Οι δύο χέστηδες

3

Ευφρόσυνη και λεπτοδουλεμένη παράσταση, που αποτελεί ένα πολύ καλό παράδειγμα του πόσο ωραία μπορεί να λειτουργήσει ένα όχι και τόσο σπουδαίο έργο, όταν ο σκηνοθέτης πιστεύει σε αυτό.

Οι δύο χέστηδες Ελευθερία Νικολαΐδου©

Γίνεται αμέσως φανερό ότι ο Βασίλης Παπαβασιλείου βρήκε ποιότητες σε αυτό το άγνωστο ως τώρα έργο του Γάλλου συγγραφέα, ο οποίος προχώρησε το φαρσικό είδος λίγο παραπέρα, αναδεικνύοντας τη δύναμη του ρεαλισμού και της κοινωνικής παρατήρησης. Οι "Δύο χέστηδες" δεν αποτελούν ένα από τα συνθετότερα έργα του, είναι όμως διασκεδαστικό, κάτι που για το σκηνοθέτη δεν είναι καθόλου αμελητέο χαρακτηριστικό. Αυτή την ψυχαγωγική διάσταση φρόντισε να αναδείξει, με μια παράσταση κεντημένη σαν κομψοτέχνημα.

Δύο χέστηδες
Ελευθερία Νικολαΐδου©

Η υπόθεση είναι απλή και αφορά το μέλλον της Καικίλιας, μιας δεκαοχτάχρονης κοπέλας που ο πατέρας της, Τιμποντιέ, σχεδιάζει να την παντρέψει με έναν γελοίο τύπο, τον Γκαραντού, μόνο και μόνο επειδή δεν τόλμησε να αρνηθεί την πρότασή του. Η Καικίλια όμως αγαπάει τον Φρεμισέν, έναν δικηγόρο επίσης ερωτευμένο μαζί της, όμως υπερβολικά δειλό για να τη ζητήσει σε γάμο. Η Καικίλια, γυναίκα με περισσότερο τσαγανό και αποφασιστικότητα από τους άνδρες που την περιβάλλουν, θα κάνει ό,τι μπορεί για να απαλλαχθεί από τον ανεπιθύμητο αρραβωνιαστικό και να καταλήξει με τον εκλεκτό της καρδιάς της.

Δύο χέστηδες
Ελευθερία Νικολαΐδου©

Η παράσταση παίζει με αυτό το κωμικό σχήμα και ποντάρει ακόμη περισσότερο στα προφανή χαρακτηριστικά του: δεν παριστάνει ότι είναι κάτι "σπουδαιότερο". Τα πάντα επί σκηνής είναι απλά αλλά έντονα σκιτσαρισμένα: το σκηνικό αποτελείται από παραβάν που δημιουργούν ένα λαβύρινθο, επιτρέποντας ξαφνικές εισόδους και εξόδους, καθώς και παιχνίδια με το φως και τη σκιά, ενώ η λευκή μονοχρωμία σπάει ωραία από τις κατακόκκινες παπαρούνες· τα "κουκλίστικα" κοστούμια υπηρετούν την αισθητική του 19ου αι., με νότες κωμικής υπερβολής σε σημεία, ενώ οι αστείες περούκες μεγεθύνουν την κωμικότητα των προσώπων – υπέροχη η δουλειά του Άγγελου Μέντη. Φυσικά, η ίδια γραμμή ακολουθείται στην ανάγνωση των χαρακτήρων κι έτσι μια ελαφράδα και μια αίσθηση παιδικότητας διαπερνάει τις ερμηνείες και συνολικά την παράσταση.

Οι δύο χέστηδες
Ελευθερία Νικολαΐδου©

Καθώς τα πρόσωπα δεν έχουν ιδιαίτερο ψυχολογικό υπόβαθρο, οι ηθοποιοί στοχεύουν στη δημιουργία μιας διασκεδαστικής δισδιάστατης απόδοσης των ρόλων και σε σημεία θυμίζουν μαριονέτες ή ζωντανές κούκλες. Ο Γιώργος Γλάστρας είναι απολαυστικός ως Φερμισέν, καθώς παίζει με το μοτίβο του τρέμουλου που του προκαλεί η δειλία, ενώ ο πολύ καλός Θέμης Πάνου μεταφέρει τη συμπεριφορά του Τιμποντιέ με εσωτερικότερο τρόπο, εστιάζοντας στην κωμική δύναμη του κειμένου (συνολικά εύστοχη η μετάφραση που υπογράφει ο σκηνοθέτης). Ο Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος αποδίδει με την πρέπουσα υπερβολή τον γελοίο και αντιπαθή ρόλο του Γκαραντού, ενώ η Σμαράγδα Κάκκινου προσθέτει στο ρόλο της οικονόμου επιπλέον κωμική λειτουργία. Η Κλέλια Ανδριολάτου δίνει στην Καικίλια μια σωστά μετρημένη ερμηνεία με έντονη σωματικότητα και φυσιογνωμικές εκφράσεις. Τα εμβόλιμα τραγούδια πάνω στην ωραία μουσική του Άγγελου Τριανταφύλλου φέρνουν ακόμη περισσότερο αυτό το ίσως απλοϊκό έργο στο σήμερα.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι δύο χέστηδες

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 60 '

Το μέλλον της Καικίλια κρέμεται από δύο…χέστηδες. Από τη μια ο πατέρας της Τιμποντιέ, που δεν μπορεί ποτέ να πει όχι κι έτσι δεν τολμά να αρνηθεί το χέρι της σε έναν αλαζόνα και δόλιο προικοθήρα, τον Γκαραντού. Από την άλλη, ο αγαπημένος της Φρεμισέν που είναι τόσο ντροπαλός που δεν τολμά να της κάνει πρόταση γάμου. «Μα τι θα απογίνει αυτό το κορίτσι;» αναρωτιέται ακόμα και η υπηρέτρια Αννέτα. Πώς θα καταφέρει να παντρευτεί τον άντρα που αγαπά; Ευτυχώς χάρη στην αποφασιστικότητά της, αλλά και χάρη σε μια ανατροπή της μοίρας που αποκαλύπτει ότι ο προικοθήρας είναι ένας βίαιος άνθρωπος που είχε φυλακιστεί επειδή χτύπησε την πρώτη του γυναίκα, η Καικίλια θα πάρει την κατάσταση -αλλά και τον εαυτό της- στα χέρια της…

Τέχνης «Κάρολος Κουν»

Φρυνίχου 14, Πλάκα

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.