20α Θεατρικά Βραβεία Κοινού από το αθηνόραμα: Τα highlights της απονομής

Με μια βραδιά αφιερωμένη στο παρόν του ελληνικού θεάτρου, με το βλέμμα στο παρελθόν αλλά και έναν επισκέπτη από το μέλλον γιόρτασαν τα 20 χρόνια τους τα Θεατρικα Βραβεία Κοινού.

20α Θεατρικά Βραβεία Κοινού από το αθηνόραμα: Τα highlights της απονομής

Γέλιο, νεύρα, τρακ και αγωνία αλλά και συγκίνηση, μνήμες, αναδρομές και νοσταλγία... Η επετειακή 20ή απονομή των Θεατρικών Βραβείων Κοινού από το «αθηνόραμα» ήταν μια βραδιά που τα είχε όλα. Από την απονομή της Θεατρομανίας, όπως λεγόταν η πρώτη έκδοση των βραβείων το 1999, μέχρι την πλούσια σε φλας και συγκινήσεις τελετή του σήμερα, η ιστορία των Θεατρικών Βραβείων Κοινού απλώθηκε ατόφια στην αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη» του Μεγάρου Μουσικής, σε μια μοναδική γιορτή, αφιερωμένη όχι μόνο στο παρόν και το μέλλον του ελληνικού θεάτρου αλλά κυρίως στους ανθρώπους που παράγουν σπουδαίο θέατρο και στους αναγνώστες που το επιβραβεύουν.

Από νωρίς το απόγευμα η σκηνή και τα παρασκήνια της αίθουσας βούιζαν από κόσμο, τεχνικούς, φωτιστές, σκηνογράφους κι ενδυματολόγους, τους ανθρώπους του «αθηνοράματος» και, βέβαια, τους masters of ceremony της μεγάλης βραδιάς Άκη Σακελλαρίου και Γιώργο Παπαγεωργίου, υπέρκομψους στα κοστούμια του Γιώργου Ελευθεριάδη. «Φοβάμαι πάρα πολύ τα σαρδάμ», εξομολογήθηκε ο Άκης Σακελλαρίου στο «α» λίγο πριν από την έναρξη της βραδιάς, «αλλά περισσότερο φοβάμαι, ως Θεσσαλονικιός, μη μου ξεφύγει κάνα παχύ λάμδα. Όμως επειδή κι ο Γιώργος είναι Σαλονικιός, πιστεύω θα τα βρούμε μια χαρά», συμπλήρωσε.

«Η αλήθεια είναι πως, όταν παρουσιάζεις κάτι τέτοιο, σίγουρα δεν παίζεις μπροστά σε εύκολο κοινό», εξομολογήθηκε ο Γιώργος Παπαγεωργίου, αποκαλύπτοντας το δικό του άγχος: «Σε παρακολουθούν μερικές εκατοντάδες μάτια που, αν δεν σκέφτονται ότι θα μπορούσαν να το κάνουν καλύτερα από σένα, σίγουρα είναι κάπως πιο εκπαιδευμένα να εντοπίσουν το παραμικρό σου λάθος – και αυτό είναι ιδιαίτερα αγχωτικό».

Έξω από την αίθουσα, πάντως, τα πράγματα κυλούσαν αρκετά πιο χαλαρά. Κομψές γυναικείες παρουσίες, νεαροί δανδήδες και καλοντυμένοι κύριοι πηγαινοέρχονταν στα διαμορφωμένα για την περίσταση μπαρ του 12ετούς ωρίμανσης malt whiskey Cardhu και του μυρωδάτου, γεμάτου γεύση καφέ Dimello. Ο πολυβραβευμένος Γιώργος Μιχαλακόπουλος καθώς και οι Γιούλικα Σκαφιδά και Σίσσυ Τουμάση από τη νεότερη θεατρική γενιά ήταν από τους πρώτους που εθεάθησαν στο αεράτο αίθριο του Μεγάρου Μουσικής. Ο Γιάννης Βούρος και η Άννα Φόνσου έκαναν τα φλας να αστράψουν ανάμεσα σε εκατοντάδες καλεσμένους από το χώρο του πολιτισμού και της πολιτικής αλλά και αναγνώστες του «αθηνοράματος», ενώ ο Tonis Sfinos σκόρπισε τη διεθνή χρυσόσκονή του στην εκδήλωση.

