Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα

3

Φρέσκια και απολαυστική παράσταση που αποτυπώνει το παράδοξο, σουρεαλιστικό μυθιστόρημα του Ευθύμη Φιλίππου.

Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα Πάτροκλος Σκαφίδας©

Δύο άνθρωποι μέσα σε ένα ζαχαροπλαστείο συνομιλούν (ή μάλλον μονολογούν;) ακατάπαυστα, πηδούν από το ένα θέμα στο άλλο, δεν ολοκληρώνουν τις σκέψεις ή έστω τις κουβέντες τους, εκφέρουν παράδοξες διατυπώσεις για ασήμαντα ή και σημαντικά πράγματα, μοιάζουν να βρίσκονται σε έναν παράδοξο, σουρεαλιστικό μικρόκοσμο. Είναι το σύμπαν του Ευθύμη Φιλίππου, που αποτυπώνεται σε ένα μυθιστόρημα (γραμμένο σε διαλογική μορφή κι έτσι αγαπητό και ως θεατρικό κείμενο), το οποίο αν δεν ήταν δικό του θα μπορούσε να ανήκει στον… Ιονέσκο. Η παντελής αποτυχία της γλώσσας να παράξει λογικό νόημα, οι απέλπιδες προσπάθειες για επικοινωνία, ο παραλογισμός της καθημερινής ζωής και η ιλαροτραγωδία της ύπαρξης διαχέονται στο έργο με το μακροσκελή τίτλο, που ίσως έχει αναφορές σε μια ατέρμονη κατάσταση παιδικότητας (αλήθεια πόσοι ενήλικες συνηθίζουν να πίνουν γάλα;).

Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Αυτή την "παιδική" φρεσκάδα φέρνουν στη σκηνή οι δύο ερμηνεύτριες, που πήραν την τολμηρή απόφαση να αυτοσκηνοθετηθούν και δικαιώθηκαν. Η Τζωρτζίνα Λιώση και η Νάνσυ Μπούκλη μεταμορφώνονται σε δύο γυναίκες που μοιάζουν να έχουν αιχμαλωτιστεί μεταξύ παιδικότητας και ενηλικίωσης: ντυμένες με παρόμοια ρούχα, σαν να αποτελούν δύο όψεις του ίδιου προσώπου, καταφεύγουν σε ένα ζαχαροπλαστείο-καταφύγιο, που ίσως λειτουργεί και σαν προπύργιο αναμνήσων της παιδικής ηλικίας (χαρακτηριστικό το 70’s αισθητικής σκηνικό και τα "παιδικά" κοστούμια, που υπογράφει η Δήμητρα Λιάκουρα). Έχουν πολύ καλή χημεία μεταξύ τους και παράλληλα έχουν κατακτήσει το έργο τόσο ως προς την κατασκευή του, συλλαμβάνοντας απνευστί τον ατακαριστό ρυθμό του, όσο και ως προς το παράδοξο ύφος του: η παράστασή τους είναι ευφρόσυνη και γλυκιά σαν ζαχαρωτό και κάνει όλα τα παράδοξα που ακούγονται να βγάζουν νόημα.

Περισσότερες πληροφορίες

Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Σε απροσδιόριστο χρόνο σ' ένα ζαχαροπλαστείο του αθηναϊκού κέντρου δύο άνθρωποι μονολογούν κουβεντιάζοντας, καθώς προσπαθούν να επικοινωνήσουν. Γελάνε, θυμώνουν, λένε ιστορίες κι όταν πιέζονται, παίζουν. Πώς θα ήταν, άμα δεν έφευγαν ποτέ από αυτό το ζαχαροπλαστείο; Το έργο του γνωστού σεναριογράφου Ευθύμη Φιλίππου έχει ξεχωρίσει τόσο ως βιβλίο όσο και όλες τις φορές που παρουσιάστηκε στο θέατρο. Το στοίχημα που έθεσαν η Τζωρτζίνα Λιώση και η Νάνσυ Μπούκλη μεταφράστηκε σε θεατρική επιτυχία και τώρα επιστρέφει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έξτρα παράσταση για την "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Τελευταία ευκαιρία για την παράσταση - σταθμό στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου που έδωσε νέο νόημα στις σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/09/2025

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.

Εξτρά μέρα για το "Τέλος του παιχνιδιού" με τους Μάκη Παπαδημητρίου-Γιώργο Χρυσοστόμου

Λόγω ζήτησης, προστέθηκε επιπλέον ημέρα παραστάσεων για το έργο του Μπέκετ που έρχεται στο θέατρο Ιλίσια.