
Σύγχρονες ηρωίδες - Καίριοι προβληματισμοί
Μια σειρά σύγχρονων κοινωνικών έργων φέρνουν ζητήματα φύλου, αλλά όχι μόνο, στο προσκήνιο, δίνοντας το βήμα σε σημαντικές γυναικείες ερμηνείες. Η Κατερίνα Λέχου αναμετριέται με τη "Linda" της Πενέλοπι Σκίνερ ερμηνεύοντας με δυναμισμό και ευαισθησία μια δυναμική και επιτυχημένη γυναίκα, που στα πενήντα της αρχίζει να βιώνει πολλαπλές ματαιώσεις στην προσωπική και επαγγελματική της ζωή (Θέατρο επί Κολωνώ). Η Μαρία Ναυπλιώτου στο "Ακρωτήρι" του Σαρ Γουάιτ ερμηνεύει με καθηλωτικό τρόπο την Τζουλιάνα, μία κορυφαία νευρολόγο, που αντιμετωπίζει ένα σημαντικό ιατρικό πρόβλημα, που κλονίζει όλη της την ύπαρξη (Ιλίσια).

Η Θεοδώρα Τζήμου πρωταγωνιστεί στη θεατρική διασκευή της βίαιης "Μέρας της φούστας" του Ζαν-Πολ Λίλιενφελντ: ερμηνεύει συναρπαστικά μία καθηγήτρια λογοτεχνίας, που καταφεύγει σε μία αμφιλεγόμενη λύση προκειμένου να αντιμετωπίσει την κακοποιητική συμπεριφορά των μαθητών της (Δίπυλον). Η Λένα Παπαληγούρα δίνει σάρκα και οστά στον πολύ ενδιαφέροντα μονόλογο της Σούζι Μίλερ, "Prima facie": ερμηνεύει την Τέσα Ένσλερ, μία κορυφαία δικηγόρο που φημίζεται για την ικανότητά της να αθωώνει άνδρες που κατηγορούνται για σεξουαλική παρενόχληση, ώσπου πέφτει η ίδια θύμα βιασμού (Πορεία at Victoria). Η Αλεξάνδρα Αϊδίνη ερμηνεύει την αποξενωμένη κόρη ενός ζευγαριού, που αντιμετωπίζει τον αυταρχικό πατέρα της στη "Ράβδο" του Μαρκ Ρέιβενχιλ, ένα δείγμα γραφής του in-yer-face theatre, που έχει στο επίκεντρο του τον αυταρχισμό και τις σχέσεις εξουσίας (Θέατρο Οδού Κυκλάδων "Λευτέρης Βογιατζής").

Η Πέγκυ Τρικαλιώτη πρωταγωνιστεί στο πρωτοπαρουσιαζόμενο έργο του Μάριους φον Μάγιενμπουργκ, "Νάχτλαντ", που μιλάει για τον αειθαλή σπόρο του ναζισμού και το εβραϊκό τραύμα και βίωμα: ερμηνεύει με θέρμη την Τζούντιθ, μία Εβραία που καλείται να αναμετρηθεί με την απόφαση της οικογένειας του συζύγου της να αποκτήσουν έναν πίνακα του Αδόλφου Χίτλερ (Αποθήκη). Οι Άννα Καλαϊτζίδου και η Σύρμω Κεκέ είναι οι δύο αδερφές της ιρλανδικής μαύρης κωμωδίας, "Ο τρόμος του κροκόδειλου" της Μέγκαν Τάιλερ: η ευσεβής Αλάννα και η εκρηκτική Φιόνα, με φόντο τις Ταραχές των 80s, συνασπίζονται, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον κακοποιητή πατέρα τους (Θέατρο του Νέου Κόσμου).

