Νυχιάνγκ

3,5

Η αξιοπρόσεκτη πρώτη συγγραφική απόπειρα της Ευαγγελίας Γατσωτή δικαιώνεται και επί σκηνής με μία δυναμική παρουσίαση από τον Δημήτρη Τάρλοου.

Νυχιάνγκ Πάτροκλος Σκαφίδας©

Είναι σίγουρα αξιοπρόσεκτο το πρώτο έργο της Ευαγγελίας Γατσωτή, προϊόν του πρώτου έτους λειτουργίας της Σχολής Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής που λειτουργεί στο θέατρο Πορεία. Δυναμικό, ρέον και παλλόμενο, το "Νυχιάνγκ" μιλάει τη γλώσσα της εποχής του. Η δραματική συνθήκη τοποθετείται κατά τη διάρκεια ενός μανικιούρ κατ’ οίκον, μεταξύ μιας νεαρής κοπέλας (Κάλλια) και της, μεγαλύτερής της σε ηλικία, τεχνίτριας (Αργυρώ), αλλά η σχέση των δύο γυναικών ξεπερνάει αυτή μεταξύ πελάτισσας και επαγγελματία, καθώς συνδέονται με στένες, σχεδόν οικογενειακές, σχέσεις από παλιά. Το έργο ξεκινάει "ελαφριά", ενισχυμένο τόσο από την ίδια τη συνθήκη του μανικιούρ όσο και από τη σύγχρονη, νεανική γλώσσα που χρησιμοποιεί η συγγραφέας, αλλά καταλήγει να ξύνει την επιφάνεια επώδυνων όψεων των οικογενειακών σχέσεων, ειδικά της σχέσης μεταξύ πατέρας-κόρης. Καλοκουρδισμένο, με αίσθηση της δραματικής οικονομίας, με δύο ζωηρά φτιαγμένους γυναικείους χαρακτήρες που έχουν τα δικά τους τραύματα η καθεμία, εξελίσσεται κλιμακωτά, χτίζει σασπένς γύρω από τον άνδρα που κρύβεται πίσω από τα επίμονα τηλεφωνήματα που δέχεται η Κάλλια, και κρατάει για το φινάλε την αποκάλυψη ενός συνταρακτικού μυστικού, που αποσαφηνίζει επιπροσθέτως και τον μυστηριώδη τίτλο του. Πολλά υποσχόμενη, λοιπόν, αυτή η πρώτη εμφάνιση της νεαρής συγγραφέα˙ μακάρι να αποδειχθεί η αρχή μιας αξιοσημείωτης συγγραφικής διαδρομής.

Νυχιάνγκ
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Στην επιτυχία της παράστασης που παρουσιάζεται στο θεάτρο Πορεία, συντελεί φυσικά και η ματιά του Δημήτρη Τάρλοου. Ο έμπειρος σκηνοθέτης εντόπισε και τόνισε τις αρετές του έργου, ανασύροντας στην επιφάνεια ακόμη και αποχρώσεις λιγότερο φανερές εκ πρώτης όψεως. Έπαιξε ωραία με την όψη εκμεταλλευόμενος την κορεάτικη κουλτούρα που τροφοδοτεί τον τίτλο και που αποδεικνύεται ιδιαίτερα δημοφιλής στις νεαρές ηλικίες (σκηνικά: Θάλεια Μέλισσα, κοστούμια: Αλέξανδρος Γαρνάβος) και έστησε με δυναμισμό τη συνάντηση των δύο γυναικών ως ένα πινγκ-πονγκ χαρακτήρων, κοσμοθεωριών και διαθέσεων. Η απόφασή του, δε, να τονίσει την κωμική διάσταση του "Νυχιάνγκ", μέσα από την οποία αναδύεται κλιμακωτά ένα μεγάλο δράμα, τον δικαιώνει απόλυτα και ανοίγει το κείμενο στο έπακρο των δυνατοτήτων του. Και, βέβαια, εμπιστεύτηκε τους ρόλους σε δύο ικανότατες ερμηνεύτριες. Η Αλεξία Καλτσίκη αποδεικνύει για ακόμη μία φορά το τεράστιο ταλέντο της και αποδίδει απολαυστικά μία λαϊκή γυναίκα, που κρύβει τις πληγές της πίσω από μία εκρηκτική προσωπικότητα, αλλά και η Θάλεια Σταματέλου, στο ρόλο της Κάλλιας, φτάνει σε υψηλά επίπεδα ερμηνείας συλλαμβάνοντας ένα σημερινό, οργισμένο -αν και πίσω από μια εικόνα άψογου "coolness"- κορίτσι.

Περισσότερες πληροφορίες

Νυχιάνγκ

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 80 '

Η ιεροτελεστία του μανικιούρ γίνεται αφορμή για μια σκοτεινή κωμωδία που ξετυλίγει το κοινωνικό αφήγημα της γυναίκας του σήμερα αλλά και την εξέλιξη των οικογενειακών σχέσεων.

Πορεία at Victoria

Τρικόρφων 3-5 & 3ης Σεπτεμβρίου 69

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
10/05/2024

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber

Η κασέτα

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της Λούλας Αναγνωστάκη, και συνολικά της νεοελληνικής δραματουργίας, αποτυπώνει σχεδόν προφητικά, μέσα από μια οικογενειακή ιστορία, την Ελλάδα στο μεταίχμιο δύο εποχών. Ανεβαίνει από τον Μάνο Καρατζογιάννη σε μία προσεγμένη παράσταση με μερικές πολύ ωραίες ερμηνείες. | Powered by Uber