Θέατρο του Νέου Κόσμου: Τελευταίες παραστάσεις και μία αλλαγή για πέντε έργα που αγαπήθηκαν

Προλάβετε μία θέση για πέντε παραγωγές του Θεάτρου του Νέου Κόσμου στο ομώνυμο θέατρο αλλά και στο Πόρτα ("Γέρμα", "Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα", "Ο εραστής", "Κακούργα πεθερά", "Μια άλλη Θήβα") που έχουν κάτι να μας πουν.

Γέρμα © Πάτροκλος Σκαφίδας 'Γέρμα'

"Γέρμα"

Το έργο του Σάιμον Στόουν ολοκληρώνει τις παραστάσεις του στο θέατρο Πόρτα στις 28 Ιανουαρίου (φώτο εξωφύλλου). Στη συνέχεια, θα παρουσιαστεί στη Θεσσαλονίκη για 6 παραστάσεις στο θέατρο Κολοσσαίον. Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί έναν ικανότατο θίασο, με τη Μαρία Κίτσου να ερμηνεύει τον κεντρικό ρόλο.

Διαβάστε Επίσης

Ένας ιδιαίτερα επιδραστικός συγγραφέας και σκηνοθέτης της εποχής μας, ο Σάιμον Στόουν, εμπνέεται από την κλασική τραγωδία "Γέρμα" και την ξαναγράφει μεταφέροντάς τη στο σήμερα. Στη σύγχρονη αυτή διασκευή, που παρουσιάστηκε το 2017 στο Λονδίνο (Young Vic), συναντάμε τους ήρωες στο σήμερα, επαγγελματικά επιτυχημένους και πολλά υποσχόμενους. Η γυναίκα είναι δημοσιογράφος και μπλόγκερ, ο άντρας της πετυχημένος επιχειρηματίας.  Όπως και στο έργο του Λόρκα, ο κόσμος τους δοκιμάζεται και διαλύεται, λόγω της ατεκνίας. Η σχέση του ζευγαριού φθείρεται σταδιακά, ενώ παρακολουθούμε την εμμονή της ηρωίδας να αποκτήσει παιδί, τις εξωσωματικές να αποτυγχάνουν διαρκώς και τον σύζυγο να αδυνατεί να παρακολουθήσει τον αδιέξοδο αυτόν αγώνα. Στο σημερινό Λονδίνο, η ηρωίδα του Σάιμον Στόουν εσωτερικεύει την εμμονή της μητρότητας σε σύγκρουση με το περιβάλλον της, σε σημείο να καταστρέψει την ψυχική της υγεία, την καριέρα της, τη ζωή της.

>> Διαβάστε εδώ την κριτική της Τόνιας Καράογλου για το "α":

Διαβάστε Επίσης

"Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα"

Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Στις 4 Φεβρουαρίου ολοκληρώνονται οι παραστάσεις για την παράσταση σε σκηνοθεσία και ερμηνεία της Τζωρτζίνας Λιώση και της Νάνσυς Μπούκλη, που παρουσιάζεται για δεύτερη συνεχόμενη σεζόν στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Γεμάτο παράλογους διαλόγους και πολύ χιούμορ, το "Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα" βασίζεται στο έργο του γνωστού σεναριογράφου Ευθύμη Φιλίππου, που έχει ξεχωρίσει τόσο ως βιβλίο όσο και όλες τις φορές που παρουσιάστηκε στο θέατρο. Μετά την Αθήνα, θα ακολουθήσουν 4 παραστάσεις και στη Θεσσαλονίκη, στο θέατρο Αυλαία. 

Το έργο διαδραματίζεται σ’ ένα ζαχαροπλαστείο. Σε απροσδιόριστο χρόνο. Στην Αθήνα. Δυο άνθρωποι μονολογούν κουβεντιάζοντας. Προσπαθούν να επικοινωνήσουν. Γελάνε, θυμώνουν, λένε ιστορίες κι όταν πιέζονται, παίζουν. Παραμένουν καθισμένοι εκεί, πολλές φορές σκέφτονται να φύγουν πριν έρθουν οι πάστες τους. Ίσως σ’ αυτή τη σκέψη συμφωνήσουν σε κάτι. Θα προλάβουν όμως να αποφασίσουν τι θα κάνουν;

>> Δείτε εδώ την κριτική του "α" για το έργο:

Διαβάστε Επίσης

 

"Ο εραστής"

Ο εραστής
© Patroklos Skafidas

Μετά από αλλεπάλληλα sold out και προσθήκη επιπλέον παραστάσεων, ο "Εραστής" σε σκηνοθεσία και ερμηνεία της Κλέλιας Ανδριολάτου και του Πάνου Παπαδόπουλου, ρίχνει αυλαία στη Κεντρική Σκηνή του θεάτρου του Νέου Κόσμου στις 26 Ιανουαρίου.

