Τζένη Αργυρίου: «Η μοναδική ελπίδα επιβίωσης είναι η συνεργασία»

Η χορογράφος, performance maker και media artist Τζένη Αργυρίου μας συστήνετε και μας μιλά για το «Memorandum - Ένας μηχανισμός ενθύμησης», μια παράσταση που συνεχίζει το διάλογο μεταξύ παραστατικών τεχνών και new media κι εμείς θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών 18-19/6.

Τζένη Αργυρίου: «Η μοναδική ελπίδα επιβίωσης είναι η συνεργασία»

Η χορογράφος, performance maker και media artist Τζένη Αργυρίου μας συστήνετε και μας μιλά για το «Memorandum - Ένας μηχανισμός ενθύμησης», μια παράσταση που συνεχίζει το διάλογο μεταξύ παραστατικών τεχνών και new media κι εμείς θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών 18-19/6.

Τζένη Αργυρίου: «Η μοναδική ελπίδα επιβίωσης είναι η συνεργασία» - εικόνα 1

Σπούδασα και ζω σε ένα όμορφο μικρόκοσμο στην Αθήνα από το 1995 με ένα διάλειμμα τεσσάρων ετών (1999-2003) που έφυγα για σπουδές στην Νέα Υόρκη.
Η πρώτη μου δυνατή εμπειρία στη σκηνή ήταν και η πρώτη μου χορογραφία και σόλο ερμηνεία ενός παραδοσιακού καρσιλαμά, τα 9 /8 του οποίου γέμισα με κινήσεις και παύσεις σε κύκλο, καθώς σπούδαζα ακόμη στην Κρατική Σχολή Χορού το 1998.
Αισθάνθηκα αγωνία την πρώτη φορά που χόρεψα μπροστά σε κόσμο και αισθάνομαι ακόμα αγωνία κάθε φορά που παρουσιάζω τη δουλειά μου.
Η φιλοσοφία μου είναι ότι η διαδικασία δημιουργίας και έρευνας είναι εξίσου σημαντική και αλληλένδετη με το αποτέλεσμα, και είναι σημαντικό όπως και στα πειράματα της επιστήμης να θέσεις τα σωστά ερωτήματα.
Στο «Memorandum - Ένας μηχανισμός ενθύμησης» χρησιμοποιώ πραγματικές και εικονικές σκιές, αποσπασματικές προβολές εικόνων (φωτογραφιών του σήμερα αλλά και ιστορικών αρχείων), ήχους και μυρωδιές τα οποία έρχονται σε διάδραση με τους τρεις ερμηνευτές και αλληλεπιδρούν με το εικαστικό τοπίο του Βασίλη Γεροδήμου, μία in situ εγκατάσταση από μεταλλικούς σωλήνες, χορδές και χαρτιά που αντί να υποστηρίζουν κάτι ως μνημείο στηρίζουν το κενό, η μάλλον αυτό που μπορεί να γεννηθεί στο κενό.
Δημιούργησα αυτήν την παράσταση γιατί ήθελα να διερευνήσω περισσότερο αφενός τις έννοιες της μνήμης και της Ιστορίας σε ένα συλλογικό επίπεδο χωρίς γεωγραφικά όρια και αφετέρου τα μέσα καταγραφής τους. Σε αυτό το έργο το ερευνητικό στάδιο ήταν πολύ μεγάλο και πλούσιο με συλλογή αρχειακού υλικού, συνεντεύξεις και μαρτυρίες που θα δείτε να χρησιμοποιούνται στα έργο με διαφορετικούς τρόπους. Επίσης μέσα από αυτήν την διαδικασία θυμήθηκα πόσο σημαντικό είναι και να ξεχνάμε.
Στην Ελλάδα ο χορός καλά κρατεί και ήρθε η ώρα να βρεθούν τρόποι να προσεγγίσει το ευρύ κοινό της και να ταξιδέψει και εκτός συνόρων. Υπάρχουν πολλές ομάδες και χορογράφοι με αξιόλογη δουλειά και αρκετή ποικιλία στα στυλ και στις τάσεις καθώς και πολλοί καλοί χορευτές, ... ίσως όμως και με αδυναμίες σε αυτό που εγώ ονομάζω καθολική σκηνική ερμηνεία
Η μοναδική ελπίδα επιβίωσης είναι να συνεργαζόμαστε και να στηρίζουμε τους ανθρώπους που εκτιμάμε προσωπικά και συλλογικά, να βγάλω από το συρτάρι τις πιο δυνατές μου δουλειές και να τις ταξιδέψω όσο περισσότερο μπορώ. Όλα αυτά βέβαια έρχονται μετά την οικογένεια μου που έχει τη μέγιστη αξία.
Αν μπορούσα να αλλάξω κάτι αυτό θα ήταν τη διαφθορά που είναι μπολιασμένη σχεδόν παντού και την αρρώστια της εξουσίας που δημιουργεί όλα αυτά τα προβλήματα, που ενώ δεν θα έπρεπε να υπάρχουν, συνεχίζουν να μας απασχολούν και σ’ αυτόν τον αιώνα.