20α Θεατρικά Βραβεία Κοινού από το αθηνόραμα: Τα highlights της απονομής - εικόνα 1

Ο σκηνοθέτης Νίκος Περάκης ανέβασε την κινηματογραφικότητα του event, ενώ ο Αλέξης Σταμάτης και ο Πέτρος Τατσόπουλος σχημάτισαν ένα από τα πρώτα πηγαδάκια, μέχρι που ακούστηκε το τρίτο κουδούνι για να συρρεύσουν στην αίθουσα οι εκλεκτοί καλεσμένοι των 20ών Θεατρικών Βραβείων Κοινού του «α».

Η βραδιά της απονομής δεν ήταν μόνο η ετήσια γιορτή του θεάτρου και των ανθρώπων του. Στο επίκεντρο βρέθηκε ο ίδιος ο θεσμός, που συμπλήρωσε φέτος 20 χρόνια, δίνοντάς μας έτσι αφορμή για μια ματιά στο παρελθόν αλλά και… στο μέλλον του. Εκπροσωπώντας την ιστορία και το παρόν των Θεατρικών Βραβείων, ο Άκης Σακελλαρίου υποδέχτηκε στη σκηνή τον Γιώργο Παπαγεωργίου, μέσω «ψηφιακού» downloading από το 2028 και οι δυο τους υπενθύμισαν ότι τα Θεατρικά Βραβεία είναι για το «αθηνόραμα» ένα στοίχημα που κερδήθηκε: αποτελούν πια μια μοναδική ευκαιρία για να εκφράσει το κοινό την άποψή του, ένα αξιόπιστο βαρόμετρο ώστε οι άνθρωποι του θεάτρου να μετρήσουν τον ποιοτικό προσανατολισμό των θεατών αλλά και μια άμεση ανταμοιβή του κόπου και του ταλέντου όσων διακρίθηκαν από τους άμεσους αποδέκτες της δουλειάς τους. Και για όλους μαζί ένας σοβαρός θεσμός που έχει καθιερωθεί στη συνείδηση όλων ως τέτοιος, ακριβώς επειδή πηγάζει από την αύρα που εκπέμπει η σκηνή στην πλατεία.

20α Θεατρικά Βραβεία Κοινού από το αθηνόραμα: Τα highlights της απονομής - εικόνα 2
Πάνω από χίλια άτομα, ηθοποιοί, σκηνοθέτες, άνθρωποι του θεάτρου και του πολιτισμού αλλά και αναγνώστες του «α», γέμισαν την αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, που φιλοξένησε την τελετή απονομής

Από την πρώτη τελετή απονομής στο Θέατρο Χώρα τον Δεκέμβριο του 1999 μέχρι και την περασμένη Δευτέρα στο κατάμεστο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, οι αναγνώστες του «αθηνοράματος» έχουν βραβεύσει περισσότερες από 200 παραστάσεις με πάνω από 500 βραβεία. Συλλεκτικά ντοκουμέντα από ιστορικές παραστάσεις που έχουν βραβευτεί στην ιστορία του θεσμού και άλλες χαρακτηριστικές απονομές της 20χρονης ιστορίας των Θεατρικών Βραβείων συνέδεσαν το χθες με το σήμερα του θεσμού, ενώ μία από τις πιο συναισθηματικές στιγμές της βραδιάς ήταν το συγκινητικό μοντάζ με το οποίο τα Θεατρικά Βραβεία τίμησαν όσους έφυγαν τα τελευταία 20 χρόνια – μεταξύ τους ο Διαγόρας Χρονόπουλος, η Αλέκα Παΐζη, ο Κωνσταντίνος Παπαχρόνης, ο Μηνάς Χατζησάβας και ο Λευτέρης Βογιατζής. «Ήταν η πιο έντονη στιγμή της βραδιάς», είπε αργότερα στο «α» η Καριοφυλλιά Καραμπέτη, μία από τους πολυνίκες του θεσμού, για τη «μνεία στους ανθρώπους που δεν είναι πια κοντά μας, αλλά είναι για πάντα μαζί μας».