Σημαντικά ξένα έργα - Ιδιαίτερες αναγνώσεις
Η Αλεξία Καλτσίκη και η Δήμητρα Βλαγκοπούλου πραγματοποιούν δύο συγκλονιστικές ερμηνείες στο "Λεωφορείο ο Πόθος", η πρώτη στο ρόλο της "έκπτωτης" ηρωίδας του Τενεσί Ουίλιαμς που προσφεύγει από ανάγκη στο σπίτι της αδερφής της και η δεύτερη στον παραγνωρισμένο ρόλο της Στέλλας, που στην πραγματικότητα είναι εξίσου πρωταγωνιστικός (Προσκήνιο). Στο ίδιο θέατρο, η Ανθή Ευστρατιάδου γίνεται η "Έντα Γκάμπλερ" του Χένρικ Ίψεν, μία γυναίκα που στα τέλη του 19ου αι. διεκδίκησε, φτάνοντας στο απόλυτο αδιέξοδο, την ευκαιρία να ορίσει διαφορετικά τη μοίρα της.

Η Πολυξένη Παπακωνσταντίνου ερμηνεύει την "Τουραντό", δίνοντας στη μυστηριώδη πριγκίπισσα μία μοναδική ταυτότητα: η ηρωίδα του Κάρλο Γκότσι, που δεν επιθυμεί να παντρευτεί και γι’ αυτό τιμωρεί με αποκεφαλισμό τους επίδοξους συζύγους της, γίνεται ένα εξωτικό, αξιοπερίεργο πλάσμα από άλλο κόσμο (Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας). Η Μαρία Καβογιάννη ερμηνεύει με σιτσιλιάνικο ταμπεραμέντο τη Σεραφίνα στο "Τριαντάφυλλο στο στήθος" του Τενεσί Ουίλιαμς, που βιώνει τη ζωή και τα συναισθήματα με ακραίο πάθος, εμπιστευόμενη το ένστικτο και τα θέλω της παρά τα "πρέπει" (Πτι Παλαί).

Κωμική υπεροχή
Στη "Καρυάτιδα" του Γιώργου Καπουτζίδη, η Αγορίτσα Οικονόμου σκορπίζει βροντερά γέλια στο ρόλο της Υπουργού Πολιτισμού, που ενώ ετοιμάζεται να υποδεχτεί θριαμβευτικά την Καρυάτιδα, που επιστρέφει από το Βρετανικό Μουσείο διαπράττει μια μεγαλειώδη γκάφα (Εθνικό Θέατρο-Rex). H Γαλήνη Χατζηπασχάλη δείχνει και πάλι το τεράστιο κωμικό ταλέντο της στη φεμινιστικής χροιάς κωμωδία "Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή" της Σάρα Ρουλ: ερμηνεύει την παραμελημένη σύζυγο ενός γιατρού, ο οποίος επιδίδεται μανιωδώς στη θεραπεία των ασθενών του με τον ηλεκτρικό δονητή (Βρετάνια). Η Ηρώ Μπέζου επιδεικνύει μοναδική κομψότητα και χάρη στο ρόλο της εύπορης Ευανθίας που γίνεται αντικείμενο του πόθου ενός καταχρεωμένου απατεώνα, στον διασκευασμένο από τους Γιωργή Τσουρή και Αλέξανδρο Χρυσανθόπουλο, "Βαρόνο 'Φ' (Φιάκας)" του Δ. Μισιτζή (Πτι Παλαί).

Ελληνικά έργα, βγαλμένα από τη ζωή
Η Νένα Μεντή είναι η ηθοποιός που επέλεξε για ακόμη μία φορά (μετά την "Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου", τη "Μαρίκα", το "Μυστικό της Κοντέσσας Βαλέραινας") ο Πέτρος Ζούλιας να ερμηνεύσει το νέο του μονόλογο του, "Μια ζωή - η ιστορία μιας μοδίστρας": στο πρόσωπό της ο συγγραφέας μεταφέρει όλες τις περιπέτειες της νεότερης και σύγχρονης Ελλάδας με την ηθοποιό να πραγματοποιεί μία συγκινητική ερμηνεία (Ιλίσια-Βολανάκης). Στο εμβληματικό μυθιστόρημα του Παύλου Μάτεσι, "Η μητέρα του σκύλου" πρωταγωνιστεί η Υρώ Μανέ, ερμηνεύοντας τη θρυλική ηθοποιό των μπουλουκιών, Ραραού, μια τραγική και συγχρόνως γοητευτική προσωπικότητα της μεταπολεμικής Ελλάδας (Ακροπόλ). Προσωπική υπόθεση της Άννας Βαγενά αποτελεί η "Λουλού", η παράσταση που βασίζεται στο διήγημα που έγραψε η ίδια, προκειμένου να αποτίσει φόρο τιμής στη σκυλίτσα της. Σε δική της σκηνοθεσία και ερμηνεία, η παράσταση φωτίζει με ευαισθησία και χιούμορ το θέμα της κακοποίησης των ζώων (Μεταξουργείο).

