Η Βαλέρια Δημητριάδου των C. for Circus γράφει για τη νέα τους παράσταση: "Είναι εκατομμύρια τα θύματα του trafficking"

«Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον» είναι ο τίτλος του έργου που έγραψε, σκηνοθετεί και επενδύει μουσικά η ηθοποιός και μέλος της θεατρικής ομάδας που συμπληρώνει τώρα πια 15 χρόνια πορείας. Πραγματεύεται μάλιστα το δύσκολο θέμα του sex trafficking μέσα από την ιστορία μιας κοπέλας που πέφτει θύμα ενός τέτοιου κυκλώματος. Ο σκοπός της παράστασης παρόλα αυτά είναι πολύ πιο βαθύς.

Βαλέρια Δημητριάδου

Ηθοποιός, μουσικός και πλέον επίσημα και συγγραφέας είναι η Βαλέρια Δημητριάδου των C. for Circus, που υπογράφει το πρωτότυπο θεατρικό έργο "Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον" που ανεβάζει η θεατρική ομάδα στα 15 πια χρόνια επιτυχημένης πορείας της. Στις 24/4 κάνει πρεμιέρα η παράσταση στο Σύγχρονο Θέατρο, η οποία πραγματεύεται το δύσκολο θέμα του sex trafficking μέσα από την ιστορία μιας κοπέλας που πέφτει θύμα ενός τέτοιου κυκλώματος. Ο σκοπός της παράστασης παρόλα αυτά είναι πολύ πιο βαθύς, όπως μας εξηγεί η δημιουργός, όχι μόνο του κειμένου αλλά και της μουσικής επένδυσης, η οποία έχει αναλάβει και τη σκηνοθεσία.

Η Βαλέρια Δημητριάδου των C. for Circus γράφει για τη νέα τους παράσταση

"Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον". Πρόκειται για μία φράση από τη "Γένεση" της Παλαιάς Διαθήκης, όπου περιγράφεται η δημιουργία του κόσμου από τον Θεό, με τον άνθρωπο να αποτελεί το τελειότερο από όλα τα όντα που έπλασε.

Το έργο γράφτηκε πριν από δύο χρόνια. Σε μία χρονική περίοδο, όπου η πανίσχυρη συνθήκη της πανδημίας είχε κατακλύσει τα πάντα και η ανθρωπότητα στάθηκε, κοιτάχτηκε μπροστά στον καθρέφτη και είδε για πρώτη φορά μετά από καιρό τον εαυτό της κατάματα. Ο αντικατοπτρισμός της έφερε στην επιφάνεια όλα αυτά που με δόλο και φροντίδα καταχωνιάζονταν μες στα χρόνια και σίγουρα έκανε ακόμα πιο οφθαλμοφανές το πόσο ατελές πλάσμα είναι τελικά ο άνθρωπος.

Και εφύτευσεν Ο Θεός παράδεισον
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Αλήθεια, πώς είναι άραγε να χάνεις κάθε δικαίωμα επιλογής για τη ζωή σου και να νιώθεις σα μία ψυχή κλειδωμένη σε ένα σώμα στο οποίο ασελγούν καθημερινά δεκάδες άντρες; Σκοπός μας μ’ αυτήν την παράσταση είναι να βγούμε για λίγο από τις φούσκες του μικρόκοσμου που έχει πλάσει ο καθένας μας και να αφουγκραστούμε την εκκωφαντική σιωπή αυτών των ανθρώπων”.

