
Από αριστοφανικές και κλασικές μέχρι ξεκαρδιστικά αστυνομικά μυστήρια και έργα με ελληνική υπογραφή, το καλοκαίρι του 2025 μπορείς να "ξεδιψάσεις" με κωμωδίες για κάθε διάθεση σε περιοδεία στην Αττική αλλά και στα σταθερά θεατρικά στέκια της Αθήνας.
Στο καλοκαιρινό θέατρο Αθηνά πηγαίνουν "'Όλα… λάθος!". Η ελληνική εκδοχή της διάσημης κωμωδίας των Χένρι Λιούις, Τζόναθαν Σέιερ, Χένρι Σιλντς "The play that goes wrong", που υπογράφει η Θέμις Μαρσέλλου, αποκαλύπτει πόσο απρόβλεπτα μπορούν να πάνε τα πράγματα κατά τη διάρκεια μιας παράστασης: πόρτες που δεν ανοίγουν, τοίχοι που πέφτουν, αντικείμενα που αρνούνται να συνεργαστούν και ήρωες που ξεχνούν ποιοι είναι. Οι Θανάσης Τσαλταμπάσης, Παρθένα Χοροζίδου, Αργύρης Αγγέλου, Στράτος Λύκος, Κατερίνα Σούσουλα και Ζήσης Ρούμπος έρχονται να μας το επιβεβαιώσουν (ξανά από 28/8).

Ο "Υπηρέτης δύο αφεντάδων" του Κάρλο Γκολντόνι συνεχίζει την πορεία του με τη σκηνοθετική υπογραφή του Γιάννη Κακλέα. Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος στο ρόλο του δαιμόνιου Τρουφαλντίνο και η Φαίη Ξυλά ως ένα από τα δύο αφεντικά του επιστρέφουν στη φρέσκια εκδοχή της παράστασης μαζί με έναν ανανεωμένο θίασο -Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Γιώργος Ψυχογιός, 'Άρης Κακλέας, Φραγκίσκη Μουστάκη, Βαγγέλης Δαούσης κ.ά.- και τον μουσικό Βάιο Πράπα επί σκηνής, για να ζωντανέψουν το εμβληματικό έργο της κομέντια ντελ άρτε, με τους πολυδιάστατους παρόλα αυτά χαρακτήρες, τον δραματουργικό πλούτο και το βάθος. 'Όπως λέει ο Χαραλαμπόπουλος σε συνέντευξή του στο "α": "Μιλάμε για έναν άνθρωπο που αρπάζει κάθε ευκαιρία για να βγάλει τα προς το ζην σε καθημερινή βάση. Είναι ένας ρόλος-συνάντηση για μένα, μ’ ένα DNA που νιώθω ότι έχω – αυτό του Αρλεκίνου (Δημοτικό Θέατρο 'Άλσους Ηλιούπολης "Δημήτρης Κιντής" 1-2/9, Δημοτικό Αμφιθέατρο Κορυδαλλού "Θανάσης Βέγγος" 3/9, Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού 5/9, Θέατρο "Αλίκη Βουγιουκλάκη" Νταμάρι Βριλησσίων 12/9, Δημοτικό Θέατρο Αιγάλεω "Αλέξης Μινωτής" 13/9, Κηποθέατρο Παπάγου 16-17/9, Βεάκειο 18/9, Θέατρο Πέτρας 19/9).

Ο Θανάσης Παπαθανασίου και ο Μιχάλης Ρέππας περιοδεύουν με τη νέα σατιρική κωμωδία τους για την παράνοια της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας και τις διαφορετικές εκδοχές του Νεοέλληνα με τίτλο "Ούτε μπρος ούτε πίσω". Πρωταγωνιστεί μία dream team της κωμωδίας: Χρύσα Ρώπα, Αντώνης Λουδάρος, Ματθίλδη Μαγγίρα, Πάνος Σταθακόπουλος, Δήμητρα Στογιάννη, Γιάννης Δρακόπουλος, Ιωάννης Απέργης (Τριανόν Cinemax - Σαρωνίδα 16-17/8, Βεάκειο 6/9, Δημοτικό Αμφιθέατρο Κορυδαλλού "Θανάσης Βέγγος" 10/9, Δημοτικό Αμφιθέατρο Αχαρνών "Μίκης Θεοδωράκης" 14/9, Δημοτικό Θέατρο Αιγάλεω "Αλέξης Μινωτής" 16/9).

