Σε μουσική Τσακνή ανεβαίνει ο διαχρονικής αξίας "Φονιάς" του Μήτσου Ευθυμιάδη

Ο φονιάς

Το πολιτικό και το κοινωνικό στοιχείο είναι έντονα στο συγγραφικό έργο του Μήτσου Ευθυμιάδη, του συγγραφέα που η πρώτη του εμφάνιση στο θέατρο, την εποχή της μεταπολίτευσης, ταυτίστηκε με την επιτυχία. Το 1975, ο Κάρολος Κουν ανέβασε στο υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης τους "Προστάτες", ένα σπονδυλωτό θέαμα με θέμα την ξενοκρατία, ντυμένο με τη μουσική και τα τραγούδια του Χρήστου Λεοντή. Μετά, ακολούθησαν "O Φώντας" (1977-1978) που παρουσιάστηκε στο θέατρο Στοά από τον Θανάση Παπαγεωργίου και "O Φονιάς" (1981-83), έργο που ανέβασε ο Αντώνης Αντωνίου στη Θεατρική Σκηνή. 


 Σε εποχές που όλα δοκιμάζονταν και εκφράζοντας ο "Φονιάς" του Ευθυμιάδη ήρθε να δηλώσει μια σαφή θέση απέναντι στα πράγματα κι αυτό είναι που τον καθιστά επίκαιρο ακόμα και σήμερα. Στο σαλόνι της αδελφής του, ο Σάββας και ο Ταρζάν, πρώην συγκρατούμενοι στις φυλακές, προχωρούν σ’ ένα ανελέητο ξεκαθάρισμα λογαριασμών, μέχρι να αποκαλυφθεί η αλήθεια, αδιαφορώντας για το τι επίδραση έχει το γεγονός αυτό πάνω στους άλλους, πόσο κακό θα προκαλέσει στους γύρω τους. Ο "Φονιάς" δεν είναι ένα έργο απλώς επίκαιρο, επειδή παραθέτει το αιώνιο πρόβλημα της ασυνεννοησίας, της επίδειξης δύναμης και της επιβολής εξουσίας, αλλά είναι ένα έργο ανατρεπτικό και γι' αυτό διαχρονικό.

Ο Φονιάς

Ο Γιάννης Διαμαντόπουλος σκηνοθετεί το έργο με πρωταγωνιστές τους Τζώνη Θεοδωρίδη, Γιώργο Χριστοδούλου, Αντώνη Αλεξίου και Λουκία Παπαδάκη και ο Διονύσης Τσακνής, ο τραγουδοποιός που με τους στίχους και τις μουσικές του μας "χρέωσε" με την άσβεστη ελπίδα για έναν δικαιότερο κόσμο ανέλαβε να ντύσει μουσικά την παράσταση. Τα σκηνικά-κοστούμια είναι της Δέσποινας Βολίδη και ο σχεδιασμός φωτισμών είναι του Σπύρου Κάρδαρη. Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στο Βικτώρια στις 14 Ιανουαρίου.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο φονιάς

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 110 '

Από τα σημαντικότερα έργα της μεταπολεμικής περιόδου, μας βάζει στο σαλόνι ενός σπιτιού και ξεδιπλώνει τον αγώνα των ανθρώπων να υπάρξουν μέσα σε μια ηθικά διεφθαρμένη κοινωνία.

Βικτώρια

Μαγνησίας 5 και Αριστοτέλους 132

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Ανδρέας Πασπάτης είναι "Σόλο" στην τοποθεσία Άβατον

Αφού μας εξήγησε πώς είναι να μένεις μόνος στο "Διαβάστηκε", ο τίτλος "Σόλο" ήταν ουσιαστικά αναμενόμενος για νέα του παράσταση.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
04/02/2023

Δύο θιασαρχίνες σε νέες παραστάσεις

Η Μαίρη Ραζή στο θέατρο Πρόβα και η Μαίρη Ιγγλέση στο θέατρο "Ελεύθερη έκφραση"

Ρεπορτάζ: Γόνιμο ή άγονο το περιβάλλον που διαμορφώνεται γύρω από το Προεδρικό Διάταγμα 85 για τους απόφοιτους δραματικών σπουδών;

Την ώρα που οι κινητοποιήσεις των καλλιτεχνών είναι σε εξέλιξη, η κυβέρνηση κάνει τους δικούς της χειρισμούς για να λύσει ή να εξομαλύνει την κατάσταση γύρω από το Προεδρικό Διατάγμα 85/2022, το οποίο αναγνωρίζει στους αποφοίτους δραματικών σχολών προσόντα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι εύκολο να υπάρξει λύση και μάλιστα οριστική;

"Ποιος κρατάει το φανάρι": Πρωτότυπη θεατρική ξενάγηση στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

Ανακαλύπτουμε ένα σπάνιο βιομηχανικό μνημείο και την ιστορία του με διαδραστικό και διασκεδαστικό τρόπο.

"Axis Mundi - Το τελευταίο δέντρο": Το πρώτο οικολογικό μήνυμα στην ιστορία της ανθρωπότητας

Μία περφόρμανς για τις ολέθριες συνέπειες της ανθρώπινης αλαζονείας και της από-ιεροποίησης της φύσης.

O Γιάννης Χουβαρδάς λύνει την "Παρεξήγηση"

Την "Παρεξήγηση" σκηνοθετεί ο Γιάννης Χουβαρδάς στη σκηνή του Θεάτρου Τέχνης και, υπό τους ήχους της μουσικής που ερμηνεύει ζωντανά επί σκηνής ο Blaine L. Reininger, δίνει στην απίθανη ιστορία του Αλμπέρ Καμί μια μυστηριώδη, σχεδόν μεταφυσική χροιά. Η Μαριάννα Κάλμπαρη μετέφρασε το έργο και πρωταγωνιστεί πλαισιωμένη από ένα πολλά υποσχόμενο καστ.

"O Υπέροχος Γκάτσμπι" συνεχίζεται μέχρι τον Μάρτιο

Η θεατρική διασκευή του μυθιστορήματος-σταθμού για την αμερικανική λογοτεχνία παίρνει παράταση στη σκηνή του Αγγέλων Βήμα.