Γέρμα

3

Το πρωτοπαρουσιαζόμενο στην Ελλάδα έργο μεταγράφει σε σύγχρονη συνθήκη το ομώνυμο δράμα του Λόρκα για την αδυναμία ενός ζευγαριού να αποκτήσει παιδιά και η Μαρία Κίτσου παίρνει πάνω της μια παράσταση που δείχνει να επαναπαύεται στη δυναμική του.

Γέρμα © Πάτροκλος Σκαφίδας 'Γέρμα'

Πώς μια χαλαρή επιθυμία για την απόκτηση παιδού γίνεται αυτοκαταστροφική εμμονή; Αυτό το ερώτημα συνοψίζει το έργο του Σάιμον Στόουν, που αποτελεί μια σύγχρονη μεταγραφή του ομώνυμου δράματος του Λόρκα. Εδώ το ζευγάρι που μένει άτεκνο (Εκείνη και ο Τζον) ζει σε μια σύγχρονη μητρόπολη, είναι (ή δείχνουν;) μοντέρνοι, προοδευτικοί, σεξουαλικά απελευθερωμένοι· η συζήτηση για το παιδί φαίνεται να προκύπτει τυχαία, μια που το καινούργιο τους διαμέρισμα έχει αρκετά υπνοδωμάτια για ένα ή και για δύο παιδιά. Αλλά οι μήνες περνούν και γίνονται χρόνια και η ηρωίδα που γνωρίσαμε στα τριάντα πέντε έχει φτάσει τα σαράντα πέντε, και η επιθυμία γιγαντώνεται και γίνεται σαράκι και εμμονή που την κατατρώει, και μαζί διαβρώνει τη δουλειά της, τη σχέση της, τα λογικά της.

Γέρμα
©Patroklos_Skafidas

Το έργο με το οποίο μας συστήνεται ο τριανταοχτάχρονος Αυστραλός συγγραφέας έχει πολύ ενδιαφέρουσα θεματική και θίγει ένα υπαρκτό και επώδυνο ζήτημα (και μαζί καταστάσεις και συναισθήματα), χωρίς να το ωραιοποιεί. Βέβαια, το γεγονός ότι ο Στόουν δημιουργεί ήρωες που ο καθένας τους "εκπροσωπεί" μια διαφορετική στάση ζωής, μοιάζει βεβιασμένο: η αδερφή Εκείνης συλλαμβάνει παιδιά με τρομερή ευκολία, κάτι που κάνει την πρωταγωνίστρια να βιώνει "ανεπίτρεπτα" συναισθήματα φθόνου, η μητέρα της, αντιθέτως, που υπήρξε μία από τις πρώτες φεμινίστριες, είναι παθιασμένη περισσότερο με τα μαθήματά της στο πανεπιστήμιο παρά με τις κόρες και τα εγγόνια της, ο σύζυγός της ναι μεν θέλει παιδιά αλλά είναι συνεχώς απών σε επαγγελματικά ταξίδια, ούτε της συμπαραστέκεται ουσιαστικά. Με αυτόν τον τρόπο πάντως, ο Στόουν δημιουργεί έναν κλοιό που τονίζει ακόμη περισσότερο τη συναισθηματική και υπαρξιακή μοναξιά της ηρωίδας.

Γέρμα
© Πάτροκλος Σκαφίδας

Αυτό το έργο που κυρίως αφορά μια γυναίκα που βυθίζεται στα πιο βαθιά σκοτάδια, και οι γύρω της δεν μπορούν –ή ίσως δεν θέλουν– να τη βοηθήσουν σκηνοθέτησε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος στηριζόμενος στη δυναμική του θέματος· η παράσταση φωτίζει τους ήρωες, όμως δεν εστιάζει τόσο στις μεταξύ τους σχέσεις. Σαν κάτι να στέκεται μεταξύ σκηνής και πλατείας που τις αποξενώνει· ίσως η αγγλική ταυτότητα του έργου που γίνεται φανερή σε κάποιες μεταφραστικές αστοχίες ή στο σκηνικό (Ευαγγελία Θεριανού), το οποίο, ενώ καταφέρνει –παρά την αφαιρετικότητά του– να αποδώσει το μοντέρνο λοφτ μιας μητρόπολης, δείχνει πολύ "ξένο".

