Θεωρώ λογικό πως αν δεν έχεις βρει την ηθοποιό που θα παίξει τη Λούλου, καλό είναι να μην ανεβάζεις αυτό το έργο. Η Ευτυχία Γιακουμή, ανεξάρτητα από το πόσο καλή είναι ως ηθοποιός, είναι, κατά τη γνώμη μου, ακατάλληλη για το ρόλο. Η Λούλου δεν χρειάζεται να ξέρει καλό μπαλέτο. Η αστική καλλιέπεια της Γιακουμή δεν συνάδει με τον δύστηνο άγγελο του Βέντεκιντ, αυτό το ερωτικό, χθόνιο, υπερβατικό, αγγελικό και συνάμα κολασμένο, απείρως αινιγματικό έως και κτηνώδες πλάσμα (και όχι απλώς «ρόλο») που είναι η Λούλου. Επιπλέον, αν δεν διατίθεσαι να αναζητήσεις ένα κάποιο σκηνοθετικό ύφος, γιατί να ανεβάσεις αυτό το έργο-αγλάισμα του εξπρεσιονισμού; Η παράσταση της Λίλλυς Μελεμέ ύφος δεν έχει.
Με μια αμυδρή εσάνς από καμπαρέ και ακατάσχετη φλυαρία, έχει έναν 9μελή θίασο που πασχίζει να δώσει μπρίο και νεύρο σε μια άνευρη και περιγραφική σκηνοθεσία, κινούμενος πέρα-δώθε και μέσα-έξω στην άχαρη, άδεια σκηνή. Οι Ν. Αλεξίου και Δ. Πετρόπουλος διασώζονται λόγω πείρας και ο Χρήστος Καπενής, με τη συμπαθητική εμφάνιση hipster ακροβάτη, λόγω ταμπεραμέντου. Δεν είμαι σίγουρη, όμως, ότι διασώζεται το αναρχικό πνεύμα του έργου. Εδώ κινδυνεύει να εκληφθεί έως και ηθικοδιδακτικό – σαν η παράσταση να διαμηνύει ένα «ιδού τι συμφορές φέρνει η διαφθορά».
ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ Σατωβριάνδου 36, Ομόνοια, 2105242211. Διάρκεια: 110΄.
Περισσότερες πληροφορίες
Λούλου
Με φόντο την παρακμή και την υποκρισία του 19ου αιώνα, η μοιραία γυναίκα-παιδί, εμπνέει πάθη στους θαυμαστές της.