Δύο εμβληματικά έργα του μεταπολεμικού θεάτρου βγαίνουν επίσης σε περιοδεία. Οι Γιώργος Κωνσταντίνου, Λεωνίδας Κακούρης, Δημήτρης Σταρόβας, Σοφία Μανωλάκου πρωταγωνιστούν στο "Εκείνος κι Εκείνος" του Κώστα Μουρσελά, σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Ρήγα. Μια σκεπτόμενη αναρχική κωμωδία με κεντρικά πρόσωπα δύο περιπλανώμενους μποέμ τύπους, τον Σόλων και τον Λουκά, "απροσάρμοστους” της ζωής στην σύγχρονη καταναλωτική κοινωνία (Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου 26/8, Αθλητικό και Πολιτιστικό Πάρκο Νέας Μάκρης 27/8, Δημοτικό Αμφιθέατρο Κορυδαλλού "Θανάσης Βέγγος" 2/9, Δημοτικό Αμφιθέατρο Αχαρνών "Μίκης Θεοδωράκης" 9/9, Θέατρο "Αλίκη Βουγιουκλάκη" - Νταμάρι Βριλησσίων 10/9, Βεάκειο 16/9).

Πέτρος Λαγούτης, Ντένη Γιαννακοπούλου, Νίκος Γκέλια και Κατερίνα Νικολοπούλου μάς προσκαλούν στην ανανεωμένη δροσερή ταράτσα του θεάτρου Λαμπέτη όπου παίζεται το "Ψέμα" του Φλοριάν Ζελέρ. Ο Μανώλης Δούνιας σκηνοθετεί το πνευματώδες παιχνίδι παρεξηγήσεων για τις σχέσεις από τον πολυβραβευμένο Γάλλο συγγραφέα, που ξετυλίγεται με επίκεντρο το ερώτημα "αν βλέπατε το σύζυγο της φίλης σας να φιλάει μια άλλη γυναίκα, θα της το λέγατε;". Στο έργο, η 'Άλις και ο Πολ ετοιμάζονται να υποδεχτούν τους φίλους τους, Μισέλ και Λοράνς, όμως η Αλίς, που πρόσφατα είδε τον Μισέλ να φιλάει μια άλλη γυναίκα, βασανίζεται αν θα πρέπει να αποκαλύψει στη Λοράνς το γεγονός (ξανά από 25/8).

Για δεύτερο συνεχόμενο καλοκαίρι συνεχίζουν τις πτήσεις τους οι αριστοφανικές "'Όρνιθες" σε σκηνοθεσία του 'Άρη Μπινιάρη, με πρωταγωνιστές τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο και τον Γιώργο Χρυσοστόμου, που έχουν εκρηκτική χημεία μεταξύ τους ως Πεισθέταιρος και Ευελπίδης σε αναζήτηση μιας πιο δίκαιης πολιτείας. Ο 'Άρης Μπινιάρης προσεγγίζει την εμβληματική κωμωδία του Αριστοφάνη με τη χαρακτηριστική του τελετουργική και μουσικής υφής σκηνοθετική γραφή, διαβάζοντας το έργο με μια μελαγχολική, τρυφερή και ποιητική ματιά, μακριά από επιθεωρησιακές ευκολίες, δίνοντας έμφαση στο διαχρονικό μήνυμα της αναζήτησης μιας ιδανικής πολιτείας και της ελπίδας για επανεκκίνηση. Παίζουν επίσης οι Κώστας Κορωναίος, Στέλιος Ιακωβίδης, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Ερρίκος Μηλιάρης, Μάριος Παναγιώτου, Θανάσης Ισιδώρου (Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού 7/9, Δημοτικό Θέατρο 'Άλσους Ηλιούπολης "Δημήτρης Κιντής" 11-12/9, Κατράκειο 15/9).