Από την πρώτη τελετή απονομής στο θέατρο Χώρα τον Δεκέμβριο του 1999 μέχρι και την περασμένη Δευτέρα στο κατάμεστο Μέγαρο Μουσικής, οι αναγνώστες του «αθηνοράματος» έχουν βραβεύσει περισσότερες από 200 παραστάσεις με πάνω από 500 βραβεία.

Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, όπως και οι Ελένη Καραΐνδρου, Σταμάτης Φασουλής, Γιώργος Μιχαλακόπουλος και Λευτέρης Παυλόπουλος, όλοι τους πολυβραβευμένοι από το θεσμό, ανέλαβαν να απονείμουν μερικά από τα βραβεία της φετινής χρονιάς, ενώ σε ρόλο απονεμητή εμφανίστηκαν και οι εκπρόσωποι των χορηγών της βραδιάς: ο Βαγγέλης Μήτσης, director του Viva.gr, η Νιόβη Καλλέργη, αντιπρόεδρος και διευθύντρια Marketing της Kafea Terra (για λογαριασμό του καφέ Dimello) και ο Χάρης Ψαρούδας, γενικός διευθυντής των Reserve Brands Diageo Ελλάδας (για το malt whiskey Cardhu).

Το πιο ηχηρό χειροκρότημα της βραδιάς επιφύλαξε το κοινό στον Γιώργο Μιχαλακόπουλο στη διάρκεια της αναδρομής στις βραβεύσεις του ανά τα χρόνια του θεσμού, χειροκρότημα βαθύ και μακρύ, που επαναλήφθηκε όταν ο σπουδαίος ηθοποιός παρέλαβε και το φετινό 1ο βραβείο αντρικού ρόλου για τη δουλειά του στο «Τίμημα». «Όταν μπαίνεις στα 80, δεν βρίσκεσαι πια και σε τόσο ευχάριστη θέση», δήλωσε συγκινημένος ο βετεράνος του θεάτρου. «Κοιτάζω μπροστά και σκέφτομαι “πόσα πράγματα μπορώ να κάνω ακόμη;”. Σας υπόσχομαι ότι θα προσπαθήσω».

Το 1ο βραβείο γυναικείου ρόλου κέρδισε για την παράσταση «Αρίστος» η Ελένη Ουζουνίδου, η οποία όμως το παρέλαβε μετά τη λήξη της απονομής (είχε, βλέπετε, παράσταση με τον «Αρίστο») από την Τζένη Μπότση, που ανέβηκε στη θέση της στο πόντιουμ.

20α Θεατρικά Βραβεία Κοινού από το αθηνόραμα: Τα highlights της απονομής - εικόνα 3
Στους μεγάλους νικητές της βραδιάς συγκαταλέγονται ο Γιάννης Κακλέας (1ο βραβείο σκηνοθεσίας και συν-σκηνογραφίας για το «Παιχνίδι της σφαγής») και ο Γιώργος Παπαγεωργίου (2ο βραβείο παράστασης για τον «Αρίστο»).

Ένα από τα πιο εγκάρδια χειροκροτήματα απέσπασε και ο Μανόλης Παντελιδάκης, υποψήφιος για τη δουλειά του σε τέσσερις παραστάσεις, όταν δήλωσε: «Ήμουν λίγο αφηρημένος και δεν κατάλαβα για ποια παράσταση το κέρδισα», παραλαμβάνοντας το 3ο βραβείο σκηνογραφίας για τη «Μαντάμ Σουσού» και το δωδέκατο της καριέρας του.

Θερμής ανταπόκρισης έτυχε και το σχόλιο του σκηνοθέτη Γιάννη Κακλέα, όταν παρέλαβε το 1ο βραβείο για τη σκηνογραφία στο «Παιχνίδι της σφαγής», credit το οποίο παρομοίασε με απιστία αντίστοιχη του «να σε πιάνουν με γκόμενα έξω από ξενοδοχείο – φαντάζομαι όλοι ξέρετε πώς είναι», προτού ευχαριστήσει τους αναγνώστες του «α» «γι’ αυτήν την ωραία πλάκα».