Περισσότερες πληροφορίες

Memorandum - Ένας μηχανισμός ενθύμησης

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 55 '

Οι τρεις ερμηνευτές ακροβατούν ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν, με όχημα την εικαστική εγκατάσταση του Βασίλη Γεροδήμου – σκηνικό και ταυτόχρονα μουσικό όργανο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η "Μελωδία της ευτυχίας" επιστρέφει τις γιορτές

Τα Χριστούγεννα η Θέμις Μαρσέλου ανεβάζει ξανά ανανεωμένο το διάσημο μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ στη σκηνή του θεάτρου του Κολλεγίου Αθηνών με την Νάντια Κοντογεώργη στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/11/2022

Η "Σπασμένη στάμνα" του Κλάιστ στο Εθνικό

Ακύλλας Καραζήσης και Νίκος Χατζόπουλος σκηνοθετούν από κοινού την σπαρταριστή αστυνομική κωμωδία του γερμανού Χάινριχ Φον Κλάιστ που αντιστρέφει με κωμικό τρόπο τον μύθο του Οιδίποδα και το προπατορικό αμάρτημα.

Τζαζ και κόμιξ συνομιλούν στη μουσικοθεατρική παράσταση "Musicoma"

Τα πρωτότυπα σχέδια της έντυπης εκδοχής του κόμικ αποκτούν ζωή για μια μόνο παράσταση στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσός.

Το "Σχολείο της ανυπακοής" του Πάκο Μπέθερα στο θέατρο Φούρνος

Γυναίκες του χθες μιλούν για γυναίκες του σήμερα, μέσα από δύο ανδρικές φωνές.

Ο "Τσέχοφ κι εγώ": μια σουρεαλιστική ιλαροτραγωδία στο Θέατρο Παραμυθίας

Ένα έργο που έρχεται να μας υπενθυμίσει την κακοποίηση του ανθρώπου από τον άνθρωπο, ένα παμπάλαιο φαινόμενο που εξακολουθεί να υφίσταται ακέραιο στις μέρες μας.

"When our eyes touch" στον Χώρο Τέχνης O.art.ath

Η νέα σόλο παράσταση της χορογράφου Μαρίας Κολιοπούλου διερωτάται αν το άγγιγμα είναι μια πράξη αντίστασης.

Οι πρώτες φωτογραφίες της παράστασης "Κατάστρωμα Α" με τον Γιάννη Κότσιρα στο Ακροπόλ

Μαζί με τους ηθοποιούς Γιώργο Γάλλο, Άρης Τρουπάκης και Νάνσυ Μπούκλη, ταξιδεύουν το κοινό σε μια βραδιά γεμάτη από τραγούδια και ξεχωριστές ερμηνείες.