Μια σχέση ζωής σαν αυτές που συναντάμε στα μυθιστορήματα ανασυντίθεται μέσα από τις αναμνήσεις και τις σκέψεις των δύο ηρωίδων του έργου και υπαρκτών προσώπων, της Γερτρούδης Στάιν και της Άλις Μπ. Τόκλας. Ο Γουίν Γουέλς πλέκει την αφήγησή του αντίστροφα, ξεκινώντας από τη στιγμή που η Άλις Μπ. Τόκλας επιστρέφει από την κηδεία της συντρόφου της. Ποια ήταν όμως η Γερτρούδη Στάιν; Απόφοιτη του Χάρβαρντ και λάτρις των τεχνών, έκανε στις αρχές του 1900 την γκαλερί της στο Παρίσι χώρο ζωντανής ανταλλαγής ιδεών και συνάντησης διανοουμένων. Ταυτόχρονα υπήρξε μία από τις σημαντικότερες συλλέκτριες, αποκτώντας σπουδαία έργα μετέπειτα πασίγνωστων ζωγράφων, όπως ο Πάμπλο Πικάσο, ο Ανρί Ματίς, ο Πολ Σεζάν και ο Ζορζ Μπρακ.
Η συνάντησή της με την Άλις Μπ. Τόκλας ήταν καθοριστική, αφού μαζί πορεύτηκαν για τριάντα εννιά χρόνια, βιώνοντας χαρές, αγωνίες και λύπες. Καθώς το νήμα της κοινής ζωής των δύο γυναικών ξετυλίγεται, ξεπηδούν μυθικές προσωπικότητες, όπως ο Πάμπλο Πικάσο, ο οποίος είχε φιλοτεχνήσει το πορτρέτο της Στάιν, αλλά και ο αγαπημένος της φίλος Έρνεστ Χέμινγουεϊ. Από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του έργου είναι σίγουρα η ατμόσφαιρα, η οποία ενισχύεται από το σκηνικό περιβάλλον του Γιώργου Πάτσα.
Οι μεγάλες διαλογικές σκηνές διακόπτονται από περιορισμένης έκτασης δράση – εδώ μια σκηνοθετική παρέμβαση από τη Νικαίτη Κοντούρη ίσως έδινε περισσότερο χώρο στην ανάπτυξη των χαρακτήρων. Το κείμενο εν γένει είναι τόσο περιγραφικό που κουράζει, αποκτώντας σκηνικό ενδιαφέρον κυρίως λόγω της άνεσης, της άψογης τεχνικής και της ευελιξίας που διαθέτουν οι υπέροχες Μαρία Κατσιαδάκη και Λυδία Φωτοπούλου. Οι ερμηνείες τους επιτρέπουν να αναδυθεί η αίσθηση μιας εποχής, που κουβαλά έναν ξεχασμένο λυρισμό.
ΑΛΜΑ Ακομινάτου 15, Μεταξουργείο, 2105220100. Διάρκεια: 100΄.
Περισσότερες πληροφορίες
Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της
Παράσταση που άφησε εποχή στο Θέατρο Αμόρε, ανεβαίνει εκ νέου με τις ίδιες πρωταγωνίστριες, που υποδύονται τη Γερτρούδη Στάιν και την Άλις Μπ. Τόκλας, η σχέση των οποίων επηρέασε την τέχνη στο μεσοπολεμικό Παρίσι.