Μουτούση-Καμαρωτός κάνουν τον «Ιππόλυτο» αλλιώς!

Ακαταμάχητη πρωταγωνίστρια του θεάτρου εκείνη, συνθέτης σε περισσότερες από 80 παραστάσεις εκείνος, συνυπογράφουν την προσεχή παραγωγή της Στέγης.

Μουτούση-Καμαρωτός κάνουν τον «Ιππόλυτο» αλλιώς!

Ακαταμάχητη πρωταγωνίστρια του θεάτρου εκείνη, συνθέτης σε περισσότερες από 80 παραστάσεις εκείνος, συνυπογράφουν την προσεχή παραγωγή της Στέγης.

Μουτούση-Καμαρωτός κάνουν τον «Ιππόλυτο» αλλιώς! - εικόνα 1

«Δεν είναι παράσταση. Δεν είναι συναυλία. Είναι μια αλλιώτικη εμπειρία θέασης και ακρόασης του αρχαίου δράματος»: έτσι προλογίζει η Στέγη την επόμενη νέα παραγωγή της, τον «Ιππόλυτο» (7-11/6), που λαμβάνει χώρα εκτός Στέγης, στον «Παρνασσό». Δεν εννοούμε, ασφαλώς, το βουνό αλλά το ιστορικό κτίριο της πλατείας Καρύτση, το οποίο η Αμαλία Μουτούση και ο Δημήτρης Καμαρωτός «καταλαμβάνουν» με μια πολύ διαφορετική μουσικοθεατρική εκδοχή της τραγωδίας του Ευριπίδη. Το κτίριο «μεταμορφώνεται» σε ένα είδος μουσείου-παλατιού και οι ίδιοι γίνονται οι παράξενοι «ξεναγοί» μας στη μυθική ιστορία του παράφορου και εν τέλει καταστροφικού έρωτα της Φαίδρας για τον Ιππόλυτο, τον γιο του συζύγου της, Θησέα.

Μουτούση-Καμαρωτός κάνουν τον «Ιππόλυτο» αλλιώς! - εικόνα 2

Μουτούση και Καμαρωτός γνωρίζονται και συνεργάζονται από τη δεκαετία του ’90, όταν, μαζί με τον Μιχαήλ Μαρμαρινό άλλαξαν το τοπίο του νεότερου ελληνικού θεάτρου με την ομάδα τους («Διπλούς Έρως» αρχικά, «Theseum Ensemble» στη συνέχεια). Η Μουτούση αφήνεται αυτή τη φορά στις οδηγίες του Καμαρωτού (εκείνος υπογράφει τη σύλληψη και την ηχητική δραματουργία) και από κοινού μας καθοδηγούν σε ένα θέαμα/ακρόαμα στα όρια του θεάτρου και της μουσικής, της site-specific performance και του υβριδικού θεάματος.

Συνθέτης από τους πιο διακεκριμένους και «θεατρικούς» της γενιάς του, ο Καμαρωτός, εδώ και είκοσι πέντε χρόνια μας ξαφνιάζει με τις μουσικές και τα ηχοτοπία που μπλέκοντας λόγου χάρη τα νέα μέσα με τα καθημερινά αντικείμενα - αισθητήρες, ηλεκτρικές κιθάρες, ηλεκτρακουστικά αλλά και ανεμιστήρες! Μόνο που εδώ, στον «Ιππόλυτο» επιχειρεί κάτι άλλο: η μουσική γίνεται μια συνεχής παράλληλη σύνθεση που εκκινεί από την ανάλυση της προσωδίας, συνυπάρχοντας, ή/και αμφισβητώντας τη φωνή της ηθοποιού, εισάγοντας πλέγματα ήχου σαν ηχητικές μάσκες και νέες πολυφωνίες.

Κάπως έτσι, λίγους μήνες μετά την Ιζαμπέλ Ιπέρ και την παράσταση «Phaedre(s)», ήρθε η ώρα να δούμε, πάλι στη Στέγη, την Μουτούση στο ρόλο της βασίλισσας με το ασίγαστο ερωτικό πάθος. Με μια, όμως, διαφορά: δεν παίζει μόνο τη Φαίδρα αλλά όλους τους ρόλους της τραγωδίας και, κατ’ αναλογία, ο Καμαρωτός δεν παίζει μόνο τη μουσική αλλά, από κοινού, αφηγούνται τη θαυμαστή και τρομακτική ιστορία του Ευριπίδη βυθίζοντάς μας σε εμπειρία που ίσως να έχει κάτι από την τελετουργική υφή των πρώτων παραστάσεων του αρχαίου δράματος με έναν υποκριτή… Ένα γερό επιτελείο υποστηρίζει το ιδιαίτερο ντουέτο τους: Εύα Μανιδάκη (σκηνικός χώρος), Άγγελος Μέντης (κοστούμια), Νίκος Φλέσσας (μετάφραση), Σύλβια Λιούλιου (συνεργάτις δραματολόγος), Γιάννης Δρακουλαράκος (φωτισμοί), Κώστας Μπώκος (ήχος).

Προπώληση από το www.sgt.gr

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber