
Μυρτώ Αλικάκη, Ηρώ Πεκτέση στη "Linda"
Η Ελένη Σκότη μας σύστησε το έργο της Πενέλοπι Σκίνερ, ένα σύγχρονο δράμα για τον ηλικιακό ρατσισμό και τα πρότυπα ομορφιάς, που λειτουργούν δεσμευτικά κυρίως για τις γυναίκες. Ηρωίδα είναι η Λίντα, μία επιτυχημένη διαφημίστρια, σύζυγος και μητέρα, που βλέπει τη ζωή της να αλλάζει ραγδαία και να χάνει ό,τι με κόπο έχτισε μέσα στα χρόνια, όταν έρχεται στην εταιρεία μία νεότερη συνάδελφος. Η παράσταση θα επιστρέψει από τις 9 Οκτωβρίου στο Θέατρο Επί Κολωνώ με τη Μυρτώ Αλικάκη και την Ηρώ Πεκτέση στους ρόλους της Λίντα και της νέας συναδέλφου, αντίστοιχα, που ερμήνευσαν με δυναμισμό πέρυσι η Κατερίνα Λέχου και η Εριέττα Μανούρη.

Ηρώ Μπέζου, Αινείας Τσαμάτης στο "Λεωφορείο ο Πόθος"
Στην εξαιρετική πρόταση του Δημήτρη Καραντζά πάνω στο αριστούργημα του Τενεσί Ουίλιαμς, μας καθήλωσε η ερμηνεία της Αλεξίας Καλτσίκη ως Μπλανς Ντιμπουά. Η σπουδαία ηθοποιός θα κρατήσει και στην επανάληψη της παράστασης (Προσκήνιο, από 13/11) το ρόλο της "καταραμένης" ηρωίδας του Αμερικανού συγγραφέα, έχοντας δίπλα της μια νέα ομάδα: ο Αινείας Τσαμάτης θα αντικαταστήσει τον ΄Άρη Μπαλή στον κομβικό ρόλο του Στάνλεϊ Κοβάλσκι, συνεχίζοντας την "αντι-macho" σκηνοθετική οπτική, και η Ηρώ Μπέζου τον εξίσου σημαντικό, που αναδείχθηκε ιδιαίτερα από τη σκηνοθεσία, ρόλο της Στέλλας, που ερμήνευσε μοναδικά η Δήμητρα Βλαγκοπούλου. Επίσης, ο Βαγγέλης Αμπαζής θα ερμηνεύσει τον Μιτς, η Ιωάννα Πιατά την Ευνίκη και ο Πέτρος Δημοτάκης τον Στιβ, σε αντικατάσταση των Βασίλη Μαγουλιώτη/Γιώργου Ζυγούρη, Ιωάννας Ραμπαούνη και Γιάννη Κόραβου.

Ο Χάρης Φραγκούλης στον "Φάουστ"
Ο ψυχαναλυτικός και μουσικός "Φάουστ" του ΄Αρη Μπινιάρη θα ανοίξει τη σεζόν στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού (από 8/10), έχοντας στο δυναμικό του τον Χάρη Φραγκούλη. Σε αντικατάσταση του Μιχάλη Βαλάσογλου, ο ηθοποιός θα υποδυθεί τον εμβληματικό γηραιό ήρωα του Γκαίτε που "πούλησε την ψυχή του" στο Διάβολο, με αντάλλαγμα τη νεότητα και τις επίγειες απολαύσεις. Ο ταλαντούχος ΄Έλληνας σκηνοθέτης διάβασε το ταξίδι του ήρωα ως μια κατάβαση στην περιοχή του ασυνείδητου και των ανεκπλήρωτων απαγορευμένων επιθυμιών.

Γιώτα Φέστα, Νίκος Μήλιας στο "Festen"
Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος σκηνοθέτησε την εμβληματική ταινία του Τόμας Βίντερμπεργκ, που καυτηριάζει τον υποκριτικό καθωσπρεπισμό της αστικής τάξης, δημιουργώντας μία παράσταση-βίωμα, που εκτυλίχθηκε ως μία πραγματική οικογενειακή συγκέντρωση με τους θεατές να έχουν το ρόλο των καλεσμένων. Στην επανάληψη της παράστασης (΄Άλμα, από 10/10), μέλη της οικογένειας παραμένουν ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος στον κεντρικό ρόλο του Κρίστιαν, καθώς και οι Γιώργος Ζιόβας και Ιωάννα Κολλιοπούλου, στους ρόλους του πατέρα και της αδερφή του Κρίστιαν, Ελένε. Η Γιώτα Φέστα θα αντικαταστήσει τη Ναταλία Τσαλίκη στο ρόλο της μητέρας, ενώ o Νίκος Μήλιας και η Σεμίραμις Αμπατζόγλου θα ερμηνεύσουν τους ρόλους του Μίκαελ και της Μέττε, σε αντικατάσταση των Αναστάση Λαουλάκου και Μαριάννας Πουρέγκα.