Ο Τάσος Χαλκιάς επιστρέφει ως "Ο παππούς έχει πίεση", στην ξεκαρδιστική κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου που σκηνοθετεί ο Χρήστος Τριπόδης για δεύτερη χρονιά. Τρεις αδελφές σε σημείο καμπής στη ζωή τους, η αναρχική Πόπη, που "πέφτει" στον έρωτα ενός "μπάτσου", η φοβισμένη Φώφη, που κηρύσσει την προσωπική της επανάσταση και θέτει νέους όρους και κανόνες στη ζωή της και, η καριερίστα Μαρία, που έχει στόχο να γίνει επιτέλους μάνα, μπλέκονται σε ανεξέλεγκτες παρεξηγήσεις. Συνδετικός κρίκος όλων, ο αριστερός και με άνοια Παππούς, ο οποίος γίνεται η ιδεολογική έμπνευση για την ίδρυση του νέου πολιτικού κινήματος. Συμπρωταγωνιστούν οι 'Άρης Αντωνόπουλος, Κώστας Αποστολάκης, Σύλβια Δελικούρα, Μαριλού Κατσαφάδου, Φωτεινή Μπαξεβάνη (Σινέ Άλεξ 21/8, Τεχνολογικό και Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου 28/8, Δημοτικό Αμφιθέατρο Αχαρνών "Μίκης Θεοδωράκης" 12/9).

