3ο Διεθνές Συνέδριο Θεατρικής Ανθρωπολογίας με ελεύθερη είσοδο

Γνωριμία με την θεωρία και πρακτική της θεατρικής / παραστατικής τέχνης μέσα από την μακρόχρονη δράση της Διεθνούς Σχολής Θεατρικής Ανθρωπολογίας και του Θεάτρου Οντίν θα πραγματοποιηθεί στο 3ο Διεθνές Συνέδριο Θεατρικής Ανθρωπολογίας.

Εουτζένιο Μπάρμπα

Στην Πάτρα και με ελεύθερη είσοδο για το κοινό μετά από εγγραφή συνέδρου εδώ θα διεξαχθεί το 3ο Διεθνές Συνέδριο Θεατρικής Ανθρωπολογίας, με θέμα "Το Θέατρο Οντίν και η Θεατρική Ανθρωπολογία στην Ελλάδα". Το Θέατρο Οντίν είναι ένας από τους σπουδαιότερους και παλαιότερους θεατρικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο, που ιδρύθηκε το 1964 από τον Eουτζένιο Μπάρμπα. Με έδρα το Χόλστεμπρο της Δανίας και έχοντας πάρει το όνομά του από τον ομώνυμο θεό της σκανδιναβικής μυθολογίας, το Οντίν έγινε ένας από τους πιο επιδραστικούς θιάσους, που αναμόρφωσαν το παγκόσμιο θέατρο και το έφεραν σε μεγαλύτερη επαφή με την κοινωνία. Ο Εουτζένιο Μπάρμπ είναι ο θεμελιωτής της Θεατρικής Ανθρωπολογίας και από το 1979 έχει ιδρύσει την ISTA (International School of Theatre Anthropology).

Το 3ο Διεθνές Συνέδριο Θεατρικής Ανθρωπολογίας στην Ελλάδα διοργανώνει, στις 17 και 18 Μαρτίου, το Εργαστήριο Σκηνικής Πράξης και Λόγου του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών με συνδιοργανωτές το Κέντρο Θεατρικής Ανθρωπολογίας (Ηράκλειο Κρήτης), το Fondazione Barba Varley και το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών και επικεντρώνεται στη δουλειά του Οντίν. Σκοπός του Συνεδρίου είναι η γνωριμία με την θεωρία και πρακτική της θεατρικής/ παραστατικής τέχνης μέσα από την μακρόχρονη δράση της Διεθνούς Σχολής Θεατρικής Ανθρωπολογίας και του Θεάτρου Οντίν. Η Διεθνής Σχολή Θεατρικής Ανθρωπολογίας ( ISTA, International School of Theatre Anthropology) ιδρύθηκε το 1979 πάνω σε μια ιδέα και με καλλιτεχνική διεύθυνση του Eugenio Barba: "Η Θεατρική Ανθρωπολογία διακρίνει τις αρχές που πρέπει να εφαρμόσει ο ερμηνευτής για να καταστεί δυνατός ‘ο χορός’ των αισθήσεων και του νου του θεατή. Είναι καθήκον των ερμηνευτών να γνωρίζουν αυτές τις αρχές και να διερευνούν ασταμάτητα τις πρακτικές τους δυνατότητες. Σε αυτό συνίσταται η τέχνη τους. Θα είναι στο χέρι τους να αποφασίσουν πώς και με ποιον σκοπό θα χρησιμοποιήσουν αυτόν τον ‘χορό’. Αυτή είναι η ηθική τους. Η Θεατρική Ανθρωπολογία δεν δίνει συμβουλές για την ηθική. Είναι η προϋπόθεση της ηθικής". (The performer’s village, 1996).

Η προσυνεδριακή εκδήλωση, με την βίντεο εγκατάσταση "Το όραμα του Οντίν" του visual artist Stefano Di Buduo, με τη δημιουργία κίνησης στατικών εικόνων, αναφέρεται στην ιστορία του Θεάτρου Οντίν τα τελευταία πενήντα χρόνια. Ώρες προσέλευσης Πέμπτη 15.00-18.00 και Παρασκευή 11.00- 18.00 με επαναλαμβανόμενη προβολή κάθε μία ώρα. Είσοδος ελεύθερη για το κοινό, στο θέατρο Επίκεντρο+, Νόρμαν 16 και Αγίου Διονυσίου. Στο 3ο Διεθνές Συνέδριο Θεατρικής Ανθρωπολογίας θα συμμετάσχουν με ομιλίες και εισηγήσεις οι: Eugenio Barba, Julia Varley, Roberta Carreri, Stefano Di Buduo, Marco de Marinis, Piergiorgio Giacchè, Μιράντα Τερζοπούλου, Κώστας Βάντζος, Αντώνης Διαμαντής,
Γιώργος Σαμπατακάκης, Μαρία Φραγκή.

Το συνέδριο πλαισιώνουν ακόμη προβολές ταινιών και δράσεις εφαρμογών όπως είναι οι "Διάλογοι και Ανταλλαγές", μια πολυεκφραστική συνάντηση ομάδων θεατρικής έρευνας, χορού, ακροβατικών, μουσικής, κλόουν κλπ., που βαδίζει στα χνάρια της πρακτικής του Ε. Barba από τα Πλωτά Νησιά μέχρι τα Barters. H Roberta Carreri, ηθοποιός του Θεάτρου Οντίν, που θα τιμηθεί για την πολύχρονη θητεία της στην έρευνα της Τέχνης του Ηθοποιού, θα κάνει τη σύνθεση της συνάντησης, η οποία θα παρουσιαστεί στα Παλαιά Σφαγεία Πατρών. Επίσης, φοιτητές του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών, θα συμμετάσχουν στη δράση με τίτλο "Μην κοιτάς / Don’t Look". Συντονίστρια του συνεδρίου είναι η Κάτια Σαβράμη, Διευθύντρια του Εργαστηρίου Σκηνικής Πράξης και Λόγου και Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών.

Η διοργάνωση διεξάγεται υπό την αιγίδα και υποστήριξη του Ινστιτούτου της Δανίας, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και της Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Πατρών και θα διεξαχθεί στους χώρους του Μουσείου Επιστημών και Τεχνολογίας Πανεπιστημίου Πατρών, στα Παλαιά Σφαγεία (ΚΕΔΗΠ) και στη σχολή χορού Dansarte.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.