Αμφιβολία και μυστήριο
Στον "Αόρατο επισκέπτη", η Κάτια Δανδουλάκη ερμηνεύει τον προκλητικό ρόλο μίας κορυφαίας δικηγόρου, που έχει μόλις δύο ώρες στη διάθεσή της για να διαλευκάνει μία υπόθεση δολοφονίας: η αποστασιοποιημένη, ουδέτερη, σχεδόν ψυχρή ερμηνεία της αποδίδει μαεστρικά το ρόλο μιας γυναίκας που κρύβει ένα τεράστιο μυστικό ("Κάτια Δανδουλάκη"). Στην "Αμφιβολία" του Τζον Πάτρικ Σάνλεϊ, η Φιλαρέτη Κομνηνού φέρνει εις πέρας τον "κόντρα” ρόλο της δεσποτικής, θρησκόληπτης διευθύντριας ενός καθολικού σχολείου, με μια ερμηνεία μετρημένης ακρίβειας ("Δημήτρης Χορν").

Περισσότερες πληροφορίες
Ο Βαρόνος «Φ» (Φιάκας)
Διασκευή μίας από τις πιο χαρακτηριστικές κωμωδίες της ελληνικής δραματουργίας από τον Δημοσθένη Μισιτζή με πρωταγωνιστή τον Χαράλαμπο Πεταλούδη, γνωστό και ως Φιάκας, ο οποίος ζει στην Κωνσταντινούπολη με τον υπηρέτη του Γιάννη, κατάχρεος και κυνηγημένος από τους πιστωτές του. Έτσι, καταστρώνει ένα σχέδιο για να ξεφύγει από τη φτώχεια, σε μια παράσταση γεμάτη χιούμορ, μουσική και καταιγιστικό ρυθμό: να παντρευτεί την όμορφη και πλούσια Ευανθία, για να εκμεταλλευτεί την περιουσία της προς όφελός του, αποκρύπτοντας τα χρέη του και την πραγματική του ταυτότητα. Της παρουσιάζεται λοιπόν ως πάμπλουτος Βαρόνος εκ Βερολίνου, που ζει στην Πόλη ινκόγκνιτο. Κι ενώ το σχέδιο προχωρά με επιτυχία, η αλήθεια κινδυνεύει από στιγμή σε στιγμή να αποκαλυφθεί. Πώς θα καταφέρει να ξεφύγει ο Βαρόνος από όσους τον κυνηγούν;
Μια ζωή - Ο μονόλογος μιας μοδίστρας
Μια ηλικιωμένη μοδίστρα έρχεται αντιμέτωπη με κομμάτια της ζωής της καθώς μαζεύει ρούχα από το ατελιέ της για να μετακομίσει. Η προσωπική της ιστορία συναντά κομμάτια από την ιστορία της νεότερης και σύγχρονης Ελλάδας. Μόνιμη συντροφιά στο ταξίδι των αναμνήσεων της είναι τα τραγούδια που σημάδεψαν γεγονότα και στιγμές της πορείας της. Ένας ύμνος στον καθημερινό άνθρωπο που αναπολεί το παρελθόν του και αγωνιά πώς θα συνεχίσει να ζει σε ένα κόσμο που αλλάζει γρήγορα και άγρια.