Με πιο εξομολογητική διάθεση επέστρεψε ο Γιάννης Κακλέας στη σκηνή λίγο αργότερα, για να παραλάβει το 1ο βραβείο σκηνοθεσίας για την ίδια παράσταση. «Συμβαίνει σπάνια στην καλλιτεχνική μου πορεία να βραβεύεται κάτι που αγαπάω πολύ», δήλωσε, συμπληρώνοντας πως «συνήθως ό,τι αγάπησα στο θεατρικό χώρο δεν “πέρασε” πολύ γερά στο κοινό, ίσως επειδή ήταν λίγο σκοτεινό, λίγο αλλιώτικο. Σε αυτήν την περίπτωση είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένος κι ευχαριστώ το κοινό του “α” επειδή επιβράβευσε μια δουλειά που έχει μεγάλο παρελθόν».

Ο Δημήτρης Τάρλοου, που απέσπασε το 2ο βραβείο σκηνοθεσίας για την «Αγριόπαπια», εξέφρασε «ιδιαίτερη χαρά που το Θέατρο Πορεία βρίσκεται σταθερά στις προτιμήσεις του κοινού», ενώ ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, παραλαμβάνοντας το 3ο βραβείο σκηνοθεσίας για τον «Φάρο», εξέφρασε την ιδιαίτερη χαρά του «επειδή είναι ένα έργο στην ιστορία του οποίου πίστεψα πολύ: μια ιστορία που ήθελα να πω, επειδή είναι μια ιστορία από αυτές που θέλω να ακούω, μια ιστορία που αντιμετωπίζει το ανθρώπινο είδος με αγάπη».

20α Θεατρικά Βραβεία Κοινού από το αθηνόραμα: Τα highlights της απονομής - εικόνα 4
Τη βραδιά παρουσίασαν με αμείωτο μπρίο ο Άκης Σακελλαρίου και ο Γιώργος Παπαγεωργίου, ο πρώτος εκπροσωπώντας την ιστορία και το παρόν των Θεατρικών Βραβείων Κοινού και ο δεύτερος το μέλλον του θεσμού, με φόντο το ατμοσφαιρικό σκηνικό του Μανόλη Παντελιδάκη

Ανεβαίνοντας στο πόντιουμ, ο εκδότης του «α» Δημήτρης Ηλιόπουλος υπενθύμισε ότι «αυτός ο θεσμός είχε από την πρώτη στιγμή και θα έχει πάντα ένα όραμα: να βοηθά στην αναβάθμιση του πολιτιστικού επιπέδου της πόλης και της χώρας», προτού ευχαριστήσει τους επαγγελματίες του θεάτρου που μας χαρίζουν σπουδαίες παραστάσεις αλλά και την ψυχή του θεσμού, το αναγνωστικό κοινό του «α».

Παραλαμβάνοντας τη σκυτάλη, η εμπνεύστρια των Θεατρικών Βραβείων Κοινού του «α» Άννη Ηλιοπούλου εξέφρασε την ικανοποίησή της «για ένα θεσμό που πέτυχε να κινητοποιήσει πάνω από 100.000 Αθηναίους και όχι μόνο, για να παρακολουθήσουν έναν εντυπωσιακά μεγάλο αριθμό παραστάσεων, να εκπαιδευτούν στο πώς “διαβάζεται” μια θεατρική παράσταση και να μπουν στην έννοια της αριστείας· που έπαιξε ρόλο στο να περάσει ανεπιστρεπτί η εποχή που αξιόλογες πρωτοποριακές θεατρικές παραστάσεις παίζονταν μπροστά σε σχεδόν άδεια καθίσματα».

Στη βραδιά της απονομής στο επίκεντρο βρέθηκε ο ίδιος ο θεσμός των Θεατρικών Βραβείων, που συμπλήρωσε φέτος 20 χρόνια, δίνοντάς την αφορμή για μια ματιά στο παρελθόν αλλά και...στο μέλλον του θεάτρου.

