42497

3

Τη ζωή σε έναν μελλοντικό δυστοπικό κόσμο φαντάζεται στο δεύτερο θεατρικό του έργο ο ταλαντούχος δημιουργός, τονίζοντας την ανάγκη να επανεξετάσουμε τον τρόπο με τον οποίο συνυπάρχουμε.

42497 Ελίνα Γιουνανλή©

Το έργο του Γιώργου Καπουτζίδη εξελίσσεται σε κάποιο δυστοπικό μέλλον, όπου οι άνθρωποι ζουν σε στοές κάτω από την επιφάνεια της γης. Μόνο κάποιοι παλαιότεροι έχουν μνήμες από την προ πολλού χαμένη ζωή σε αυτή, από τις χαρές της, τις απολαύσεις, τα συναισθήματα. Τώρα, οι άνθρωποι-προϊόντα κλωνοποίησης μαθαίνουν να επιβιώνουν πειθαρχημένα, χωρίς συναισθήματα και ενσυναίσθηση, εργαζόμενοι αδιάκοπα. Κάποιοι αθέατοι εκπρόσωποι της εξουσίας επικοινωνούν μέσω ηχογραφημένων εντολών και καθορίζουν τα πάντα, από την αυτοματοποιημένη καθημερινότητα μέχρι την εύρυθμη διαχείριση του πληθυσμού, που αντιμετωπίζεται με τον τερματισμό της ζωής όσων δεν κρίνονται λειτουργικοί και απαραίτητοι για την κοινότητα. Η ζωή πάνω στη γη έχει καταστεί απαγορευτική λόγω ακραίων κλιματολογικών συνθηκών κι έτσι η έξοδος από τις στοές απαγορεύεται ή περιορίζεται σε μερικά λεπτά της ημέρας.

42497
Ελίνα Γιουνανλή©

Σε μια τέτοια κοινότητα διαδραματίζεται η ιστορία των οκτώ ηρώων του έργου, όπου αναπτύσσονται αντίρροπες δυνάμεις μεταξύ όσων έχουν ασπαστεί τη βιαιότητα του συστήματος και την αναπαράγουν πρόθυμα και κάποιων άλλων που επιμένουν να ονειρεύονται μιαν άλλη, καλύτερη πραγματικότητα που δεν έχουν ζήσει. Ο Γιώργος Καπουτζίδης μεταχειρίζεται τη φόρμα του δράματος αυτήν τη φορά και, εμπνεόμενος από ανάλογα έργα της λογοτεχνίας και του σινεμά της επιστημονικής φαντασίας, καταθέτει ένα συγκινητικό κείμενο, το οποίο λειτουργεί και ως προειδοποίηση για το πώς θα μπορούσε να εξελιχθεί η ανθρωπότητα αν επικρατήσει ο άκρατος ατομισμός.

42497
Ελίνα Γιουνανλή©

Ως σκηνοθέτης στήνει επί σκηνής έναν αποπροσωποποιημένο κόσμο, ωραία δοσμένο και στην όψη του (τα σκηνικά της Μαίρης Τσαγκάρη είναι ένα σύνολο από ατομικά κουβούκλια που σχηματίζουν μια κυψέλη, ενώ οι ηθοποιοί ντύνονται από την Κική Γραμματικοπούλου με ομοιόμορφες φόρμες εργασίας), φροντίζοντας να τον διαρρήξει με υπενθυμίσεις για τα πολύτιμα μικρά και μεγάλα δώρα της ζωής. Σε αυτό συντελούν σημαντικά ο ρόλος της μεσήλικης γυναίκας, που μεταφέρει γλυκόπικρες μνήμες από τη ζωή στη γη (από τη γεύση των κερασιών μέχρι το συναίσθημα του πρώτου φιλιού), καθώς και το μοτίβο της σχέσης που αναπτύσσεται μεταξύ δύο ενοίκων της κοινότητας, οι οποίοι, βιώνοντας πρωτόγνωρα και απαγορευμένα συναισθήματα, θα διεκδικήσουν την ελευθερία με κάθε τίμημα.

42497
Ελίνα Γιουνανλή©

Διαρθρωμένη σε σύντομες σκηνές, η ιστορία χτίζεται κλιμακωτά και κρατάει το ενδιαφέρον, ενώ δίνει επίσης την ευκαιρία στον Καπουτζίδη να ενσωματώσει γενικότερους προβληματισμούς του (πχ για τις έμφυλες ταυτότητες), χωρίς να γίνεται διδακτικός. Από την άλλη, το έργο δεν προχωράει πολύ πέρα απ’ ό,τι δηλώνει από την πρώτη εντύπωση, ενώ η φύση της ιστορίας οδηγεί σε υποκριτικές ερμηνείες δύο ταχυτήτων: κάποιοι ηθοποιοί ερμηνεύουν μονοδιάστατα τους εγκλωβισμένους στη σκληρότητα χαρακτήρες τους (Ανθή Σαββάκη, Απόστολος Ψαρρός, Μανώλης Κλωνάρης), ενώ στον αντίποδα ξεχωρίζουν, χάρη και στη φύση των ρόλων τους, με περισσότερες συναισθηματικές διακυμάνσεις ο Δημήτρης Γκοτσόπουλος, ο Μιχάλης Συριόπουλος, η Ειρήνη Βαλατσού, η Γιούλη Τσαγκαράκη και η Κατιάνα Μπαλανίκα.

Περισσότερες πληροφορίες

42497

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 110 '

Οι ήρωες του νέου θεατρικού του ταλαντούχου δημιουργού ζουν κάτω από την επιφάνεια της γης σε μια δυστοπική κοινωνία όπου κυριαρχεί η συναισθηματική αποξένωση και η αδυναμία αποδοχής και αλληλεγγύης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/04/2024

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.

"I am falling in love | Εκδοχές πάνω στη Δωδέκατη Νύχτα": Πειραγμένος Σαίξπηρ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά από τον Γιώργο Βαλαή

Ο ανήσυχος δημιουργός αποσυναρμολογεί τη "Δωδέκατη νύχτα" του Ουίλιαμ Σαίξπηρ στη Σκηνή Ωμέγα, εστιάζοντας στις σχέσεις των ηρώων και την ερωτική έλξη που δεν γνωρίζει πρότυπα.

Το "Αλ Τσαντίρι Νιουζ" σε μία και μοναδική παράσταση

Η καυστική, αλλά πάντα χαρούμενη και ξεκαρδιστική, σάτιρα του Λάκη Λαζόπουλου ζωντανά στο Christmas Theater!