Το ακρωτήρι
Για πρώτη φορά ανεβαίνει το βραβευμένο οικογενειακό δράμα που όμως εξελίσσεται σε κάτι πολύ περισσότερο, καθώς μιλάει για το πώς μπορεί κάνεις να επανεφεύρει τον εαυτό του ακόμη και μετά τη μεγαλύτερη τραγωδία. Το «Ακρωτήρι» παρακολουθεί την πορεία της Τζουλιάνας, μιας χαρισματικής και παθιασμένης νευρολόγου, από την κορυφή στην πτώση και από εκεί στην ελπίδα, και μιλά με μοναδικό τρόπο για την ενδιάμεση γκρίζα ζώνη, στην οποία κάποιος έρχεται αντιμέτωπος με την απώλεια της συνείδησης. Η ίδια η Τζουλιάνα, πιστεύει πως ευθύνεται ο καρκίνος για το ότι βλέπει και ακούει πράγματα, όμως τα στοιχεία της ιατρικής της εξέτασης δεν συμφωνούν. Περιγράφει τον σύζυγό της, ως άπιστο και χειριστικό, αλλά αυτός στέκεται δίπλα της γεμάτος φροντίδα και αγάπη. Οι συχνές τηλεφωνικές συζητήσεις με την αποξενωμένη από χρόνια κόρη της, έχουν πολλές αντιφάσεις. Τα επεισόδια κατάρρευσης της Τζουλιάνας πληθαίνουν. Η αλήθεια για την κόρη της αποκαλύπτεται και είναι πολύ διαφορετική από αυτή που φαινόταν.
Αμφιβολία
Το πολυσυζητημένο έργο, βραβευμένο με Ολίβιε και Τόνι, παρακολουθεί τις κατηγορίες της αδελφής Αλοΐσιους, διευθύντριας ενός καθολικού σχολείου, προς τον προοδευτικό πατέρα Φλιν για τη σεξουαλική παρενόχληση ενός δωδεκάχρονου μαύρου μαθητή, με φόντο την ταραγμένη Αμερική της δεκαετίας του '60. Στην ιστορία, που έγινε ευρέως γνωστή μέσα από την ομώνυμη κινηματογραφική ταινία με την Μέριλ Στριπ και τον Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν και απέσπασε πολλές υποψηφιότητες για Όσκαρ, ο πατέρας Φλιν υπερασπίζεται τον εαυτό του και τις πράξεις του. Ισχυρίζεται πως επιθυμία του είναι η εκκλησία του Θεού να είναι ανοιχτή σε όλο τον κόσμο και το εκπαιδευτικό σύστημα να γίνει πιο προοδευτικό.
Η μέρα της φούστας
Η απόγνωση της Σόνιας, μιας καθηγήτριας λογοτεχνίας σε ένα δημόσιο λύκειο με παραβατικούς μαθητές, οδηγεί το καταιγιστικό έργο που βασίζεται στην ομότιτλη ταινία του Ζαν-Πολ Λίλιενφελντ. Η ηρωίδα στοχοποιείται γιατί δε συμμορφώνεται με τις υποδείξεις του Διευθυντή να μην φορούν φούστα οι καθηγήτριες και οι μαθήτριες. Ένα τυχαίο συμβάν κάποιο πρωί θέτει σε κίνηση μια σειρά απρόβλεπτων εξελίξεων. Η Σόνια κρατά ομήρους τους μαθητές της τάξης και τους κάνει μάθημα θεάτρου διά της βίας. Η κατάσταση ξεφεύγει από τον έλεγχό της καταλήγοντας σε ένα μεταδραματικό φινάλε. Το έργο με στοιχεία ψυχολογικού θρίλερ, επικού θεάτρου και δομή αρχαίου δράματος, εκτυλίσσεται μέσα από μια σειρά κωμικοτραγικών επεισοδίων όπου οι ρόλοι θυτών και θυμάτων εναλλάσονται διαρκώς γεννώντας ερωτήματα που αφορούν τη δύναμη της βίας και τη διαχείριση της ανθρώπινης ελευθερίας.