Ο Κώστας Φιλίππογλου στο "Merde!"
Τίποτα δεν άφησε όρθιο η απολαυστική ενδοθεατρική σάτιρα του Βασίλη Μαγουλιώτη (Suyako) "Merde!", που συσκηνοθέτησε μαζί με τον Γιώργο Κουτλή. Τα μυστικά και τα ευτράπελα του επαγγέλματος, οι "τύποι" των ηθοποιών, οι καλλιτεχνικές φιλοδοξίες, η διαμάχη "εμπορικού" vs "ποιοτικού" θεάτρου, οι αναφορές σε αναγνωρίσιμα πρόσωπα και πράγματα του ελληνικού θεάτρου τροφοδότησαν μία παράσταση ντελιαρικής ενέργειας με σπιντάτες ερμηνείες από τους Γιάννη Νιάρρο, Λυδία Τζανουδάκη, Ηλία Μουλά, Αλέξανδρο Χρυσανθόπουλο κ.ά. Το "Merde!" θα επιστρέψει στην κεντρική σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά (από 16/10) με μία αλλαγή στη διανομή και τον Κώστα Φιλίππογλου στh θέση του Νίκου Καραθάνου, στον ρόλο του απεχθέστατου θεατρώνη.

Ο Νικόλας Παπαγιάννης στο "Ακρωτήρι"
Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος σκηνοθέτησε σε πανελλήνια πρώτη το δράμα του Σαρ Γουάιτ, όπου η κεντρική ηρωίδα, μία επιτυχημένη νευρολόγος, έρχεται αντιμέτωπη με το τρομακτικό γεγονός της απώλειας της συνείδησής της - γεγονός που επηρεάζει ριζικά τη ζωή της, όπως και τη σχέση της με το σύζυγό της, ΄Ίαν. Το ρόλο ερμήνευσε καθηλωτικά η Μαρία Ναυπλιώτου, που επιστρέφει στην επανάληψη της παράστασης (Ιλίσια, από 8/10), έχοντας πλάι της τον Νικόλα Παπαγιάννη, που αντικαθισά τον Δημήτρη Αλεξανδρή.

Ο Δημήτρης Πιατάς στον "Πουπουλένιο"
Ο Νικορέστης Χανιωτάκης σκηνοθετεί το αριστούργημα του Μάρτιν ΜακΝτόνα, όπου ένας διάσημος συγγραφέας εφιαλτικών παιδικών ιστοριών συλλαμβάνεται από τις αρχές μίας δυστοπικής δικτατορίας, κατηγορούμενος ότι τα βιβλία του έχουν εμπνεύσει μια σειρά από δολοφονίες. Το καστ της παράστασης, αποτελούμενο από τους Νίκο Πουρσανίδη, Αργύρη Αγγέλου και Γεράσιμο Σκαφίδα, θα συμπληρωθεί στην επάνάληψη της παράστασης (Σύγχρονο Θέατρο, από 3/10) με τον Δημήτρη Πιατά στη θέση του Αλέκου Συσσοβίτη.

Η Ντορέττα Παπαδημητρίου στον "΄Άνθρωπο χωρίς όνομα"
Την προηγούμενη σεζόν η Κωνσταντίνα Νικολαΐδη μετέφερε στη σκηνή τη νουβέλα του Ονορέ Ντε Μπαλζάκ, "Ο Συνταγματάρχης Σαμπέρ", σε δική της διασκευή και σκηνοθεσία. Πρόκειται για την πρώτη θεατρική μεταφορά του έργου του Γάλλου συγγραφέα στην ελληνική σκηνή, που αφηγείται την επιστροφή -ύστερα από μακροχρόνια απουσία- ενός ήρωα πολέμου στην πατρίδα του. Στην παράσταση, που θέτει το ηθικό ερώτημα,"τι κάνει ένας έντιμος άνθρωπος όταν περιβάλλεται από την ατιμία;", ερμηνεύουν ο Θανάσης Κουρλαμπάς, ο Ορέστης Τρίκας και από την ερχόμενη σεζόν προστίθεται στο καστ η Ντορέττα Παπαδημητρίου και ο Φώτης Κουτρουβίδης, σε αντικατάσταση της ΄Έρρικας Μπίγιου και του Τάσου Τυρογαλά (Αποθήκη).