Στον "Εραστή", ένα από τα πιο αινιγματικά έργα του, ο συγγραφέας Χάρολντ Πίντερ (1930-2008) στρέφει το μικροσκόπιο στις ανθρώπινες σχέσεις, επιχειρώντας να αναδείξει πώς η μεγαλύτερη μοναξιά μπορεί και τρυπώνει καμιά φορά μέσα στα ζευγάρια. Ερμηνεύοντας το ζευγάρι του έργου, η Κλέλια Ανδριολάτου και ο Πάνος Παπαδόπουλος συναντώνται επί σκηνής για να εξερευνήσουν τη διαβρωτική πορεία του χρόνου στη σχέση, εκείνο το νήμα, όπως λένε οι ίδιοι, που οδηγεί από την παράλογη επιθυμία του να καταπιεί κανείς το αντικείμενο του πόθου του, στο να παλεύει όλη νύχτα στο κρεβάτι προκειμένου να μη συναντηθούν τα πόδια τους. Κι όμως ο Ρίτσαρντ και η Σάρα υπήρξαν κάποτε πολύ ερωτευμένοι. Θα ’λεγε κανείς πως ερωτεύτηκαν με την πρώτη ματιά. Κι όπως όλα τα ζευγάρια που κάποτε ερωτεύτηκαν με την πρώτη ματιά, τώρα ζουν "σχεδόν" ευτυχισμένοι.

>> Γιατί τελικά ο έρωτας ενός ζευγαριού φθίνει; Διαβάστε την απάντηση του Πάνου Παπαδόπουλου εδώ:

Διαβάστε Επίσης

"Κακούργα πεθερά"

Κακούργα πεθερά
© Patroklos Skafidas

Στο νέο έργο της, το οποίο ρίχνει αυλαία στις 3 Φεβρουαρίου στη σκηνή του "Πόρτα", η Νεφέλη Μαϊστράλη, η οποία πρόσφατα τιμήθηκε με το βραβείο "Ελευθερία Σαπουντζή", εμπνέεται από ένα διάσημο έγκλημα που συντάραξε την Ελλάδα στις αρχές του 20ού αιώνα, το Έγκλημα της Χαροκόπου ή Έγκλημα του αιώνα, όπως το χαρακτήρισαν οι δημοσιογράφοι της εποχής.

Το 1931, ανήμερα των Θεοφανίων, στις όχθες του ποταμού Κηφισού, ξεβράζονται σακιά που περιέχουν ένα διαμελισμένο πτώμα. Η έρευνα της αστυνομίας θα υποδείξει ως ενόχους την πεθερά, τη σύζυγο, τον ξάδερφό της και την υπηρέτρια του σπιτιού. Η κοινή γνώμη συνταράσσεται, όχι μόνο από την αγριότητα του εγκλήματος, αλλά ειδικότερα από το γεγονός ότι οι βασικοί δράστες είναι γυναίκες. Η σκληρή πατριαρχική κοινωνία αδυνατεί να πιστέψει ότι μια γυναίκα –ακόμη κι αν είναι θύμα χρόνιας κακοποίησης, όπως αποδείχτηκε στη δίκη– είναι ικανή για μια τόσο φρικιαστική πράξη. Στα χρόνια που η αγία ελληνική οικογένεια και η ιερότητα του παντοδύναμου αρσενικού είναι στοιχεία αδιαπραγμάτευτα, δυο γυναίκες σπάνε όλα τα στερεότυπα και προκαλούν το δέος στον κοινωνικό τους περίγυρο. Η σκηνοθεσία του έργου είναι του Θανάση Ζερίτη.