Τα κορυφαία βραβεία της βραδιάς, αυτά της καλύτερης παράστασης, απένειμε στους νικητές η περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου. «Μην τρομάξετε δεν ακολουθεί πολιτική ομιλία», δήλωσε ξεκινώντας. «Θέλω μόνο, εκ μέρους όλων των συνεργατών της Περιφέρειας Αττικής, να εκφράσω ένα “ευχαριστώ” για την ευκαιρία που έχουμε να καθόμαστε απόψε ανάμεσα σε πολύ σπουδαίες γυναίκες και πολύ σπουδαίους άντρες. Στην Περιφέρεια Αττικής αισθανόμαστε πολύ τυχερές και τυχεροί που μπορούμε να συνδράμουμε σε μια βραδιά σαν την αποψινή, μια βραδιά για το θέατρο που, όπως είχε πει κι ένας πολύ σημαντικός άνθρωπος, προικίζει τον εαυτό μας και τον κόσμο ολόκληρο – οι λόγοι γι’ αυτό δεν χρειάζεται να αναφερθούν, παρέλασαν από το πανί και τη σκηνή απόψε. Προσωπικά αισθάνομαι ιδιαίτερα τυχερή που συμμετέχω σε μια γιορτή του “αθηνοράματος”, που είναι συνυφασμένο με τα νιάτα μου. Σας ευχαριστώ πολύ, λοιπόν, εκ μέρους όλης της Περιφέρειας Αττικής», κατέληξε η κ. Δούρου προτού καλέσει στο πόντιουμ για το 3ο βραβείο καλύτερης παράστασης τον Δημήτρη Τάρλοου για την «Αγριόπαπια» και τους Ιεροκλή Μιχαηλίδη και Γιάννη Φέρτη (οι οποίοι παρέλαβαν το βραβείο εκ μέρους της Μαριάννας Τόλη) για τους «Ήρωες».

Το 2ο βραβείο καλύτερης παράστασης απονεμήθηκε στον Γιώργο Παπαγεωργίου για τον «Αρίστο» και το 1ο στον Θοδωρή Αμπαζή, αναπληρωτή καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου για το «Παιχνίδι της σφαγής». «Το Εθνικό Θέατρο, πιστό στο θεσμικό του ρόλο και τιμώντας την κρατική επιχορήγηση που λαμβάνει, προσπαθεί να πραγματοποιήσει παραστάσεις υψηλού καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος με μεγάλο οικονομικό ρίσκο. Ως εκ τούτου, η αναγνώριση από το κοινό αυτής της προσπάθειας και η επιβράβευσή της μας γεμίζει χαρά και μας δυναμώνει», δήλωσε ο Θ. Αμπαζής, που έκλεισε την απονομή ευχαριστώντας το «αθηνόραμα» για τη φροντίδα του για το θέατρο.

Ως προς την υποστήριξη που επιδεικνύει η Περιφέρεια Αττικής για τον πολιτισμό, η Ρένα Δούρου επισήμανε ότι «για τη ζωτική τόνωση των Ελλήνων δημιουργών δρομολόγησε τη σημαντική οικονομική ενίσχυση των μεγάλων καλλιτεχνικών οργανισμών όπως το Εθνικό Θέατρο, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, το Φεστιβάλ Αθηνών, η Εθνική Λυρική Σκηνή κ.ο.κ. σε βάθος τριετίας, κυρίως από ευρωπαϊκά προγράμματα αλλά και με ίδιους πόρους, με απώτερο σκοπό την επικοινωνία, την εξωστρέφεια και την επένδυση στις ποιοτικές προτάσεις. Το αποτέλεσμα είναι ορατό και μετρήσιμο ήδη από τη φετινή χρονιά. Πέρα από την οικονομική στήριξη σε πολλαπλές περιπτώσεις, η ενδυνάμωση των πολιτιστικών υποδομών και η απόδοση νέων αποτελεί ένα παράλληλο πεδίο άσκησης πολιτιστικής πολιτικής στην Περιφέρεια Αττικής».

Η βραδιά συνεχίστηκε με Cardhu, neat ή σε κοκτέιλ Rosso, εκλεκτό fingerfood και μυρωδάτο καφέ Dimello στο αίθριο του Μεγάρου, όπου υποψήφιοι και βραβευθέντες συναντήθηκαν ξανά σε γιορτινή ατμόσφαιρα πάρτι, ανταλλάσσοντας φιλοφρονήσεις, συγχαρητήρια κι ευχές για καλή θεατρική χρονιά αλλά και ανανεώνοντας το ραντεβού τους για τα Θεατρικά Βραβεία... του μέλλοντος. Άλλωστε, όπως το έθεσε και ο συγγρα­φέας Αλέξης Σταμάτης, «αν υπάρχει κάτι από την τέχνη σε είκοσι χρόνια από σήμερα, αυτό θα είναι σίγουρα το θέατρο, η μόνη ζωντανή τέχνη που δεν πρόκειται να επηρεαστεί από την τεχνολογία – οπότε, αν πρόκειται να υπάρχουν βραβεία για κάτι, θα υπάρχουν τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού του “αθηνοράματος”».