Περισσότερες πληροφορίες
Το ακρωτήρι
Για πρώτη φορά ανεβαίνει το βραβευμένο οικογενειακό δράμα που όμως εξελίσσεται σε κάτι πολύ περισσότερο, καθώς μιλάει για το πώς μπορεί κάνεις να επανεφεύρει τον εαυτό του ακόμη και μετά τη μεγαλύτερη τραγωδία. Το «Ακρωτήρι» παρακολουθεί την πορεία της Τζουλιάνας, μιας χαρισματικής και παθιασμένης νευρολόγου, από την κορυφή στην πτώση και από εκεί στην ελπίδα, και μιλά με μοναδικό τρόπο για την ενδιάμεση γκρίζα ζώνη, στην οποία κάποιος έρχεται αντιμέτωπος με την απώλεια της συνείδησης. Η ίδια η Τζουλιάνα, πιστεύει πως ευθύνεται ο καρκίνος για το ότι βλέπει και ακούει πράγματα, όμως τα στοιχεία της ιατρικής της εξέτασης δεν συμφωνούν. Περιγράφει τον σύζυγό της, ως άπιστο και χειριστικό, αλλά αυτός στέκεται δίπλα της γεμάτος φροντίδα και αγάπη. Οι συχνές τηλεφωνικές συζητήσεις με την αποξενωμένη από χρόνια κόρη της, έχουν πολλές αντιφάσεις. Τα επεισόδια κατάρρευσης της Τζουλιάνας πληθαίνουν. Η αλήθεια για την κόρη της αποκαλύπτεται και είναι πολύ διαφορετική από αυτή που φαινόταν.
Ο πουπουλένιος
Στο πολυβραβευμένο έργο του αγαπητού στο ελληνικό κοινό δραματουργού, το αστυνομικό θρίλερ συναντά τη μαύρη κωμωδία. Με φόντο ένα αυταρχικό καθεστώς ένας συγγραφέας ανακρίνεται λόγω του περιεχόμενο των διηγημάτων του, που προσιδιάζουν με μια σειρά από ανεξιχνίαστες παιδοκτονίες που συμβαίνουν στην πόλη. Ο κόσμος της φαντασίας μπλέκεται με τον πραγματικό κόσμο, δημιουργώντας ένα σύμπαν όπου όλα είναι πιθανά.
Linda
Η ηρωδία αυτή είναι η Λίντα Γουάιλντ, που πιστεύει ότι έχει κατακτήσει την κορυφή και ότι αυτή θα της ανήκει για πάντα. Μέσα από την αιχμηρή γραφή της, το σατιρικό βρετανικό χιούμορ και την πλοκή με χαρακτηριστικά θρίλερ, η Σκίνερ μοιράζεται την ιστορία της εκκωφαντικής πτώσης μιας σύγχρονης τραγικής ηρωίδας. Δεν εστιάζει μόνο στις δυσκολίες μίας γυναίκας να πετύχει και να επιβιώσει -τον σεξισμό, τα ταμπού της ηλικίας, της ομορφιάς, της οικονομικής ανεξαρτησίας-, αλλά μιλάει για όλους όσους προσπαθούν να ανταποκριθούν στις κοινωνικές επιταγές και να βρουν την «ευτυχία» μέσα σε μια αμείλικτη πραγματικότητα.
Άνθρωπος χωρίς όνομα
Πρώτη ελληνική θεατρική διασκευή της σημαντικής νουβέλας «Ο Συνταγματάρχης Σαμπέρ» του πολυγραφότατου Γάλλου λογοτέχνη, που πραγματεύεται την «οδύσσεια» ενός ήρωα πολέμου που επιχειρεί να κερδίσει τη χαμένη του ζωή. Ο συνταγματάρχης Σαμπέρ, ήρωας της μάχης του Εϊλό και μέγας ταξιάρχης της λεγεώνας της Τιμής, επιστρέφει στο αγαπημένο του Παρίσι το 1817, ύστερα από δέκα χρόνια. Κανείς δεν τον αναγνωρίζει και κανείς δεν πιστεύει ότι αυτός ο ξερακιανός, γερασμένος, γεμάτος πληγές άντρας είναι ο περίφημος συνταγματάρχης Σαμπέρ. Μες στην απόγνωσή του στρέφεται στον περίφημο δικηγόρο Ντερβίλ, ο οποίος με αυξημένο το αίσθημα του δικαίου προσπαθεί να τον βοηθήσει. Ο Σαμπέρ βαδίζοντας σ’ αυτό το πρωτόγνωρο μονοπάτι, όπου οι ρόλοι πλέον έχουν αντιστραφεί κι έχει χάσει την πολύτιμη ταυτότητά του, ανακαλύπτει τελικά την ουσία της ύπαρξής του.
