7 χρόνια

3,5

Η θεατρική διασκευή της ομώνυμης ισπανικής ταινίας του 2016 κερδίζει τις εντυπώσεις με το θέμα της και καταλήγει σε μια δυναμική παρουσίαση με αξιοπρόσεκτες ερμηνείες.

7 χρόνια

Η θεατρική διασκευή της ομώνυμης ισπανικής ταινίας του 2016 κερδίζει τις εντυπώσεις με το θέμα της και καταλήγει σε μια δυναμική παρουσίαση με αξιοπρόσεκτες ερμηνείες.

7 χρόνια - εικόνα 1

Aποδεικνύεται καθοριστική για την πρόσληψη της παράστασης η επιλογή του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, με τη συμβολή των σκηνογράφων, να αναπροσαρμόσει το χώρο του θεάτρου καταργώντας το διαχωρισμό μεταξύ σκηνής και πλατείας και τοποθετώντας τους θεατές μέσα στο σκηνικό, ώστε να τους καταστήσει μέρος του θέ(α)ματος. Δεν νομίζω πως είναι λύση εντυπωσιασμού. η πλοκή διαδραματίζεται μέσα στους τέσσερις τοίχους ενός γραφείου και η συγκεκριμένη χρήση του χώρου αναπληρώνει –αλλά κι ενισχύει– την εγγύτητα με τα δραματικά γεγονότα, την οποία προσφέρει στην κινηματογραφική εκδοχή η χρήση της κάμερας.

Ένα ενδεχόμενο μετωπικό στήσιμο θα αφαιρούσε από την παράσταση σημαντικό μέρος της δυναμικής της και η απόσταση θα μείωνε τη συναισθηματική και νοητική εμπλοκή που δημιουργείται τώρα στους θεατές, οι οποίοι βρίσκονται κλεισμένοι στα γραφεία της εταιρείας μαζί με τους τέσσερις φίλους και συνεταίρους που, κατηγορούμενοι για φοροδιαφυγή, καλούνται να πάρουν μια κρίσιμη απόφαση: ποιος θα θυσιαστεί εκτίοντας επτά χρόνια φυλάκισης προκειμένου να απαλλαχθούν οι υπόλοιποι; Με τι κριτήριο θα γίνει η επιλογή και με ποιο αντάλλαγμα θα αποδεχτεί ο ένας από τους τέσσερις την απόφαση;

7 χρόνια - εικόνα 2

Η παράσταση έχει το προνόμιο της καλής πρώτης ύλης: ένα σύγχρονο θέμα που εγείρει ηθικά ερωτήματα σχετικά με τη στάση των ανθρώπων, όταν διακυβεύεται η προσωπική τους σωτηρία, και παρουσιάζεται, χάρη και στη σκηνική προσαρμογή του σεναρίου, με αβανταδόρικο τρόπο. Οι θεατές γίνονται μάρτυρες ενός πυρήνα καλά δομημένου γύρω από το στοιχείο του σασπένς, το οποίο κλιμακώνεται βήμα βήμα. Από την υφέρπουσα ένταση μεταξύ των ηρώων, που αφήνεται να διαφανεί ήδη πριν από την έναρξη της παράστασης, σε αυτήν καθαυτή την εξέλιξη της ιστορίας –οι συγκρούσεις που μοιραία δημιουργούνται, οι συμμαχίες που στήνονται και δια­λύονται, οι ισορροπίες που ανατρέπονται, τα μυστικά που έρχονται στην επιφάνεια– και μέχρι την τελική λύση που, αν και φαίνεται να τακτοποιεί κάπως βολικά τα πράγματα, δεν παύει να αφήνει θέματα ανοιχτά και αρκετή τροφή για σκέψη.

Η συνεισφορά των ερμηνειών είναι επίσης καθοριστική, αφού στην πραγματικότητα αυτούς αφορά όλη η ουσία: τέσσερις άνθρωποι και οι μεταξύ τους σχέσεις όπως διαμορφώνονται υπό το βάρος μιας απειλής. Οι Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Ορφέας Αυγουστίδης, Γιώργος Χριστοδούλου και Αλεξάνδρα Αϊδίνη καταφέρνουν τόσο να προσδώσουν το στίγμα του χαρακτήρα τους –τέσσερις διαφορετικές ιδιοσυγκρασίες, τέσσερις διαφορετικές θέσεις στην εταιρεία (εκτός της διανομής­, και τα κοστούμια λειτουργούν επιτυχώς ως προς αυτό)– όσο και να χτίσουν δυναμικές σχέσεις επί σκηνής. Ο Αλέξανδρος Λογοθέτης ερμηνεύει στο ύφος που χρειάζεται, μετρημένος και συναισθηματικά αποστασιοποιημένος, τον ρόλο του εξωτερικού διαμεσολαβητή ο οποίος καλείται να τους βοηθήσει στη λήψη της απόφασης, αν και η –σε σημεία– «μυστηριώδης» παρουσία του που υπονοεί η σκηνοθεσία δεν δικαιολογείται εντέλει από την έκβαση της υπόθεσης.

ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟΘΗΚΗ Σαρρή 40, Ψυρρή, 2103253153. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

7 Χρόνια

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Μια επιχείρηση, τέσσερις φίλοι και μια απάτη. Ποιος θα γίνει το εξιλαστήριο θύμα; Βασισμένο στην ομώνυμη ισπανική ταινία των Χοσέ Καμπέθα και Κριστιάν Κόντι

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.