«Δεσποινίς Τζούλια» αλά φλαμένκο: 4 λόγοι για να το δείτε

Ένα βωβό, χοροθεατρικό θέαμα και μάλιστα βασισμένο στη «γλώσσα» του φλαμένκο είναι αυτή η πρωτότυπη «Δεσποινίδα Τζούλια» που πρωτοπαίχτηκε το 2014 και τώρα επαναλαμβάνεται, για τρίτη χρονιά, στο θέατρο Άνεσις.

«Δεσποινίς Τζούλια» αλά φλαμένκο: 4 λόγοι για να το δείτε

Ένα βωβό, χοροθεατρικό θέαμα και μάλιστα βασισμένο στη «γλώσσα» του φλαμένκο είναι αυτή η πρωτότυπη «Δεσποινίδα Τζούλια» που πρωτοπαίχτηκε το 2014 και τώρα επαναλαμβάνεται, για τρίτη χρονιά, στο θέατρο Άνεσις.

«Δεσποινίς Τζούλια» αλά φλαμένκο: 4 λόγοι για να το δείτε - εικόνα 1

1. Έχετε ποτέ δει έργο του Στρίντμπεργκ σαν βωβό, χοροθεατρικό θέαμα και μάλιστα βασισμένο στη «γλώσσα» του φλαμένκο; Αυτό συμβαίνει με την άκρως πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα αυτή «Δεσποινίδα Τζούλια» που πρωτοπαίχτηκε το 2014 και τώρα επαναλαμβάνεται, για τρίτη χρονιά, στο θέατρο Άνεσις.

2. O μέγας Σουηδός δραματουργός περιγράφει στο έργο του 1888 τι συνέβη τη γιορτινή νύχτα του Αϊ-Γιάννη του Κλήδονα, όταν μια νεαρή κόμισσα ζήτησε από τον υπηρέτη της να χορέψουν κι έπειτα συνευρέθηκε μαζί του ερωτικά. Στην παράσταση που σκηνοθετεί ο χορογράφος Σταύρος Λίτινας ο λόγος εκλείπει – το πάθος, όμως, περισσεύει.

3. Σκηνικά κατ’ ουσία δεν υπάρχουν, τα κοστούμια όμως είναι από μόνα τους ένα «σκηνικό» γεμάτο συμβολισμούς: από τη στολή ιππασίας και τη λευκή εσάρπα της Τζούλια μέχρι το αυστηρό μαύρο φόρεμα της μαγείρισσας Κριστίν και την κατακόκκινη σαν τη φωτιά και ατελείωτη φούστα.

4. Βλέμματα, πέλματα, κρότοι και κραδασμοί: με εκφραστικότητα στη χειρονομία και εσωτερικότητα στο συναίσθημα, ο Σταύρος Λίτινας (υπηρέτης Ζαν), η Εύα Παρασκευοπούλου (Τζούλια) και η Αλίνα Αναστασιάδη (Κριστίν) καταθέτουν μια απροσδόκητη αλλά απόλυτα έγκυρη απόδοση του ερωτικού τριγώνου του έργου.

Περισσότερες πληροφορίες

Δεσποινίς Τζούλια

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Ένα ανελέητο και βασανιστικό παιχνίδι εξουσίας και εναλλαγής ρόλων, μια αδυσώπητη ερωτική μονομαχία με κοινή αφετηρία αλλά εντελώς διαφορετικούς στόχους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Δυνατό το ξεκίνημα της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού με την "Τοπογραφία θανάτου ή Ας μην ξεχάσουμε"

Χαρά, λύπη, θυμό, ελπίδα…όλα όσα νιώσαμε στην περιπατητική παράσταση "Τοπογραφία θανάτου ή Ας μην ξεχάσουμε" της Μπρικένα Γκίστο, ωραίο δείγμα παράστασης-ντοκουμέντο, που αναψηλαφεί πληγές της πόλης με τον πιο αναπάντεχο τρόπο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
27/11/2022

Φίλιππος Σοφιανός: "Χρήσιμο είναι το θέατρο που μπαίνεις μέσα και δεν βγαίνεις ήσυχος"

Ο ταλαντούχος ηθοποιός και σκηνοθέτης με σημαντική καριέρα στο χώρο του θεάτρου του σινεμά και της τηλεόρασης επιζητά ένα χρήσιμο θέατρο που δεν στοχεύει στη διασκέδαση, αλλά στην ψυχαγωγία και με αφορμή την "Ολεάννα" του Ντέιβιντ Μάμετ που ανεβαίνει για 2η χρονιά στο θέατρο Άνεσις, μιλά στο "α" για το αριστοτεχνικά γραμμένο έργο που αγγίζει το επίκαιρο θέμα της σεξουαλικής παρενόχλησης και της έλλειψης επικοινωνίας.

Ψάχνεις αφορμή να δεις τη "Μαύρη σαμπούκα" στο θέατρο Ζίνα;

Ρωτήσαμε τον Τόλη Παπαδημητρίου, συγγραφέα και σκηνοθέτη της τρελής κωμωδίας, να μας δώσει τέσσερις λόγους για να δούμε την παράσταση και να τι μας είπε.

Ο "Οίκος των Χοίρων" του Αριστείδη Αντονά στο Θέατρο Φωλιά

Ένα αλληγορικό έργο για όσα συμβαίνουν δίπλα μας κι κάνουμε πως δε βλέπουμε.

Η "Φράνσις" στο Θέατρο Παραμυθίας

Η παράσταση που δημιουργήθηκε με έμπνευση από τη ζωή της Αμερικανίδας ηθοποιού Φράνσις Φάρμερ, η οποία αποτελεί μια καταγγελία για το σύστημα και τις σχέσεις που χειραγωγούν τον άνθρωπο, έρχεται στο θέατρο Παραμυθίας.

"Μάγισσες | Μέρος 3ο: Επιδόρπιο": Μια λυρική παράσταση για την έμφυλη βία

Η παράσταση του Θανάση Δόβρη ερευνά τη θέση της γυναίκας όπως αυτή εκφράζεται διαχρονικά μέσα από κείμενα ιστορικά ή μέσα από την ελληνική παράδοση.

Μπορούν να εκφραστούν χορευτικά τα πολυπλανητικά όντα και η νοηματική γλώσσα;

Πρεμιέρα για τις χορευτικές ομάδες Synthesis 748 Dance Co και Surface Area Dance. Αυτές είναι οι παραστάσεις που παρουσιάζουν.