Garamond 12

3,5

H ιστορία ενός ταλαντούχου συγγραφέα, που πάσχει από αγοραφοβία και ζει κλεισμένος υπό την τρομερή επιρροή της μητέρας του αφηγείται το θεατρικό έργο της Μαρίας Δριμή, θίγοντας με πολύ ωραίο τρόπο θέματα όπως η αναζήτηση ταυτότητας, η σύγκρουση τέχνης και ζωής, οι σχέσεις γονέα-παιδιού, ο απογαλακτισμός. Ανεβαίνει σε μία απολαυστική παράσταση με σκηνοθετικό στίγμα και ωραίες ερμηνείες.

Garamond 12 © Χρήστος Συμεωνίδης

Αναζήτηση ταυτότητας, σύγκρουση τέχνης και ζωής, σχέσεις γονέα-παιδιού, απογαλακτισμός είναι μερικά από τα θέματα που θέτει το θεατρικό έργο της Μαρίας Δριμή, που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της Σχολής Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του θεάτρου Πορεία (το οποίο έχει δώσει άξια δείγματα σκηνικής γραφής και τα προηγούμενα χρόνια, συγκεκριμένα το "Labor" της Ανθής Τσιρούκη και το "Νυχιάνγκ" της Ευαγγελίας Γατσωτή, που παραστάθηκαν επίσης στο ίδιο θεάτρο). Η συγγραφέας μεταχειρίζεται ένα ωραίο εύρημα, καθώς συνθέτει την ιστορία του Μαρκ, ενός ταλαντούχου συγγραφέα, που πάσχει όμως από αγοραφοβία και ζει κλεισμένος στο σπίτι του υπό την τρομερή επιρροή και τον έλεγχο της μητέρας του, Μπεθ. Καθώς προκύπτει η ανάγκη προώθησης της δουλειάς του, η Μπεθ καταφεύγει στην ιδέα να προσληφθεί ένα "alter ego" κι έτσι μπαίνει στη ζωή τους ο Τζέικ, προκειμένου να αντικαθιστά τον Μαρκ στις δημόσιες εμφανίσεις του. Τι θα γίνει όμως όταν ο Τζέικ ερωτευθεί και κάνει σχέση με την Κάρεν, η οποία θεωρεί ότι πρόκειται για τον διάσημο συγγραφέα; Κι ακόμη περισσότερο, τι θα γίνει όταν Μαρκ, καθώς γίνεται σιγά σιγά φίλος με τον Τζέικ και την Κάρεν, γνωρίσει τον έξω κόσμο και θελήσει να αποδεσμευτεί από τα μητρικά δεσμά;

Garamond 12
© Χρήστος Συμεωνίδης

Η συγγραφέας έχει δημιουργήσει ένα ωραίο σύμπαν χαρακτήρων και καταστάσεων και εισάγει με επιδεξιότητα στο κάδρο της παράπλευρα μοτίβα και θεματικές. Στην ιστορία της μπλέκουν τα φαντάσματα του παρελθόντος και η κομβική σχέση του Μαρκ με τον θείο του, η εμμονή του να γράφει μόνο σε γραμματοσειρά Garamond, ενώ το έργο βρίσκεται σε έναν διαρκή διάλογο με το θεατρική και τη συγγραφική τέχνη, πότε μέσα από τις ενδοθεατρικές αναφορές πότε χάρη στο μοτίβο της ελεγκτικής μητέρας που σκηνοθετεί τη ζωή του γιου της. Κι όλα αυτά χωρίς σοβαροφάνεια ούτε φλυαρία, η συγγραφέας τροφοδοτεί τη σκέψη του θεατή χωρίς καθόλου να παραμελεί την αισθητική του τέρψη.

Garamond 12
© Χρήστος Συμεωνίδης

Πολύ καλή δουλειά ως προς αυτό έχει κάνει και ο -πρωτοεμφανιζόμενος- Ρώσος σκηνοθέτης Sergei Okunev, δίνοντας άξια δείγματα γραφής που υπόσχονται πολλά για το μέλλον. Το έργο στα χέρια του δείχνει να απογειώνεται, αποκτάει μια παιχνιδιάρικη όσο και σκοτεινή διάθεση - εντείνοντας τα συναισθήματα και τα μοτίβα τέχνης και ζωής, αλήθειας και ψέματος, φωτός και σκοταδιού που εμπεριέχει το ίδιο το έργο. Ωραίες οι σκηνογραφικές και ενδυματολογικές λεπτομέρειες (Αλέγια Παπαγεωργίου), που καταδεικνύουν την παιδικότητα στην οποία είναι καταδικασμένος από τη μητέρα του ο Μαρκ, επιδραστικός ο σκηνικός συμβολισμός της μαριονέτας ως υπόμνησης του παρελθόντος που στοιχειώνει τον ήρωα, σημαντικές στη δημιουργία ύφους η μουσική επένδυση (Panú) και η περιπαιχτική κίνηση και χορογραφία (Κατερίνα Φώτη), όπως και οι φωτισμοί που παίζουν με τις σκιές και δημιουργούν θεατρική ατμόσφαιρα (Ναυσικά Χριστοδουλάκου).

