Νεκρή ζώνη

3,5

Μια «Νεκρή ζώνη» –ή μήπως…ένα δικό μας suburbia;– σε μια σύγχρονη μεγαλούπολη, σκηνοθετημένη αντιρεαλιστικά και με άφθονα στοιχεία σωματικού θεάτρου, από έναν από τους πιο καλοσχηματισμένους θιάσους της θεατρικής σεζόν.

Νεκρή ζώνη

Μια «Νεκρή ζώνη» –ή μήπως…ένα δικό μας suburbia;– σε μια σύγχρονη μεγαλούπολη, σκηνοθετημένη αντιρεαλιστικά και με άφθονα στοιχεία σωματικού θεάτρου, από έναν από τους πιο καλοσχηματισμένους θιάσους της θεατρικής σεζόν.

Νεκρή ζώνη - εικόνα 1

Όποια κι αν είναι η εκάστοτε σκηνοθετική πρόταση στα έργα του Χάρολντ Πίντερ, οι ηχηροί οι υπαινιγμοί του, οι αμείλικτες γλωσσικές μονομαχίες του, το πνευματώδες βρετανικό χιούμορ του, σπάνε σε τόσα πολλά μικρά κομμάτια την πραγματικότητα που είναι αδύνατον να μην βρεις ένα δικό σου θραύσμα μέσα σε αυτά. Ο Πίντερ είναι η φωνή της συνείδησης μας και η «Νεκρή ζώνη» είναι ένα νεκροταφείο της ζωτικής αυταπάτης, ένα suburbia, όπου κατοικούν ζωντανοί άνθρωποι με νεκρές ελπίδες και ξεψυχισμένα όνειρα φυγής.

Νεκρή ζώνη - εικόνα 2

Ένας πετυχημένος αλκοολικός συγγραφέας, ο οποίο ζει στο βόρειο Λονδίνο μαζί με τον οικονόμο-γραμματέα του, και τον υπηρέτη-σωματοφύλακά του, προσκαλεί έναν αποτυχημένο ποιητή, που μόλις γνώρισε σε μία παμπ, για να συνεχίσουν να πίνουν και να μιλήσουν. Το έργο που ξεκίνησε να γράφεται σε ένα ταξί, την εποχή του Ψυχρού Πολέμου (1974) τοποθετεί τους ήρωές μέσα σ’ ένα σαλόνι-ρινγκ όπου οι τέσσερις συνομιλητές -και αντίπαλοι ταυτόχρονα-, έρχονται αντιμέτωποι με την υπαρξιακή τους μοναξιά. Η «Νεκρή ζώνη» έχει πολλές φιλοσοφικές νύξεις, είναι ένας στοχασμός πάνω στο θάνατο, τη μνήμη, το χρόνο, την τέχνη, το «είναι» και το «φαίνεσθαι»…

Η σκηνοθεσία του Κώστα Φιλίππογλου, αν εξαιρέσουμε κάποια φωνητική και κινησιολογική υπερβολή που δίνει κάποιες στιγμές ένα καρικατουρίστικο σχήμα στους ήρωες και κάποια ζητήματα ρυθμού στη μέση της παράστασης, σε υποβάλει σε μια συνθήκη και η παράσταση εξελίσσεται με τρόπο που διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού. Ίσως με μια πιο γενναία συμπύκνωση των χειρονομιών (το τηγάνισμα των αβγών, τα πατίνια και τα μπες-βγες) θα βοηθούσε να δοθεί άλλη σημασία στα λόγια που ξεπηδούν μέσα από το ασυνείδητό των χαρακτήρων. Για παράδειγμα, πόσο υπέροχη είναι η στιγμή που ο Γιώργος Αρμένης, ως Χιρστ, διαβάζει ένα ποιητικό απόσπασμα του έργου που συμπυκνώνει όλα τα νοήματα και με ευγένεια εναποθέτει το χαρτί με τα λόγια στα χέρια ενός θεατή.

Νεκρή ζώνη - εικόνα 3

Η επιτυχημένη διανομή ρόλων είναι ένα από τα δυνατά σημεία της παράστασης. Ο Αλέκος Συσσοβίτης στο ρόλο του Σπούνερ, ενός αινιγματικού ερημίτη που ζει στην πόλη, ερμηνεύει ακόμη και με τα ακροδάχτυλά του τη διάθεση να βγει από το απόλυτο αδιέξοδο με μια μεταδραματική υποκριτική χειρονομία μοντέρνας ευαισθησίας. Επιπροσθέτως, ο Γιώργος Αρμένης, ο συμπαίκτης του στην σκακιέρα της ζωής, πνιγμένος από αναπάντητα ερωτήματα δονείται και δονεί κι εμάς με την πίκρα και την απελπισία του. Ο Γιάννης Στεφόπουλος και ο Αντώνης Καρυστινός ερμηνεύοντας εξαιρετικά δυο φιγούρες βγαλμένες από το θέατρο του παραλόγου, αναγκασμένες να μείνουν στη γήινη και περιορισμένη δική τους πραγματικότητα επιβεβαιώνουν κάτι που δείχνει το έργο: μπορεί οι γοητευτικές ή αποκρουστικές στιγμές της ζωής να ανοίγουν νέες οδούς και διόδους, όμως, εκεί που όλοι τελικά συναντιόμαστε είναι η περιοχή του περάσματος στον άλλο κόσμο...

ΘΗΣΕΙΟΝ - ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ Τουρναβίτου 7, Θησείο, 2103255444. Διάρκεια 80΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Νεκρή ζώνη

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Στοχασμός πάνω στο θάνατο, τη μνήμη, το χρόνο, την τέχνη και μια αναζήτηση ανάμεσα στο είναι και το φαίνεσθαι, στην αλήθεια και στο ψέμα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.