20α Θεατρικά Βραβεία Κοινού από το αθηνόραμα: Τα highlights της απονομής - εικόνα 5
Στο κατάμεστο φουαγιέ του Μεγάρου Μουσικής τα πηγαδάκια έδιναν και έπαιρναν και οι κάμερες των τηλεοπτικών συνεργείων περίμαναν τους νικητές για δηλώσεις

Οι καλύτερες παραστάσεις στην ιστορία του θεσμού

1999
«Η νύχτα της Κουκουβάγιας», σκηνοθεσία: Λευτέρης Βογιατζής

2000
«Εκάβη»,
σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαγεωργίου

2001
«Αγαπητή Ελένα»,
σκηνοθεσία: Ελένη Σκότη

2002
«Το έβδομο ρούχο»,
σκηνοθεσία: Δημήτρης Μαυρίκιος

2003
«Proof»,
σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης

2004
«Η τέταρτη αδελφή»
,σκηνοθεσία: Σλόμπονταν Ουνκόφσκι

2005
«Βρυκόλακες»,
σκηνοθεσία: Αντώνης Αντύπας

2006
«Tο γάλα»,
σκηνοθεσία: Νίκος Μαστοράκης

2007
«Ο ηλίθιος»,
σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός

2008
«Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου»,
σκηνοθεσία: Πέτρος Ζούλιας

2009
«Οκτώ γυναίκες»,
σκηνοθεσία: Νίκος Καραθάνος

2010
«Μάουζερ»,
σκηνοθεσία: Θεόδωρος Τερζόπουλος

2011
«Συρανό ντε Μπερζεράκ»,
σκηνοθεσία: Νίκος Καραθάνος

2012
«Φόνισσα»,
σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός

2013
«Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα»,
σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς

2014
«Το κουρδιστό πορτοκάλι»,
σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας

2015
«Η Μεγάλη Χίμαιρα»,
σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου

2016
«Το κουκλόσπιτο»,
σκηνοθεσία: Γιώργος Σκεύας

2017
«Αύγουστος»,
σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης

2018
«Το παιχνίδι της σφαγής»,
σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας

Οι πιο πολυβραβευμένοι καλλιτέχνες των 20 χρόνων του θεσμού

3 Βραβεία
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Άννα Μάσχα, Νένα Μεντή, Ρένη Πιττακή για την κατηγορία «Γυναικείος Ρόλος»

5 βραβεία
Γιώργος Μιχαλακόπουλος για την κατηγορία «Ανδρικός Ρόλος»

5 βραβεία
Σταμάτης Φασουλής για την κατηγορία «Σκηνοθεσία»

7 βραβεία
Ελένη Καραΐνδρου για την κατηγορία «Μουσική Σύνθεση»

11 βραβεία
Μανόλης Παντελιδάκης για την κατηγορία «Σκηνογραφία»

17 βραβεία
Λευτέρης Παυλόπουλος για την κατηγορία «Φωτισμός»

Τα... εναλλακτικά βραβεία

Ατάκες που έγραψαν ιστορία σε παλιότερες βραβεύσεις και μας τις θύμισαν τα επετειακά βίντεο της φετινής απονομής.

Βραβείο αυτοκριτικής
Αλκίνοος Ιωαννίδης: «Το μόνο καλό που έχω κάνει στο θέατρο είναι ότι έφυγα από αυτό πολύ νωρίς».

Βραβείο ολοκληρωμένης περιγραφής βραβευμένου
Σταμάτης Κραουνάκης: «Το αγόρι είναι νόστιμο, παίζει πολύ καλό πιάνο κι έχει γράψει το “Επτά ζωές”».

Βραβείο αποκάλυψης του μυστικού της επιτυχίας
Θοδωρής Αμπαζής: «Έπρεπε να αφήσω μούσι για να πάρω βραβείο έπειτααπό τόσα χρόνια».