Τριαντάφυλλο στο στήθος
Μπορεί να είναι ένα από εκείνα τα έργα του που δεν βλέπουμε συχνά επί σκηνής, πρόκειται όμως για μια ιστορία του μεγάλου Αμερικανού δραματουργού που μιλάει για τον έρωτα και μας υπενθυμίζει ότι η ζωή προχωράει κι εμείς οφείλουμε να την ακολουθήσουμε. Στο μοναδικό έργο του συγγραφέα με αισιόδοξο τέλος, η Σεραφίνα τολμά να διεκδικήσει την απελευθέρωσή της από μια κοινωνία διαποτισμένη από την πατριαρχία σε κάθε επίπεδο, το τι είναι αποδεκτό ως σκέψη, ως πράξη, ακόμα και ως επιθυμία. Έτσι, περνά πέρα και πάνω από την εποχή της και απαντά σ’ ένα αίτημα για το εδώ και το τώρα της κάθε γυναίκας και του κάθε ανθρώπου. Η παράσταση παρακολουθεί αυτές τις συγκρουσιακές καταστάσεις με τρυφερότητα και χιούμορ μέχρι και την τελική ρήξη.
Ο τρόμος του κροκόδειλου
Μια σουρεαλιστική μαύρη κωμωδία εκδίκησης, που τάσσεται κατά της πατριαρχίας, την ίδια στιγμή που εξυμνεί τους γυναικείους δεσμούς, με φόντο μια εποχή συγκρούσεων με τον βρετανικό στρατό, στην Βόρεια Ιρλανδία του 1989. Η θεοσεβούμενη Αλάννα κρατάει το σπίτι καθαρό, τρίβοντας σχολαστικά τον νεροχύτη με οδοντόβουρτσα και κρύβοντας τις αμαρτίες της – τσιγάρα και πατατάκια. Σπάζοντας το τζάμι της κουζίνας, εισβάλλει μέσα στο σπίτι η αδερφή της Φιάννα, που λείπει χρόνια, έχοντας καταδικαστεί σε φυλάκιση για εμπρησμό, η οποία στοίχισε τη ζωή της μητέρας τους. Άκουσε πως ο κακοποιητικός πατέρας τους πέθανε, όμως δεν είναι αλήθεια και τώρα είναι η ώρα να τον αντιμετωπίσουν.
Linda
Η ηρωδία αυτή είναι η Λίντα Γουάιλντ, που πιστεύει ότι έχει κατακτήσει την κορυφή και ότι αυτή θα της ανήκει για πάντα. Μέσα από την αιχμηρή γραφή της, το σατιρικό βρετανικό χιούμορ και την πλοκή με χαρακτηριστικά θρίλερ, η Σκίνερ μοιράζεται την ιστορία της εκκωφαντικής πτώσης μιας σύγχρονης τραγικής ηρωίδας. Δεν εστιάζει μόνο στις δυσκολίες μίας γυναίκας να πετύχει και να επιβιώσει -τον σεξισμό, τα ταμπού της ηλικίας, της ομορφιάς, της οικονομικής ανεξαρτησίας-, αλλά μιλάει για όλους όσους προσπαθούν να ανταποκριθούν στις κοινωνικές επιταγές και να βρουν την «ευτυχία» μέσα σε μια αμείλικτη πραγματικότητα.
Νάχτλαντ
Για πρώτη φορά παρουσιάζεται στην Ελλάδα η νέα καυστική σάτιρα του συγγραφέα του «Άσχημου» για τις σύγχρονες σχέσεις (ερωτικές, συγγενικές), το χρήμα, την τέχνη, τον φασισμό, την άνοδο της νέας δεξιάς και τις αντιλήψεις που κρύβουμε βαθιά στο υποσυνείδητό μας. Κάπου στην Γερμανία δύο αδέρφια, η Νίκολα και ο Φιλίπ, τσακώνονται καθώς καθαρίζουν το σπίτι του νεκρού πατέρα τους. Μόλις βρίσκουν έναν παλιό πίνακα στη σοφίτα με την υπογραφή του καλλιτέχνη «Α. Χίτλερ», τα πράγματα ζορίζουν. Η Νίκολα θέλει να τον πουλήσει, ο Φιλίπ θέλει να τον κρατήσει κι η σύζυγός του, Τζούντιθ, θέλει να τον κάψει. Η κατάσταση δεν θα αργήσει να βγει εκτός ελέγχου.
