Τζένη Αργυρίου: «Η μοναδική ελπίδα επιβίωσης είναι η συνεργασία»

Η χορογράφος, performance maker και media artist Τζένη Αργυρίου μας συστήνετε και μας μιλά για το «Memorandum - Ένας μηχανισμός ενθύμησης», μια παράσταση που συνεχίζει το διάλογο μεταξύ παραστατικών τεχνών και new media κι εμείς θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών 18-19/6.

Τζένη Αργυρίου: «Η μοναδική ελπίδα επιβίωσης είναι η συνεργασία»

Η χορογράφος, performance maker και media artist Τζένη Αργυρίου μας συστήνετε και μας μιλά για το «Memorandum - Ένας μηχανισμός ενθύμησης», μια παράσταση που συνεχίζει το διάλογο μεταξύ παραστατικών τεχνών και new media κι εμείς θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών 18-19/6.

Τζένη Αργυρίου: «Η μοναδική ελπίδα επιβίωσης είναι η συνεργασία» - εικόνα 1

Σπούδασα και ζω σε ένα όμορφο μικρόκοσμο στην Αθήνα από το 1995 με ένα διάλειμμα τεσσάρων ετών (1999-2003) που έφυγα για σπουδές στην Νέα Υόρκη.
Η πρώτη μου δυνατή εμπειρία στη σκηνή ήταν και η πρώτη μου χορογραφία και σόλο ερμηνεία ενός παραδοσιακού καρσιλαμά, τα 9 /8 του οποίου γέμισα με κινήσεις και παύσεις σε κύκλο, καθώς σπούδαζα ακόμη στην Κρατική Σχολή Χορού το 1998.
Αισθάνθηκα αγωνία την πρώτη φορά που χόρεψα μπροστά σε κόσμο και αισθάνομαι ακόμα αγωνία κάθε φορά που παρουσιάζω τη δουλειά μου.
Η φιλοσοφία μου είναι ότι η διαδικασία δημιουργίας και έρευνας είναι εξίσου σημαντική και αλληλένδετη με το αποτέλεσμα, και είναι σημαντικό όπως και στα πειράματα της επιστήμης να θέσεις τα σωστά ερωτήματα.
Στο «Memorandum - Ένας μηχανισμός ενθύμησης» χρησιμοποιώ πραγματικές και εικονικές σκιές, αποσπασματικές προβολές εικόνων (φωτογραφιών του σήμερα αλλά και ιστορικών αρχείων), ήχους και μυρωδιές τα οποία έρχονται σε διάδραση με τους τρεις ερμηνευτές και αλληλεπιδρούν με το εικαστικό τοπίο του Βασίλη Γεροδήμου, μία in situ εγκατάσταση από μεταλλικούς σωλήνες, χορδές και χαρτιά που αντί να υποστηρίζουν κάτι ως μνημείο στηρίζουν το κενό, η μάλλον αυτό που μπορεί να γεννηθεί στο κενό.
Δημιούργησα αυτήν την παράσταση γιατί ήθελα να διερευνήσω περισσότερο αφενός τις έννοιες της μνήμης και της Ιστορίας σε ένα συλλογικό επίπεδο χωρίς γεωγραφικά όρια και αφετέρου τα μέσα καταγραφής τους. Σε αυτό το έργο το ερευνητικό στάδιο ήταν πολύ μεγάλο και πλούσιο με συλλογή αρχειακού υλικού, συνεντεύξεις και μαρτυρίες που θα δείτε να χρησιμοποιούνται στα έργο με διαφορετικούς τρόπους. Επίσης μέσα από αυτήν την διαδικασία θυμήθηκα πόσο σημαντικό είναι και να ξεχνάμε.
Στην Ελλάδα ο χορός καλά κρατεί και ήρθε η ώρα να βρεθούν τρόποι να προσεγγίσει το ευρύ κοινό της και να ταξιδέψει και εκτός συνόρων. Υπάρχουν πολλές ομάδες και χορογράφοι με αξιόλογη δουλειά και αρκετή ποικιλία στα στυλ και στις τάσεις καθώς και πολλοί καλοί χορευτές, ... ίσως όμως και με αδυναμίες σε αυτό που εγώ ονομάζω καθολική σκηνική ερμηνεία
Η μοναδική ελπίδα επιβίωσης είναι να συνεργαζόμαστε και να στηρίζουμε τους ανθρώπους που εκτιμάμε προσωπικά και συλλογικά, να βγάλω από το συρτάρι τις πιο δυνατές μου δουλειές και να τις ταξιδέψω όσο περισσότερο μπορώ. Όλα αυτά βέβαια έρχονται μετά την οικογένεια μου που έχει τη μέγιστη αξία.
Αν μπορούσα να αλλάξω κάτι αυτό θα ήταν τη διαφθορά που είναι μπολιασμένη σχεδόν παντού και την αρρώστια της εξουσίας που δημιουργεί όλα αυτά τα προβλήματα, που ενώ δεν θα έπρεπε να υπάρχουν, συνεχίζουν να μας απασχολούν και σ’ αυτόν τον αιώνα.

Περισσότερες πληροφορίες

Memorandum - Ένας μηχανισμός ενθύμησης

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 55 '

Οι τρεις ερμηνευτές ακροβατούν ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν, με όχημα την εικαστική εγκατάσταση του Βασίλη Γεροδήμου – σκηνικό και ταυτόχρονα μουσικό όργανο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.