Αξύριστα πηγούνια

3

To ανδρικό βλέμμα πάνω στο ανυπεράσπιστο γυναικείο σώμα γίνεται στο έργο του Τσίρου μια καίρια κριτική της πατριαρχίας. Η παράσταση το υπηρετεί ικανοποιητικά, όμως η δυναμική της αποδεικνύεται ασθενέστερη.

Αξύριστα πηγούνια

Ηδη με το πρώτο του αυτό έργο, ο Τσίρος έχτισε τη ρεαλιστικού ύφους δραματουργία του που καταπιάνεται με διάφορες εκφάνσεις της σύγχρονης Ελλάδας. Εδώ τον απασχολεί το ανδρικό βλέμμα στη γυναικεία υπόσταση και συνεπακόλουθα ο σεξισμός, η εκμετάλλευση και η εμπορευματοποίησή της από μία φαλλοκρατική, πατριαρχική κοινωνία. Το ωραίο εύρημά του βάζει στο επίκεντρο του δραματικού ενδιαφέροντος μία στρίπερ, μια ξένη γυναίκα που βρισκόταν παράνομα στην Ελλάδα, όμως στη σκηνή βλέπουμε τρεις άνδρες.

Είναι όλοι τους εργαζόμενοι στο νεκροτομείο όπου βρίσκεται πια το νεκρό σώμα της, ενώ και οι τρεις εμπλέκονται με διαφορετικό τρόπο μαζί της. Έτσι, το έργο παρουσιάζει έντεχνα μια ανδρική μικροκοινωνία, στην οποία κάθε ήρωας αντιπροσωπεύει και μια διαφορετική στάση απέναντι στη γυναίκα, την ξένη, την κατώτερη. Χωρίς διδακτισμούς και μανιχαϊστικές κατηγοριοποιήσεις, ο Τσίρος κάνει ωραίο θέατρο που και βάθος έχει και απαιτήσεις.

Αξύριστα πηγούνια - εικόνα 1

Ο Γιώργος Παλούμπης στην παράστασή του πιάνει το αίσθημα του έργου και επιτυγχάνει ωραίες ερμηνείες. Ο Αντώνης Κρόμπας, ο Ηλίας Βαλάσης και ο Στέλιος Δημόπουλος στιγματίζουν ευδιάκριτα τους διαφορετικούς χαρακτήρες των ηρώων τους και χτίζουν μια σωστή σχέση μεταξύ τους. Η σκηνοθετική ιδέα να δοθεί μεγαλύτερος ρόλος από αυτόν που ορίζει το έργο στη γυναίκα (Μαρία Νεφέλη Δούκα) είναι ωραία, καθώς το προκλητικό γυμνό σώμα της πρώτης σκηνής μάς ξανασυστήνεται αλλιώς και η ανώνυμη γυναίκα αποκτάει ταυτότητα. Από την παράσταση όμως λείπει η κλιμάκωση, ενώ, επιπροσθέτως, μεταδίδει μια αίσθηση συναισθηματικής «αποστασιοποίησης». Ωραία τα σκηνικά της Νατάσας Παπαστεργίου, μεταφέρουν καίρια την ψυχρή, θλιβερή ατμόσφαιρα της συγκεκριμένης πτέρυγας ενός δημόσιου νοσοκομείου.

ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, 2105232097. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Αξύριστα πηγούνια

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Το βραβευμένο έργο φλερτάρει με το χιούμορ, το ρεαλισμό και το σασπένς, μιλώντας για την ανθρώπινη εκμετάλλευση, τους μετανάστες, το σεξισμό, τις οικονομικές ανισότητες και τις σχέσεις εξουσίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ένα "Χάπι" από τον Μάνο Καρατζογιάννη

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Σταθμός μας συστήνει σε πανευρωπαϊκή πρεμιέρα το τελευταίο έργο του πολυβραβευμένου Ιρλανδού θεατρικού συγγραφέα Έντα Γουόλς για για την απουσία της αγάπης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
01/12/2022

Το "Τάο" του Γιώργου Καφετζόπουλου στο Επί Κολωνώ

Στο θεατρικό ντεμπούτο του συγγραφέα, η κινεζική φιλοσοφία κοντράρεται με το ελληνικό ταμπεραμέντο, σε μια άγρια κωμωδία με φόντο τη φυλακή και τον κόσμο της νύχτας.

Ο Πάνος Μουζουράκης "Σκρουτζ" στο ροκ μιούζικαλ του Μεγάρου Μουσικής

Την αγαπημένη "Χριστουγεννιάτικη ιστορία" του Καρόλου Ντίκενς διασκευάζει ο Χρήστος Σουγάρης με πολυμελή θίασο πρώτης γραμμής και σημαντικούς συντελεστές.

Πρεμιέρα για την "Τρελή του Σαγιό" στο Παλλάς

Σε μια υπερπαραγωγή ανεβάζει ο Πέτρος Ζούλιας το εμβληματικό έργο του Ζαν Ζιροντού με λαμπερό θίασο.

Γνωρίστε την χορογράφο Πηνελόπη Μωρούτ

Στο Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛΥ.ΦΑ παρουσιάσει η Πηνελόπη Μωρούτ τη χορογραφική της δουλειά "The Box - That dead space between us", ένα χορευτικό "παιχνίδι" που πραγματεύεται μεταξύ άλλων την αναζήτηση αυτοπροσδιορισμού.

Θεατρικές πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 1 έως 7/12 και ξεχωρίζουν.

Ο γάμος

Ο ρεαλισμός και το ντοκουμενταρίστικο ύφος συναγωνίζονται σε αυτήν τη σκηνική απόδοση του σημαντικού νεοελληνικού έργου, που εκθέτει χωρίς ωραιοποιήσεις την κακοποίηση που επιφυλάσσει η οικογένεια και η κοινωνία στα θύματα βιασμού.