>> Η Νεφέλη Μαϊστράλη αποκαλύπτει ότι ήθελε να θίξει το ζήτημα των έμφυλων διακρίσεων στη δικαστική αίθουσα με την "Κακούργα πεθέρα", γράφοντας για το "α" εδώ:

Διαβάστε Επίσης

"Μια άλλη Θήβα"

Μια άλλη Θήβα
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Η επιτυχία του θεάτρου του Νέου Κόσμου, που παίζεται με διαρκή sold out για δεύτερη σεζόν, μεταφέρεται στη σκηνή του Θέατρου Πόρτα από τις 3 Φεβρουαρίου. Η παράσταση συζητήθηκε ιδιαίτερα και λόγω των εξαιρετικών ερμηνειών των ηθοποιών, του Θάνου Λέκκα στον ρόλο του Συγγραφέα και του Δημήτρη Καπουράνη στον διπλό ρόλο Μαρτίν/Φεδερίκο. Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος ανέδειξε το πολυεπίπεδο αυτό έργο, με μια υποβλητική σκηνοθεσία.

Ένας συγγραφέας συναντά επί σειρά μηνών μέσα στη φυλακή έναν εικοσάχρονο πατροκτόνο, τον Μαρτίν. Σκοπός του είναι να γράψει ένα έργο βασισμένο στην ιστορία του νεαρού κρατούμενου, στον οποίο προτείνει να ερμηνεύσει τον εαυτό του στη θεατρική σκηνή. Όταν τελικά αυτό απαγορεύεται από το αρμόδιο υπουργείο, τον ρόλο αναλαμβάνει ο Φεδερίκο, ένας νεαρός ηθοποιός με τον οποίο δουλεύει ταυτόχρονα πλέον ο συγγραφέας. Ενδιαφέρον έχει ότι ο Σέρχιο Μπλάνκο θέλει να παίζονται οι δύο αυτοί ρόλοι από έναν ηθοποιό.

>> Διαβάστε την κριτική του "α" για την παράσταση εδώ:

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Γέρμα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Στη σύγχρονη αυτή διασκευή του ομώνυμου έργου του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα συναντάμε τους ήρωες στο σήμερα, επαγγελματικά επιτυχημένους και πολλά υποσχόμενους. Η γυναίκα είναι δημοσιογράφος και μπλόγκερ με μεγάλο αριθμό ακολούθων, ο άντρας της πετυχημένος επιχειρηματίας. Ο κόσμος τους δοκιμάζεται και διαλύεται λόγω της ατεκνίας. Η σχέση του ζευγαριού φθείρεται σταδιακά, ενώ παρακολουθούμε την εμμονή της ηρωίδας να αποκτήσει παιδί, τις εξωσωματικές να αποτυγχάνουν διαρκώς και τον σύζυγο να αδυνατεί να παρακολουθήσει τον αδιέξοδο αυτόν αγώνα. Στο σημερινό Λονδίνο, η ηρωίδα του Σάιμον Στόουν εσωτερικεύει την εμμονή της μητρότητας σε σύγκρουση με το περιβάλλον της, σε σημείο να καταστρέψει την ψυχική υγεία, την καριέρα, τη ζωή της.

Μια άλλη Θήβα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 110 '

Ένας συγγραφέας επισκέπτεται με ειδική άδεια στη φυλακή έναν 21χρονο, τον Μαρτίν, καταδικασμένο σε ισόβια για πατροκτονία. Ο συγγραφέας έχει σκοπό, μέσα από τις συναντήσεις του με τον ισοβίτη, να γράψει ένα έργο με επίκεντρο την πατροκτονία, που θα παρουσιαστεί στο θέατρο με ερμηνευτές τον ίδιο τον πατροκτόνο και τον συγγραφέα. Παρά την αρχική άδεια όμως, το Υπουργείο Δικαιοσύνης απαγορεύει στον Μαρτίν να παίξει στην παράσταση. Έτσι ο συγγραφέας βρίσκει έναν νέο ηθοποιό, τον Φεδερίκο, που θα ερμηνεύσει το ρόλο του πατροκτόνου στο θέατρο. Οι σχέσεις των προσώπων πρόκειται να σημαδέψουν τις ζωές τους και να δοκιμάσουν τις βεβαιότητές τους, στην παράσταση που συνεχίζεται για τρίτη χρονιά με δύο εξαιρετικές ερμηνείες.

Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Σε απροσδιόριστο χρόνο σ' ένα ζαχαροπλαστείο του αθηναϊκού κέντρου δύο άνθρωποι μονολογούν κουβεντιάζοντας, καθώς προσπαθούν να επικοινωνήσουν. Γελάνε, θυμώνουν, λένε ιστορίες κι όταν πιέζονται, παίζουν. Πώς θα ήταν, άμα δεν έφευγαν ποτέ από αυτό το ζαχαροπλαστείο; Το έργο του γνωστού σεναριογράφου Ευθύμη Φιλίππου έχει ξεχωρίσει τόσο ως βιβλίο όσο και όλες τις φορές που παρουσιάστηκε στο θέατρο. Το στοίχημα που έθεσαν η Τζωρτζίνα Λιώση και η Νάνσυ Μπούκλη μεταφράστηκε σε θεατρική επιτυχία και τώρα επιστρέφει.

Ο εραστής

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Σε ένα από τα πιο αινιγματικά έργα του, ο νομπελίστας συγγραφέας στρέφει το μικροσκόπιο στις ανθρώπινες σχέσεις, επιχειρώντας να αναδείξει πώς η μεγαλύτερη μοναξιά μπορεί και τρυπώνει καμιά φορά μέσα στα ζευγάρια. Οι δύο ερμηνευτές εξερευνούν τη διαβρωτική πορεία του χρόνου στη σχέση ενός ζευγαριού όπου εμπλέκεται ένα τρίτο πρόσωπο -ή μήπως όχι. Κι όμως ο Ρίτσαρντ και η Σάρα υπήρξαν κάποτε πολύ ερωτευμένοι. Κι όπως όλα τα ζευγάρια που κάποτε ερωτεύτηκαν με την πρώτη ματιά, τώρα ζουν «σχεδόν» ευτυχισμένοι. Η λεπτομερής σκιαγράφηση της σχέσης των ηρώων, η αποκάλυψη της φθοράς και η αγωνιώδης προσπάθεια να παραμείνουν «ζωντανοί» μαζί, κατατάσσουν το έργο ανάμεσα στα αριστουργήματα του παγκόσμιου δραματολογίου.

Κακούργα πεθερά

  • Κοινωνικό

Στο νέο έργο της, η Νεφέλη Μαϊστράλη εμπνέεται από ένα διάσημο έγκλημα που συντάραξε την Ελλάδα στις αρχές του 20ού αιώνα, το Έγκλημα της Χαροκόπου ή Έγκλημα του αιώνα, όπως το χαρακτήρισαν οι δημοσιογράφοι της εποχής. Το 1931, ανήμερα των Θεοφανίων, στις όχθες του ποταμού Κηφισού, ξεβράζονται σακιά που περιέχουν ένα διαμελισμένο πτώμα. Η έρευνα της αστυνομίας θα υποδείξει ως ενόχους την πεθερά, τη σύζυγο, τον ξάδερφό της και την υπηρέτρια του σπιτιού. Η κοινή γνώμη συνταράσσεται, όχι μόνο από την αγριότητα του εγκλήματος, αλλά ειδικότερα από το γεγονός ότι οι βασικοί δράστες είναι γυναίκες. Η σκληρή πατριαρχική κοινωνία αδυνατεί να πιστέψει ότι μια γυναίκα –ακόμη κι αν είναι θύμα χρόνιας κακοποίησης, όπως αποδείχτηκε στη δίκη– είναι ικανή για μια τόσο φρικιαστική πράξη. Στα χρόνια που η αγία ελληνική οικογένεια και η ιερότητα του παντοδύναμου αρσενικού είναι στοιχεία αδιαπραγμάτευτα, δυο γυναίκες σπάνε όλα τα στερεότυπα και προκαλούν το δέος στον κοινωνικό τους περίγυρο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Annie": Αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση στο Παλλάς

Δείτε φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση του πολυβραβευμένου μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ που ανεβάζει για τέταρτη φορά η Θέμις Μαρσέλλου με all star θίασο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/09/2025

Έξτρα παράσταση για την "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Τελευταία ευκαιρία για την παράσταση - σταθμό στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου που έδωσε νέο νόημα στις σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος.

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.