Βραβείο χαριτωμένου σαρδάμ
Θεόδωρος Τερζόπουλος: «Ευχαριστώ γι’ αυτό το γραφείο...»

Βραβείο θεατρικής γαστρονομίας
Δημήτρης Πιατάς: «Κανονικά αυτό το βραβείο δεν θα έπρεπε να το πάρω, αλλά να το φάω!»

Βραβείο καλύτερου ορισμού των Θεατρικών Βραβείων Κοινού
Λυδία Φωτοπούλου: «Ευχαριστώ το “αθηνόραμα” που κάνει το χειροκρότημα τόσο χειροπιαστό, που μπορείς να το πάρεις στο σπίτι σου».

Οι παραστάσεις των 20 χρόνων που απέσπασαν από 8 βραβεία

1999
«Γυάλινος κόσμος»
σκηνοθεσία: Δημήτρης Μαυρίκιος

2001
«Αγαπητή Ελένα»
σκηνοθεσία: Ελένη Σκότη

2001
«Angel Baby»
σκηνοθεσία: Αντώνης Καλογρίδης

2003
«Έξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα»
σκηνοθεσία: Δημήτρης Μαυρίκιος

2005
«Βρυκόλακες»
σκηνοθεσία: Αντώνης Αντύπας

Τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2018 πραγματοποιήθηκαν με την υποστήριξη της Περιφέρειας ­Αττικής και του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Αττικής.

Χορηγοί των Θεατρικών ­Βραβείων ήταν οι Cardhu Single Malt Scotch Whisky, Dimello, Viva.gr.

© φωτογραφιών: Studio Panoulis

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Out of Spring": Νέες αναγνώσεις στο χορογραφικό έργο του Νιζίνσκι

Δουλεύοντας με τις έννοιες της ανασύστασης, της αντιγραφής και του αν-αρχείου, η arisandmartha επιχειρεί μια επαναπροσέγγιση του πρωτότυπου έργου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
03/10/2022

Η "Γέρμα" του Λόρκα διασκευάζεται από την Art Libera

Η ιστορία μιας νεαρής γυναίκας της ισπανικής υπαίθρου, εγκλωβισμένης σε ένα περιβάλλον κυριαρχούμενο από πατριαρχικές φιγούρες.

"Οικόπεδα με θέα" και all star διανομή

Ο Νικορέστης Χανιωτάκης ανεβάζει στο θέατρο Άνεσις το σπουδαίο έργο του Ντέιβιντ Μάμετ που ξεγυμνώνει την αμείλικτη πλευρά του "αμερικάνικου ονείρου". Δείτε τα πρώτα στιγμιότυπα από την παράσταση.

"Κουρέα της Σεβίλλης": Η επιτυχία συνεχίζεται στο Ακροπόλ

Ο ταλαντούχος Βασίλης Χαραλαμπόπουλος ξανά συναντά τον εμβληματικό ρόλο του Φίγκαρο στον περίφημο "Κουρέα της Σεβίλλης" του Μπομαρσέ, σε σκηνοθεσία και χορογραφίες της Σοφίας Σπυράτου.

"Ανθρώπινη φωνή": Ένας εξομολογητικός μονόλογος με τη Λουκία Μιχαλοπούλου

Στην "Ανθρώπινη φωνή" του Ζαν Κοκτό θα απολαύσουμε τη Λουκία Μιχαλοπούλου, μια ηθοποιό αφοσιωμένη, πολύτιμα δημιουργική και γενναιόδωρη, που έχει συναντηθεί θεατρικά με σημαντικούς καλλιτέχνες και έχει αξιοποιήσει την εμπειρία της αυτή με τον καλύτερο τρόπο.

Θέατρο Tempus Verum: Με ανατρεπτικό ρεπερτόριο τη νέα σεζόν 2022-23

Με σύγχρονη ματιά και νέους δημιουργούς μπαίνει στον θεατρικό χειμώνα ο θεατρικός οργανισμός του Κεραμεικού.

Το Εθνικό Θέατρο συζητάει για το #MeToo

"Το ελληνικό θέατρο στην εποχή του #MeToo" είναι το θέμα της πρώτης συζήτησης που διοργανώνει φέτος η πρώτη σκηνή της χώρας, με στόχο να θέσει επί τάπητος φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία και την τέχνη.