Γέρμα
© Πάτροκλος Σκαφίδας

Ο θίασος χρειάζεται κάποιο χρόνο για να αποκτήσει την πολυπόθητη επικοινωνία, ιδίως ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης και η Μαρία Κίτσου στους κεντρικούς ρόλους. Ο πρώτος, αποδεδειγμένα ικανότατος ηθοποιός, εδώ δεν πείθει τόσο στο ρόλο ενός γιάπη. Ωραίο όλο το καστ (η Ασπασία Κράλλη ως μητέρα, η Τατιάνα-Άννα Πίττα ως αδερφή, καθώς και οι Χάρης Χαραλάμπους-Καζέπης και Μαριάννα-Ζωή Μαριγώνη, στους ρόλους του πρώην συντρόφου και της νεαρής συναδέρφου Εκείνης), όμως η Μαρία Κίτσου είναι που παίρνει πάνω της την παράσταση και τον συναισθηματικά δύσκολο ρόλο μιας γυναίκας που βιώνει μια αβάσταχτη μοναξιά.

Περισσότερες πληροφορίες

Γέρμα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Στη σύγχρονη αυτή διασκευή του ομώνυμου έργου του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα συναντάμε τους ήρωες στο σήμερα, επαγγελματικά επιτυχημένους και πολλά υποσχόμενους. Η γυναίκα είναι δημοσιογράφος και μπλόγκερ με μεγάλο αριθμό ακολούθων, ο άντρας της πετυχημένος επιχειρηματίας. Ο κόσμος τους δοκιμάζεται και διαλύεται λόγω της ατεκνίας. Η σχέση του ζευγαριού φθείρεται σταδιακά, ενώ παρακολουθούμε την εμμονή της ηρωίδας να αποκτήσει παιδί, τις εξωσωματικές να αποτυγχάνουν διαρκώς και τον σύζυγο να αδυνατεί να παρακολουθήσει τον αδιέξοδο αυτόν αγώνα. Στο σημερινό Λονδίνο, η ηρωίδα του Σάιμον Στόουν εσωτερικεύει την εμμονή της μητρότητας σε σύγκρουση με το περιβάλλον της, σε σημείο να καταστρέψει την ψυχική υγεία, την καριέρα, τη ζωή της.

Πόρτα

Λεωφ. Μεσογείων 59, Αμπελόκηποι

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Συζήτηση για τους Αφροέλληνες με αφορμή την παράσταση "Άσπρο Μαύρο" στο Επί Κολωνώ

Οι συντελεστές της παράστασης "Άσπρο Μαύρο" συνομιλούν με τρεις καλεσμένους στην εκδήλωση - συζήτηση "Η Ορατότητα της Αφροελληνικής Κοινότητας στο Σύγχρονο Γίγνεσθαι".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/12/2025

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.

Τιμητική βράβευση στον σκηνοθέτη και συγγραφέα Μπάμπη Πλαϊτάκη από τον οργανισμό Heritage & Museums

Προβολή της θεατρικής του παράστασης "Δείπνο με τον Μεγαλέξανδρο".

Η "Φόνισσα" σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή

Η "Φόνισσα" εμπνέει τη νεοσύστατη Ομάδα "Φάος", που υπό τη σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή μετατρέπει τον παπαδιαμαντικό λόγο σε μουσικοθεατρική παράσταση, φωτίζοντας εκ νέου τη σκοτεινή δύναμη του εμβληματικού έργου.

Το θέατρο "Τζένη Καρέζη" υποστηρίζει την απεργία των ηθοποιών

'Το θέατρο χωρίς τους ανθρώπους του, δεν μπορεί να υπάρξει': Σε ακύρωση παραστάσεων προχωράει το θέατρο "Τζένη Καρέζη", δείχνοντας την υποστήριξή του στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.

Τι ισχύει με την απεργία που ανακοίνωσε το Σ.Ε.Η.

Διαβάστε την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος που στηρίζει τα αιτήματα του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.