Prima facie
Η δικηγόρος Τέσα Ένσλερ έρχεται αντιμέτωπη με την ποινική αντιμετώπιση της σεξουαλικής κακοποίησης στο παγκοσμίως φημισμένο συγκλονιστικό έργο που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται από το σύστημα αντιμετωπίζει το θέμα της παρενόχλησης. Η Tessa είναι μια νέα και λαμπρή δικηγόρος, εθισμένη στη νίκη. Έχει σφυρηλατήσει όλη την καριέρα της με απόλυτη αποφασιστικότητα, φροντίζοντας να ξεπεράσει την καταγωγή της από την εργατική τάξη για να μπορέσει να φτάσει στην κορυφή και τα καταφέρνει. Ξέρει καλά πως σε ένα ανδροκρατούμενο και βαθιά συντηρητικό σύστημα το «ποιον ξέρεις» και το «από που κατάγεσαι» είναι εξίσου σημαντικό με το «ποιος είσαι». Δουλεύοντας σκληρά κάθε της υπόθεση έχει εξελιχθεί σε κορυφαία συνήγορο υπεράσπισης. Ένα βράδυ, ένα ραντεβού με έναν συνάδελφό της και μια απρόσμενη τροπή των γεγονότων μετατοπίζει την ηρωίδα στην άλλη πλευρά του μαρτυρίου. Η ανερχόμενη δικηγόρος βρίσκεται ξαφνικά ανυπεράσπιστη μετά από σεξουαλική κακοποίηση και διαπιστώνει, για πρώτη φορά, ότι οι κανόνες του παιχνιδιού, που και η ίδια κατά καιρούς χρησιμοποίησε, τώρα μπορεί να μην την προστατεύσουν.
Ο αόρατος επισκέπτης
Ένας επιτυχημένος νεαρός επιχειρηματίας, ο Αντριάν Ντόρια, κατηγορείται για το φόνο της ερωμένης του, αφού η αστυνομία τον βρίσκει δίπλα στο νεκρό της σώμα μέσα στο κλειδωμένο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου. Είναι παγιδευμένος σε μία δίνη από ανομολόγητους φόβους, παρορμητικές αποφάσεις, υποψίες, μυστικά και ψέματα. Μια δαιμόνια δικηγόρος καλείται να αποκαλύψει τι πραγματικά έχει συμβεί, έχει όμως μόνο δύο ώρες στη διάθεσή της για να το καταφέρει. Ο χρόνος μετράει αντίστροφα και η αλήθεια μπλέκεται με το ψέμα σε έναν σφιχτοδεμένο ιστό, στο έργο που αποτελεί θεατρική μεταφορά της ομώνυμης ταινίας του Ισπανού κινηματογραφιστή Οριόλ Πάουλο.
Λεωφορείο ο Πόθος
Η έκπτωτη μεγαλοαστή Μπλανς Ντιμπουά αντιπαρατίθεται με τον Πολωνό σύζυγο της αδερφής της Στέλλας, Στάνλεϊ Κοβάλσκι, όταν καταφθάνει ξαφνικά στη Νέα Ορλεάνη για να μείνει μαζί τους. Η συντριπτική σύγκρουση των δύο κόσμων, αυτού των ψευδαισθήσεων και της προσκόλλησης στο παρελθόν, στη φαντασίωση της ευημερίας, κι εκείνου της επιβίωσης, της ορμής και του πραγματισμού, εγείρει μεγάλα ερωτήματα περί κοινωνικής, φυλετικής και ταξικής ανισότητας. Η Μπλανς σ’ αυτόν τον τερματικό σταθμό που την αφήνει το λεωφορείο με το παράδοξο όνομα "Πόθος", θα έρθει αντιμέτωπη με το τραύμα της και όλες τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες της.
Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή
Ο Δρ. Γκίβινγκς ανακαλύπτει -με αγνές προθέσεις- μια πρωτοπόρα συσκευή που προσφέρει ανακούφιση στην «υστερία» των γυναικών και ενίοτε και των αντρών ασθενών του, στη «σοβαρή κωμωδία για τη σεξουαλικότητα, την αγάπη και τον ηλεκτρισμό!» που διαδραματίζεται στη Βικτωριανή Νέα Υόρκη, όπου βασιλεύει η συντήρηση και ο πουριτανισμός. Ευαίσθητος στην επιστήμη του, αλλά αναίσθητος στο ανθρώπινο δράμα που τον περιβάλλει, ο γιατρός είναι σε θέση να διεγείρει τους ασθενείς του, αποτυγχάνει όμως να το κάνει για τη γυναίκα του. Στο σπίτι του, όπου στεγάζεται και το ιατρείο του, η νέα και πανέξυπνη σύζυγός του Κάθριν, απασχολημένη με θέματα που αφορούν τη νεογέννητη κόρη τους, προσπαθεί να καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει στο «διπλανό δωμάτιο». Η συγγραφέας παίρνει τα ιστορικά γεγονότα και τα πλέκει, με χιούμορ, ευφυΐα και τρυφερότητα, δημιουργώντας μια ιστορία αγάπης και κατανόησης.
Λουλού
Αντλώντας από το ομώνυμο βιβλίο της, ένα έργο ημερολογιακού χαρακτήρα για την σκυλίτσας της που είναι παράλυτη στα πίσω πόδια της τα τρία τελευταία χρόνια λόγω ενός αυτοάνοσου νοσήματος, η κυρία του θεάτρου εκφράζει πράγματα που ίσως να μην τολμούσε ποτέ να πει. Μέσα από μια τρυφερή και χιουμοριστική αυτοβιογραφική ιστορία, δίνει φωνή σε όλα τα κακοποιημένα ζωάκια που βρήκαν στοργή και αγάπη κοντά στους ανθρώπους.
Έντα Γκάμπλερ
Η εμβληματική Έντα ανατινάζει το σύστημα των μικροαστικών αντιλήψεων της κοινωνίας μας, σε μια παράσταση που «ξαναδιαβάζει» το αριστούργημα του Ίψεν με τη θέση της γυναίκας στο επίκεντρο. Η Έντα (πρώην Γκάμπλερ, νυν Τέσμαν) προσπαθεί να βρει απάντηση και λόγο ύπαρξης σε ένα στείρο και αυστηρά δομημένο περιβάλλον στο οποίο οι άνθρωποι - απονεκρωμένοι τυφλοί - ζουν μόνο για να εκπληρώνουν την αποστολή και την ταυτότητα τους. Η Έντα χωρίς αποστολή και χωρίς ταυτότητα, βαθιά χωμένη στο ρομαντισμό - που αποστρέφεται την πραγματικότητα και την φθορά της - παλεύει να βρει πως θα ενταχθεί στην τρέχουσα ζωή. Σε μια κοινωνία που ζητά από τις γυναίκες να είναι σύζυγοι, μητέρες, εξαρτημένες πάντα από έναν άνδρα, η Έντα θα δοκιμάσει ένα παιχνίδι ορίων και ακραίου ρομαντισμού, επιζητώντας και τελικά βρίσκοντας την απάντηση της για τη ζωή και την ασφυξία της.
Η Καρυάτιδα!
