Ο Τάσος Ιορδανίδης σκηνοθετεί το ολοκαίνουργιο «Beginning» και επιστρέφει ως «Άμλετ»

Ένας ξεχωριστός ηθοποιός κι ένας επιτυχημένος σκηνοθέτης, ο Τάσος Ιορδανίδης ξεκινάει δυναμικά τη νέα θεατρική σεζόν.

Ο Τάσος Ιορδανίδης σκηνοθετεί το ολοκαίνουργιο «Beginning» και επιστρέφει ως «Άμλετ»

Μετά τη λύση της συνεργασίας του με το Θέατρο Άνεσις ο Τάσος Ιορδανίδης ξεκινά δυναμικά τη νέα θεατρική σεζόν από τα μέσα Σεπτεμβρίου. Επιστρέφει για δεύτερη συνεχή χρονιά στο ρόλο του «Άμλετ», σε σκηνοθεσία του βραβευμένου από το ελληνικό κοινό Λεβάν Τσουλάτζε, με ανανεωμένο θίασο και νέα προσέγγιση πάνω στο σαιξπηρικό δράμα στη σκηνή του Altera Pars στον Κεραμεικό, έναν από τους πιο όμορφους θεατρικούς χώρους της Αθήνας. Παράλληλα, θα τον συναντήσουμε στο θέατρο 104 στο Γκάζι, όπου ανεβάζει σε δική του σκηνοθεσία το «Beginning» του Ντέϊβίντ Έλντριτζ, ένα «ρομάντζο του 21ου αιώνα, συγκινητικό και βαθιά ανθρώπινο με σπάνιο-υψηλής αισθητικής-χιούμορ», όπως υπογραμμίζει στο σκηνοθετικό του σημείωμα, για τα νέα ξεκινήματα που καλούμαστε να κάνουμε στη ζωή μας και το φόβο που μπορεί να ενυπάρχει σε αυτά.

Είστε για ένα δεύτερο γύρο «Άμλετ»;

Ο Τάσος Ιορδανίδης σκηνοθετεί το ολοκαίνουργιο «Beginning» και επιστρέφει ως «Άμλετ» - εικόνα 1

Ο Τάσος Ιορδανίδης δικαιώθηκε τη χειμερινή σεζόν που μας πέρασε, κερδίζοντας το στοίχημα του «Άμλετ» στο Θέατρο Άνεσις με 158 επιτυχημένες παραστάσεις. Η θετική ανταπόκριση κοινού και κριτικών εκτόξευσε την παράσταση στην κορυφή του εγχώριου box-office, ενώ έδωσε το έναυσμα για το νέο κύκλο παραστάσεων που θα ξεκινήσει από τις 15 Σεπτεμβρίου στη σκηνή του θεάτρου Αltera Pars.

Ο «Άμλετ» επιστρέφει με νέα προσέγγιση από τον καταξιωμένο Γεωργιανό σκηνοθέτη Λεβάν Τσουλάτζε, καλλιτεχνικό διευθυντή του Kote Marjanishvili Theatre της Γεωργίας, ο οποίος ανέλαβε τη διασκευή του έργου αλλά και τη μουσική επιμέλεια. Οι Άρης Λεμπεσόπουλος, Πέμη Ζούνη, Ιωάννα Παππά, Θοδωρής Κατσαφάδος επιστρέφουν στο πλευρό του Τάσου Ιορδανίδη, που ξεχώρισε στον ομώνυμο ρόλο του Δανού πρίγκιπα, μαζί με κάποιες νέες προσθήκες στο δυνατό καστ.

Ο Τάσος Ιορδανίδης σκηνοθετεί το ολοκαίνουργιο «Beginning» και επιστρέφει ως «Άμλετ» - εικόνα 2

Η «Τραγική Ιστορία του Άμλετ, Πρίγκιπα της Δανιμαρκίας», όπως υπαγορεύει ο πλήρης τίτλος του έργου, θέτει ερωτήματα για την ανθρώπινη ύπαρξη μέσα στο σαιξπηρικό σύμπαν που «συνέχεια γεννάει και σαπίζει», που «όλα είναι μάταια», ένας κόσμος που ο ήρωας πιστεύει ότι «πρέπει να εξαφανιστεί, να βουλιάξει». Επαναστατεί, αποζητώντας εκδίκηση για το φόνο του πατέρα του και προσωπική δικαίωση, τη στιγμή που όλα τα πιστεύω του γκρεμίζονται. Έτσι, προβάλουν διαχρονικά ζητήματα περί πολιτικής, εξουσίας, ηθικής, σε μία ερωτική και συνάμα οικογενειακή τραγωδία με φιλοσοφικές, μεταφυσικές και ψυχολογικές προεκτάσεις, που στοχάζεται ακόμα και πάνω στην ίδια τη θεατρική τέχνη.

