"Ημέρα Κυρίου"
Στο έργο του, ο Γιάννης Τσίρος προσεγγίσει χωρίς ακρότητες τις σχέσεις τεσσάρων χαρακτήρων και επικεντρώνεται στα φοβικά σύνδρομα της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας. Ο Μάνος Καρατζογιάννης το σκηνοθέτησε σε μια δουλεμένη παράσταση ωραίων ερμηνειών από τους Μάξιμο Μουμούρη, Φαίη Ξυλά, Βασίλη Αθανασόπουλο, Αναστασία Παντούση (Σταθμός, έως 15/1). Διαβάστε εδώ κριτική για την παράσταση.
"Αντιγόνη"
Ο Ζαν Ανούιγ, μεταπλάθοντας το μύθο του Σοφοκλή, δημιουργεί μια μεταφορά για το άτομο και τον αγώνα του απέναντι στο αυταρχικό κράτος. Η Μαρία Πρωτόπαππα εξέλιξε φέτος την αρχική της ιδέα, ταυτίζοντας το ρόλο της σκηνοθέτριας με τον ομώνυμο ρόλο, τον οποίο μοιράζεται με την πρωτοεμφανιζόμενη Ηλ. Μπαρούτα. Παίζουν οι: Χρ. Στέργιογλου, Γ. Τσορτέκης, Δ. Μαμιός, Δ. Μαργαρίτης (Θέατρο Τέχνης, έως 15/1). Διαβάστε εδώ κριτική για την παράσταση.
"Λίγο ακόμα"
Η σκηνοθέτρια Κωνσταντίνα Νικολαΐδη, με αφετηρία το "Κύκνειο Άσμα" του Άντον Τσέχοφ, φέρνει στο "Λίγο ακόμα" τους θεατές μια νύχτα σε ένα άδειο θέατρο, όπου συναντούν τον Ηθοποιό μετά το τέλος της παράστασής του, κατά την οποία υποδύεται τον Βασιλιά Ληρ. Με όπλο το κείμενο αυτό, ο σπουδαίος ηθοποιός Χρήστος Βαλαβανίδης επιστρέφει έπειτα από κάποια χρόνια απουσίας στη θεατρική σκηνή (Μικρό Άνεσις, έως 15/1).
"Κατάστρωμα Α"
Μέσα από την ιστορία ενός άντρα και μιας γυναίκας που γνωρίζονται στο κατάστρωμα ενός πλοίου, ξεδιπλώνεται η μουσική πορεία του Γιάννη Κότσιρα, ο οποίος ερμηνεύει τραγούδια ζωντανά στη μουσικοθεατρική παράσταση που σκηνοθετεί ο Γιώργος Κουτλής. Πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί Γιώργος Γάλλος, Άρης Τρουπάκης και Νάνσυ Μπούκλη (Ακροπόλ, έως 16/1).
"Αριστερόχειρες"
Το έργο της Νεφέλης Μαϊστράλη είναι εμπνευσμένο από τις "Παιδουπόλεις", που ίδρυσε η Βασίλισσα Φρειδερίκη κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου, καθώς και από ιστορικά γεγονότα της ίδιας περιόδου. Παίζεται από τους 4frontal και χαρτογραφεί το σήμερα, βουτώντας σε μια πολιτική και κοινωνική ιστορία (Θέατρο Μπέλλος, έως 17/1).
"Λουόμενες"
Η παράσταση μεταφέρει τη φωνή και τις μαρτυρίες γυναικών (πραγματικές ή μυθοπλαστικές), ανιχνεύοντας τις επώδυνες διαδρομές που διέσχισαν. Στο έργο της Κατερίνας Μαυρογεώργη, το οποίο σκηνοθετεί η ίδια, οι Κατερίνα Λάττα, Νικολίτσα Ντρίζη, Μαρία Πετεβή συνομολογούν τα βάρη τους σε μια καθαρτική συνάντηση σε ένα χαμάμ (Tempus Verum, έως 19/1). Διαβάστε εδώ κριτική για την παράσταση.
Περισσότερες πληροφορίες
Κατάστρωμα Α
Μέσα από την τυχαία συνάντηση ενός άντρα και μιας γυναίκας σε ένα πλοίο, ξεδιπλώνεται η μουσική πορεία του Γιάννη Κότσιρα, με δικά του τραγούδια αλλά και κομμάτια μεγάλων μας δημιουργών.
Αντιγόνη
Η αντιπαράθεση του ανθρώπου με την εξουσία και η αξία της θυσίας αναδύονται από τη μεταγραφή του γνωστού μύθου της «Αντιγόνης» του Σοφοκλή, σε μια εκδοχή που εξελίσσει ακόμα περισσότερο την σκηνοθετική της ματιά.
Οι λουόμενες
Τρεις άγνωστες μεταξύ τους γυναίκες μοιράζονται ένα χαμάμ αλλά και τα εσώψυχά τους την παραμονή της Πρωτοχρονιάς.
Λίγο ακόμα
Ένας ηθοποιός εγκλωβίζεται τη νύχτα στο θέατρο, μόνο που δεν γνωρίζει ότι μαζί του βρίσκεται κι ένας νεαρός θεατής. Η συνάντησή τους θα τον φέρει αντιμέτωπο με τις επιλογές του.
Ημέρα Κυρίου
Στο γεμάτο χιούμορ, σασπένς και ποιητικές αιχμές έργο του συγγραφέα, ένα εύπορο ζευγάρι και το υπηρετικό του προσωπικό αναζητούν το δίκαιο σε μια αποπροσανατολισμένη κοινωνία.
Αριστερόχειρες
Ένα έργο με ισχυρό πολιτικό πρόσημο για τις παιδοπόλεις, που ίδρυσε η βασίλισσα Φρειδερίκη κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου Πολέμου, κι άλλα ιστορικά γεγονότα που διαμόρφωσαν τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Ένας Κοινοτάρχης που κρατάει βίτσα και μιλάει με «νι» και «λι», μια απροσάρμοστη Τρόφιμος που της αρέσει να τρέχει, μια ανύπαντρη Ομαδάρχισσα που αμφιταλαντεύεται, μια κουρασμένη Μητέρα που ψάχνει ασταμάτητα με σεντόνια στα χέρια, ένας μαλλιαρός Άντρας που κάνει ισορροπία, μια Βασίλισσα με γούνα και υπαρξιακές αγωνίες, μια Ρωσίδα χορεύτρια που έπαιξε τον μαύρο κύκνο στα Μπολσόι, ένας Δημοσιογράφος που προσπαθεί να βρει την αλήθεια, ένας Χωροφύλακας που σιχαίνεται το κρύο και σέρνει τα πόδια του, αυτός που μιλάει με ντοκουμέντα, μια Ελληνοαμερικάνα που ψάχνει από πού κρατάει η σκούφια της, ένας Αριστερόχειρας που στρώνει το κρεβάτι του φάκελο και δεν μπορεί να πει το «ρ», ένας κανονικός Φαντάρος με αρβύλες και όπλο και ο Ντιμίτρι ή Δημήτρης, ένας ερωτευμένος Πολυτεχνίτης που πήγε από την Κόνιτσα στην Τασκένδη, συνομιλούν και διεκδικούν τη θέση τους στην Ιστορία.