Σε μουσική Τσακνή ανεβαίνει ο διαχρονικής αξίας "Φονιάς" του Μήτσου Ευθυμιάδη

Ο φονιάς

Το πολιτικό και το κοινωνικό στοιχείο είναι έντονα στο συγγραφικό έργο του Μήτσου Ευθυμιάδη, του συγγραφέα που η πρώτη του εμφάνιση στο θέατρο, την εποχή της μεταπολίτευσης, ταυτίστηκε με την επιτυχία. Το 1975, ο Κάρολος Κουν ανέβασε στο υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης τους "Προστάτες", ένα σπονδυλωτό θέαμα με θέμα την ξενοκρατία, ντυμένο με τη μουσική και τα τραγούδια του Χρήστου Λεοντή. Μετά, ακολούθησαν "O Φώντας" (1977-1978) που παρουσιάστηκε στο θέατρο Στοά από τον Θανάση Παπαγεωργίου και "O Φονιάς" (1981-83), έργο που ανέβασε ο Αντώνης Αντωνίου στη Θεατρική Σκηνή. 


 Σε εποχές που όλα δοκιμάζονταν και εκφράζοντας ο "Φονιάς" του Ευθυμιάδη ήρθε να δηλώσει μια σαφή θέση απέναντι στα πράγματα κι αυτό είναι που τον καθιστά επίκαιρο ακόμα και σήμερα. Στο σαλόνι της αδελφής του, ο Σάββας και ο Ταρζάν, πρώην συγκρατούμενοι στις φυλακές, προχωρούν σ’ ένα ανελέητο ξεκαθάρισμα λογαριασμών, μέχρι να αποκαλυφθεί η αλήθεια, αδιαφορώντας για το τι επίδραση έχει το γεγονός αυτό πάνω στους άλλους, πόσο κακό θα προκαλέσει στους γύρω τους. Ο "Φονιάς" δεν είναι ένα έργο απλώς επίκαιρο, επειδή παραθέτει το αιώνιο πρόβλημα της ασυνεννοησίας, της επίδειξης δύναμης και της επιβολής εξουσίας, αλλά είναι ένα έργο ανατρεπτικό και γι' αυτό διαχρονικό.

Ο Φονιάς

Ο Γιάννης Διαμαντόπουλος σκηνοθετεί το έργο με πρωταγωνιστές τους Τζώνη Θεοδωρίδη, Γιώργο Χριστοδούλου, Αντώνη Αλεξίου και Λουκία Παπαδάκη και ο Διονύσης Τσακνής, ο τραγουδοποιός που με τους στίχους και τις μουσικές του μας "χρέωσε" με την άσβεστη ελπίδα για έναν δικαιότερο κόσμο ανέλαβε να ντύσει μουσικά την παράσταση. Τα σκηνικά-κοστούμια είναι της Δέσποινας Βολίδη και ο σχεδιασμός φωτισμών είναι του Σπύρου Κάρδαρη. Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στο Βικτώρια στις 14 Ιανουαρίου.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο φονιάς

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 110 '

Από τα σημαντικότερα έργα της μεταπολεμικής περιόδου, μας βάζει στο σαλόνι ενός σπιτιού της δεκαετίας του ‘70, ξεδιπλώνοντας τον αγώνα των ανθρώπων να υπάρξουν μέσα σε μια ηθικά διεφθαρμένη κοινωνία. Πρωταγωνιστές τέσσερα πρόσωπα -οΣάββας, ο Ταρζάν, η Μαρία και ο Γιάννης- θύτες και θύματα των προσωπικών τους τραγωδιών, έρχονται αντιμέτωποι με την αλήθεια που κρύβει ο καθένας, η οποία ορθώνεται σαν φάντασμα έτοιμο να τους κατασπαράξει.

Βικτώρια

Μαγνησίας 5 και Αριστοτέλους 132

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.