Στην πραγματικότητα, αυτό αποτελεί και τον πυρήνα του έργου. Μέσα από μία ιστορία trafficking -που είναι αναμφίβολα μία από τις πιο ακραίες μορφές βίας της εποχής μας- έρχεσαι διαρκώς αντιμέτωπος με το ερώτημα "Μα πώς;". Πώς μπορεί να κάνει κανείς κάτι τέτοιο; Πώς φτάνει στο σημείο να ασκεί εξουσία τόσο καθολικά και αδιαπραγμάτευτα σε κάποιον άλλον άνθρωπο πουλώντας το σώμα του σε τρίτους για να το βιάσουν; Πώς γίνεται το χρήμα, που αυτονοήτως αποτελεί το βασικό κίνητρο στη σωματεμπορία, να καταχωνιάζει κάθε ίχνος ανθρωπιάς μέσα του; Και το ερώτημα εντείνεται ακόμα περισσότερο όταν αρχίζεις να συνειδητοποιείς το μέγεθος αυτού του οργανωμένου εγκλήματος. Δεν είναι κάτι που συνέβαινε κάπου, κάποτε. Συμβαίνει τώρα, αδιάλειπτα. Ούτε είναι κάτι που το κάνουν κάποιοι λίγοι άνθρωποι σε κάποιες άλλες χώρες. Το κάνουν πολλοί, πάρα πολλοί, και εννοείται και στην Ελλάδα, που αποτελεί χώρα διέλευσης θυμάτων και φυσικά προορισμού. Και για να κλείσω με το μέγεθος αυτού του αδιανόητου εγκλήματος θα αναφέρω μία μόνο πληροφορία: Οι ιστορικοί υπολογίζουν ότι στο σύνολο των τριών αιώνων πουλήθηκαν γύρω στους 12,5 εκατομμύρια σκλάβοι από την Αφρική, ενώ, στο εμπόριο ανθρώπων, η πιο χαμηλή στατιστική υπολογίζει γύρω στα 20 με 24 εκατομμύρια θύματα τις τελευταίες δεκαετίες (άλλες στατιστικές αναφέρουν μέχρι και 40 εκατομμύρια). Modern slavery. Έτσι λέγεται.

Το έργο λοιπόν, αφηγείται την ιστορία μιας κοπέλας, της Χλόης, που πέφτει θύμα ενός τέτοιου κυκλώματος. Ένας αέναος αγώνας διαφυγής και μια διαρκής προσπάθεια επιστροφής στον τότε εαυτό -είτε πρακτικά είτε εσωτερικά- διατρέχει όλο το έργο. Διαλυμένες υπάρξεις ψάχνουν τα χαμένα κομμάτια τους για να μπορούν να σταθούν έστω και για λίγο όρθιες. Αλήθεια, πώς είναι άραγε να χάνεις κάθε δικαίωμα επιλογής για τη ζωή σου και να νιώθεις σα μία ψυχή κλειδωμένη σε ένα σώμα στο οποίο ασελγούν καθημερινά δεκάδες (στην καλύτερη περίπτωση) άντρες;

Και εφύτευσεν Ο Θεός παράδεισον
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Σκοπός μας μ’ αυτήν την παράσταση είναι ένας. Να καταφέρουμε έστω και ένας θεατής που θα την παρακολουθήσει να είναι λίγο πιο υποψιασμένος την επόμενη φορά που μπορεί να συναντήσει κάπου, οπουδήποτε, κάποιο θύμα trafficking. Να βγούμε για λίγο από τις φούσκες του μικρόκοσμου που έχει πλάσει ο καθένας μας και να αφουγκραστούμε την εκκωφαντική σιωπή αυτών των ανθρώπων. Να μην υποκρινόμαστε ότι δεν υπάρχουν αυτά τα κυκλώματα, ή ότι δεν είναι συχνό το φαινόμενο. Κι όλα αυτά με καμία διάθεση διδακτισμού, απεναντίας. Κι εμείς οι ίδιοι τώρα μαθαίνουμε και αντιλαμβανόμαστε. Κι έχουμε ακόμα πολύ δρόμο μπροστά μας.

Παίζουν οι ηθοποιοί Αθηνά Αλεξοπούλου, Βαγγέλης Αμπατζής, Παναγιώτης Γαβρέλας, Κωνσταντίνος Κάππας, Μαρία Κατσανδρή, Χρύσα Κοτταράκου, Νικόλας Παπαδομιχελάκης, Μαρία Προϊστάκη, Αθηνά Σακαλή, Θανάσης Χαλκιάς και Σπύρος Χατζηαγγελάκης.

Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr
 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον

  • Δράμα

Στο sex trafficking επικεντρώνεται το πρώτο πρωτότυπο θεατρικό έργο που ανεβάζει η ομάδα γραμμένο από μέλος της. Σωματική και ψυχολογική βία, κυκλώματα, οργανωμένο έγκλημα που διαρκώς επεκτείνεται και ανθρώπινες ζωές που χάνονται, είτε κυριολεκτικά είτε μεταφορικά, ζώντας με το φόβο του θύτη. Έντεκα ηθοποιοί λειτουργούν ως ένα σώμα επί σκηνής και υπό τους ήχους της ζωντανής μουσικής που ερμηνεύουν οι ίδιοι, καταθέτουν ο καθένας το δικό του κομμάτι της ιστορίας.

Σύγχρονο Θέατρο

Ευμολπιδών 45

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.