Σπύρος Πούλης και Μάριος Αθανασίου συνεχίζουν στο νέο θέατρο aλέa (ξανά από 22/8) ένα "Δώρο γενεθλίων" που κανείς από τους ήρωες δεν μπορεί να φανταστεί, με σκηνοθέτη και πάλι τον Βασίλη Θωμόπουλο. Μαζί με τους 'Ίρις Πανταζάρα, Δέσποινα Γιώτη, Κωνσταντίνο Τσεντούρο, Αντώνη Καλομοιράκη, Ανδρέα Κωνσταντινίδη, 'Άγγελο Ορκάνιο πρωταγωνιστούν στην ξεκαρδιστική κωμωδία του Ρέι Κούνι που μας κάνει να αναρωτιόμαστε τι θα κάναμε αν γυρίζαμε από το γραφείο ένα βράδυ με τον λάθος χαρτοφύλακα!
'Όλες οι θεατρικές παραστάσεις στον αναλυτικό οδηγό θεάτρου του "α"
Περισσότερες πληροφορίες
Όρνιθες
Στο έργο, ο αρχαίος ποιητής εξιστορεί την απόφαση δύο Αθηναίων, του Πεισθέτερου και του Ευελπίδη, να εγκαταλείψουν τον κόσμο των ανθρώπων αναζητώντας μια πόλη χωρίς μικρότητα και διαφθορά, όπου να μπορεί κανείς να ζήσει με ειρήνη και δικαιοσύνη. Ιδρύουν μαζί με τα Πουλιά μια πολιτεία στους αιθέρες και υψώνουν ένα τείχος ανάμεσα στους ανθρώπους και τους θεούς.Η σκηνοθεσία τοποθετεί το έργο σε ένα προ-τραγικό περιβάλλον προσεγγίζοντάς το σαν αρχέγονη τελετή. Και όπως συμβαίνει σε κάθε τελετή, ένας θίασος ζωντανεύει βιωματικά τον μύθο. Οι δύο πρωταγωνιστές ζητούν, αλληγορικά, να «αδειάσουν» από κάθε άλλη ανθρώπινη ιδιότητα και να «κατοικηθούν», άλλοτε ηδονικά κι άλλοτε μανιασμένα, από τη ζωώδη ορμή των πουλιών σε μια παράσταση – συναυλία. Με σύμμαχο την εκρηκτικότητα της μουσικής και της κίνησης, ο Άρης Μπινιάρης δημιουργεί μια σύγχρονη σάτιρα παρασύροντάς μας σ’ ένα ηλεκτρισμένο «άσμα», που ρίχνει εκτυφλωτικό φως στα κρίσιμα ζητήματα της πόλης με το αριστοφανικό έργο πάντα ως πυξίδα.
Δώρο γενεθλίων
Ο Χένρι Πέρκινς επιστρέφει σπίτι από το γραφείο τη βραδιά των γενεθλίων του και αντιλαμβάνεται ότι έχει πάρει τον λάθος χαρτοφύλακα γεμάτο με χαρτονομίσματα. Το αποτέλεσμα είναι η γυναίκα του να το ρίξει στο ποτό, να συλληφθεί ο καλύτερός του φίλος, ένας αδερφός να βρεθεί ξαπλωμένος στο νεκροτομείο, ένας άλλος αδελφός να μεταναστεύσει στην Αυστραλία, ένας ταξιτζής να φύγει από το σπίτι του, δύο αστυνομικοί να τον κυνηγούν με μανία, ένας δολοφόνος με σπασμένο πόδι... και πολλά ακόμα!
Ο παππούς έχει πίεση
Ένας παππούς, τρεις εξωφρενικές εγγονές, ένας μπάτσος, ένας ιδεολόγος νεαρός, ένας «φόνος» και ένα ρομαντικό δείπνο με φακές οδηγούν μια θεότρελη ελληνική οικογένεια σε ξεκαρδιστικές καταστάσεις. Τρεις αδελφές σε σημείο καμπής στη ζωή τους, η αναρχική Πόπη, που «πέφτει» στον έρωτα ενός «μπάτσου», η φοβισμένη Φώφη, που κηρύσσει την προσωπική της επανάσταση και θέτει νέους όρους και κανόνες στη ζωή της και, η καριερίστα Μαρία, που έχει στόχο να γίνει επιτέλους μάνα, μπλέκονται σε ανεξέλεγκτες παρεξηγήσεις. Συνδετικός κρίκος όλων, ο αριστερός και με άνοια Παππούς, ο οποίος γίνεται η ιδεολογική έμπνευση για την ίδρυση του νέου πολιτικού κινήματος, με το όνομα «Ψάξου». Το κίνημα που δημιουργήθηκε από τον Χάρη, τον σύντροφο της Μαρίας, φιλοδοξεί να γίνει η φωνή της νεότερης γενιάς των Ελλήνων.
Όλα… λάθος! (The play that goes wrong)
Στην βραβευμένη κωμωδία που έχει παιχτεί σε περισσότερες από τριάντα χώρες ανά τον κόσμο, ένας θίασος επιχειρεί να ανεβάσει μια παράσταση με ξεκαρδιστικά αποτελέσματα.
Το ψέμα
Μία από τις πιο έξυπνες και ευαίσθητες σύγχρονες κωμωδίες του πολυβραβευμένου οσκαρικού Γάλλου συγγραφέα που ξεκινά με αφορμή το ερώτημα «Εσείς τι θα κάνατε αν βλέπατε τον άντρα της καλύτερής σας φίλης να φιλιέται με κάποιαν άλλη; Θα της το λέγατε;». Η παράσταση διερευνά με χιούμορ, ειρωνεία και τρυφερότητα την πολυπλοκότητα της αλήθειας και το ρόλο του ψέματος στις ανθρώπινες σχέσεις, μέσα από ένα σπιντάτο παιχνίδι παρεξηγήσεων. Με δομή που θυμίζει καλοδουλεμένο παιχνίδι ρόλων, με χιούμορ που "δαγκώνει”, ο Ζελέρ χτίζει ένα σύμπαν όπου η ειλικρίνεια δεν είναι αυτονόητη και το ψέμα αποκτά ανθρώπινο, σχεδόν λυτρωτικό, πρόσωπο.
Ο υπηρέτης δύο αφεντάδων
Η γνωστή βενετσιάνικη κωμωδία με τον δαιμόνιο βιοπαλαιστή υπηρέτη Τρουφαλντίνο, που δουλεύει για δύο αφεντικά, μπλέκει την ενέργεια της κομέντια ντελ άρτε με το αιχμηρό κοινωνικό σχόλιο. Στη διαχρονική σάτιρα που ανανέωσε το είδος μέσα από πολυδιάστατους χαρακτήρες και την καταιγιστική πλοκή, η απόφαση του υπηρέτη να μην αποκαλύψει σε κανέναν την απάτη, οδηγεί σε μια αλληλουχία από ανατροπές, παρεξηγήσεις και ξεκαρδιστικές καταστάσεις, ενώ ταυτόχρονα το έργο σχολιάζει με σαρκασμό και χιούμορ τη διαφθορά, την υποκρισία και τις ταξικές αντιθέσεις.
Ούτε μπρος ούτε πίσω
Η νέα σατιρική κωμωδία του καλλιτεχνικού διδύμου Παπαθανασίου-Ρέππας εμπνέεται από την παράνοια της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας, σχολιάζοντας την ιλιγγιώδη ταχύτητα των εξελίξεων στην κοινωνία, την τεχνολογία, την πολιτική. Κομμάτια και αποσπάσματα ζωής και ιστορίες καθημερινής τρέλας, ό,τι μας ενώνει και ό,τι μας χωρίζει ως Νεοέλληνες, μπλέκονται με μουσικές και τραγούδια.