Στο σπαρταριστό έργο του Γ. Καπουτζίδη που είναι αφιερωμένο στη μεγαλειώδη ελληνική ικανότητα να μπλέκουμε σε κωμικοτραγικές καταστάσεις, η περίφημη Καρυάτιδα επιστρέφει από το Βρετανικό Μουσείο με μια υποδοχή «σκέτη κωμωδία». Σαν άλλη αγαπημένη φίλη, θεία, χαμένη ξαδέρφη από το εξωτερικό, την περιμένει όλη η χώρα με τεράστια προσμονή. Η υποδοχή της, όμως, δεν θα είναι όπως τη φανταστήκαμε, όπως τη σχεδιάσαμε, όπως την ονειρευτήκαμε.
Η μητέρα του σκύλου
Στο εμβληματικό και βαθιά ανθρώπινο έργο, η κεντρική ηρωίδα, μια ηθοποιός των μπουλουκιών, η Ραραού, ξεδιπλώνει τη ζωή της και ταυτόχρονα την Ιστορία της νεότερης Ελλάδας με αφετηρία την Κατοχή. Με σχεδόν παραληρηματικό και αναπάντεχα χιουμοριστικό λόγο, μια ψυχή τραυματισμένη αφηγείται την Οδύσσεια της ύπαρξής της, ακροβατώντας πάνω στη λεπτή γραμμή μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας - από την κατοχή και τον εμφύλιο πόλεμο μέχρι τη δικτατορία και τη μεταπολίτευση. Η Ραραού θα ανέβει στο πάλκο της φαντασίας της, με την επιθυμία να λάμψει επιτέλους σαν πραγματική πρωταγωνίστρια, να ζήσει την προσωπική της καταξίωση.
Τουραντό – Η γυναίκα που μισούσε τους άντρες
Το έμμετρο ερωτικό παραμύθι, που ενέπνευσε την διάσημη όπερα του Τζάκομο Πουτσίνι, αφηγείται την ιστορία μιας γοητευτικής, σκληρής γυναίκας που δοκιμάζει τους επίδοξους μελλοντικούς συζύγους της, επιφυλάσσοντας θάνατο σε όποιον αποτυγχάνει. Το έργο γράφτηκε το 1762 και ανήκει στο είδος της fiabe teatrali (θεατρικά παραμύθια), ένα υβρίδιο φαντασίας και commedia dell’arte που εισήγαγε ο ίδιος ο συγγραφέας, μεγάλος ανταγωνιστής του Γκολντόνι. Η ιστορία είναι εμπνευσμένη από έναν κινέζικο θρύλο. Θα μπορούσε να ειδωθεί ως μια παράδοξη ελεγεία περί θυσίας, ένας σκοτεινός ύμνος στο ανθρώπινο πάθος ή μια αλληγορία για τη γυναικεία χειραφέτηση. Η παράσταση σηματοδοτεί την επέτειο των 25 χρόνων από την ίδρυση της ομάδας του Στάθη Λιβαθινού.
Η Ράβδος
Η βία, ο αυταρχισμός και οι σχέσεις εξουσίας βρίσκονται στο επίκεντρο του βρετανικού έργου, μέσα από την ιστορία ενός καθηγητή, του Έντουαρντ,, που μετά από σαράντα πέντε χρόνια διδασκαλίας, βγαίνει στη σύνταξη και περιμένει με ανυπομονησία την αποχαιρετιστήρια γιορτή για την αφυπηρέτησή του. Τις τελευταίες έξι μέρες όμως, ο Έντουαρντ και η σύζυγός του, η Μορίν, βρίσκονται σε πολιορκία και δεν μπορούν να βγουν απ’ το σπίτι τους. Ένα πλήθος εξαγριωμένων μαθητών έχει συγκεντρωθεί απ’ έξω. Ένα τούβλο που πέταξαν έχει σπάσει το παράθυρο. Μέσα σ’ αυτό το κλίμα και ενώ ταυτόχρονα το σχολείο του Έντουαρντ περνά από αξιολόγηση, τους επισκέπτεται η αποξενωμένη κόρη τους, η Άννα, έχοντας τα δικά της ερωτήματα. Ο Βρετανός συγγραφέας, εκπρόσωπος του in-yer-face θεάτρου, θέτει ερωτήματα, ανοίγει θέματα προς συζήτηση και προβληματισμό.