Garamond 12
© Χρήστος Συμεωνίδης

Πολύ ωραίες και οι ερμηνείες των τεσσάρων ηθοποιών: η Μαρία Ζορμπά ως Μπεθ, που ζει και ανθίζει μέσω του ρόλου της ως (χειριστικής) μητέρας, ο Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, άβουλος και ευνουχισμένος Μαρκ στο δρόμο προς την αυτοπραγμάτωση, ο Χάρης Τζωρτζάκης, που υποστηρίζει πολύ ωραία τον Τζέικ στην προσπάθειά του να διατηρήσει την προσωπική του ταυτότητα, και η Σίλια Μπισιώτη, που ερμηνεύει με ανεπιτήδευτη φρεσκάδα την Κάρεν.

Περισσότερες πληροφορίες

Garamond 12

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Ο Μαρκ Χάντερ, ένας ταλαντούχος ανερχόμενος συγγραφέας, πάσχει από αγοραφοβία και ζει διαρκώς κλεισμένος στο σπίτι μαζί με την υπερπροστατευτική μητέρα του και προσκολλημένος στην ανάμνηση του πρόωρα χαμένου θείου του. Αν και κάθε μυθιστόρημά του γίνεται επιτυχία, ο ίδιος αδυνατεί να εκτεθεί ως καλλιτέχνης με του όρους των δημοσίων σχέσεων. Όταν η πίεση γίνεται αφόρητη, προσλαμβάνει τον Τζέικ, ένα εξωστρεφές alter ego του, για να παρουσιάζεται ως Μαρκ στο κοινό, πλάθοντας έναν "ιδανικό" εαυτό και ένα γοητευτικό αντικείμενο πόθου. H εμφάνιση μιας νεαρής επίδοξης συγγραφέως στη ζωή του Τζέικ, φέρνει τον Μαρκ σε αδιέξοδο, αφού είναι θέμα χρόνου να αποκαλυφθεί η πραγματικότητα. Το έργο είναι αποτέλεσμα της Σχολής Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του «Πορεία».

Πορεία at Victoria

Τρικόρφων 3-5 & 3ης Σεπτεμβρίου 69

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου περιοδεύει σε Αθήνα, Επίδαυρο, περιφέρεια και εξωτερικό

Η ιστορική παράσταση του κορυφαίου Έλληνα σκηνοθέτη και δασκάλου συνεχίζει τη θριαμβευτική πορεία της σε επιλεγμένους σταθμούς ανά την Ελλάδα, δίνοντας μας τη δυνατότητα να τη ζήσουμε για ακόμα μια φορά.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/05/2025

"Tiny Beautiful Things": Τι αποκάλυψε η Νία Βαρντάλος και ο θίασος πριν την πρεμιέρα στο Παλλάς

"Όταν αποφασίσεις να ανοίξεις την καρδιά σου, παίρνεις περισσότερη αγάπη". Αυτή η φράση συμπυκνώνει την ουσία της συγκινητικής παράστασης, όπως μάθαμε στη συνέντευξη τύπου με τους Νία Βαρντάλος, Δημήτρη Παπανικολάου, Δανάη Λουκάκη και Δημήτρη Κίτσο.

5 πράγματα που μας είπε ο Παντελής Δεντάκης για τη "Μικρή μέσα στο Σκοτεινό Δάσος"

Με αφορμή την παράσταση "Η μικρή μέσα στο σκοτεινό δάσος" στο Σύγχρονο Θέατρο, ο σκηνοθέτης Παντελής Δεντάκης μιλά για τον σύγχρονο μύθο της βίας, τη "βουβή" δύναμη της σιωπής, την τεχνική μαγεία των υλικών επί σκηνής, αλλά και τη συγκλονιστική ανταπόκριση του κοινού στην Ευρώπη. Μια παράσταση που μετατρέπει το τραύμα σε τελετουργία κάθαρσης και αναγέννησης, μέσα από την τέχνη και τη συλλογικότητα.

Ο "Βιτρούβιος" του Ντα Βίντσι γίνεται θεατρικός ήρωας στο Θέατρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών

Ο άνθρωπος πίσω από το ομώνυμο έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι παίρνει σάρκα και οστά στον θεατρικό μονόλογο του Στέφανου Κακαβούλη.

2ο Φεστιβάλ Κλασικού, Νεοκλασικού και Κάρακτερ Χορού στο Ολύμπια

Μετά τη θερμή ανταπόκριση που γνώρισε πέρυσι, άνοιξε ο δρόμος για την παγίωση ενός ανοιχτού στο κοινό, σημαντικού θεσμού για τον κλασικό χορό στην Ελλάδα.

Πρώτες φωτογραφίες από τη "Βεγγέρα" του Εθνικού Θεάτρου

Τη σαρκαστική κωμωδία γκόθικ αισθητικής του Ηλία Καπετανάκη για τη φαιδρότητα του μικροαστικού κόσμου σκηνοθετεί η Σοφία Μαραθάκη στο Θέατρο Χώρος, για την πρώτη σκηνή της χώρας.

Το Arch Club - Live Stage αλλάζει διεύθυνση και μπαίνει σε νέα εποχή

Η ομάδα του Arch Club, ενός χώρου άρρηκτα συνδεδεμένου με συναυλίες και stand up comedy, μάς καλωσορίζει στη νέα της στέγη.