Bros, όπως Αδερφοί

3,5

Πιστός σε ένα οντολογικό, φιλοσοφικό θέατρο, ο Καστελούτσι στήνει επί σκηνής ένα σύμπαν ζοφερής ατμόσφαιρας αλλά αξιοσημείωτης σκηνικής ομορφιάς, θέτοντας ερωτήματα για τη βία ως εγγενές χαρακτηριστικό της ανθρώπινης φύσης.

Bros, όπως Αδερφοί ©Jean Michel Blasco

Εγγενές ανθρώπινο χαρακτηριστικό ή επίκτητη συμπεριφορά; Ο Ρομέο Καστελούτσι δημιουργεί μια παράσταση για την αστυνομική βία προτείνοντας μια κυκλική, και γι’ αυτό αδιέξοδη δομή και προκτείνει τον προβληματισμό του από το σώμα της αστυνομίας στο σώμα συνολικά της ανθρώπινης κοινωνίας. Πιστός σε ένα οντολογικό, φιλοσοφικό θέατρο, στήνει επί σκηνής ένα σύμπαν ζοφερής ατμόσφαιρας αλλά αξιοσημείωτης σκηνικής ομορφιάς. Η ομοιομορφία των ερμηνευτών, ντυμένων απαράλλαχτα με τις αστυνομικές στολές, συχνά λειτουργώντας συμμετρικά ως ένα σώμα, υπακούοντας τυφλά άγνωστες σε εμάς εντολές, χτίζει επί σκηνής μια εικόνα φρίκης, συνεπικουρούμενη από το μαύρο, πηχτό σκοτάδι που πνίγει τη σκηνή, τους θαμπούς φωτισμούς (Andrea Sanson) και την μουσική-που-λειτουργεί-ως-δραματουργία του Scott Gibbons. Η εικαστικότητα και οι αναφορές σε μνημειώδη έργα τέχνης της παγκόσμιας κληρονομιάς διατρέχουν την παράσταση και ανοίγουν τον στυλιζαρισμένο "ρεαλισμό" της βίας που απεικονίζεται επί σκηνής σε ευρύτερες φιλοσοφικές αναγνώσεις.

Bros, όπως Αδερφοί
©Jean Michel Blasco

Η παράσταση διαγράφει έναν ολοκάθαρο κύκλο, ξεκινώντας με τη βιβλική μορφή του ηλικιωμένου ηθοποιού σε έναν μονόλογο, σαν προφητεία ή ανάμνηση, που θα αποδειχθεί μετά το πέρας της παράστασης ότι ανήκει στον Ιερεμία της Παλαιάς Διαθήκης, και κλείνοντας με την παρουσία ενός λευκοντυμένου παιδιού: μια εικόνα που θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί "αισιόδοξη" ή ανοιχτής ανάγνωσης, αν το παιδί δεν χανόταν μέσα στην ομάδα των αστυνομικών έχοντας πάρει το γκλομπ που του παραδίδουν. Η βία ως φαύλος κύκλος από τον οποίο δεν μπορούμε να ξεφύγουμε; Ο Καστελούτσι δεν δίνει απαντήσεις, περισσότερο θέτει ζητήματα, παράγοντας -όπως πάντα- θέατρο υψηλής αισθητικής και φιλοσοφικού στοχασμού.

Bros, όπως Αδερφοί
©Luca Del Pia

Δεν είναι τα πάντα επί σκηνής πλήρως, ούτε εξίσου από όλους, αποκωδικοποιήσιμα - άλλο ένα σταθερό χαρακτηριστικό της δουλειάς που κάνει ο Καστελούτσι. Δεν επιθυμεί, άλλωστε, ο ίδιος την εύκολη αποκωδικοποίηση, και κυρίως το εύκολο νόημα που προσφέρει το λογοκρατούμενο θεάτρο˙ δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι στη συγκεκριμένη παράσταση, ακούγεται σε ένα μόνο σημείο λόγος και μάλιστα δυσερμήνευτος αφού λέγεται στα λατινικά. Η παράσταση, όμως "μιλάει" δυνατότερα από κάθε λέξη. Η δράση γίνεται κείμενο, σε μια υψηλή στιγμή του μεταδραματικού θεάτρου, που προτείνει τη σκηνοθεσία ως δραματουργία.

Bros, όπως Αδερφοί
©Luca Del Pia

Θα μπορούσε να παρατηρήσει κανείς πως η εικαστικότητα και το υψηλό στιλιζάρισμα ωραιοποιούν το δυσάρεστο θέαμα, καθώς ακόμη και οι σκηνές βίας -που κορυφώνονται στον βασανισμό ενός γυμνού άνδρα από δύο αστυνομικούς- εκτελούνται ως μία "εξωραϊσμένη" χορογραφία. Όμως το θέατρο του Καστελούτσι έχει άλλον τρόπο, από τον αληθοφανή ρεαλισμό, να εντυπώνεται μέσα σου, περισσότερο υπόγειο και έμμεσο και ενεργοποιεί μια ζωηρή διαδικασία σκέψης και αφομοίωσης των σκηνικών δρωμένων. Και αυτό είναι σπάνιο και, κυρίως, πολύτιμο.

Περισσότερες πληροφορίες

Bros, όπως Αδερφοί

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 80 '

Ο πρωτοπόρος Ιταλός δημιουργός στήνει μια μεγαλειώδη οντολογική φάρσα, στον πυρήνα της οποίας υπάρχει το παγκόσμιο ζήτημα της αστυνομικής βίας. Με είκοσι τρεις άνδρες επί σκηνής -με τη συμμετοχή ερασιτεχνών ηθοποιών- εξετάζει πώς λειτουργούν ως ένα σώμα μόλις φορέσουν στολή.

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.