Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ

4

Καλοδουλεμένη παράσταση, που αναδεικνύει τη δυναμική ενός κλασικού έργου και σφραγίζεται από τις ερμηνείες του πρωταγωνιστικού ζευγαριού.

Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ

Καλοδουλεμένη παράσταση, που αναδεικνύει τη δυναμική ενός κλασικού έργου και σφραγίζεται από τις ερμηνείες του πρωταγωνιστικού ζευγαριού.

Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ - εικόνα 1

Δεν μπορούμε παρά­ να ξεκινήσουμε από τις ερμηνείες του Άκι Βλουτή και της Δήμητρας Χατούπη, καθώς το συγκεκριμένο έργο στηρίζεται κατεξοχήν στους ρόλους τους οποίους υποδύονται. Είναι εμβληματική η σχέση που έχει συνθέσει ο Άλμπι μεταξύ του Τζορτζ­ και της Μάρθα, του ζευγαριού των μεσόκοπων διανοουμένων που επιδίδονται σε ένα παιχνίδι ισχύος και αλληλοεξόντωσης μπροστά στα έντρομα μάτια του νεότερου ζευγαριού που τους έχει επισκεφθεί.

Μάστορας της γραφής, ο Άλμπι εμπλέκει σε αυτήν τη σχέση μια σειρά θεμάτων, χωρίς το έργο να χάνει καθόλου σε οικονομία, συνοχή ή δυναμική. Ως εκφραστής του κοινωνικού ρεαλισμού, αποδομεί την αμερικανική οικογένεια, καταρρίπτει την εικόνα του ευυπόληπτου δια­νοούμενου κι εκθέτει τις παθογένειες της μεταπολεμικής αμερικανικής κοινωνίας, ενώ ως μέγας ανανεωτής εμπλουτίζει τη γραφή του με συμβολιστικές και ψυχαναλυτικές αποχρώσεις, καταθέτοντας τελικά μια υποδειγματική δραματουργική σύνθεση. Αυτό που κυριαρχεί, βέβαια, είναι η συμπλεγματική σχέση μεταξύ των δύο συζύγων, που λειτουργεί και ως παιχνίδι επιβ(εβα)ίωσης.

Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ - εικόνα 2

Η αντιμετώπιση της σχέσης του Τζορτζ και της Μάρθα ως παιχνιδιού, στο οποίο είναι μεν αντίπαλοι μέχρι τελικής πτώσης αλλά και συμπαίκτες, είναι κομβική όπως μαρτυρά η διαρκής προσπάθεια να σοκάρουν τους καλεσμένους/θεατές τους ή τα σενάρια ζωής που επινοούν, με κυριότερο βέβαια αυτό που αφορά το «παιδί» τους. Αυτή η οπτική απασχολεί και τη σκηνοθεσία του Γιώργου Κιμούλη, ο οποίος προχώρησε και σε κάποιες­ επεμβάσεις σχετικά (π.χ. η παράσταση ξεκινάει με τη Μάρθα να μονολογεί πως «όλα ένα παιχνίδι είναι», ενώ όταν χτυπούν το κουδούνι οι καλεσμένοι, αναφωνεί «Show time!» αντί του «Party!» που γράφει ο Άλμπι). Παρ’ όλα αυτά, η σκηνοθεσία του δεν εγκλωβίζεται σε αυτήν την κατεύθυνση, αλλά αντιμετωπίζει το έργο κρατώντας στο επίκεντρο αυτή καθαυτή τη σχέση των δύο συζύγων, ενώ επιχειρεί να φωτίσει όλα της τα ημιτόνια, καθώς ο Τζορτζ και η Μάρθα είναι εχθροί και σύμμαχοι, θύτες και θύματα, ενήλικοι (που πληγώνουν) και παιδιά (που έχουν πληγωθεί).

Με προεξάρχοντες τον Βλουτή και τη Χατούπη, η παράσταση φωτίζει την πολυεπίπεδη γραφή του Άλμπι. Οι δυο τους επιδίδονται σε εσωτερικές, δυναμικές αλλά όχι κραυγαλέες ερμηνείες και παράλληλα αναπτύσσουν μια πάλλουσα σχέση με τη χημεία, τις εντάσεις και τις υφέσεις που χρειάζεται. Τους εξίσου σημαντικούς δεύτερους ρόλους, καθώς δεν λειτουργούν μόνο ως ο μοχλός που πυροδοτεί την «παράσταση» των δύο οικοδεσποτών αλλά διανύουν και οι ίδιοι μια μεγάλη προσωπική διαδρομή, επωμίζονται ο Σαράντος Γεωγλερής, άνετος ως Νικ, και η Αντωνίνα­ Βλουτή, κάπως αμήχανη ως «γλυκιά» Χάνι, που καταφεύγει όμως σε καίριες εκρήξεις όταν χρειάζεται. Το σκηνικό του Νίκου Αναγνωστόπουλου, τέλος, είναι μοντέρνο και κομψό, αλλά κατά πολύ πολυτελέστερο από το «αχούρι» που περιγράφει το έργο.

ΘΕΑΤΡΟ ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΙΟ Ακαδήμου 14, 2105234382. Διάρκεια: 110΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Ένα κλειστοφοβικό έργο, όπου ευυπόληπτοι κι ευκατάστατοι πολίτες γκρεμίζουν τους κοινωνικούς φραγμούς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.