Ο Τάσος Ιορδανίδης σκηνοθετεί το ολοκαίνουργιο «Beginning» και επιστρέφει ως «Άμλετ» - εικόνα 3

Η σύγχρονη και συνάμα ευρηματική προσέγγιση του Λεβάν Τσουλάτζε πάνω σε ένα από τα κορυφαία έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, φέρνει την κλασική και διαχρονική αξία του Σαίξπηρ στο σήμερα. Την ίδια στιγμή μας προσφέρει την πολυπόθητη ταύτιση με τους χαρακτήρες μίας άλλης εποχής, που μιλούν όμως, μέσα από τη δωρική μετάφραση του Δημοσθένη Παπαδόπουλου, σε μία λιτή γλώσσα, όπως αυτή της τραγωδίας, και επικοινωνούν στον σημερινό «αναποδογυρισμένο κόσμο που η λογική έχει δώσει τη θέση της στην ανομία , την αυθαιρεσία και την τρέλα», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο σκηνοθέτης.

info
Από 15 Σεπτεμβρίου έως 15 Δεκεμβρίου
Κάθε Τετάρτη & Κυριακή στις 20.00, Πέμπτη στις 20.30, Παρασκευή & Σάββατο στις 21.00.
Προπώληση μέσω viva.gr: https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-altera-pars-kerameikos/amlet/
Προσφορά προπώλησης στην τιμή των € 10 μέχρι 14 Σεπτεμβρίου από το ταμείο του θεάτρου Altera Pars (Μεγάλου Αλεξάνδρου 123 στον Κεραμεικό, τηλ.: 210 3410011) και μέσω viva.gr.

«Beginning»: Εσείς πιστεύετε ακόμα στα νέα ξεκινήματα;

Ο Τάσος Ιορδανίδης σκηνοθετεί το ολοκαίνουργιο «Beginning» και επιστρέφει ως «Άμλετ» - εικόνα 4

Η συναισθηματική κωμωδία «Beginning» του Ντέϊβίντ Έλντριτζ, αφού σάρωσε στο θεατρικό βρετανικό box-office, από το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας τον Οκτώβριο του 2017 έως το Ambassadors Theatre στο West End του Λονδίνου τον Ιανουάριο του 2018, αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές, κάνει πανελλήνια πρεμιέρα στο θέατρο 104 στις 14 Σεπτεμβρίου σε μετάφραση και σκηνοθεσία Τάσου Ιορδανίδη. Ένα έργο που μιλάει για τις σύγχρονες σχέσεις, γι’ αυτούς που θέλουν και για εκείνους που δεν ξέρουν αν μπορούν.

Η Θάλεια Ματίκα και ο Γιάννης Δρακόπουλος, στο ρόλο της Λόρα και του Ντάνι αντίστοιχα, συναντιούνται επί σκηνής after hours αφού το πάρτυ στο σπίτι της Λόρα έχει τελειώσει. Οι δύο τους, λίγο μεθυσμένοι και ξάγρυπνοι, έχουν απομείνει τελευταίοι να αναρωτιούνται αν αξίζει να μοιραστούν ένα τελευταίο ποτό κι ίσως ένα νέο ξεκίνημα. Τι θα συμβεί όμως όταν το βιολογικό ρολόι της Λόρα χτυπάει επίμονα; Ο Ντάνι θα τρομάξει ή θα παραμείνει στο φόβο του για το νέο και το άγνωστο; Ένα ερώτημα που γεννάται στο μυαλό όλων μας, σε μία εποχή που το να κάνεις μία καινούργια αρχή φαντάζει ακατόρθωτο. Όπως σημειώνει ο σκηνοθέτης: «Ένα έργο ύμνος για το σύγχρονο άνθρωπο της καριέρας, του αγώνα ταχύτητας της καθημερινότητας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Για τις ανθρώπινες σχέσεις που έχουν γίνει τόσο δύσκολες αλλά πάντα θα αποτελούν ανάγκη μας...»

Ο Τάσος Ιορδανίδης σκηνοθετεί το ολοκαίνουργιο «Beginning» και επιστρέφει ως «Άμλετ» - εικόνα 5

Δύο άνθρωποι της διπλανής πόρτας που αντιπροσωπεύουν κάθε έναν από εμάς, σε μία κατάσταση που όλοι έχουμε ζήσει, σ’ ένα «σπαρταριστό, γλυκόπικρο tour de force για δύο…Ένα σύγχρονο κείμενο που θα μείνει κλασικό…», σύμφωνα με τους βρετανικούς Radio Times. Είναι η δεύτερη φορά που ο Τάσος Ιορδανίδης σκηνοθετεί τη Θάλεια Ματίκα, μετά τη μεγάλη επιτυχία «Δύο γυναίκες χορεύουν» του Ζουζέπ Ζουρνέ, με συμπρωταγωνίστρια τη Χρυσούλα Διαβάτη, παράσταση για την οποία η Θάλεια Ματίκα τιμήθηκε για την ερμηνεία της στα θεατρικά βραβεία Κουν 2015.

info
Από 14 Σεπτεμβρίου έως 30 Δεκεμβρίου στο Θέατρο 104 (Ευμολπιδών 41, Γκάζι, τηλ.: 210 3455020, 6951269828)
Κάθε Παρασκευή στις 20:30, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 18.00 & στις 20.30.
Προπώληση μέσω viva.gr: https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-104/beginning/

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.