό Θέατρο: Οι τρεις σπουδαίες "επιστροφές" που ανοίγουν τη σεζόν

Το Εθνικό Θέατρο επιλέγει να επιστρέψει σε έργα που ήδη βρήκαν τον δρόμο τους προς το κοινό, αλλά με το θάρρος να τα ξαναστήσει, να τα ξαναδοκιμάσει, να τα ξαναπεί.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/09/2025

80 χρόνια από τη γέννηση του Λευτέρη Βογιατζή, με ένα βιωματικό αφιέρωμα στο Θέατρο Κυκλάδων

Πρεμιέρα κάνει η πολυδιάστατη βιωματική εμπειρία - φόρος τιμής στην ανεκτίμητη καλλιτεχνική κληρονομιά του επιδραστικού θεατρανθρώπου και ιδρυτή του Θεάτρου Οδού Κυκλάδων "Λευτέρης Βογιατζής", με αφορμή τη συμπλήρωση ογδόντα χρόνων από την γέννησή του.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Μια σεζόν με θάρρος, τόλμη και ευαισθησία

Το Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα μπαίνει στη νέα καλλιτεχνική περίοδο 2025-26 με ένα πρόγραμμα που επιχειρεί να κοιτάξει κατάματα τα ερωτήματα της εποχής μας και να δώσει φωνή σε νέους δημιουργούς, ενώ παράλληλα τιμά κλασικά κείμενα με φρέσκια ματιά.

Ποιος είναι ο νέος Λεονάρντο στον "Ματωμένο Γάμο"

Ο "Ματωμένος γάμος" του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Μοντέρνοι Καιροί, με νέο πρωταγωνιστή τον Δημήτρη Καπαμά.

Στο 'Καπούτ', η ζωή δεν έχει ηλικία

Για δεύτερη χρονιά παρουσιάζεται το "Καπούτ", το έργο που εστιάζει με λεπτότητα και χιούμορ στις προκλήσεις της τρίτης ηλικίας, έναν κόσμο συχνά παραγνωρισμένο στη σύγχρονη δραματουργία.

"Dalida- La Grande Finale": Η Όλγα Βενέτη αποχαιρετά τη ντίβα στο Παλλάς

Η Δαλιδά ζωντανεύει ξανά στο Παλλάς. Η Όλγα Βενέτη είναι έτοιμη για το Grande Finale που θα πραγματοποιηθεί μία μόνο ημέρα.

Στο θέατρο Άβατον ζήσαμε για πρώτη φορά την εμπειρία μίας ηχητικής παράστασης

Παρευρεθήκαμε στην ηχητική παράσταση της Ελίζας Σόρογκα, "Πρόσεξε μην νυχτωθείς εις την Παλαιοχώρα: μια Κυθηραϊκή εμπειρία" και μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.