Festen
Θεατρική μεταφορά της σινεφίλ ταινίας του κινήματος «Δόγμα 95», «Οικογενειακή Γιορτή» του Τ. Βίντερμπεργκ, με θέμα την ενδοοικογενειακή σεξουαλική κακοποίηση, που σπάσει τα όρια μεταξύ θεατή και ηθοποιού. Πρόκειται για την ιστορία μιας οικογενειακής γιορτής, παρουσία όλης της οικογένειας καθώς και πλήθους φίλων, για τα εξηκοστά γενέθλια του πατέρα. Όλοι τον αγαπούν και τον σέβονται. Ή μήπως όχι; Κατά την διάρκεια της γιορτής ο μεγαλύτερος γιος, ο Κρίστιαν, αποκαλύπτει το μυστικό που κρύβει από την παιδική του ηλικία και που πιθανότατα υπήρξε και ο λόγος αυτοκτονίας της δίδυμης αδελφής του.
Λεωφορείο ο Πόθος
Η έκπτωτη μεγαλοαστή Μπλανς Ντιμπουά αντιπαρατίθεται με τον Πολωνό σύζυγο της αδερφής της Στέλλας, Στάνλεϊ Κοβάλσκι, όταν καταφθάνει ξαφνικά στη Νέα Ορλεάνη για να μείνει μαζί τους. Η συντριπτική σύγκρουση των δύο κόσμων, αυτού των ψευδαισθήσεων και της προσκόλλησης στο παρελθόν, στη φαντασίωση της ευημερίας, κι εκείνου της επιβίωσης, της ορμής και του πραγματισμού, εγείρει μεγάλα ερωτήματα περί κοινωνικής, φυλετικής και ταξικής ανισότητας. Η Μπλανς σ’ αυτόν τον τερματικό σταθμό που την αφήνει το λεωφορείο με το παράδοξο όνομα "Πόθος", θα έρθει αντιμέτωπη με το τραύμα της και όλες τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες της.
Merde!
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου και για τους λόγους που οι καλλιτέχνες κάνουν θέατρο σήμερα («Για τα λεφτά ή για την ψυχή μας;»). Πριν την πρεμιέρα, δε λες ποτέ «Καλή επιτυχία!», γιατί είναι, λέει, μεγάλη γρουσουζιά. Αν είσαι Άγγλος, λες “Break a leg!” («Σπάσε το πόδι σου!»). Αν είσαι Ιταλός, λες “In bocca al lupo!” («Στο στόμα του λύκου!»). Εμείς, εδώ, στην Ελλάδα, κρατώντας μια παλιά παράδοση Γαλλική, λέμε "Σκατά!", ή γαλλιστί,"Merde!”. Το θέμα όμως δεν είναι η πρεμιέρα… Το θέμα είναι πώς φτάνεις μέχρι εκεί. Πώς «φτιάχνεται» το θέατρο; Πώς έρχεται η «έμπνευση»; Τι κάνουνε όλοι αυτοί οι καλλιτέχνες στην πρόβα; Και ποιος (δεν) πληρώνει για όλα αυτά;
Φάουστ
Μια «εμπύρετη» παράσταση έντονης μουσικότητας που μεταφέρει το ομώνυμο έργο του Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε στο σήμερα, μέσα από ένα ψυχικό ταξίδι με «σατανικές» προεκτάσεις και προορισμό τον έρωτα. Αυτός είναι που θα τον φέρει αντιμέτωπο με τη μεγαλύτερη ως τώρα πρόκλησή του: την ίδια τη ζωή. Από τον Γκαίτε στον Μάρλοου και τον ντε Σαντ, από τον Φρόιντ στον Γιουνγκ, ο «Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη είναι μια διαδρομή στο υποσυνείδητο ενός από τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες της δυτικής λογοτεχνίας. Μια περιπετειώδης περιπλάνηση στις ανεξάντλητες πτυχές ενός ήρωα που αποτελεί ακόμα και σήμερα σύμβολο της ανθρώπινης εξερεύνησης, των ηθικών διλημμάτων, του υπαρξιακού αδιεξόδου.